home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23338
  0 Brugere, 692 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: alliewillson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  No Strength Without Unity
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: No Strength Without Unity  (Læst 3018 gange)
Yoggidk
Gæst
 
No Strength Without Unity
« : 03 Jun 2009, 20:52 »


9/1/09 | I kender mig helt sikkert!

?
Jeg havde sat vækkeuret til at ringe tidligt, og som en af de eneste aftener var jeg også gået relativt tidligt til køjs før dagen hvor min første jobsamtale, om et trænerjob skal foregå. En samtale som jeg i lang tid har set frem til, og en jobsamtale som i mit hoved helt sikkert skal resultere i et job som leder for en flok knægte, som har en evig drøm om at stå øverst på podiet!

Jeg står nu foran spejlet, og mener at jeg uanset hvad der sker, kan se mig selv i spejlet næste morgen med et smil på læben, om jeg har fået jobbet eller ej. Jeg børster tænder, bruger tandtråd og barberer mig, så de ikke skal få et dårligt indtryk af en mand de ellers kender så godt...

Jeg er en mand som hedder Jakob og jeg kommer fra Holland. I kender mig helt sikkert fra min tid i den store fodboldverden hvor jeg bl.a. har optrådt i selveste Manchester United. Jeg er kendt som en hård gut, uden hår på hovedet, og jeg har med tiden fået et kaldenavn istedet for det kedelige Jakob.

Jeg starter bilen fra mit hotel, og når med omhu frem i tide, klokken er nu 11:57 og jeg går stille og roligt ind på kontoret midt i Dublin!
« Seneste Redigering: 04 Jun 2009, 13:29 af Yoggidk » Logged

Yoggidk
Gæst
 
Sv: 1' No Strength Without Unity
« Svar #1: 03 Jun 2009, 20:53 »

Haps!
Logged

CarlosVela
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 1' No Strength Without Unity
« Svar #2: 03 Jun 2009, 20:53 »

Sådan. jeg er og bliver din faste blogfan
Logged

FMFreaks inside you.

Yoggidk
Gæst
 
Sv: 2' No Strength Without Unity
« Svar #3: 03 Jun 2009, 21:37 »


9/1/09 | Det er satme spændende!

Jakob, vi har som du nok ved mange ansøgere, men vi ser bestemt dig som en af de mest interessante, og vi vil derfor ikke afvise at vi allerede kan give dig et forslag idag, da vi som du ved næsten lige har fyret vores daværende træner Jeff Kenna, vi vil dog først høre lidt om hvorfor vi skal vælge dig osv.

"Jeg har bestemt meget erfaring fra topfodbold, og jeg ser mig selv som en træner i kan have i mange år, og som bestemt både kan have det sjovt med spillerne, men bestemt også sætte dem på plads, og skabe noget disciplin på holdet, som topklubber er nødsaget til at have, og tophold skal vi da helt klart være, ikke bare nummer 2 som sidste år, men nummer 1 indenfor de næste 3 år!"

Det skal ikke være hemmeligt at vi virkeligt har set noget positivt i dig Jakob, men det at du er uerfaren indenfor trænerjobs bekymrer os en lille smule, hvad har du at sige til dette?

"Jo, det er klart at jeg ikke har erfaring indenfor det da jeg aldrig har været træner før, men på den anden side skal alle jo starte et eller andet sted, og dette tidspunkt føler jeg er det helt rigtige for mig."

Snakken fortsatte på denne måde det næste stykke tid, før vi efter 1 time og 43 minutter sad tilbage uden noget at tale om, de sagde at de havde hørt nok, og jeg blev bedt gå udenfor kontoret for at vente. Kontoret var placeret højt oppe med udsigt over Dublin, en by som jeg bestemt har lyst til at arbejde i!

Jeg bliver kaldt ind, og bestyrelsenformande n spørger mig med et spil på læben, "Vil du egentlig helst kaldes Jakob eller Jaap i fremtiden?"
Logged

Roxer
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 1' No Strength Without Unity
« Svar #4: 03 Jun 2009, 21:40 »

Må man afsløre hvem det er? Fedt klubvalg god start, jeg glæder mig Smiley
Logged

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: 1' No Strength Without Unity
« Svar #5: 03 Jun 2009, 21:41 »

Hey yoggi godt at se en blog fra dig igen. Jeg fulgte med i din sidste blog om Catania og den var rigtig god, så vil helt sikkert følge med i den her. So far ser det godt ud.
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Yoggidk
Gæst
 
Sv: 1' No Strength Without Unity
« Svar #6: 03 Jun 2009, 21:44 »

Tak MachoGuy, Roxer og Crazy-Poul Wink

Og Roxer: Har jeg ikke allerede selv gjort det? Men jo det må du da godt Smiley
Logged

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: 1' No Strength Without Unity
« Svar #7: 03 Jun 2009, 21:45 »

Jeg havde mistænkt at det var Jaap Stam, men vidste ikke at han hed Jakob Opstemt

Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

cjensen94
Gæst
 
Sv: 1' No Strength Without Unity
« Svar #8: 03 Jun 2009, 21:45 »

Fedt trænervalg, har ikke set det før Smiley
Logged

Roxer
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 1' No Strength Without Unity
« Svar #9: 03 Jun 2009, 22:04 »

Nah, jeg giver dig selv chancen for at bruge "overraskelsen" Wink
Logged

Yoggidk
Gæst
 
Sv: 3' No Strength Without Unity
« Svar #10: 03 Jun 2009, 22:16 »


9/1/09 | Ansat!

