home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
26 Sep 2024, 21:54 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 938 Gæster Online.

Indlæg: 1132878 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Bandekrig
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Bandekrig  (Læst 2175 gange)
macro
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Bandekrig
« : 19 Maj 2009, 11:01 »

Hej FMF

Jeg har i øjeblikket projectopgave og jeg og to andre har om bandekrig. Jeg har nogle spørgsmål som jeg gerne vil have svar på for at se hvad andre syntes, så jeg håber i vil svare Smiley

Er du bange for at være i københavn da der er bandekrig igang?

Hvem af grupperne er du mest bange for? Rockerne eller indvandrer grupperne, og hvorfor?

Hvad handler krigen om?

Hvad kan man gøre for at stoppe krigen?

Hvad kan man gøre for at forhindre en bandekrig i at udvikle sig?

Synes du politiets indsats har været god nok?

Synes du politikernes indsats har været god nok?

Vær venlig at begrunde jeres svar

Logged

Gabe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Bandekrig
« Svar #1: 19 Maj 2009, 11:49 »

Hej FMF

Jeg har i øjeblikket projectopgave og jeg og to andre har om bandekrig. Jeg har nogle spørgsmål som jeg gerne vil have svar på for at se hvad andre syntes, så jeg håber i vil svare Smiley

Er du bange for at være i københavn da der er bandekrig igang?

Hvem af grupperne er du mest bange for? Rockerne eller indvandrer grupperne, og hvorfor?

Hvad handler krigen om?

Hvad kan man gøre for at stoppe krigen?

Hvad kan man gøre for at forhindre en bandekrig i at udvikle sig?

Synes du politiets indsats har været god nok?

Synes du politikernes indsats har været god nok?

Vær venlig at begrunde jeres svar



1) Nej, jeg er ikke bange for at opholde mig i København på grund af, at der var/er en såkaldt bandekrig. Jeg bor selv på Nørrebro og har op til flere gange oplevet, at der er blevet skudt i nærheden af min lejlighed. I mit hoved kan man forholde sig til sådanne konflikter - som en bandekrig - på to måder. Man kan enten vælge at være bange for det, og dermed lade det påvirke ens hverdag, eller man kan vælge at prøve at ignorere det og dermed ikke lade påvirke ens hverdag. Jeg har så valgt det sidste. Min indfaldsvinkel til det har været, at hvis de virkelig vil skyde mig, så gør de det nok, ligegyldigt om jeg er bange eller ej. Så kan jeg ligeså prøve at få det bedste ud af min hverdag ved at fortsætte, som jeg altid har gjort.

2) Jeg ved ikke rigtig om jeg er bange for nogen af grupperne. Man ser aldrig rockere på Nørrebro, så dem har jeg ikke rigtig noget forhold til. Og de indvandrere man ser og snakker med, er søde, høflige mennesker. Jeg mener, at man skal passe meget på med sætte en hel befolkningsgruppe i bås blot fordi, der er nogen enkelte, som opfører sig åndssvagt.

3) Det er svært at sige specifikt, hvad krigen handler om. Dog tror jeg ikke man kan komme udenom, at narkomarkedet har været en del af. På mig virker det dog som om, at til sidst så har det mest været hævnakter frem for en krig om territorier. Lidt ala du slår mig, så slår jeg dig!

4) Jeg mener, at den eneste måde at stoppe bandekrige på er ved at forebygge, at der bliver indraget flere folk. Altså sørge for at unge mennesker ikke lader sig indlogere i bandemiljøet. Dem allerede er i miljøet, kan man desværre ikke gøre andet ved end at finde dem og bure dem inde. Man skal have spredt et budskab om, at det at være gangster og bandemedlem ikke har nogen fremtid eller prestige. Herved forhindre man, at problemet vokser.

