home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 22:56:21 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
I dag kl. 21:04:37 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 20:45:32 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
I går kl. 20:44:32 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
I går kl. 13:42:23 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23334
  2 Brugere, 738 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: MrThes
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  [LUKKET] #3 Transferne - Silkeborg IF
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: [LUKKET] #3 Transferne - Silkeborg IF  (Læst 3274 gange)
Jau-Kax
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
[LUKKET] #3 Transferne - Silkeborg IF
« : 05 Maj 2009, 15:01 »


#1 Silkeborg IF


Så er der en ny blog her på FmF. Silkeborg IF er klubben der skal skrives om. Klubben har, som navnet siger, hjemme i Silkeborg hvor hjemmebanen er på Silkeborg Stadion. Til daglig har holdet hjemme i 1. division, man alle i og omkring klubben har dog forventninger om oprykning til SAS Ligaen i indeværende sæson, idet man har en målsætning om top 5 i Danmark inden 2011 – en målsætning der kan blive svær at realisere både i virkeligheden og i Football Manager. I spillet har klubben desværre ikke fået den enorme kapitalindsprøjtnin g, som den har i virkeligheden, og økonomien er derfor ikke så speciel god, som undertegnede kunne have håbet på. De rød/hvide, hvis eneste danske mesterskab hidtil faldt i 1994, har AGF og FC Midtjylland som deres evige ærkerivaler. FC Midtjylland var faktisk også et hold, jeg overvejede at starte med. Klubben er bl.a. kendt for sit ungdomsarbejde, som har ført til at der nu er flere spillere fra ungdomsakademiet inde omkring førsteholdet hos klubben fra Søholt. Netop dette ungdomsarbejde har en helt speciel betydning for undertegnede, og dette var bl.a. hvorfor valget faldt på klubben.


Netop Silkeborg IF valgte jeg fordi, jeg selv bor i Silkeborg. I mit 16 år lange liv, har dette altid været stedet, jeg har lært at cykle, spillet fodbold og gået i skole. Jeg har altid haft mine venner og veninder her, og både folkeskole og nu gymnasium ligger her i min fødeby. Kort fortalt er jeg har nærmest 24/7 – noget jeg er rigtig glad for! Derfor har jeg en naturlig interesse for de rødblusede, og jeg har fulgt dem lige siden, jeg kunne bevæge mig til stadion selv. Jeg fortalte oven for at ungdoms-akademiet havde en speciel betydning for mig – flere af mine bedste og nærmeste venner har nemlig deres dagligdag her. Selv har jeg fået min fodbold ødelagt af en menisk- og korsbåndsskade, men flere af de andre har stadig deres gang på Silkeborg Sports College. Der er endda et par stykker med i FM, og derfor syntes jeg, det kunne være rigtig spændende at spille med holdet fra byen – og måske endda mine ”rigtige” venner om nogle år, hvis de udvikler sig. Jeg er i hvert fald klar til at have give det en chance.

I min blog vil jeg ikke love noget om, hvornår der kommer updates, og hvornår I slipper for dem. Det kommer til at afhænge meget af min skolegang og genoptræning med knæet osv., men jeg vil da gøre, hvad jeg kan for at holde den kørende uden stop – ellers havde jeg heller ikke startet den op. Med hensyn til skrivestil, vil jeg heller ikke ligge mig fast på en enkel, da det jo kunne være jeg fik et par gyldne øjeblikke midt under blogskriveriet. De forskellige updates vil nok have en vis længde, da jeg synes det ser forkert ud og desuden er lidt kedeligt, hvis ikke der står noget fyldestgørende i en sådan overlevering af mit spil. Jeg håber meget folk vil følge med og kommentere både positivt og ”negativt”. Det er jo selvfølgelig altid rart at få ros, men negativ kritik kan altid bruges – jeg ved, jeg stadig mangler en hel del for at være oppe blandt de bedste, men jeg bliver jo kun bedre ved at fortsætte og blive ved. Medmindre der decideret er nogen, der beder mig stoppe, vil jeg selvfølgelig fortsætte indtil lysten forsvinder eller tiden simpelthen ikke er der. Til sidst er der kun at sige, at denne blog mest af alt var information, og derfor måske ikke kom til at lyde helt som resten af updatene vil. Jeg håber I vil læse med (:

