home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
09 Jun 2025, 20:39 g00n Blogs Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23575
  1 Bruger, 670 Gæster Online.

Nyeste Bruger: datarecovee
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Firenzes stolthed
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvem bør udgøre angrebsduo?
Valeri Bojinov og Luca Toni
- 3 (37,5%)
Giampaolo Pazzini og Luca Toni
- 4 (50%)
Valeri Bojinov og Giampaolo Pazzini
- 1 (12,5%)
Antal Stemmer: 8

Sider: [1] 2 3 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: Firenzes stolthed  (Læst 17822 gange)
cube
Manager

Firenzes stolthed
« : 07 Jun 2006, 02:11 »

Fulde navn: ACF Fiorentina SpA
-
Kælenavn: Viola (lilla)
-
Dannet: 26. august 1926 (AC Fiorentina)
-
Hjemmebane: Artemio Franchi, Firenze, Italien
-
Kapacitet: 46.282
-
Bestyrelsesformand: Andrea Della Valle
-
Liga: Serie A

Jeg vil her berette om min tid som manager for italienske Fiorentina. En klub, hvor fortidens succes'er til stadighed huserer, hvorfor en ambitiøs ledelse valgte at ansætte mig som træner. Hvordan disse høje forventninger og ansættelsen af mig, en urutineret, 29-årig træner, hænger sammen ved jeg ikke, men faktum er at jeg nu står i spidsen for Viola - Firenzes stolthed - Fiorentina.

Bestyrelsesformand Andrea Della Valle har taget godt imod mig, hvilket man dog ikke kan sige om pressen, der mener min mangel på erfaring bliver et problem i en Serie A klub som Fiorentina.

Det var en kort introduktion. Nu til det, det virkelig handler om. Fodbold.

Transferbudgettet på ca. 100 mio. kr. blev hurtigt omsat i handler.
Bjarne K. Ingebretsen, John Obi Mikel og Kai Bülow blev hentet til klubben for henholdsvis 1.1, 27 og 13 mio. kr.
Jeg havde også spillere som Thiago Motta, Olivier Kapo og Steed Malbranque i kikkerten, men forhandlingerne gik i vasken.

Indkøbene ændrede dog ingenting i startopstillingen - kun John Obi Mikel kunne foreløbig presse Luis Jiménez på den offensive midtbane:   

Efter kval-kampe til Coppa Italia og 10 Serie A-kampe vil jeg her gøre status.
Vi formåede at kvalificere os til Coppa Italia med sejre over Perugia, Padova og Lecce, inden vi tog hul på Serie A.
Resultaterne fra de første 10 kampe ser ud som følger:

0-1 Lazio - Fiorentina
   2-1 Milan - Fiorentina
   4-2 Fiorentina - Roma
   2-1 Fiorentina - Lecce
   1-4 Udinese - Fiorentina
   6-0 Fiorentina - Empoli
   0-2 Palermo - Fiorentina
   2-0 Fiorentina - Siena
   0-0 Cagliari - Fiorentina
   2-0 Fiorentina - Messina

De flotte resultater ses på stillingen, hvor vi ligger på en imponerende førsteplads.

Her en foreløbig Fiorentina-topscorerliste:

10 mål, Luca Toni
   5 mål, Valeri Bojinov
   3 mål, Gianpaolo Pazzini
   1 mål, Marco Donadel, Per Krøldrup, John Obi Mikel, Do Prado, Stefano Fiore, Luis Jiménez

Kommentarer er velkomne - jeg håber I vil følge med Smiley
« Seneste Redigering: 07 Jun 2006, 20:37 af cube » Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

cube
Manager

Sv: Firenzes stolthed
« Svar #1: 07 Jun 2006, 03:15 »

6. November 2005: Treviso - Fiorentina
I dag mødte vi Treviso i Serie A. Et hold vi burde slå, og det var lige, hvad vi gjorde.
Bojinov viste nogle af sine fantastiske evner, da han scorede to gange, og Luca Toni cementerede sin rolle som holdets topscorer med et mål i kampens slutminutter - han har nu scoret 19 mål i 14 kampe.

