Resten af Paris-Nice: 6,7 og 8 etape.
6.Etape:Ikke en etape hvor der sker noget blandt toppen, det ender nok i en massespurt.
143km tilbage:Langeveld gik i udbrud fra start, flere gik med, men kun en kom med over Col de Murs som er etapens sværeste stigning.
Langeveld får bjergpoint, Vaugrenard kommer ind som nr 2. 50 sek efter kommer Mondory. Mellem feltet og Mondory ligger 4-5 ryttere.
118km tilbage:Jeg prøver at stikke af med Horner på 2.stigning. Stigninger er ikke så slemme, så jeg håber det kan blive til noget.
108km tilbage:Horner kommer op til 3.mands gruppen. Der er 3,13" ned til feltet og 1,10" op til Mondory.
39km tilbage:Horner er gået lidt kold, ikke mange kræfter tilbage. Caisse begynder også at trække voldsomt i feltet.
21km tilbage:Horner hentet og han ryger gennem feltet...
7,2km tilbage:Vaugrenard kører fra Langeveld og ser ud til han klare den! Fantastisk kørt. Begge stak af efter få km, og det lykkes..
Slut:Vaugrenard vinder! Flot. Langeveld nr 2.
Der skete ingen ændringer i top 10.
7.Etape:En masse små stigninger på dagens lange etape, hele 200km. 9 små stigninger er der, Så mon ikke et udbrud kommer hjem..
141km tilbage:En gruppe på 8 har et forspring til feltet på 7,36". Weening er den mest kendte rytter.
106km tilbage:Cavendish var ved at blive sat på en af stigningerne, så han skal nok ikke regne med at blande sig i toppen.
Der er nu kun 7 tilbage foran, de har ca 8,10" til feltet. Turpin er røget af.
67km tilbage:Armstrong har +5 i dagsform, og hvis jeg ikke prøver så vinder man ikke. Så jeg angriber med ham på den sværeste stigning.
59km tilbage:Ser desværre ikke ud til at han kommer helt væk..
Armstrong hentet igen:
38km tilbage:CSC har sat sig frem i feltet. Amstrongs forsøg på at komme væk fra feltet kommer til at bliver straffet på sidste stigning, han har nemlig ikke mere energi tilbage.
25,3km tilbage:De forreste er ved at blive hentet, Weening angriber på Col du Tanneron.
22km tilbage:Alle de store angriber, Armstrong har ingen kræfter. Så ikke meget han kan gøre.
5km tilbage:Weening, Kichen, Dekker, Valverde, Gesink, Rohregger, Voigt og Nibali sidder fremme.
Slut:Den dårligste sprinter vinder, det så ellers ud til at Valverde ville snuppe den. Han gik kold, og Nibali vandt foran Voigt og Valverde.
Armstrong tabte 1,03" og røg 3 pladser ned til en 13.plads.
Top 3:1) Valverde
2) Voigt + 13"
3) Gesink + 2,05"
8.Etape:Nu afventer jeg med Amstrong til sidst bjerg. Desværre er det ikke nogen voldsom stigning.
96km tilbage:Hernandez er kommet med i et udbrud på 8 mand. De har kun 1,45" til feltet.
45km tilbage:Forspringer er øget til 3,35", men det ser ikke godt ud. Caisse sætter tempo på nede i feltet.
35km tilbage:Valverde angriber ud af det blå på næstsidste stigning..
30km tilbage:Valverde er tæt på gruppen med Hernandez. Vi har problemer i feltet, Armstrong har intet vand..!
17km tilbage:Kæmpe skandale, flere gange har jeg prøvet at hente vand til Armstrong, men det lykkes ikke! Så med 17km igen sidder han uden energi..
Valverde er alene i front og har 50" ned til Gesink.
11km tilbage:Valverde har 1,06" ned til en stor gruppe hvor Armstrong også sidder.
Slut:Valverde viser igen at han er den bedste, en helt suveræn sejr. Armstrong kommer ind som nr 6. 44" efter Valverde.
Den samlede stilling:1 Alejandro Valverde Caisse d'Epargne 29h41'51
2 Jens Voigt Team Saxo Bank + 1'06
3 Robert Gesink Rabobank + 2'58
4 Johan Van Summeren Silence - Lotto + 3'11
5 Carlos Barredo Quick·Step + 3'25
6 Thomas Rohregger Team Milram + 3'37
7 Vincenzo Nibali Liquigas + 3'39
8 Kim Kirchen Team Columbia - High Road + 3'44
9 Ryder Hesjedal Garmin - Slipstream + 3'51
10 David Moncoutié Cofidis, le crédit en ligne + 3'53
11 Samuel Sánchez Euskaltel - Euskadi + 4'03
12 Lance Armstrong Astana Cycling Team + 4'36
13 Iker Camaño Fuji - Servetto + 5'04
14 Simon Spilak Lampre - N.G.C + 5'33
15 Thomas Dekker Silence - Lotto + 6'06
Kommentar til løbet:"En lidt skuffende placering til Armstrong. Jeg prøvede at angribe længere udefra på en af etaperne. Desværre gik det ikke. Armstrong har faktisk været i god form under hele løbet, det gør det ekstra skuffende. Når man ser på løbets resultater, så ser det ikke alt for godt ud til Giroen.."Tirreno - Adriatico
Jeg havde desværre ikke gemt her, da min pc desværre genstartede, så alt tekst blev ikke gemt.
Jeg stiller med et meget dårlig hold, da fokus 100% er på Paris-Nice. Så dette løb køres kun pga det er protour løb.
Der vil hverken være SS eller info fra løbet, kun resultater.
1.etape:
Oscar Freire vinder sikkert foran Gasparotto.
2.etape:
Freire bliver henvist til 4.pladsen da Fedrigo vinder foran Bennati og Gasparotto. Fedrigo fører samlet.
3.etape:
Oscar Freire vandt hans 2.etapesejr. Foran Bennati.
4.etape:
Pozzato vinder foran Wegmann og Schleck. Det betyder at Pozzato overtager trøjen fra Oscar.
5.etape:
Evans vinder den 31km lange enkelstart. Bedste Astana mand blev Schar som kom ind på 24.pladsen.
6.etape:
Frank Schleck vinder kongeetapen foran Devolder. Devolder fører nu løbet.
7.etape:
Bennati vinder løbets sidste etape.
Top 3 samlet:1) Devolder
2) Evans +36"
3) Cunego +1,07"