home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 22:25:50 Wester Jr. Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23470
  2 Brugere, 1213 Gæster Online.

Nyeste Bruger: MarekaDype6559
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen FM2009
| | | | |-+  Korte, direkte eller lange afleveringer.
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Korte, direkte eller lange afleveringer.  (Læst 1049 gange)
Nb91
Juniorspiller
**

Korte, direkte eller lange afleveringer.
« : 04 Apr 2009, 10:48 »

Hey.

Hvis man nu er et 1.divisionshold og spillerne højest har omkring 9-11 i afleveringer hvad er så smartest og bruge for at spillet kører bedst? Jeg synes ofte det er svært til de mindre klubber at finde den rette spillestil. Håber nogen kan svare på dette. Også gerne noget med tempo og mentalitet.

Dusty78DK
Manager

Sv: Korte, direkte eller lange afleveringer.
« Svar #1: 04 Apr 2009, 11:12 »

Hmmmm ... ja, det er et spændende spørgsmål, som det er svært at svare på.

Jeg har spillet med relativt små klubber i FM09 indtil videre - bl.a. FC Vestsjælland - og min erfaring er følgende:

Det er rigtig godt ikke at tvinge spillerne til "kun" at spille på en bestemt måde. Dvs. indstille for langt til højre eller venstre. Det kræver gode evner. I stedet kan det være en god idé at rykke kun måske tre "hak" til venstre. Det er i retning af korte afleveringer, men spillerne kan stadig spille direkte og lange bolde, når de har brug for det. Netop "når de har brug for det" er pointen her. Da spillerne ikke er verdens bedste skal de have mulighed for at vælge den nemmeste løsnng, hvad enten det er korte, direkte eller lange afleveringer.

Så altså: Med små hold er det en god idé at rykke slideren en lille smule til højre eller venstre fordi du ellers vil tvinge spillerne til en spillestil de ikke magter.

Indtil videre har jeg erfaring for at det samme gør sig gældende med eksempelvis tempo, skærme af osv.

Hvad angår mentalitet, så spiller jeg efter ROO - det vil sige at målmanden indstilles individuelt til at have den mest defensive mentalitet, centerforsvarerne de næstmest defensive osv. En defensiv taktik kan se sådan ud:

Mm: -9
CF: -7
Backs: -5
DM: -3
CM: 0
AMV: +4
AMH: +4
Bo: +5
Bo: +7

(kontrolleret) Offensiv:

Mm: -8
CF: -6
Backs: -2
DM: 0
CM: +3
AMV: +6
AMH: +6
Bo: +8
Bo: +8

Plusserne og minusserne står for hvor slideren for mentalitet skal stå i forhold til udgangspositionen (dvs. 0, på midten)

Nb91
Juniorspiller
**

« Svar #2: 04 Apr 2009, 11:17 »

Okay. Jeg har nemlig tit været Herfølge som gerne skulle ligge i en top-5 i hvertfald, men har aldrig fået dem til at spille godt sammen. Men nu vil jeg forsøge lidt af det du siger og håbe på der også kommer andre forslag Smiley

Killigan
Ynglingespiller

« Svar #3: 04 Apr 2009, 13:24 »

Dusty78DK: Nyt spørgsmål: Du skriver, at du bruger ROO-princippet. Har jeg forstået det forkert, eller betyder det ikke, at hvis forsvarskæden har -6, så skal den defensive midt have -5, midten -4 og angriberne -3, eller hvad? Jeg troede kun man måtte "hoppe" et enkelt mentalitets-trin op for hver kæde, efter ROO-princippet? Eller jeg jeg galt på den?

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010