20. November 2005: Fiorentina - Reggina
Min fødselsdag skulle fejres med en sejr over Reggina, hvilket Luis Jiménez sørgede for allerede efter 5 minutter. Stillingen holdt kampen ud.

La Gazetta dello Sport har forståeligt nok sat fokus på os.
    13 sejre i mine første 15 kampe for klubben - jeg er mere
    end tilfreds.

En levende målmaskine i Luca
    Toni har været en af årsagerne
    til vores succes.

27. November 2005: Livorno - Fiorentina
Et møde med Livorno skulle vise sig at blive skæbnesvangert. John Obi Mikel både udlignede og bragte os på 1-2, men Livorno holdt ved og snuppede sejren via en fantastisk indsats i 2. halvleg. Vi tabte kampen med 2-3 og måtte se os slået ned på 2. pladsen i Serie A med 1 point op til Milan.

1. December 2005: Inter - Fiorentina (Coppa Italia)
På hjemmebane er Inter et stærkt hold, men vi lagde bedst ud. Valeri Bojinov scorede efter 1 minut, men målet blev annuleret for offside. Inter begyndte nu at styre spillet og efter en halv time var det Adriano, der bragte dem i front. Det satte Inter igang og inden pausefløjt stod der 3-0 i hjemmeholdets favør.
Vi kom bedre med i 2. halvleg, og Toni reducerede inden Adriano fuldendte sit hat trick og et nederlag på 4-1 var en realitet.

4. December 2005
: Fiorentina - Juventus

Det var ikke et bundt optimistiske spillere, der gik på banen efter nederlag i de to seneste kampe, men en sejr kunne sikre vitale points, da Milan havde sat points til ved at spille uafgjort.
Trezeguet bragte Juve foran og så blev det svært. Der stod dog stadig 0-1 ved pausen.
Mikel fik chancen fra 2. halvlegs start, og han slog til efter 64 minutters spil, hvor han sendte bolden i nettet efter klumpspil i det lille felt. 1-1.
Pludselig skete det utænkelige. Jonathan Zebina havde hånden på bolden i feltet, derfor straffespark. Stefano Fiore udnyttede det iskoldt og så var vi pludselig foran. Vi spillede en fantastisk 2. halvleg og sejren var en realitet.

9. December 2005: Fiorentina - Inter (Coppa Italia)
Der var ikke meget håb tilbage efter 4-1 nederlaget forleden. Vi skulle præstere noget helt specielt for at gå videre i Coppa Italia.
Vi vandt kampen med 1-0 på et mål af Luca Toni, men det var selvsagt ikke nok til videre avancement og på trods af et godt resultat er vi ude af denne turnering. Nu er der udelukkende Serie A at koncentrere sig om.
« Seneste Redigering: 07 Jun 2006, 03:27 af cube » Logged

Baune
Gæst

« Svar #2: 07 Jun 2006, 07:43 »

Super fed og velskrevet blog.
Jeg glæder mig allerede til næste update. Opstemt
Keep 'em Coming ! Thumbs Up

United-styrer
Gæst

« Svar #3: 07 Jun 2006, 08:37 »

Så kører cube igen. Klasse, og resultaterne ser da også ret så gode ud Thumbs Up

cube
Manager

« Svar #4: 07 Jun 2006, 11:56 »

12. December 2005: Ascoli - Fiorentina
Chancemæssig dominans prægede vores første halvleg, men Coppola i Ascolis mål gjorde det fantastisk. Bülow og Jørgensen kom på banen fra 2. halvlegs start, men det ændrede ikke billedet og kampen sluttede skuffende 0-0.

