home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23456
  0 Brugere, 1068 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejkokapet
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Fobier
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 Udprint
Forfatter Emne: Fobier  (Læst 15516 gange)
SoAP
Gæst

Sv: Fobier
« Svar #45: 27 Jun 2009, 21:03 »

Jeg er bange for at flyve, ellers er der ikke ret meget andet. Jeg er dog super bange for Hajer, og at blive ædt, eller bare at møde sådan en, det ville være noget af det værste der ville kunne ske, så hellere blive brændt. Så hvis det er en forbi, jamen så har jeg også hajfobi.

SkovGaards
Landsholdsspiller

« Svar #46: 27 Jun 2009, 21:12 »

jeg har nok verdens muligvis højeste fobi overfor edderkopper og snegle.
Jeg har slået folk fordi de skubbede mig hen imod en edderkop, selvom jeg stadig var flere meter fra den.
Jeg er rædselsslagen!

Gungner
Gæst

« Svar #47: 27 Jun 2009, 21:17 »

Ville lige liste nogle fobier som er... lidt underlige og sjove (Og ja, de er alle virkelige!!)

Zeusofobi = Frygt for Gud eller Guder
Xerofobi = Frygt for at være tør eller være i tøre områder
Venustrafobi = Frygt for smukke kvinder
Uranofobi= Frygt for himlen
Teutofobi = Frygt for Tyskland og ting forbundet med Tyskland
Hierofobi = Frygt for præste og hellige ting
Genufobi = Frygt for knæ
Decidofobi = Frygt for at tage beeslutninger

Det var bare et par stykker...
Ellers kan jeg anbefale den fremragende side www.phobialist.com

Yoggidk
Gæst

« Svar #48: 27 Jun 2009, 21:22 »

Jeg har vel antivenustrafobi Opstemt

SkovGaards
Landsholdsspiller

« Svar #49: 27 Jun 2009, 21:23 »

Anemophobia- Fear of air drafts or wind.(Ancraophobia)

Ret nederen at være bange for vind Opstemt^

SoAP
Gæst

« Svar #50: 27 Jun 2009, 21:26 »

Frygt for knæ? Altså knoglen? Huh

sindsygt
Gæst

« Svar #51: 27 Jun 2009, 21:28 »

Jeg lider af teutofobi Opstemt..

Kan ikke klare at have tysk i skolen Grin

Blackstone
Landsholdsspiller

« Svar #52: 27 Jun 2009, 21:36 »

Jamen dog Gugner det var dog nogle underlige, men fornuftige fobier.
Jeg må sige at jeg også lider af Decidofobi, men det er blevet bedre og jeg har en del planer for fremtiden, som at jeg skal ha udført inden at jeg dør, så jeg er også bange for døden og at jeg ikke når det/de ting, som jeg skal.
Jeg har altid været frygtløs, men jo ældre, jeg er blevet  og jo mere, som at jeg har set og oplevet, jo mere bange er jeg blevet og ved nu at livet kan være kort og flygtigt og at jeg ikke er udødelig, så det er med at få gjort, de ting, som at jeg(man) har planlagt og at sætte pris på livet og bruge det fornuftigt og ikke spilde det.
Jeg har også været bange for kvinder/piger eller/og nærhed, men er ved at være mere moden og for mig handler det bare om at være og opføre sig naturligt og at tage tingene, som de kommer...og jeg ægrer mig over at jeg ikke har været sammen med flere kvinder end at jeg har, men det har nok været en mellemting mellem at gnisten ikke har været der og at jeg har villet være fri, hvilket ægrer mig at jeg ikke har haft/været i parforhold, men kun engans...
Jeg forstår ikke helt dem, som har fobi for edderkopper, selvfølgelig for store, men ikke for små...
Jeg kan huske at jeg en gang havde edderkopper til at kravle oppe i hjørnerne på mit badeværelse, fordi at jeg ikke nænnede at slå dem ihjel og de gjorde jo ikke noget, men nogle vilnok synes at det er mærkeligt og det er det, da også, men som sagt, så nænnede jeg ikke at slå dem ihjel.

Vh.Blackstone

Altid FCK
Manager

« Svar #53: 27 Jun 2009, 23:47 »

