home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23338
  0 Brugere, 692 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: alliewillson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Shafts Tour de France blog
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 Udprint
Forfatter Emne: Shafts Tour de France blog  (Læst 45283 gange)
Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #165: 15 Jul 2009, 12:33 »



11. Etape - Vatan - Saint-Fargeau


Endnu engang skal feltet igennem en flad etape før de kan slappe af i aften. I dag går etapen fra Vatan til målbyen Saint-Fargeau.

Igår så vi alle sprinterholdene, med undtagelse af Columbia rent faktisk sørge for at udbruderne blev kørt ind igen. Alligevel var det Columbia og Mark Cavendish der igen sejrede, og derfor kan det meget vel gå hen og være sådan at de andre hold ikke gider bruge kræfter på at jagte udbruderne igen. Så skal det være en massespurt, så er det op til Columbia idag.

Etapen er 192 kilometer lang, og undervejs skal de to stigninger Côte d´Allogny og Côte de Perreuse passeres. De er begge i kategori 4.

*****
Mark Cavendish (Columbia)
I en spurt kan vi ikke komme udenom Cavendish. Han har endnu ikke tabt i en rigtig massespurt - Jo i Barcelona, men der steg den hele tiden de sidste to kilometer så den tæller ikke med. Det er Hushovd der stadig har den grønne trøje der skal forsøge at spolere brittens sejrshumør.

****
Thor Hushovd (Cervelo)
Manden har den grønne trøje og har vist han er stabil i år. Igår skulle Hushovd lukke et lille hul til Cavendish, og havde derfor ikke kræfter til at forsøge sig på stregen. I dag er en ny chance.

***
Tyler Farrar (Garmin)
Blev ligesom Hushovd fanget bag et lille hul til Cavendish igår, og havde derfor ikke muligheden for at forsøge sig ordentlig. Idag er en ny dag for amerikaneren der allerede har kørt masser af podie placeringer ind i år.

**
Jose Rojas Gil (Caisse d´Epargne)
Har været en af de mere positive overraskelser. Har kørt massere af top ti placeringer hjem, og vil sagtens kunne køre helt fremme er min vudering. Nu skal han bare have den rigtige plads i toget.

*
Oscar Freire (Rabobank)
Har sammen med Tom Boonen været årets store skuffelse. Freire har dog vist sig på to etaper, men har slet ikke kunne kæmpe med nå vi nærmede os målstregen på de helt normale flade etaper.




Læg mærke til i udbrud.
Matthew Lloyd (Silence-Lotto), Juan Antonio Flecha (Rabobank), Nicholas Roche (Ag2r), Alessandro Vanotti (Liquigas), Anthony Geslin (FdJeux), Sébastien Minard (Cofidis), Said Haddou (Bbox), Nicolas Vogondy (Agritubel) og Jonathan Hivert (Skil-Shimano).
Logged


BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #166: 15 Jul 2009, 12:36 »

Er ret sikker på at hvis det bliver en spurt, så vinder Mark Cavendish igen idag ! Smiley
Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #167: 16 Jul 2009, 00:00 »



12. Etape - Tonnerre - Vittel


Endnu engang viste Columbia og Cavendish sig som urørlige i spurten. Selvom han både blev udfordret af Hushovd, der åbnede alt for langt udefra og Tyler Farrar som var ved siden af ham hele vejen.

I morgen venter der rytterne en etape der går op og ned hele tiden. Der er også seks bjerge undervejs på de 211,5 kilometer. Fem kategori fire stigninger og en enkelt kategori tre stigning godt og vel 40 kilometer fra mål.

Selve afslutningen i Vittel byder også på en lettere stigning op til stregen, ligesom idag. Altså ikke en Barcelona stigning men bare en lettere hele vejen til stregen.
Fordi det går op og ned hele vejen, tror jeg et udbrud kører hjem. Det er umuligt for Columbia ene hold at kontrollere etapen, og de resterende hold vil ikke hjælpe Cavendish til at sejre. Derfor er det også ti udbrydere jeg sætter i fokus.

Nicki Sørensen (Saxo-Bank)
Så er det på tide at Saxo-Bank rammer et udbrud. Danske Nicki har i flere omgange sagt han vil forsøge sig, og morgendagens etape ligger glimrende til ham. Saxo-Bank har fire ryttere de kan smide afsted, da også Voigt, O´Grady og muligvis Cancellara kan forsøge sig.

Joost Posthuma (Rabobank)
Rabobank plejer også at være gode til at ramme de rigtige grupper på sådanne etaper. En mand der har været helt ved siden af sig selv indtil videre er Joost Posthuma, som dermed kan søge oprejsning i morgen.

Bernhard Eisel (Columbia)
Hvis Columbia ikke kan få sejren i en massespurt, kan de forsøge at få en mand med i det rigtige udbrud. Her vil den tidligere sprinter for FdJeux, Bernhard Eisel være en mulighed.