Værd at vide:
Jeg har loadet alle spillere fra Norge og Sverige.
Jeg har valgt de to bedste divisioner fra Spanien, Italien, Holland, Frankrig og Tyskland.
Jeg har valgt de tre bedste divisioner fra Danmark og England.
Jeg spiller med Patch 9.0.3
Jeg spiller med stor database

« Seneste Redigering: 08 Maj 2009, 18:46 af Super_Svensen » Logged

Jau-Kax
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: #1 Silkeborg IF - Heltene fra Søholt
« Svar #1: 05 Maj 2009, 15:01 »

Opdateringer:

1# Silkeborg IF
2# Chokket på Søholt
3# Transferne

Resultater:

Sæsonen 08/09:
1. division:
Pokalturneringen:
« Seneste Redigering: 07 Maj 2009, 16:44 af Super_Svensen » Logged

Danielsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #1 Silkeborg IF - Heltene fra Søholt
« Svar #2: 05 Maj 2009, 15:03 »

Lydeer spændende med en blog fra BYEN... Foelger med- indtil videre
« Seneste Redigering: 05 Maj 2009, 15:08 af Danielsen » Logged

''Life goes up and down, but everything will be okay if you turn right''

Iloveme
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: #1 Silkeborg IF - Heltene fra Søholt
« Svar #3: 05 Maj 2009, 15:31 »

Spændende med en klub hvor man selv kommer fra og derfor brænder endnu mere for at skabe gode resultater Smiley

Vil prøve på at følge med, da jeg også selv har travlt med skolen lige pt. Smiley
Logged

You'll never walk alone (L)

- Liverpool er mit liv

Jau-Kax
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: #1 Silkeborg IF - Heltene fra Søholt
« Svar #4: 05 Maj 2009, 20:35 »

Lydeer spændende med en blog fra BYEN... Foelger med- indtil videre
Lyder godt, så har jeg da en læser, jeg også kan få feedback af i virkeligheden  Wink

Spændende med en klub hvor man selv kommer fra og derfor brænder endnu mere for at skabe gode resultater Smiley

Vil prøve på at følge med, da jeg også selv har travlt med skolen lige pt. Smiley
Præcis . Det giver ligesom lidt ekstra, så jeg håber da, den kan holde lidt tid bloggen her Smiley
Logged

LFC_Fisker
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #1 Silkeborg IF - Heltene fra Søholt
« Svar #5: 05 Maj 2009, 20:45 »

Dejligt med en blog fra hjembyen Wink
Jeg følger med Thumbs Up

- Fisker
Logged


Jau-Kax
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: #1 Silkeborg IF - Heltene fra Søholt
« Svar #6: 05 Maj 2009, 20:53 »

Dejligt med en blog fra hjembyen Wink
Jeg følger med Thumbs Up

 - Fisker
Der er godt nok flere Silkeborggensere end jeg havde regnet med herinde (;
Godt at høre Peace
Logged

Jau-Kax
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: #2 Chokket på Søholt - Heltene fra Søholt
« Svar #7: 06 Maj 2009, 21:15 »


#2 Chokket på Søholt


Et chok gik gennem Silkeborg og omegn i dag onsdag den 25. juni. Midt i sæsonpausen valgte byens hold pludselig at skifte manager – noget ingen havde set komme. Kun bestyrelsesformand Kent Madsen havde formentlig regnet med denne overraskende drejning i Silkeborgs kamp for oprykning i den kommende sæson. En ny og uerfaren manager ved navn Jacob Svensen, var blevet ansat. Jacob Svensen har som sin eneste tidligere trænererfaring trænet nogle ungdomshold i naboklubben Silkeborg KFUM, og derfor var ikke noget mange omkring klubben IF havde forventet. Kent Madsen er dog ikke i tvivl om, at handlingen var den rette:

- Jeg mener på ingen måde, Jacob er for uerfaren til jobbet. Jeg og de andre bestyrelsesmedlemme r har fuld tiltro til at han nok skal føre os til oprykning og formentlig også sejr i 1. division. Når Jacob kun har fået en 1-årig kontrakt, er det udelukkende hans eget valg. På grund af hans beskedne alder ved han endnu ikke, om dette er den rigtige vej for ham (som fodboldmanager, red.). Derfor valgte vi i fælles interesse at indgå en 1-årig aftale, som dog hurtigt kan forlænges hvis resultaterne og jobbet viser sig at blive det ventede. Jeg er sikker på, vi har med at rigtigt stort managertalent at gøre her.

