home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
30 Okt 2024, 07:58 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
29 Okt 2024, 18:26 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
Antal Registrerede Brugere: 23444
  0 Brugere, 814 Gæster Online.

Nyeste Bruger: keiraupton91
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen FM2009
| | | | |-+  Casppers taktiske guides
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Casppers taktiske guides  (Læst 4632 gange)
Caspper
Manager

Casppers taktiske guides
« : 22 Maj 2009, 21:35 »

Indledning

Jeg vil lave en mindre række af guides(måske det udvikler sig til en større), som sikrer dig den mest effektive forsvarskæde, midtbanekæde og angribssingle/duo/trio.

Guiderne bliver skrevet ud fra egen erfaring, og jeg arbejder og udvikler dem løbende igennem mine spil.
De guides du læser her, er arbejdet ud fra et kørende spil. Hvor jeg kamp for kamp kigger på hvor og hvordan jeg kan gøre det bedre. Hvert enkelt spillers præstation, med hver enkeltes spillerinstruktione r bliver fulgt nøje og vurderet over et par kame, så en ”off-day” ikke vil få mig til at starte fra scratch.

Mine guides vil blive skrevet i samme tråd, over flere etaper, da jeg udvikler hver del for sig.

Følgende guides vil blive skrevet: NOTE: Der kan sagtens "risikere" at komme flere guides, men det er disse 3 som jeg pt. arbejder på.. Den første vil forhåbentligt komme i løbet af i aften(Fredag d. 22)

Det effektive forsvar – her går jeg i dybden med hvordan man sikrer en ultra-solid 4 mands bagkæde. Hver position (højre back, venstre back, højre center forsvarer/sweeper og venstre forsvarer/sweeper) vil få forklaret deres spiller-instruktioner.

Den spilfordelende og målscorende midtbane – i denne guide vil jeg forklare flere positioner end i forsvaret, i det midtbanen indeholder helt op til 8 positioner. Positionerne er: defensiv midtbane, højre centermidt, venstre centermidt, højre midtbanespiller, venstre midtbanespiller, højre wing, venstre wing, offensiv centermidt. Jeg vil fokusere på at skabe et spildelende og målscorende midtbane-team, bestående af 4 mand som kan handle individuelt, sammen og uafhængigt af resten af holdet.

Verdensklasse angrebet – her vil jeg skabe instruktioner til 100% succes i boksen. Jeg vil fokusere på at få angriberne til at levere mål på samlebånd, uanset hvilke kvaliteter de besidder. Jeg vil uddybe positionen ”Bokspiller/Angriber” og gå i dybden med hvad der er vigtigt, rent talmæssigt.

Guiden vil blive tilpasset til følgende taktikker: 4-4-2 klassisk, 4-4-2 med offensive wings, 4-4-2 diamant smal, 4-4-2 diamant bred, 4-4-2 med 2 defensive midtbane og 2 wings, 4-4-2 med 2 defensive midt, 4-4-2 med 2 offensive midtbane spillere.

Instruktionerne, kort og simpelt

I mine guides vil der blive angivet for mange – eller + point, der vil blive givet til hver instruktion. Hvis der fx står ”Mentalitet +7” betyder det at markøren for instruktionen, skal køres 7 gange op.

Mentalitet – den afgør hvor defensiv eller offensiv din spiller skal være.
Kreativ frihed – den afgør hvor kreativ dine spillere må være i deres afleveringer. Det vil sige at har man en lav kreativ frihed, bliver ens afleveringer mere simpelt og direkte, uden nogen driblinger, som det burde være til en forsvars, så han ikke begynder at lege ”karl smart” med driblinger. Mens det kunne være effektivt til en type som Lionel Messi eller Cristiano Ronaldo, at have høj kreativ frihed.
Afleveringsstil – afgør om det skal være korte, direkte eller lange afleveringer.
Skærme af – bestemmer om dine spillere skal over hele banen, på egen banehalvdel eller i eget felt.
Tackling – fortæller dine spillere om de skal tackle blødt, blandet eller hårdt.
Ryk fremad – vælg om de skal løbe fremad sjældent, blandet eller ofte.
Løb med bold – vælg om de skal løbe med bolden sjældent, blandet eller ofte.
Langskud – vælg om de skal skyde langt udefra sjældent, blandet eller ofte.
Dybe stikninger – vælg om de skal lave dybe stikninger sjældent, blandet eller ofte.
Indlæg – vælg om de sjældent, blandet eller ofte skal lave indlæg.
Indlæg fra – vælg hvorfra de skal lave indlæggene.
Indlæg efter – vælg hvem de skal sigte efter med indlægget.
Byt position med – vælg hvem de skal bytte position med.
Markering – vælg om de skal lave zone markeringer eller mandsopdækning.
Tæt markering – vælg om de markere tæt.
Fri rolle – giver dem en fri rolle på banen.
Hold på bolden – vælg om de skal holde på bolden i deres løb.

Glæd jer. Thumbs Up
Jeg ville elske at få feedback, også for indledningen.
« Seneste Redigering: 23 Maj 2009, 15:04 af Caspper » Logged

lautrup
Reserveholdsspiller

Sv: Casppers taktiske guides
« Svar #1: 22 Maj 2009, 21:43 »

Lyder spændende! Opstemt

/Thomas Hagelskjær
''At gøre sit bedste er en sejr, at gøre mindre er nederlag.''

