home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23456
  0 Brugere, 1097 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejkokapet
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Moderne Fodbold
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Moderne Fodbold  (Læst 4190 gange)
Yoggidk
Gæst

Moderne Fodbold
« : 06 Apr 2009, 10:48 »

Ja, hvad er moderne fodbold egentlig?

Er det hvad som hollænderne fandt på, hvor backsene pludselig skulle til at være "gode fodboldspillere", og hvor de centrale forsvarer ikke bare skal kunne losse boldene frem?

Eller er det i virkeligheden bare et spørgsmål om at have en hurtig spiller at spille bolden frem til, eller at have en stor angriber som kan holde fast i bolden?

Jeg har lagt hele natten og tænkt over dette, men kan ikke finde ud af det. Altså hvad er moderne fodbold?

Simze
Landsholdsspiller

Sv: Moderne Fodbold
« Svar #1: 06 Apr 2009, 10:52 »

Uha det er et godt spørgsmål. Der er jo ikke noget begreb for det og det er jo også lidt forskelligt liga til liga. I Spanien er det jo blevet meget med boldbesiddelse som fx Barcelona spillere. De spiller jo bolden rundt og for de andre trætte og bryder til angreb med backsne osv. I England derimod lidt sværere at finde ud af. Der er det meget forskelligt.

Yoggidk
Gæst

« Svar #2: 06 Apr 2009, 10:55 »

Moderne fodbold er i mine øjne, hvor man spiller med ekstremt offensive backs, og med en stor spiller inde i boksen (eks. Crouch og Berbatov), hvilket også i mine øjne er det ultimative, og noget man kan score mange mål på. Backsene skal overlappe 300 gange i en kamp (eks. Evra og Ramos), og kanterne skal være gode til at rykke ind i banen (eks. Robben og Messi).

Dette er f.eks. Manchester United ekstremt overlegne til.

Yoggidk
Gæst

« Svar #3: 06 Apr 2009, 10:57 »

Uha det er et godt spørgsmål. Der er jo ikke noget begreb for det og det er jo også lidt forskelligt liga til liga. I Spanien er det jo blevet meget med boldbesiddelse som fx Barcelona spillere. De spiller jo bolden rundt og for de andre trætte og bryder til angreb med backsne osv. I England derimod lidt sværere at finde ud af. Der er det meget forskelligt.

Det har du ret i, men jeg synes også hold i England (Manchester United hovedsageligt) er gode til at holde i bolden, og spille den rundt, hvor de har spillere som Scholes, som er ekstremt gode til netop dette.

Men ja, Barcelona er virkelig gode i boldbessidelse.

Simze
Landsholdsspiller

« Svar #4: 06 Apr 2009, 10:59 »

Det har du ret i, men jeg synes også hold i England (Manchester United hovedsageligt) er gode til at holde i bolden, og spille den rundt, hvor de har spillere som Scholes, som er ekstremt gode til netop dette.

Men ja, Barcelona er virkelig gode i boldbessidelse.

især centrale midtbane spillere er også blevet meget vigtige i fodbold. Som du nævner Scholes og for fx Barcelona Xavi. De er meget vigtige for at fordele bolden rundt og de afhænger meget for holdet om de spiller godt. Vi kunne også se under EM i sommers hvordan Xavi og Senna spillede for Spanien.

Yoggidk
Gæst

« Svar #5: 06 Apr 2009, 11:01 »

især centrale midtbane spillere er også blevet meget vigtige i fodbold. Som du nævner Scholes og for fx Barcelona Xavi. De er meget vigtige for at fordele bolden rundt og de afhænger meget for holdet om de spiller godt. Vi kunne også se under EM i sommers hvordan Xavi og Senna spillede for Spanien.

Præcis, dette er faktisk også blevet vigtigt i Sassen, hvor Andreas Johansson (AaB), og Samuel Holmen (BIF), er begyndt at spille godt, hvilket smitter på hele holdet, fordi netop spillere som disse er gode til at sætte andre i scene.
« Seneste Redigering: 06 Apr 2009, 11:27 af Yoggidk » Logged

Simze
Landsholdsspiller

« Svar #6: 06 Apr 2009, 11:12 »

Præcis, dette er faktisk også blevet vigtigt i Sassen, hvor Andreas Johansson (AaB), og Samuel Holmen (AaB), er begyndt at spille godt, hvilket smitter på hele holdet, fordi netop spillere som disse er gode til at sætte andre i scene.

