home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 13:58:04 andersnomanni Blogkonkur... Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23338
  0 Brugere, 706 Gæster Online.

Indlæg: 1132852 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: alliewillson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  Rosenborg BK – En fallen klubs kamp mod toppen af skandinavien [LUKKET]
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Rosenborg BK – En fallen klubs kamp mod toppen af skandinavien [LUKKET]  (Læst 6640 gange)
LukasPodolski
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Rosenborg BK – En fallen klubs kamp mod toppen af skandinavien [LUKKET]
« : 03 Jul 2009, 15:36 »

Rosenborg BK



Dette er min føste blog så må bære over med mig hvis den ikke bliver helt god, men man skal jo starte et sted Opstemt Sådan noget som grafik stinker jeg til, så det bliver meget tekst blandet med nogen screenshorts fra selve spillet. Håber i kan lide det jeg får rodet sammen, tager gerne imod kreativt kritik og hvis i har nogen forslag til hvordan jeg kan forbedre det så sig til.


Rosenborg
Klubnavn:  Rosenborg BK
Grundlagt: 1917
Række: Norske Tippeliga
Medieprognose: 3
Stadion: Lerkendal 21166 Siddepladser
Stjernen på holdet: Per Ciljan Skjelbred
« Seneste Redigering: 09 Jul 2009, 17:44 af Sj1986 » Logged

LukasPodolski
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Rosenborg BK – En fallen klubs kamp mod toppen af skandinavien
« Svar #1: 03 Jul 2009, 15:40 »

Rosenborg BK


Optakt

Pressemødet er pakket med journalister, alle venter spændt på hvad bestyrelsesformand Terje Svendsen og sportschef Erik Hoftun har at sige siden de har indkaldt til dette pressemøde.

Terje Svendsen starter ”Grunden til vi har valgt at indkalde til pressemøde i dag er at der nu skal ske store forandringer i Rosenborg BK, Erik Hamrén var ikke den rigtige mand for klubben så derfor har vi i dag valgt at ophøre alt samarbejde med Erik. Derfor vil vi i dag præsentere en ny manager for klubben”

Erik Hoftun forsætter ”Den mand vi har valgt til manager posten vil nok ikke være en velkendt ansigt, i har højst sandsynlig ikke hørt om ham før, da det er han første job som top træner. Men vi her i Rosenborg BK har meget stor tiltro til at denne mand kan føre os frem til den første titel siden 2006. Uden at trække spændingen mere vil jeg gerne have lov til at præsentere Hr. Søren Jensen.”

Ind af døren kommer en nydelig klædt mand, han går op på podiet og sætter sig mellem Svendsen og Hoftun. Han retter på sit slips og tager derefter mikrofonen og begynder at tale til de forsamlede journalister. ”Dette er en stor dag for mig som person at få denne mulighed for at træne en så stor klub som Rosenborg BK, en klub som midt i 90´erne og starten af år 2000 var den bedste i Skandinavien og mit mål er at de igen skal op og være nummer 1 i Skandinavien og forhåbentligt kan vi få et så godt mandskab at vi kan komme ud i det store Europa og spille lige op med at største klubber i Verden.”

Hr. Jensen tager en dybt indånding han kan mærke inde i sig selv at han er rigtig nervøs, så fortsætter han ”Lige nu har vi en meget ung trup med massere af talent, i det kommende transfer vindue vil jeg ud og kigge på spillere der kan gå direkte ind i startopstillingen og derefter vil jeg også kigge efter nogle ældre spillere der kan bidrage med en masse rutine og kan hjælpe de unge spillere med at udvikle sig.

Efter de sidste ord slutter pressemødet og det står nu fast at denne ukendte manager skal forsøge at føre Rosenborg BK tilbage til fordøm styrke
« Seneste Redigering: 03 Jul 2009, 21:18 af Sj1986 » Logged

Zeman
Gæst
 
Sv: Rosenborg BK – En fallen klubs kamp mod toppen af skandinavien
« Svar #2: 03 Jul 2009, 15:41 »

spændede klub valg Opstemt nye bloggere skal altid have en chance, så vil følge med og se hvad det her udvikler sig til Opstemt
kiu !
Logged

LukasPodolski
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Rosenborg BK – En fallen klubs kamp mod toppen af skandinavien
« Svar #3: 03 Jul 2009, 17:00 »

spændede klub valg Opstemt nye bloggere skal altid have en chance, så vil følge med og se hvad det her udvikler sig til Opstemt
kiu !