17. December: Fiorentina - Sampdoria
Skuffelsen skulle vaskes væk, og det var lige, hvad den blev. Luca Toni bragte os foran i første halvleg på et bragende langskud og Gianpaolo Pazzini cementerede sejren 20 minutter før tid.

21. December: Fiorentina - Inter
Det var alt andet end en let kamp, der ventede og det hele så meget skidt ud efter en første halvleg, hvor vi havde produceret alt for lidt. Stillingen ved pausen var 0-2 til Inter efter scoring af David Pizzaro og Dejan Stankovic.
I pausen fortalte jeg spillerne, at jeg forventede en bedre indsats i 2. halvleg, og det gav de mig så sandelig.
På 3 minutter blev 0-2 vendt til 2-2, da Bojinov og Toni scorede en gang hver. Vi spillede en fantastisk 2. halvleg og Mikel var faktisk tæt på at sikre os en overraskende sejr, men det blev ved de 2-2.

23. December 2005: Efterspørgsel på Bojinov og Pazzini
Igennem de seneste uger har der været stor efterspørgsmål på to af mine største talenter, Valeri Bojinov og Gianpaolo Pazzini. Jeg har afvist alle spekulationer og håber talenterne kan stille sig tilfreds med en tilværelse i Firenze.
Gianpaolo Pazzini: "Hvorfor skulle jeg skifte klub? Vi ligger nummer to."

Pazzini følges af: Chelsea og Tottenham
Bojinov følges af: Hamburger SV, AC Milan, Manchester United, Barcelona og Arsenal

29. December 2005: Donadel ude med skade
Det er med stor skuffelse jeg må konstatere at vores omdrejningspunkt på den defensive midtbane, Marco Donadel, er ude i 3 uger til en måned efter at have forstrukket ryggen ved en øvelse i styrkerummet.

8. Januer 2006: Parma - Fiorentina
Vores visit i skinkebyen er ikke værd at huske. Corradi bragte Parma foran, men til alt held dukkede Bojinov op og udlignede inden der var fløjtet til pause.
I kampens 62. minut fik Luca Toni en friløber som han elegant lobbede over Guardalben i Parmas mål, 1-2. Selv samme Toni gjorde det tilk 1-3 få minutter senere. Det blev også kampens sidste mål, og vi presser fortsat Milan i toppen af Serie A.

Målscorere, de sidste 10 kampe:

7 mål, Luca Toni
4 mål, Valeri Bojinov
3 mål, John Obi Mikel
1 mål, Luis Jiménez, Stefano Fiore, Gianpaolo Pazzini

Stillingen:

Soccerpop
Gæst

« Svar #5: 07 Jun 2006, 12:00 »

Cube tilbage med endnu en fed blog. Opstemt
Held og lykke Thumbs Up

Soccerpop
Gæst

« Svar #6: 07 Jun 2006, 12:02 »

glemte lige og spørger om målet er det samme som i din tidligere blog Huh

Zone 43
Manager

« Svar #7: 07 Jun 2006, 12:11 »

Sådan. Det ser jo fornuftigt ud Thumbs Up

Keep 'em coming  Cool

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

cube
Manager

« Svar #8: 07 Jun 2006, 12:13 »

glemte lige og spørger om målet er det samme som i din tidligere blog Huh

Der er ikke noget mål med denne blog. Altså lige udover at vinde alt med Fiorentina Wink

Soccerpop
Gæst

« Svar #9: 07 Jun 2006, 12:14 »

Der er ikke noget mål med denne blog. Altså lige udover at vinde alt med Fiorentina Wink

lyder spændende Shockeret

cube
Manager

« Svar #10: 07 Jun 2006, 12:39 »

11. Januar 2006: Fiorentina - Chievo
I en kamp vi skulle vinde stod der 0-0 ved pausen.
Midt i 2. halvleg begik Ujfalusi et dumt straffespark som sikkert blev eksekveret - skuffende 0-1. Jeg sad på bænken med vished om at vi havde tabt, da der var spillet 91 minutter, men så skete der noget jeg aldrig havde turdet håbe på.
Først dukker Luca Toni op midt i feltet, da en lang bold sejler ind til ham. Han headder den i nettet og der er udlignet.
Et minut senere er topscoreren igen på spil da han brager bolden i nettet fra nært hold. Et minut til passerer og så scorer Bojinov til fantastiske 3-1 på et kontra. Jeg har aldrig oplevet noget lignende.