5) Se 4) ovenfor  Smiley

6) Både ja og nej. Jeg mener helt sikkert, at det er godt at der er sat mere politi ind i de områder, som er ramt af bandekrigen. Det giver en tryghedsfornemmelse hos dem, der bor i området og heraf et overskud til at kunne fortsætte deres hverdag, som de plejer. Det er helt sikkert et stort plus. Det jeg ikke mener er så godt, er politiets tilfældige kropsvisiteringer. Som jeg oplever det på Nørrebro, så er det stort set kun indvandrere, som bliver kropsvisiteret. Dette sender et signalet: "Du er indvandrer og dermed højst sandsynlig kriminel". Dette er ikke med til at hjælpe problemet. Tværtimod! Unge, som i forevejen har det svært, kan komme til at føle sig ekstra udsatte. Dette kan netop være det, som gør, at de lader sig indlemme i et miljø, som bekæmper autoriteterne - nemlig banderne.

7) Jeg mener ikke, at politkernes indsats har været god nok. De har været hurtige til at fordømme bandekrigen, men som man ofte ser i det danske bredforligs-demokrati, så tager det en evighed før, at der bliver taget en beslutning. Jeg mener ikke, at det kan være rigtigt, at et spørgsmål om liv og død (som en bandekrig vel reelt er) først skal igennem hele "plenum møllen", før der bliver gjort noget ved det. Ved sådanne situationer burde det være muligt, at kunne bevilge ekstra ressourcer til bekæmpelse uden at alle politikere først skal til borgermøder, debatprogrammer i tv osv. På mig virker det som om, at politikerne til en hvis grad har benyttet situationen til at skabe sympati omkring deres egen person først og så derefter gøre noget ved det. I mit hovet burde en løsning af problemet stå i første række.

// Gabe
Logged

mvh6
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Bandekrig
« Svar #2: 19 Maj 2009, 12:21 »

Jeg lavede selv opgave om bandekrig i 7. klasse Wink.
Logged


macro
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Bandekrig
« Svar #3: 20 Maj 2009, 08:22 »

Tak for svaret gabe Opstemt

Det var en god hjælp, men der må gerne komme flere på banen, vil gerne høre alles meninger
Logged

mfsjovhat
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bandekrig
« Svar #4: 22 Maj 2009, 02:03 »

Hej FMF

Jeg har i øjeblikket projectopgave og jeg og to andre har om bandekrig. Jeg har nogle spørgsmål som jeg gerne vil have svar på for at se hvad andre syntes, så jeg håber i vil svare Smiley

Er du bange for at være i københavn da der er bandekrig igang?

Hvem af grupperne er du mest bange for? Rockerne eller indvandrer grupperne, og hvorfor?

Hvad handler krigen om?

Hvad kan man gøre for at stoppe krigen?

Hvad kan man gøre for at forhindre en bandekrig i at udvikle sig?

Synes du politiets indsats har været god nok?

Synes du politikernes indsats har været god nok?

Vær venlig at begrunde jeres svar



Nu hvor jeg selv bor på Nørrebro og kender mange involverede, kunne du måske godt bruge mine svar. Jeg vil dog lige sige, at jeg forholder mig objektivt til emnet.

1) NEJ! Jeg er på ingen måde bange for at vise mig på Nørrebro, Tingbjerg, Brønshøj, Nordvest osv.. Jeg er på pladsen tit og bor lige i nærheden. Der er ingen grund til at frygte indre Nørrebros zoner, da dem som bliver beskudt er involveret i "bande-krigen" på den ene eller den anden led. Også selvom, at medierne vælger ikke at skrive/sige det. Så her er ingen bekymringer.

2) Jeg er hverken bange for rockerne eller indvandrene. Jeg har nu mest sympati for indvandrene, da deres "territiorier" på Nørrebro og omegn, blev invaderet af rockere lige så snart nedlukkelsen af Pusherstreet var en realitet. Det der står bag i hele den her "bande-krig" er narko og våben.

3) Krigen handler i bund og grund om narko og våben - at tjene "de hurtige penge". Da "pusherstreet" på Staden blev lukket, søgte sælgerne som sagt til Nørrebro. Det har så skabt konflikt mellem Hells Angels (HA) og BGP. HA'erne har støttegruppen, AK81 i ryggen, som står for "Altid Klar Hells Angels". AK81 er hovedsageligt hooligans/ballademagere som kun opsøger ballade og optøjer.
BGP bliver støttet af Tingbjeg-gruppen, da gnisten i Tingbjerg startede, da en af deres folk blev skudt ved et pizzeria. Nuri var den dødes navn. Brian Sandberg og andre høj rangeret rockere har allerede været udsat for vold, men har dog overlevet.