Mange tak Zeman. Der kommer snart en ny update jeg skal bare lige igennem transfer vinduet og have spillet mine venskabs kampe. Smiley

Håber da jeg får lidt flere læsere Opstemt
Logged

Zeman
Gæst
 
Sv: Rosenborg BK – En fallen klubs kamp mod toppen af skandinavien
« Svar #4: 03 Jul 2009, 17:02 »

det skal du nok få, der er også mange der læser med ud at ligge en kommentar.
Logged

Theis Mørup
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Rosenborg BK – En fallen klubs kamp mod toppen af skandinavien
« Svar #5: 03 Jul 2009, 18:57 »

Som Zeman siger, er det et sprænende klubvalg.

Bloggen kunne have været meget bedre, men i forhold til at du er nybegynder syntes jeg faktisk det er meget godt. Thumbs Up
Desuden er du da faktisk ret god til at skrive  Peace 

KIU  Wink  - Og held og lykke i 1. sæson  Wink
Logged

(:

barca4ever2
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Rosenborg BK – En fallen klubs kamp mod toppen af skandinavien
« Svar #6: 03 Jul 2009, 19:05 »

God start Opstemt glæder mig til mere. Hvornår forventes næste update?
Logged

LukasPodolski
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Rosenborg BK – En fallen klubs kamp mod toppen af skandinavien
« Svar #7: 03 Jul 2009, 20:32 »

God start Opstemt glæder mig til mere. Hvornår forventes næste update?

Der kommer en update senere iaften, måske med lidt forbedet grafik, da jeg har fået min kæreste til at lave lidt grafik hun er ved at læse til multimedia designer. Smiley håber hun kan finde ud af det.
Logged

Theis Mørup
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Rosenborg BK – En fallen klubs kamp mod toppen af skandinavien
« Svar #8: 03 Jul 2009, 20:34 »

Fedest!  Glæder mig  Wink
Logged

(:

LukasPodolski
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Rosenborg BK – En fallen klubs kamp mod toppen af skandinavien
« Svar #9: 03 Jul 2009, 23:20 »

Rosenborg BK


Truppen sæson 08/09


Truppen ser nogenlunde stræk ud efter min meningen men der er dog nogen steder den kan forberedes.

På målmandsposten ser holdet meget stærkt ud med Landshold målmand Rune Almenning Jarstein og tidligere Landshold målmand Esben Johnsen. Dog kunne der godt mangle en ung upcomming målmand så det skal jeg på udkig efter.

Forsvarskæden ser rigtig stærk ud, på de 2 backs har jeg Dosin og Lustig som vil være klare førstevalg på de 2 positioner. I centerforsvaret vil Demidov være fast mand, men der vil være kamp om den anden plads i centerforsvaret, enten skal den gå til Lago eller Stadsgaard dette er et svært valg de får lov til at kæmpe om den, måske vil jeg ud og kigge på en god ung centerforsvar som en fremtidens mand.

Midtbanen har kun en svag position lige pt. og det er højre wing hvor jeg mangler en mand som både driblestærk og som kan slå en god aflevering så der må jeg på marked og se på spillere. Mit stærkeste es på midtbanen må siges at være Per Ciljan Skjelbred som med sin unge alder, gode blik for spillet og fantastiske placerings evne bliver en meget afgørende spiller for mig her første sæson, han og også blevet udnævnt til vice anføre. En anden spiller der kan få en stor sæson er Anthony Annan som med sin store arbejdsstryke bliver motoren på midten. På venstre wing kommer den lyn hurtige Trond Olsen til at ligge og han burde være god om masse oplæg henover sæsonen.

Angrebet ser lidt tyndt ud med kun 3 angriber i truppen så det er et sted jeg skal ud og kigge efter 1-2 nye spillere. Men på holdet lige nu har jeg det store Rosenborg & Norge ikon Steffen Iversen som jeg har meget stor tillid til, jeg forventer at han levere 15+ mål i denne sæson. Ved siden af Iversen kommer Konan fra Elfenbenskysten til at ligge en ung angriber som er hurtig på fødderne og også gerne skulle kunne levere en lille håndful mål.

En anden ting jeg skal ud og kigge efter er RUTINE da min gennemsnits alder på holder 23 år hvilket jeg ser som meget ungt for et hold som jeg skal føre helt til tops.

