home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23338
  1 Bruger, 338 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: alliewillson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  Grøn magi
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Grøn magi  (Læst 1564 gange)
thomson
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Grøn magi
« : 22 Maj 2009, 16:11 »

Jeg har længe haft lyst til at skrive en blog og da jeg mange, mange gange har spillet med AaB og blevet træt af det, blev det derfor til dette guddommelige hold, så ris og ros er selvfølgelig kærkommet, så jeg kan lave denne blog så god som overhovedet muligt.

Men here it goes.



Klokken er 18.00 og familien Sørensen der indebærer faderen, Morten Sørensen der er 40 år gammel og tidligere proffesionel fodboldspiller i naboklubben AaB. Mortens hustru og to børn sidder også ved bordet, men den ellers dejlige aftensmad bliver forstyrret af telefonen, til stor irritation for familien, men Morten har en følelse af at netop dette opkald kunne være noget han har drømt om, nemlig at blive cheftræner for sin tidligere klub, AaB.

Morten løfter røret i spænding og hører så en stemme spørge efter Morten Sørensen. Morten bekræfter at det er ham. Manden i telefonen er Steffen Højer fra Viborg Fodsportsforening. Man kan fornemme et lille suk i Mortens stemme, da det ikke var Lynge Jacobsen der ringende. Men som samtalen skrider frem bliver Morten mere og mere hooked omkring tanken om at træne et Viborg hold der befinder sig i Viasat Divisionen Han beslutter sig for at sige ja til udfordringen om at få Viborg tilbage i SAS Ligaen og samtidig for at få skudt sin egen trænerkarriere igang, hvor det på sigt måske kunne udbytte sig i en stilling  som cheftræner i AaB, selvom Morten ikke vil give udtryk for dette i pressen.

Som røret bliver lagt på, begynder Morten allerede at have sine tanker om spillestil, transfers og førsteholdet, derfor er han også meget fraværende resten af aften.

Næste dag tager Morten turen fra Aalborg til Viborg for at få underskrevet en kontrakt, der løber et enkelt år, så begge parter kan se hinanden an, om de begge lever op til hinandens forventninger, så kan der tales videre om en ny kontrakt til den tid.

Til pressekonferencen bliver den nye manager i Viborg spurgt om det er hans største drøm at stå i spidsen for Viborg FF, hvortil han svarer "Det er helt sikkert min største drøm at få æren af at træne dette utrolig talente Viborghold, denne klub kan blive til noget stort." Men inderst inde ved han godt at han vil bruge klubben som springbrædt til at få noget større og mere udfordrende



Med Morten Sørensens underskrift starter et nyt kapitel i Viborgs lange fodboldhistorie
Logged

lautrup
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Grøn magi
« Svar #1: 22 Maj 2009, 16:19 »

God start Opstemt
Logged

/Thomas Hagelskjær
''At gøre sit bedste er en sejr, at gøre mindre er nederlag.''

Blog: Catanzaro - En klub uden historie

groblow
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Grøn magi
« Svar #2: 22 Maj 2009, 20:30 »

God start Smiley
Har selv lige haft en igang med Viborg, men blev fyret efter at have fået to 3. pladser i træk Skuffet

Held og lykke herfra
Logged

thomson
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Grøn magi
« Svar #3: 23 Maj 2009, 20:09 »

Morten Sørensen får hurtigt mulighed for at vise sin kunnen indenfor trænerfaget, da ikke længe efter sin tiltrædelse skal op imod Shakhtar Donetsk fra Ukraine, hvor ingen spåede Viborg nogen chancer i den kamp. Og efter 12min ser det da også ud til at eksperterne havde ret. hvor Jadson scorer på et fantastisk langskud til 0-1 til Shakhtar. Efter denne scoring kommer Viborg bedre med i kampen, dog uden at komme til de store chancer, men igen er det Shakhtar der får bolden i kassen, Srna på direkte frispark 0-2 til Shakhtar Donetsk. Men så kom forløsningen for Viborg,  efter godt sammenspil mellem Karisik og Glerup, bankede Christian Olsen bolden om i krydset med sin berømte yderside, Viborg havde reduceret til 1-2, hvilket i sigselv ville være godkendt for Viborg. Kampen bølgede frem og tilbage, men ikke flere scoringer, 1-2 med en fantastisk spillende Eldin Karisik.