Den nyansatte Svensen får efter sigende 1,5 mio. DKK at købe ind for til den kommende sæson – et budget der måske ikke helt lever op til de forventninger, mange havde inden offentliggørelsen. I de tidligere små trænerjobs hos Silkeborg KFUM har man ofte set en gammeldags 4-4-2 opstilling hos Svensens mandskab, og skal man tro manden selv, er dette også vejen frem hos hans nye klub. På trods af stjerner som Lustü, Ørnskov, Tømrer og Lekic, skal der ikke ændres spillesystem, som det passer spillerne. I stedet vil den 29-årige bruge sæsonstart- og optakt til at indøve spillesystemet, frispark, hjørnespark osv., så holdet er fuldstændig klar til udfordringerne i 1. division, hvor ambitionerne er en sikker 1. plads og derved oprykning til landets bedste række.

- Jeg mener helt sikkert, vi har ligaens måske bedste mandskab, men der er selvfølgelig altid plads til forbedringer. Jeg har fået et beløb, jeg kan handle for, og det kan da godt være, jeg vil være på udkig efter forstærkninger til truppen, når jeg først får at se hvad drengene kan under min ledelse. 4-4-2 systemet er noget, jeg har rigtig kært, og det er formentlig dette, vi vil komme til at bruge her i Silkeborg, men der vil selvfølgelig være plads til frie roller, offensive raids osv., hvis det skulle passe til lige præcis den spiller, der spiller den rigtige position. Ligesom ledelsen har jeg en klar forventning om, at vi går en god og flot sæson i måde, og jeg tror og håber da helt sikkert på en 1. plads. Ungdomsakademiet har altid været fremragende her i Silkeborg, og jeg tror helt sikkert, der vil være nogle unge talenter, der nok skal få chancen under min ledelse.

Det er ikke alle i Silkeborg, der er lige tilfredse med bestyrelsens beslutning, men kun fremtiden kan vise, om det var det rigtige at gøre. Ledelsen i Silkeborg IF tror på den nye manager, og det samme gør han selv. Det skal blive spændende at se, om den unge manager kan leve op til deres forventninger, eller om fans og medier får ret, når de siger, han er for uerfaren og ender som en fiasko i det midtjyske.
Logged

Jau-Kax
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: #2 Chokket på Søholt - Silkeborg IF
« Svar #8: 07 Maj 2009, 16:43 »


#3 Transferne


Vi er efterhånden ved at have lavet de transfers, der skal laves i det midtjyske. I alt har vi fået tilgang af fire ganske kompetente spillere set med 1. Divisions målestok. De er alle hentet i SAS Liga klubber, hvilket vidner om kvalitet på trods af, at de måske ikke havde en startplads hos deres respektive klubber. Der er ikke gået nogen spillere den anden vej, og derved får alle spillere umiddelbart en chance for at vise deres værd i større ellers mindre grad. Lad os kigge lidt på de fire spillere, der er blevet hentet.

Martin Halle:
Manden er lige så dansk, som navnet lyder. Den defensive, 26-årige spiller blev hentet for hele 1,3 mio. DKK, og dermed er der visse forventninger til forsvarsspilleren, der foretrækker en plads til venstre i den bagerste kæde. Martin er ikke tænkt til at gå direkte ind i startopstillingen som fast mand, men skal muligvis skifte og kæmpe med albanske Renato Arapi, som inden sæsonen var den eneste mand, vi havde til den plads. Ved købet af Martin har vi dermed fået dækket os ind på den ene plads, hvor det så specielt tyndt ud. Til information kan det siges at Martin Halle har spillet hele sin karriere i det østjyske lige fra han startede i 1993. Her er det bl.a. blevet til spilletid for klubber som AGF, Horsens, Midtjylland og nu altså Silkeborg. Det bliver godt at se ham i kamp!