Ja mange ligaer begynder at vise det spil. Egentlig er alle spillere meget vigtigeree. Det er bare i forskellige ting.

Tillod mig lige at lave en oversigt Wink Bare ret mig hvis jeg tager fejl.

F-eks de centrale forsvarer skal helst være store og stærke som Vidic og Ferdinand. Man kan også se hvor afhængige Manchester United er af dem da de ikke var der i går.

Backs er også vigtige. De skal være gode både i offensiven og i defensiven. De er blevet meget vigtige. De skal være hurtige, være gode i dødbolde og også i tacklinger og opdækning osv. De skal kunne løbe i hullerne og være frem og tilbage. Sådan kunne f-eks Daniel Alves og Evra være for at nævne nogle eksempler.

Den centrale midtbane skal være gode til at fordele bolden og skal også frem og tilbage. De skal havde meget få fejlafleveringer og de skal også være gode i opspillet. De skal også kunne skyde godt. F-eks Scholes, Xavi og Fabregas er ufattelig gode til det.

Fløjene er næsten ligesom backsne men de skal søge mere ind nu. Når de har bolden søger de indad mod feltet. De skal være hurtige og teknikken skal være god. Messi og Ronaldo er klare eksempler her.

Angriberne skal være af forskellig type. Der skal helst være en stor høj en som er god til hovedstød og styrke. Så skal der også være en lille hurtig en som også skal havde god teknik. Sådan behøver det dog ikke være for alle. F-eks er Sergio Aguero et godt eksempel på en lille, hurtig en.

Szczesny
Manager

« Svar #7: 06 Apr 2009, 11:15 »

Jeg synes det er fint at i sidder og remser "verdensholdet" op, men hvordan spiller man så moderne fodbold i Nottingham Forest, WBA eller lignende? Peace

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

Yoggidk
Gæst

« Svar #8: 06 Apr 2009, 11:21 »

Jeg synes det er fint at i sidder og remser "verdensholdet" op, men hvordan spiller man så moderne fodbold i Nottingham Forest, WBA eller lignende? Peace

Højst sandsynligt på samme måde, bare med meget mindre kvalitet.

Simze
Landsholdsspiller

« Svar #9: 06 Apr 2009, 11:21 »

Uha den er sværere Wink Har nogle teorier men er slet ikke sikker. Her skal vi havde nogle eksperter på området Wink

Zone 43
Manager

« Svar #10: 06 Apr 2009, 11:25 »

Moderne fodbold er vel mere end bare offensive backs og alt det der? TV-stationer der bestemer hvornår kampene skal afvikles osv.. Sur

Samuel Holmen (AaB)

Rullende Øjne

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

Szczesny
Manager

« Svar #11: 06 Apr 2009, 11:28 »

Højst sandsynligt på samme måde, bare med meget mindre kvalitet.

Så du vil altså have WBA til at overleve ved at gå all-out-attack? Det er næppe sådan de kører.

Hvis moderne fodbold, kun er for hold der spiller i Champions League, eller er i toppen af deres række, så har vi altså udelukket 4/5 af fodboldhold i verden. Hvordan kan det så være moderne? Fordi det er det der bliver vist i TV?

Yoggidk
Gæst

« Svar #12: 06 Apr 2009, 11:28 »

Haha, min fejl Zone Wink

Her?

Yoggidk
Gæst

« Svar #13: 06 Apr 2009, 11:29 »

Så du vil altså have WBA til at overleve ved at gå all-out-attack? Det er næppe sådan de kører.

Hvis moderne fodbold, kun er for hold der spiller i Champions League, eller er i toppen af deres række, så har vi altså udelukk
et 4/5 af fodboldhold i verden. Hvordan kan det så være moderne? Fordi det er det der bliver vist i TV?

Hm, men moderne fodbold er sguda det vi sidder og remser op, i hvert fald sådan jeg ser det...

Szczesny
Manager

« Svar #14: 06 Apr 2009, 11:31 »

Hm, men moderne fodbold er sguda det vi sidder og remser op, i hvert fald sådan jeg ser det...

Så moderne fodbold er at have de bedste spillere i ligaen?

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010