4) Det eneste du reelt kan gøre, er at genåbne "pusherstreet" eller et alternativ, så konflikten vil løsne op.

5) Hverken politi eller anden for autoriteter skal vise sig. På den måde føler bandekrigens aktører sig ikke provokeret. Politiet skal holde meget lav profil og de SKAL have en "insideman".

6) Politet har gjort ved de kunne. De har måske bare været en tand for synlige og ved ikke om de har haft nogle "insidere".

7) Heh, politikkerne snakker så røven går. De er sleske. De er nogle fedterøve. Da "bandekrigen" var på sit højeste diskuterede de landbrug og skidt og lort, istedet for at løse landets interne problemer. Synes politkkerne har været intet mere end uduelige. Så det sagt.

håber du kunne bruge noget af det Opstemt
Logged

Thaurat al Shabab

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bandekrig
« Svar #5: 22 Maj 2009, 02:36 »

1) Jeg har ikke min daglige gang i bandekrigens værste områder, men skulle jeg noget deromkring, ville jeg ikke have nogle problemer ved det.

2) Jeg er ikke bange for nogen af dem. Hvorfor skulle jeg være det? Jeg har ikke nogen former for kontakt med nogle af miljøerne, men selvom bandekrigen har taget uskyldige liv en gang eller to, hvilket jeg ikke kan huske præcist.

3) Narko er vel det grundlæggende element i bandekrigen. Kunne dog også forestille mig, at livkvideringen af den unge indvandrer i Tingbjerg i sidste august, har fået tingene til at eskalere.

4) Ingen ide. Første skridt ville vel være at få arrangeret et møde mellem to ledende dele af de forskellige grupper. Ellers ved jeg det ikke.

5) Istedet for bare at fylde gaderne op, ville det måske være en bedre ide at få folk indenfor og trevle dem op eller hvad man skal kalde det for. Altså insiders som sjovhat siger.

6) De har vel gjort hvad der nu var muligt.

7) Nej. Regeringens bandepakke er for svag og indeholder ikke de "love" der skal til. Forebyggende arbejde mangler.

Havde selv om det i projektugen for et stykke tid siden. Smiley
Logged

Emeight
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Bandekrig
« Svar #6: 22 Maj 2009, 03:33 »

Hej FMF

Jeg har i øjeblikket projectopgave og jeg og to andre har om bandekrig. Jeg har nogle spørgsmål som jeg gerne vil have svar på for at se hvad andre syntes, så jeg håber i vil svare Smiley

Er du bange for at være i københavn da der er bandekrig igang?

Hvem af grupperne er du mest bange for? Rockerne eller indvandrer grupperne, og hvorfor?

Hvad handler krigen om?

Hvad kan man gøre for at stoppe krigen?

Hvad kan man gøre for at forhindre en bandekrig i at udvikle sig?

Synes du politiets indsats har været god nok?

Synes du politikernes indsats har været god nok?

Vær venlig at begrunde jeres svar



Jeg er virkelig træt mens jeg skriver dette, så hvis noget af min tekst er selvmodsigende, fuld af stavefejl, eller på anden måde ikke giver mening, ved I hvorfor.