Blog: Catanzaro - En klub uden historie

Mickelborg
Landsholdsspiller

« Svar #2: 22 Maj 2009, 21:45 »

Lyder super spændende Opstemt

Brøndby IF - Tottenham hotspur

Spleen
Lilleputspiller
*

« Svar #3: 22 Maj 2009, 21:46 »

lyder spændende Smiley

FTR
Førsteholdsspiller

« Svar #4: 22 Maj 2009, 21:53 »

Fedt intiativ Opstemt Vil helt sikkert prøve det.. Hvornår regner du med den første kommer ud?

Caspper
Manager

« Svar #5: 22 Maj 2009, 21:54 »

Hmmm.. Ja det er jo det - altså, skrivearbejdet er let nok, og tager højest en 10-15 min.. Jeg skal bare have det hele til at spille i FM Smiley

FTR
Førsteholdsspiller

« Svar #6: 22 Maj 2009, 21:56 »

Okay.. Jeg vil vente spændt Smiley

sindsygt
Gæst

« Svar #7: 22 Maj 2009, 21:56 »

Du kan noget taktisk, det ved vi, og det er fedt du gider hjælpe os "dovne". (Cool)

Ser frem til at læse dem. Wink

Caspper
Manager

« Svar #8: 22 Maj 2009, 22:50 »

Så er der lige en lille opdatering.. Smiley

fc-hansen
Manager

« Svar #9: 22 Maj 2009, 23:07 »

lyder enormt spændende, specielt glæder jeg mig til at du guider mht. angriberne, da jeg til tider har knas med dem Wink

men super fedt initiativ Wink

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

Jnas
Lilleputspiller
*

« Svar #10: 22 Maj 2009, 23:55 »

det lyder meget spændende.
men du skriver at du både vil lave guides til 1, 2 og 3 andgribere, men hvordan hænger det sammen med at taktikerne kun vil blive tilpasset forskellige variationer af 4-4-2 ? Smiley

Caspper
Manager

« Svar #11: 22 Maj 2009, 23:57 »

det lyder meget spændende.
men du skriver at du både vil lave guides til 1, 2 og 3 andgribere, men hvordan hænger det sammen med at taktikerne kun vil blive tilpasset forskellige variationer af 4-4-2 ? Smiley

Angriberne vil jo få samme instruktioner, så hvis du havde en taktik som fx. hed 5-4-1, hvor forsvaret og midtbanen fungerede, men angriberne sakkede lidt bagud - så kunne du jo bruge mine instruktioner. Smiley

Jnas
Lilleputspiller
*

« Svar #12: 23 Maj 2009, 00:00 »

nåår på den måde. så giver det bedre mening Wink

-RVM-
Førsteholdsspiller

« Svar #13: 23 Maj 2009, 13:12 »

Synes det er virkelig fedt du gider og bruge tid på at lave guides til at hjælpe andre. Synes også det er fint du prøver at forklare hvad de forskellige spiller instrukser gør og betyder, men synes på ingen måde du er gået i dybden nok med det. Synes personligt det er lidt tyndt at skrive fx. Afleveringsstil – afgør om det skal være korte, direkte eller lange afleveringer. Det kan alle jo se på de forskellige markører når man laver en taktik. De mere erfarne FM gamere ved jo nok godt hvad de forskellige betyder, men når det er til nybegyndere synes jeg personligt det er lidt tyndt.
Du kunne godt have gået i dybden med fx at forklare lidt om hvordan man skal relatere det i forhold til medspillerne så man er sikker på at den pågældene spiller har afleveringsmulighed er nok.
Men ja det er jo som sagt kun en indledning, men håber virkelig du vil gå i dybden med ting som dette når du skriver dine guides ellers giver det ikke rigtig nogen videre forståelse når man blot for at vide at sådan skal man bare gøre det. Hvis man for en forståelse af det hjælper det jo meget bedre til næste gang man selv vil prøve at gå i gang med sin egen taktik.

Men ja super fedt du gider at give dig tid til at lave sådan noget her og hjælpe sidens brugere. Super fedt!

Caspper
Manager

« Svar #14: 23 Maj 2009, 13:22 »

Synes det er virkelig fedt du gider og bruge tid på at lave guides til at hjælpe andre. Synes også det er fint du prøver at forklare hvad de forskellige spiller instrukser gør og betyder, men synes på ingen måde du er gået i dybden nok med det. Synes personligt det er lidt tyndt at skrive fx. Afleveringsstil – afgør om det skal være korte, direkte eller lange afleveringer. Det kan alle jo se på de forskellige markører når man laver en taktik. De mere erfarne FM gamere ved jo nok godt hvad de forskellige betyder, men når det er til nybegyndere synes jeg personligt det er lidt tyndt.
Du kunne godt have gået i dybden med fx at forklare lidt om hvordan man skal relatere det i forhold til medspillerne så man er sikker på at den pågældene spiller har afleveringsmulighed er nok.
Men ja det er jo som sagt kun en indledning, men håber virkelig du vil gå i dybden med ting som dette når du skriver dine guides ellers giver det ikke rigtig nogen videre forståelse når man blot for at vide at sådan skal man bare gøre det. Hvis man for en forståelse af det hjælper det jo meget bedre til næste gang man selv vil prøve at gå i gang med sin egen taktik.

Men ja super fedt du gider at give dig tid til at lave sådan noget her og hjælpe sidens brugere. Super fedt!

Som jeg skrev over spillerinstruktione r, bliver det kort og simpelt.
Men ja, selvfølgelig i de guides jeg vil skrive, vil der blive gået meget mere i dybden med hvad hver spillerinstruktion er vigtigt for, i forhold til medspillerne..

Jeg skrev det som sagt bare kort og simpelt. Meningen var egentlig ikke for at lære folk noget nyt, da de fleste sandsynligvis ved det. Men for at gøre det hele lettere og forstå, når man læser mine guides.

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010