15. Januar 2006: Fiorentina - Milan
Topkamp i Serie A. Det så svært ud på papiret og det blev det også. Pirlo bragte Milan foran på en flugter i det lille felt. Vi kom dog bedre med og efter 34 minutter begik Nesta straffe på Bojinov. Toni var som altid sikker og så stod der 1-1. En meget lige 1. halvleg sluttede 1-1.
Vores fans måtte til deres store fortrydelse se Toni gå ud med en småskavank. Ind kom Pazzini.
Blot 5 minutter var spillet af 2. halvleg, så slog Pazzini til. Et langt indlæg blev udnyttet til fulde, da han steg til vejrs og headdede bolden forbi Dida, 2-1. Milan pressede kampen ud, men det lykkedes dem ikke at få bolden i mål. Sensationel sejr.
Vi har nu 4 points ned til netop Milan på 2. pladsen.

18. Januar 2006: Roma - Fiorentina
Endnu en svær kamp var på programmet, men blot 1 minut og 28 sekunder var spillet, før der stod 0-1 i vores favør. Bojinov havde scoret på frispark. I 1. halvlegs overtid slog Bojinov igen til - pausestillingen var 0-2.
Pazzini kom ind efter pausen og han skulle kun bruge 9 minutter på banen, før han kunne score på et hovedstød - hans specialitet. Der blev ikke scoret mere i kampen og vi vandt flot med 0-3.

19. Januar 2006: Bojinov er utilfreds
Vores stærke angriber er desværre ikke helt tilfreds, eftersom han ikke må skifte klub. Jeg forstår ham, men jeg tror at han vil have godt af et år mere under min ledelse. Jeg agter at sælge ham i 2007, da jeg forhåbentlig også kan få nogle gode penge for ham til den tid.
« Seneste Redigering: 07 Jun 2006, 13:02 af cube » Logged

Eric Cantona
Gæst

« Svar #11: 07 Jun 2006, 12:46 »

Dejligt at se dig på banen med en blog igen, cube !

Lidt synd den anden gik lidt kold, men nu har du endnu engang præsenteret en god blog. Opstemt

KUTGW

MeeLo
Gæst

« Svar #12: 07 Jun 2006, 12:47 »

Super blanding af velskrevet tekst, billeder og screenshots! Det er klasse Cube!

Zone 43
Manager

« Svar #13: 07 Jun 2006, 12:51 »

Det ser jo stadig godt ud Thumbs Up

Keep up the good work Thumbs Up

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

Dusty78DK
Manager

« Svar #14: 07 Jun 2006, 13:02 »

Klasse-Cube ridder igen!  Opstemt

Flot blog, enkelt sat op, velskrevet og lige i øjet. Overvejer kraftigt at lade mig inspirere af din "simple" stil. Kan godt lide at du skriver hvilke klubber, der gerne vil købe dine spillere, også selv om du ikke sælger dem - jo, og så det med at du skriver hvilke spillere du gerne ville have haft købt, men som du ikke fik fat i. Det gør blog'en endnu mere spændende!

KUTGW!!!  Thumbs Up

P.S.: Må jeg se et SS af dine hold-instruktioner (altså taktik)?? Jeg trænger til lidt taktisk inspiration.  Wink
« Seneste Redigering: 07 Jun 2006, 13:05 af Dusty78DK » Logged

Sider: [1] 2 3 ... 7 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010