1: Personligt går jeg i skole inde på Nørrebro - faktisk kun et par hundrede meter fra HAs rockerborg, eller hvad de nu kalder den, og ærligt talt, har jeg ingen problemer med at gå derinde. Selvfølgelig kan man føle sig en smule paranoid hvis man går forbi om natten, men da ikke mere end jeg ville have gjort for et år siden, eller som jeg gør her i Valby, hvor jeg selv bor.
En afgørende faktor ved min holdning her er, at de altså opreklamerer bandekrigen ufattelig meget.
Jeg har en god ven, der kendte et af "ofrene for bandekrigen", og i følge ham, var det en flok gutter der sad og fjollede rundt, i en ret.. skæv (crazy) tilstand, hvor en af dem havde en pistol medbragt, da han netop var med i en af banderne.. det endte så, i følge dem min ven, som naturligvis har det gennem de andre tilstedeværende, med at en af dem trykkede på aftrækkeren, da han ikke troede, der var patroner i. Idiotisk, latterligt og meget langt ude - ja, men da jeg ikke ser nogen grund til, at min ven, eller de gutter skulle lyve om det (var det virkelig rockere, der var skyldige, ville de da klart whine op om det, så de kunne få rockerne til at fremstå som de "onde",) må vi antage at medierne kører det utrolig meget op, hvilket da også er forståeligt nok.

2: Dem der har størst chance for at kunne skræmme mig rigtigt, er rockerne. Jeg har kendt mange inde omkring bandemiljøet, og er derfor nogenlunde vant til at omgås dem, hvilket gør at jeg på sin vis føler mig mere komfortabel med dem, end med nogle store rockere, selvom den slags heller aldrig har gjort mig noget, så alt i alt er frygten minimal.

3: Narkotika, ganske enkelt. Områderne det sælges i, priserne og andre ting omkring markedet. Der skulle blandt andet være noget med, at rockerne mange steder kun vil sælge hash, mens de andre bander også sælger piller. Hold mig dog ikke oppe for dette, da det kun er ting, jeg har hørt.

4: Det letteste ville naturligvis være at legalisere narkotika. Don't get me wrong, guys, jeg hader stoffer, men når alt kommer til alt, er det ikke mig der skal tage dem, og jeg skal ikke gå og bestemme over andre folks liv. At folk går og laver overfald, tyverier osv. for at få råd til stoffer er elendige argumenter for, at det skulle være ulovligt. Hvis nu narkotika var lovligt, ville priserne jo dale helt vildt, og dermed ville man være fri for både bandekrige, og kriminelle junkier.
Som jeg dog skrev før, er jeg meget imod stoffer, og derfor ønsker jeg ikke ligefrem at de bliver lovlige, men det ville da være den letteste, og mest effektive måde at løse problemet på.

Forebygning er, som andre har skrevet, en mulighed, men det er desværre nok en anelse for sent lige nu, men helt ærligt regner jeg med at "bandekrigen" er ved at være ovre, og så vil det helt klart være naturligt at lave en masse forebyggende arbejde, for at undgå at det samme sker engang i fremtiden.

5: Se svar #4.

6: Det er meget svært at svare på, da jeg ikke kender til deres egentlige resourcer. Man kan sige, at der altid er plads til forbedring, men samtidig skal man heller ikke kaste hele skylden over på politiets skuldre. Måske de skulle have sat mere respekt ind i livet på både rockere, og såkaldte invandrerbander, men igen er det svært bare at kaste hele ansvaret over på politiets skuldre. Bortset fra resourcer er der jo også lovene. Det kan være meget svært at banke respekt ind i hovedet på folk, når man er nødt til at tage hensyn til en masse love. Har politiet ikke noget konkret på et bandemedlem er det jo uhyrlig svært at "true" vedkommende, hvilket i mange tilfælde er det eneste, der giver tilstrækkeligt med respekt. Ikke nødvendigvis direkte trusler, men det at personen ved, du kan gøre noget ved individet (spærre personen inde, slå vedkommende halvt ihjel (det, ikke-politimænd kan "tillade" sig.))

7: Bestemt ikke. Regeringen er dem, der kan ændre de førnævnte ting (Svar #4 & #5,) eller simpelthen bare komme på nogle bedre løsninger. Det er trods alt derfor at de, modsat os, er folketingsmedlemmer .

Selvom jeg muligvis vrøvler grundet træthed, håber jeg da, at dette indlæg var til nytte.
Logged

macro
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Bandekrig
« Svar #7: 25 Maj 2009, 08:43 »

Tak i det bedste :-)


der må gerne komme flere Opstemt
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010