Nathan Coe:
Australieren, der blev hentet til FCK som et målmandstalent. Efterhånden er han blevet 3. Valg hos Løverne, så nu er han klar til at skyde karrieren i gang i Silkeborg. Coe er kommet til på en lejekontrakt, der varer til sæsonens afslutning og skal kæmpe med de andre ganske kompetente keepere om pladsen. Umiddelbart er han førstevalg, men det kan hurtigt ændre sig, hvis præstationerne ikke slår til. Nathan er efterhånden blevet 24 år – ikke meget for en målmand, men når man så alligevel kun har spillet 1 kamp i sin professionelle karriere, er det alligevel en alder af betydning. Vi må håbe, han kan levere noget godt på trods af manglende rutine – ellers står Kenneth Falkenberg i hvert fald klar til at tage over.

Frank Hansen:
Hentet fra Esbjerg. 25 år. Har 9 U21-kampe på CV’et. Også Frank er dog kun hentet på en lånekontrakt præcis som Nathan. Frank Hansen foretrækker at spillet en højre back eller højre midtbane i vores 4-4-2 system, og her er han tiltænkt en plads formentlig som højre back. Han kommer dog til at kæmpe med den tidligere Silkeborg KFUM’er Henrik Schnedler, som har siddet tungt på pladsen de sidste par år. Den 175 centimeter korte spiller han kun repræsenteret to klubber tidligere i sin karriere, og spillede således mange sæsoner i Ølstykke inden Esbjerg hentede ham til Vestjylland. Nu er han så rykket til det midtjyske, og efter sigende har alle omkring klubben store forventninger til ham. Samtidig med at Frank blev hentet ind, valgte vi at sende Jeppe Brandrup hjem igen, da vi ikke rigtig kunne bruge ham og hans lejekontrakt til noget.

Mike Jensen:
Det unge, 20-årige talent er hentet i Brøndby – også på en lejekontrakt! Jeg har personligt altid haft et godt øje til ham – formentlig fordi han var vildt god i de tidligere FM-spil. Mike har nogle ganske glimrende tekniske egenskaber, men mangler måske desværre lidt fysik. Dette vil nok gøre, at han ikke kommer til at spille mange kampe med fuld tid, men han er helt sikkert en, der vil være med i næsten hver kamp. Mike er tiltænkt en plads til højre og evt. centralt på midtbanen hvis der skulle blive brug for det. Ligesom de to andre lejede, varer kontrakten til og med udgangen af denne sæson. Jeg tror han kommer til at spille godt – han har i hvert fald potentialet i mine øjne!
Logged

Jau-Kax
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: #3 Transferne - Silkeborg IF
« Svar #9: 08 Maj 2009, 18:34 »

Jeg har desværre besluttet at lukke bloggen inden den egentlig kom igang.
Jeg synes simpelthen, det tager glæden lidt fra spillet, at jeg er tvunget til at skrive, lave grafik og spille uden for store mellemrum.
Det kan godt være, jeg vender tilbage senere, men ligenu er lysten til det hele, der altså bare ikke.

Tak til de, der læste med ved de tre første updates Smiley

/Svensen
Logged

Corvette
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #3 Transferne - Silkeborg IF
« Svar #10: 08 Maj 2009, 18:41 »

Jeg har desværre besluttet at lukke bloggen inden den egentlig kom igang.
Jeg synes simpelthen, det tager glæden lidt fra spillet, at jeg er tvunget til at skrive, lave grafik og spille uden for store mellemrum.
Det kan godt være, jeg vender tilbage senere, men ligenu er lysten til det hele, der altså bare ikke.

Tak til de, der læste med ved de tre første updates Smiley

/Svensen
Nnnnnnnoooooooooooo ooooooooooooooo Græder Græder Græder Græder
Logged

Erfurt
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: [LUKKET] #3 Transferne - Silkeborg IF
« Svar #11: 14 Jun 2009, 20:39 »

Ærgeligt Skuffet
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: [LUKKET] #3 Transferne - Silkeborg IF
« Svar #12: 14 Jun 2009, 23:24 »

Ærgeligt at den ikke holdt længere, det så ellers lovende ud. Men jeg kender godt følelsen af, at man bare vil spille uden at skrive en gang i mellem. Derfor har jeg personligt(fordi jeg også godt kan lide at lave blogs) flere spil kørende på en gang, så kan jeg både spille frit, og skrive blog. Det gør det lidt lettere synes jeg. Men hey, man skal jo kun skrive hvis lysten er der. Smiley
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010