Brian Vandborg (Liquigas)
Vandborg har flere gange sagt at morgendagens etape er en han vil prøve at komme væk på. Spørgsmålet er om Tour debutanten virkelig har det sidste nå det gælder.

Jérôme Coppel (FdJeux)
Coppel er en god fransk motor. Og franske hold vil altid i udbrud, også FdJeux. Coppel har ikke været i de store angrebsforsøg indtil videre, så det kan være hans tur i morgen.

Arnaud Coyot (Caisse d´Epargne)
Caisse d´Epargne har også været forholdsvis usynlig med undtagelse af Luis Leon Sanchez sejr og Rojas Gils spurter. Idag mistede de også Rui Costa. Derfor vil man formentlig se dem forsøge sig i et udbrud, hvor deres franske rytter Coyot kan forsøge sig.

Marco Bandiera (Lampre)
Bandiera er begyndt at køre spurterne i stedet for Furlan for Lampre. Han vil aldrig kunne blande sig helt fremme, men vil kunne være den hurtige mand i et udbrud. Derfor kan jeg godt tro han vil forsøge sig på en dag som i morgen.

Laurent Lefévre (Bbox Bouygues Telecom)
Bbox har allerede fået to etapesejre, og vil i morgen jagte et hattrick. En mand der endnu ikke har fået en sejr på det franske hold er franksmanden Lefévre der ellers også plejer at være god for en masse udbruds forsøg.

Steven De Jongh (Quick-Step)
Tom Boonen har intet vist i Tour de France, og jeg vil hellere havde set en helt frisk Allan Davis forsøge sig. Derfor vil Quick-Step nok også forsøge at få en mand med i morgen. Steven De Jongh vil være oplagt da han også har hurtigheden.

Sylvain Calzati (Agritubel)
Agritubel forsøger sig hver dag. Calzati har vi endnu intet set til, men etapen i morgen passer ham perfekt. Han er en af de franskmænd vil ville skulle holde øje med i morgen nå udbruddet kører.

I en spurt.
Mark Cavendish (Columbia), Tylar Farrar (Garmin), Thor Hushovd (Cervelo), Oscar Freire (Rabobank) og José Rojas Gil (Caisse d´Epargne)
Logged


Bimmand
Gæst
 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #168: 16 Jul 2009, 15:25 »

godt set igen 3 af dine favoritter er i udbrud Smiley
Logged

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #169: 16 Jul 2009, 15:54 »

NICKI FTW THE WIN! Opstemt
Logged

quuNix
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #170: 16 Jul 2009, 16:12 »

NICKIII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Logged

Tja for en sjældent gangs skyld må jeg give vatpinden ret.

Bimmand
Gæst
 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #171: 16 Jul 2009, 16:25 »

Tror squ ikke Nicki vinder men Pellizoti men håber på Nicki
Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #172: 16 Jul 2009, 19:26 »

Det blev jo til en dejlig sejr af Nicki Sørensen Thumbs Up
Logged


Bimmand
Gæst
 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #173: 16 Jul 2009, 20:19 »

J flot at Nicki idag og perfekt timet angreb
Logged

sindsygt
Gæst
 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #174: 16 Jul 2009, 20:55 »

Fangede den sgu til 5.50 her sidste dag på Sportinbet, og synes det er alt for højt sat. Godt nok har han ikke styrtet voldsomt meget de sidste par år, men etaperne er præget af smalle veje i Monaco, så vidt jeg har forstået, og den første uge vil der være kæmpe tumult - ydermere er holdtidskørslen helt hen i hegnet, hvilket både Saxo Bank og Astana har udtalt.. jeg undrede mig bare over at man kunne sætte den til 5.50 på en rytter, der tidligere har styrtet tit, og ville så bare se om jeg sad alene med det synspunkt. Smiley
Heldigt for dig at han så styrtede Wink.
Logged

kipmand
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #175: 16 Jul 2009, 21:26 »

Perfect dag for Nicki , Peace
Logged

Engang Odense
ALTID Odense


___________________ ________
PSN: kasparlyk

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #176: 17 Jul 2009, 02:20 »



13. Etape - Vittel - Colmar


Først og fremmest skal der lyde et stort tillykke til Nicki Sørensen for hans flotte etapesejr idag. Nå det så er sagt, så kommer der en ny etape i morgen, som straks sætter mange ryttere på udfordringer.

Etapen byder på fem stigninger, to kategori 2 og 3 stigninger og en enkel kategori et stigning. Fra den sidste top, kategori to stigningen Col du Firstplan er der 20 kilometer til mål, så vi kommer formentlig ikke til at se de store favoritter forsøge det store. Derfor kan etapen også meget vil blive afgjort af endnu et udbrud.