Herefter skulle Viborg møde en noget mindre klub, EfB.
Her viste førstedivisionsklub ben at de hører til i SAS Ligaen ved at slå EfB med 2-0 på mål at Søren Ulrik Vestergaard, der på egen hånd kom ind i feltet og sendte den i nettet, med 39min spillet.  Andet mål blev sat ind efter Thomas Raun tryllede på venstrekanten, kom til baglinien og med et fladt indlæg fandt en hel fri Christian Olsen der kunne gentage successen fra den tidligere kamp.  EfB blev aldrig rigtig farlige, hvor Ralf Pedersen og Dan Anton Johansen afveg alt der kom i nærheden af målet

Nu ventede en svær opgave igen for Viborg. Odense Boldklub skulle forsøges at overvindes, hvor stik imod spil og chancer Viborg kom foran med rutinerede Thomas Røll i målscorens rolle efter 38min.  Den stilling holdte halvlegen ud, men allerede et minut inde i anden halvleg kunne Anders Jacobsen fortjent udligne for OB. Odense fastholdte presset på VFF, da de ikke ville være tilfredse med et uafgjordt resultat mod et førstedivisionshold, men Christian Kirk holdte stand i målet, hvor man kan se på statistikken med 4 skud på mål for VFF og 21 for OB.  1-1 belv resultatet af dagens kamp.

Så ventede den sidste træningskamp inden turneringspremieren . Randers FC kom ud som lyn og torden og kom hurtigt foran, Friberg De Cruz gjorde det til 1-0 for Randers FC allerede efter 4min. Derefter blæste Viborg til angreb, den taktik lykkedes, da Thomas Raun bankede bolden ind fra 25meter, 1-1.  Ellers var det en kamp uden den store action, som også ses på resultatet, 1-1 blev det.

Transfers

Morten Sørensen gjorde det hurtigt klart fra start at han ville  have endnu en dygtig central midtbanespiller. han kiggede rundt i verden for at finde ham og fandt ham i Brasilien, nærmere sagt Sertaozinho. Han blev købt for 2.300.000kr



Selvom Viborg FF har mange gode til angrebspladserne, kunne Morten Sørensen ikke sige nejtak til det store talent der rendte rundt i AB. Ovenikøbet kunne han købe for kun 350.000kr uden nogen form for klausuler, selvom AB gerne ville ha det



Denne spiller var ikke Morten Sørensens førstevalg til målmandsposten. I første omgang var den 40-årige manager ude efter AaB`s Kenneth Stenild, men AaB var ikke interesseret i at sælge deres talentfulde målmand. Jagten forsatte efter en god keeper, så endte kikkerten i Brøndby hvor Micheal Tørnes ville være en god keeper at få til VFF. Bif accepterede et bud på  700.000kr, men Brøndby keeperen ville ikke tage skridtet ned i første division for at få førsteholds fodbold.
Nu begyndte Morten Sørensen at kigge udenfor landets grænser, oppe i det kolde Norge, nærmere bestemt HamKam, havde de en talentfuld målmand, som han fik Søren Frederiksen til at scoute, for at se om han nu også var bedre end Christian Kirk, der allerede vogtede målet i Viborg. Det var han og klubberne blev enige om en overgangssum på 1.500.000kr for den 22 årige finne



Efter disse tre indkøb blev Morten Sørensen interviewet af en lokal rapporter, hvor han fik spørgsmålet "Med disse tre indkøb, ser du så din trup som komplet, eller kan vi forvente mere på transfermarkedet?
Morten giver et lumsk smil og udtaler Som jeg ser det er truppen stærk nok til at tage førstepladsen i denne division, men man ved aldrig om der dukker et tilbud op, der er for godt til at sige nej til

Jagten på SAS Ligaen sættes igang...

Logged

groblow
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Grøn magi
« Svar #4: 31 Maj 2009, 01:29 »

Rigtig gode indkøb, bestemt målmanden tror jeg vil betyde meget for din slutplacering
Logged

MagnusChristiansen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Grøn magi
« Svar #5: 31 Maj 2009, 08:02 »

Dejligt med en blog om Viborg, men kan dog ikke lide din grafik. Smiley
« Seneste Redigering: 31 Maj 2009, 09:01 af MagnusChristiansen » Logged


Yoggidk
Gæst
 
Sv: Grøn magi
« Svar #6: 31 Maj 2009, 08:49 »

Dejligt med en blog om AB, men kan dog ikke lide din grafik. Smiley

Han er efter hvad jeg kan se Viborg  funny

Men altså fin nok blog, og fine indkøb!
Dit grafiske er dog en skandale for at sige det mildt, og jeg synes ikke at du skal gøre så man kan se dine SS' men snarere så man bare har et link.

Kiu
Logged

MagnusChristiansen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Grøn magi
« Svar #7: 31 Maj 2009, 09:02 »

Han er efter hvad jeg kan se Viborg  funny

Men altså fin nok blog, og fine indkøb!
Dit grafiske er dog en skandale for at sige det mildt, og jeg synes ikke at du skal gøre så man kan se dine SS' men snarere så man bare har et link.

Kiu

Fuck, ja det var også det jeg mente xD Kom bare lige til at blande det sammen med en anden blog Wink
Logged


Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010