Jamen dog Gugner det var dog nogle underlige, men fornuftige fobier.
Jeg må sige at jeg også lider af Decidofobi, men det er blevet bedre og jeg har en del planer for fremtiden, som at jeg skal ha udført inden at jeg dør, så jeg er også bange for døden og at jeg ikke når det/de ting, som jeg skal.
Jeg har altid været frygtløs, men jo ældre, jeg er blevet  og jo mere, som at jeg har set og oplevet, jo mere bange er jeg blevet og ved nu at livet kan være kort og flygtigt og at jeg ikke er udødelig, så det er med at få gjort, de ting, som at jeg(man) har planlagt og at sætte pris på livet og bruge det fornuftigt og ikke spilde det.
Jeg har også været bange for kvinder/piger eller/og nærhed, men er ved at være mere moden og for mig handler det bare om at være og opføre sig naturligt og at tage tingene, som de kommer...og jeg ægrer mig over at jeg ikke har været sammen med flere kvinder end at jeg har, men det har nok været en mellemting mellem at gnisten ikke har været der og at jeg har villet være fri, hvilket ægrer mig at jeg ikke har haft/været i parforhold, men kun engans...
Jeg forstår ikke helt dem, som har fobi for edderkopper, selvfølgelig for store, men ikke for små...
Jeg kan huske at jeg en gang havde edderkopper til at kravle oppe i hjørnerne på mit badeværelse, fordi at jeg ikke nænnede at slå dem ihjel og de gjorde jo ikke noget, men nogle vilnok synes at det er mærkeligt og det er det, da også, men som sagt, så nænnede jeg ikke at slå dem ihjel.

Vh.Blackstone

Jeg har ikke nogle særlige forbier. Jeg kan godt få klaustrofobi hvis jeg er i et meget lille lukket rum hvor jeg ikke kan bevæge mig rundt

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

ManUtd83
Manager

« Svar #54: 27 Jun 2009, 23:57 »

Tjekkede lige listen på wikiedia, og de her var fandeme for sjove Peace

arachibutyrofobi = frygten for at peanutbutter sætter sig fast i ganen
barofobi = frygten for tyngdekræften (den er sgu svær at komme uden om alligevel Smiley )
digitusfobi = frygten for andre folks tæer
dutchfobi = frygten for hollændere
eufobi = frygten for at høre gode nyheder
fobofobi = frygten for at blive bange
Hippopotomonstroses quippedaliofobi = frygten for lange ord
oneirogmofobi = frygten for våde drømme
optofobi = frygten for at åbne øjnene (også svær at undgå i længden)

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller

« Svar #55: 28 Jun 2009, 00:21 »

Anemophobia- Fear of air drafts or wind.(Ancraophobia)

Ret nederen at være bange for vind Opstemt^

General de Meza, som var en dansk general under de slesviske krige havde en fobi over for kold luft. Han mente den var skadelig og når man betrådte hans kontor skulle man igennem et langt system af møbler for at snakke med ham, da man ellers havde for megen kold luft på sig.. Da han modtog krigserklæringen fra tysk side i 1864 var hans største bekymring, at de tyske budbringere havde for megen kold luft med ind på hans kontor.. Det var ganske koldt i februar måned, så man kan vel nemt forestille at de Mezas fobi har været en temmelig stor gene Smiley

Personligt er det nærmeste jeg kommer på en fobi, at jeg har det meget svært med ikke at kunne stå op.. At skulle kravle igennem et rør (specielt) i mørke, kan gøre mig ganske panisk.. Jeg ender dog med, at gøre det alligevel, men kun når jeg er i selskab med andre. Derudover har jeg det meget dårligt med at have hovedet nedad.

Build Me Up Buttercup!

gumle
Reserveholdsspiller

« Svar #56: 28 Jun 2009, 01:54 »

Jeg har kun fobi for en ting, og så har jeg en mindre angst.

Jeg kan ikke lide højder, hvis hegnet går mig under hoften. Det er den mindre. Jeg får simpelthen kuldegysninger.
Min fobi er for hvepse. Bier, brumbasser, edderkopper, slanger osv. kan jeg sagtens klare, men hvepse er jeg panisk overfor. Jeg løber nærmest skrigende bort, og jeg kan simpethen ikke tage mig sammen med en hveps indenfor en radius af 10 meter.

To shred, or not to shred

Har været uvenner med min kæreste hele dagen, men jeg fik pizza så dagen får 10! Opstemt

quuNix
Reserveholdsspiller

« Svar #57: 15 Jul 2009, 21:52 »

som soap siger har jeg os Hajfobi. Jeg lider også af stor højdeskræk, og har os fobi for edderkopper.

Tja for en sjældent gangs skyld må jeg give vatpinden ret.

-LFC-
Manager

« Svar #58: 15 Jul 2009, 22:07 »

Jeg er ikke glad for når der er for mange mennesker på for lidt plads. Så panikker jeg en lille smule. Især fordi jeg ikke er så høj endnu (Ca. 1.75 m), så jeg kan ende med at drukne lidt i mængden. Det er ikke rart. Jeg har også den med at tabe ting højt oppe, og jeg er MEGET højdeskræk. Har også et problem med alt for store hunde og edderkopper, mens jeg heller ikke er videre glad for hvepse. Det er dog blevet bedre med alderen. Smiley

Slikkel
Landsholdsspiller

« Svar #59: 15 Jul 2009, 22:15 »

faldt lige over dette indlæg da jeg søgte på fobier : http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=15&conference=33&posting=363565 haha

Vi skal alle være her.

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010