Etapen begynder i Vittel og slutter i Colmar. Undervejs tilbagelægger rytterne 200 kilometer.
Jeg tror at med Cadel Evans og Levi Leipheimers styrt igår, og efterfølgende små smerter i knæ og ankle ikke at vi ser de store angreb. Det skal komme fra Cervelo eller Saxo Bank i hvertfald så. Derfor er det også udbrudder jeg vælger at fokusere på.

José Angel Gomez Marchanté (Cervelo)
Kan blive sendt afsted i udbrud for at ligge længere fremme til at støtte Sastre i et eventuelt angreb. Hvis Sastre ikke skulle føle overskudet, så kan Marchante køre om sejren selv.

Yaroslav Popovych (Astana)
Popovych kan være Astana udspil i et udbrud. Lidt alá Marchanté for Cervelo. Popovych er desuden en hurtig mand blandt bjergrytterne, og kan køre glimrende ned af.

Egoi Martinez (Euskatel)
Martinez skal igen ud og forsvare sin bjergtrøje, og det i håb om Pellizotti ikke rammer udbruddet også. Martinez har ramt de to rigtige udbrud i år, men endnu ikke taget sejren.

Franco Pellizotti (Liquigas)
Kampen står mellem Pellizotti og Martinez om hvem der skal vinde bjergtrøjen. Pellizotti har en anden plads og tredje plads på etaper, og vil igen imorgen forsøge sig.

Rigoberto Uran (Caisse d´Epargne)
Med Luis Léon Sanchez etapesejr kan Caisse d´Epargne køre lidt mere frit i år. Derfor kan den unge colombianer Uran få frie hænder til den kommende etape.

David Moncoutié (Cofidis)
Moncoutié skal ud og vise lidt i hans hjemlands største løb. Bjergtrøjen er måske allerede forsvundet for franskmanden, men så kan man i det mindste gå efter en etapesejr.

Simon Spilak (Lampre)
Spilak forsøgte sig sidst det var en stor bjergetape der lå til at blive afgjort i et udbrud. I morgen kan hen forsøge sig igen, da han ingen trussel er i klassementet.

Pierre Rolland (Bbox)
Franskmændenes store håb Pierre Rolland kan meget vel være Bbox Bouygues Telecoms kort i morgen. Fédrigo og Voeckler har allerede skaffet holdet to etapesejre, og Lefévre sluttede nummer to igår. Så de vil forsætte den agressive kørsel.

Sylvain Chavanel (Quick-Step)
Etapen ligger perfekt til Chavanel. Chavanel kører glimrende op af. Har ikke brugt så mange kræfter endnu, og så kan han køre glimrende ned af.

Linus Gerdemann (Milram)
Gerdemann har været en skuffelse for Milram indtil videre i år. Derfor kan det meget vel være han vil forsøge at køre sig væk i et udbrud i morgen, for at hente en flot etapesejr.

Christophe Moreau (Agritubel)
Moreau bliver jeg nød til også lige at nævne, og derfor er vi oppe på hele 11 mænd i dag. Moreau skal forsøge sig for Agritubel i morgen. Han har intet andet end etapesejre at køre for, og ingen etaper ligger bedre end den i morgen.

Hvis favoritterne overtager, læg mærke til angreb fra.
Andy Schleck (Saxo-Bank), Carlos Sastre (Cervelo), Cadel Evans (Silence-Lotto), Alberto Contador (Astana) og Dennis Menchov (Rabobank).


Logged


KF
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #177: 17 Jul 2009, 10:02 »

Meget enig med dine udbrydere.... men hvad med Casar? Kan det ikke ogsaa vaere, han vil lege med?

Jeg kan ikke blive enig med mig selv paa mit tour hold, om jeg skal vaelge Casar, Gerdemann eller Moreau :-D
Logged

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #178: 17 Jul 2009, 11:39 »

Meget enig med dine udbrydere.... men hvad med Casar? Kan det ikke ogsaa vaere, han vil lege med?

Jeg kan ikke blive enig med mig selv paa mit tour hold, om jeg skal vaelge Casar, Gerdemann eller Moreau :-D

Casar vil nok gerne lege med, men tror han ligger for tæt på i det samlede klassement efter hans sidste udflugt, til at Ag2r vil lade ham køre væk  idag.
Logged


United-styrer
Gæst
 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #179: 17 Jul 2009, 11:48 »

Dit bud på Nocentinis muligheder for at beholde trøjen? Jeg synes, den er svær i dag. Vi har tidligere set ham blive smidt under en angrebssalve på en stigning, og det kan være vanskeligt at komme tilbage på den 20 km lange nedkørsel efter kategori 2'eren. Det taler selvfølgelig til Nocentinis fordel, at Astana ikke har interesse i at tage trøjen før højst nødvendigt.
Logged

Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010