Bliv hængende i bloggen for der vil snart komme en Transfer Update og en Update med mine træningskampe.

Grafikken halter stadig lidt men jeg prøver at forbeder mig. Håber i vil blive ved med at læse med.  Peace


« Seneste Redigering: 04 Jul 2009, 10:46 af Sj1986 » Logged

LukasPodolski
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Rosenborg BK – En fallen klubs kamp mod toppen af skandinavien
« Svar #10: 04 Jul 2009, 01:23 »

Rosenborg BK


Transfers Update & Træningskampe


Rosenborgs Manager Hr. Søren Jensen har været ganske aktiv på dette transfermarked, dog har med et lille budget for en klub på Rosenborgs størrelse formået han at hente ikke mindre end 11 spiller. Her er en oversigt over de spiller Rosenborg har valgt tilføje til truppen.



Stefano Fiore –  33 årig Italiener med 38 landskampe på sit CV har spillet i store Italienske klubber som Fiorentina, Lazio, Udinese og Parma. Han er købt til Rosenborg som brede spiller og kunne hjælpe de unge spiller med sin store rutine. Fiore som kan begå sig på begge kanter og central på midtbanen er købt til klubben på en Fri Transfer.

Fredrik Winsnes – 33 årig Nordmand med 12 landskampe på sit CV. Startede sin karriere i Rosenborg tilbage i 1997 og var stor drivkraft på holdet og var med til at vinde 6 mesterskaber i træk for klubben. Winsnes kan begå sig på den defensive og offensive midtbane er købt til klubben for 1.9 Mio DKK.

Goran Ljubojevic – 25 årig Kroat med 21 landskampe på sit CV. Ljubojevic som er hentet i Belgiske Genk er en høj angriber på 190cm og vejer små 88kg. Han er god i hovedspillet og kan sparke med begge ben. Ljubojevic er købt til klubben for 1 Mio DKK.



Andreas Lie – 21 årig Nordmand med 12 U21 landskampe på sit CV. Lie er fast mand på det Norske U21 landshold og er købt til klubben som en fremtidig første målmand. Lie er købt til klubben for 1.1 Mio DKK.

Even Hovland - 20 årig Nordmand med 2 U21 landskampe på sit CV. Hovland er en allround spiller han foretrukne position er i centerforsvaret, han kan dog også begå sig på både den defensive midtbane samt den centrale midtbane. Hovland er købt til klubben for 1.4 Mio DKK.

Frantisek Rajtoral –  23 årig Tjekke med 10 U21 landskampe på sit CV. Rajtoral bliver vurderet som den bedste unge offensive wing i Tjekkiet, og er tæt på en udtagelse til A landsholdet. Rajtoral som begår sig bedst på højre wing er købt til klubben for 7.5 Mio DKK.





De sidste 5 spiller der er købt til klubben er udviklings spillere og ved hovedsaligt begå sig på Rosenborg 2 og på U19 holdet. Disse 5 spillere er:

Aram Khalili
Valclav Kadlec
Marius Boldt
Christer Kleiven
Muhammed Keita

Synes dette var et fornuftigt transfer vindue hvor jeg fik de bedste spillere jeg kunne for de midler jeg nu havde at arbejde med. Den klart dyreste spiller var Rojtoral til 7.5 Mio DKK jeg forventer mig også meget af ham og han har et rigtig stort potentiale og kan helt sikkert gå hen og blive en publikums yngling.



Som alle andre store klubber starter Rosenborg også med en gang træningskampe, dette er en god mulighed for mig som manager at se alle mine spillere an og en god mulighed for spillere at komme i form på. Alle spillere vil få chancen for at vise at de er værd at satse på.



Her kommer en lille oversig over træningskampene.
Skrive IK vs. Rosenborg BK 0-4
Byåsen TF vs. Rosenborg BK 0-7
Ranheim IL vs. Rosenborg BK 1-9
Strindheim IL vs. Rosenborg BK 1-7
VPS vs. Rosenborg BK 0-7

Efter 5 vel overstået træningskampe har jeg et nogenlunde blik over hvem der skal spille fast og hvem der skal sidde på bænken. De 2 store spillere i mine træningskampe er Steffen Iversen der med 9 mål i 5 kampe viser hans mål instinkt og Vadim Demidov der med 5 mål alle efter hjørnespark viser sig at være den store forsvarspiller som skal styre hele forsvarskæden. I en af de næste Updates får i en hold opstilling og en taktik.
« Seneste Redigering: 04 Jul 2009, 11:27 af Sj1986 » Logged

Theis Mørup
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Rosenborg BK – En fallen klubs kamp mod toppen af skandinavien
« Svar #11: 04 Jul 2009, 12:18 »

Rigtig god update.