Jeg var mundlam i et kort øjeblik, og spurgte overrasket "Vil det sige at i vil ha' mig?", for derefter at få et nydeligt og hurtigt svar "Ja!".

Værdi: 8.500 DKK om ugen.
Udløb: Dec 2009 (1 år).
Vi satte os derefter ned og begyndte at tale kontrakt, og blev enige om en fornuftig kontrakt, som jeg ikke vil klage over, det er trods alt en lille klub, som ligger i Irland, som aldrig har været et land hvor fodboldklubberne har været oversvømmet i penge. Men som sagt blev begge parter enige, og derefter har jeg kunne kalde mig selv træner for St. Patrick's Athletic Football Club.

St. Pat's Athletic er en klub placeret i Irland, nærmere byen Dublin. Den blev stiftet i 1929 og har siden kæmpet sig op, og er nu en af de største klubber i Irland. Sidste sæson blev man nummer 2 i den bedste irske række, og samme forventning har jeg for denne sæson. Klubben spiller på hjemmebanen Richmond Park. Hjemmebanefarven er rød, imens udebanefarven er blå. Klubben bliver kaldt mange navne, såsom Supersaints, Saints, Pat's og Unity. I deres logo står der "Ni neart go cur le chéile" på irsk, som på engelsk betyder "No strength without unity", som på dansk betyder "Ingen styrke uden enhed".

Holdet består udelukkende af storbritanniske spillere, noget jeg ikke nødvendigvis vil holde ved, da jeg hellere ser kvalitet, end at de er fra det samme land, eller omegn.

Så nu bliver det blot spændende at se hvad min trænerkarriere kan bære med sig, og se om mit ophold i det irske bliver en succes eller en fiasko.
« Seneste Redigering: 04 Jun 2009, 11:37 af Yoggidk » Logged

Yoggidk
Gæst
 
Sv: No Strength Without Unity
« Svar #11: 04 Jun 2009, 16:15 »


9/1/09 | Første Indkøb

Efter ansættelsen skulle jeg med det samme igang, da min trup kun rummede 13 spillere, hvilket var alt for lidt, da der var spillere jeg også gerne så ude af truppen.

Jeg skulle gerne have skaffet, forsvarsspillere, midtbanespillere og i hvert fald en enkelt angriber, som også blev det første jeg hentede.

Den 19-årige angriber Chris Fagan var på fri transfer, og hans seneste klub var Manchester United, hvor han dog aldrig fik chancen på 1. holdet. Navnet på spilleren er som sagt Chris Fagan, og er en angriber, som kan lidt af hvert og som helt klart kommer til at kunne blive en af de store stjerner i denne sæson og i senere sæsonner i den bedste irske række. Han har fået en 3-årig aftale som giver ham 4.000 DKK om ugen! Han gør, at truppen bliver tilsat endnu en irsk spiller, hvilket jeg synes er fint nok, selvom jeg ikke var ude efter kun irske spillere.

Jeg har selv denne beskrivelse af den unge angriber: Han er en komplet angriber, som ikke er vanvittig dårlig til noget som helst, han kæmper røven ud af bukserne. Men alligevel er hans alder det bedste ved ham!

Og nu jeg (Jaap Stam) altså fastslået at jeg har ambitioner, og mange fans har allerede sagt at det er det bedste indkøb i klubbens historie!

Se Chris Fagans stats her.




Jeg har dog også valgt at sælge 2 spillere som jeg vejede for lette her i starten, 2 spillere som ikke var med i mine planer. Det var altmuligmanden Damien Lynch til Weymouth for 200k, hvilket var en god handel for St. Pat's Athletic. Den anden man valgte at sige "tak for nu" til var den 29-årige forsvarsspiller Jamie Harris som røg til Rochdale for den nette sum af 90k, hvilket jeg også er fint tilfreds med. Begge er fra Irland, og der vil højst sandsynligt komme erstatninger ind, da man nu kun har 12 spillere i truppen.
Logged

cjensen94
Gæst
 
Sv: No Strength Without Unity
« Svar #12: 04 Jun 2009, 16:39 »

Bestemt gode updates, og godt køb Smiley
Logged

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: No Strength Without Unity
« Svar #13: 04 Jun 2009, 18:09 »


Det her skal nok blive en god blog, er jeg slet ikke i tvivl. Dog er jeg lidt mere skeptisk over dit valg af manager? Lidt urealistik med Jaap Stam i Irland, synes hellere du så skulle have valgt en klub i holland til at starte med eller måske have valgt en anden profil.
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

Yoggidk
Gæst
 
Sv: No Strength Without Unity
« Svar #14: 04 Jun 2009, 22:39 »

Hej Drenge!

Denne blog bliver desværre allerede lukket, da motivationen ikke er der, da jeg slet ikke har kunnet købe ordentligt ind, har kun 13 spillere, og transfervinduet er netop lukket...

Jeg er dog bidt, og vil starte en blog med en anden klub inden de næste par dage!

Mvh. Yoggi
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010