Godt at se at du har 2 store favoritter på dit hold  Wink

KIU  Peace
Logged

(:

LukasPodolski
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Rosenborg BK – En fallen klubs kamp mod toppen af skandinavien
« Svar #12: 04 Jul 2009, 12:57 »

Rosenborg BK


Rosenborg stormer frem


Efter stor sejer over 5 små hold i venskabs kampene var Rosenborg BK klar til at tage hul på Trippeligaen. Første kamp var mod Brann som var tippet som stor favoritter til at tage titlen. Kampen blev spillet på Brann Stadion og Brann var favorit til at tage en small sejer, men Rosenborg vil ikke ligge sig ned uden kamp og i store dele af kampen styre Rosenborg og spillet og har rigtig mange muligheder for at bringe sig foran, men den skarphed som Rosenborg havde vist i venskabs kampene var helt væk og første halvleg endte målløs. Efter pausen melder Brann sig mere ind i kampen og med et par store muligheder var de tæt på at tage føringen, men store spil af Rune Jarstine holder Brann fra fadet. Spillet bølger frem og tilbage, i det 78 min sker der lige pulselig noget. Karadas fra Brann modtager bolden med ryggen til mål ca. 20 meter ude. Han vender rundt og sparker hårdt til bolden og sætte den op i hjørnet uden chance for Rune Jarstine i målet. Dermed er Brann foran 1-0 som også bliver kampens resultat.




Brann vs. Rosenborg BK 1-0
Rosenborg BK vs. Bodø/Glimt 2-0
Aalesund vs. Rosenborg BK 1-1
Rosenborg BK vs. Vålerenga 2-0
Sandefjord vs. Rosenborg BK 1-3
Rosenborg BK vs. Start 2-1
Rosenborg BK vs. Molde 1-0
Strømsgodset vs. Rosenborg BK 0-1

Efter en lidt skidt start på sæsonen har Rosenborg kæmpet sig frem ad i tabellen og indtager nu 1 pladsen 3 point foran Tromsø. Rosenborg er nu vundet de sidste 5 kampe og har ikke givet sine modstander meget plads på banen dette kunne skyldes de taktiske ændringer som manager Hr.Jensen lavede efter nederlaget i første kamp mod Brann. Taktikken er blevet mere offensiv med større fokus på kant spillet. Herunder vil i kunne se start 11´eren og den taktik der bliver spillet i Rosenborg for tiden, denne taktik kan forhåbentlig sende mesterskabet tilbage til Lerkendal.


Tatik




Som forventet er det Vadim Demidov med 4 scoringer og Steffen Iversen med 3 mål der har scoret en stor del af mine mål. En mand som har overrasket mig rigtig meget er min venstre wing Trond Olsen han er altid farlig og slår nogen giftige indlæg som modstanderens målmand har meget svært ved at komme ud til. Ellers fungere mit forsvar også rigtig godt og har i de første 8 kampe kun lukket 4 mål ind, det er jeg meget tilfreds med og min målmand er også værd at fremhæve da han i sæsonen ikke har leveret en dårlig kamp. På midtbanen er jeg indtil videre ikke helt glad for de præstation som Anann har stået for, han bliver nemt overspillet og sidder ikke altid tæt på hans mand. Men han er en ung mand og har nogen år endnu at udvikle sig i, som rotation til Anann er Winsnes en stabil mand og er altid god for en omgang hård fight og har ikke bange for at lave et professionel frispark og trække et gul kort i situationen som kunne blive farlige. 





Logged

NickHeine
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Rosenborg BK – En fallen klubs kamp mod toppen af skandinavien
« Svar #13: 04 Jul 2009, 13:03 »

Er det 2008 spillet?
Logged

Hala Madrid!

LukasPodolski
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Rosenborg BK – En fallen klubs kamp mod toppen af skandinavien
« Svar #14: 04 Jul 2009, 13:04 »

Er det 2008 spillet?

Nej det er 2009. Wink
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010