home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 461 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen FM2009
| | | | |-+  Angribere... Prøver lige igen...
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Angribere... Prøver lige igen...  (Læst 1671 gange)
Killigan
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Angribere... Prøver lige igen...
« : 03 Apr 2009, 22:03 »

Hejsa.

EDIT: På første indlæg var det instruktioner for min ude-taktik, der var lagt op. Jeg har ændret, så billederne nu er for min hjemme-taktik...

På følgende link finder I min formation, mine holdindstillinger og indstillinger til mine 2 angribere:

http://img242.imageshack.us/gal.php?g=profilangriber.png

Og så lige indstillingerne til min 2. angriber: http://img242.imageshack.us/img242/8478/angriber2.png

Problem: Jeg scorer masser af mål - specielt på hjørnespark - men mine angribere scorer stort set ikke, og når de gør er det på et eller andet sindssygt langskud... Hvad gør jeg forkert? Mine angribere har vel max. 25% af afslutningerne pr. kamp... Jeg vil gerne have mine mål fra mine angribere, og i mindre grad fra mine midtbanespillere og mine forsvarsspillere på hjørnespark...

Håber nogen kan hjælpe...
« Seneste Redigering: 03 Apr 2009, 22:44 af Killigan » Logged

TheDuck
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Angribere... Prøver lige igen...
« Svar #1: 03 Apr 2009, 22:28 »

Jeg vil gætte på følgende:

Du spiller med korte afleveringer og hurtigt spil
- Medmindre dine spillere er virkelig pasningsstærke og kreative, så tror jeg godt, at det kan "forhaste" spillet lidt. Umiddelbart vil jeg bruge en AMC i taktikken, da denne kan lave nogle "sukkerballer" til angriberne.

Dit forsvar står langt tilbage
- Det kan resultere i for meget afstand imellem kæderne, og dermed er det svært at lave korte afleveringer

Får dine angribere for få og dårlige chancer, eller er de bare ikke gode nok?
- Jeg arbejder meget med spidskompetencer i mindre klubber. Dvs. at hvis en angriber ikke ligner Jan Koller eller Michael Owen (Stor, stærk eller lille, hurtig) så kan jeg ikke bruge ham. På den måde kan angriberne overmatche modstanderne med relativt få midler og med simpelt spil. Hvis de kommer til chancerne uden at score, så er de bare ikke gode nok. Du kan evt. se min blog, hvor Joshua Kennedy med 10 i finishing scorer på samlebånd ved at blive brugt rigtigt.

Du scorer masser af mål
- Hvad er problemet så? Jeg ser det som en kæmpe fordel at du kan score med spillere fra alle kæder. Det gør dig langt mindre sårbar overfor skader.

Jeg håber det hjælper.

MVH Kristian
Logged

Så gik den ikke længere, FM 2016 er hermed købt som opvarmning til FM 2017.

Vegito
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Angribere... Prøver lige igen...
« Svar #2: 03 Apr 2009, 22:44 »

Hey....

Jeg vil gerne ligge min taktik op der bliver scoret fra alle mine kæde specielt fra midt,midt, angriber og angriber

Kører med et net spil hovr sneijder fik banket 16 kasser ind som midt midt, og teves scorede 30 kasser, nistelrooy omkring de  16 kasser men min taktik er primært sat op til mine spiller men du må gerne give den et go hvis du har lyst.. har casppers hjørnesparktaktik på som virker godt nok for mig...

Angribers indstilling: Nistelrooy 




Angribers indstilling: Teves




Min Taktik prøv den du må gerne give en tilbagemelding på den:
http://files.filefront.com/4+2+2+2+Vegito+casppars+8tac/;13532537;/fileinfo.html
« Seneste Redigering: 03 Apr 2009, 22:46 af Vegito » Logged

Nogen der ved hvad foreskellen er på sex og Lego???

Killigan
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Angribere... Prøver lige igen...
« Svar #3: 03 Apr 2009, 22:52 »

Tak for jeres svar!

TheDuck: Mange tak for dine svar! Jeg har lagt nye billeder ind - af min hjemmetaktik... Jeg spiller med korte afleveringer, fordi det er min opfattelse, at mine spillere generelt er bedre i pasningerne end resten af spillerne i 2. division, og hurtigt tempo af samme grund. Umiddelbart synes jeg ikke det virker til, at der er for langt mellem kæderne. Det kan da godt være, at der er for langt mellem midt og angreb, men når jeg følger kampene synes jeg umiddelbart ikke det ser ud til at være tilfældet.
Du har ret i, at det er en fordel at score mange mål fra de forskellige kæder, men... Jeg er nok lidt "gammeldags", og vil gerne ha' de der "bombere" i front som scorer på samlebånd  Opstemt Det lykkes bare ikke rigtigt for mig - hverken i FM08 eller i FM09. Tag lige et kig på den angriber jeg har lagt profilen ind på. Hvilke indstillinger ville du give ham?


Vegito: Tak for dine forslag. Jeg vil muligvis prøve mig frem, men vil selvfølgelig helst have min egen taktik til at "køre"  Thumbs Up Jeg bruger den samme hjørnetaktik som dig, og den er GENIAL! Jeg scorer i gennemsnit mindst et mål på hjørne pr. kamp, hvilket har gjort den ene af mine centerforsvarere til topscorer på mit hold (sammen med min offensive midt)... Skørt!
Logged

TheDuck
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Angribere... Prøver lige igen...
« Svar #4: 03 Apr 2009, 23:03 »

TheDuck: Mange tak for dine svar! Jeg har lagt nye billeder ind - af min hjemmetaktik... Jeg spiller med korte afleveringer, fordi det er min opfattelse, at mine spillere generelt er bedre i pasningerne end resten af spillerne i 2. division, og hurtigt tempo af samme grund. Umiddelbart synes jeg ikke det virker til, at der er for langt mellem kæderne. Det kan da godt være, at der er for langt mellem midt og angreb, men når jeg følger kampene synes jeg umiddelbart ikke det ser ud til at være tilfældet.
Du har ret i, at det er en fordel at score mange mål fra de forskellige kæder, men... Jeg er nok lidt "gammeldags", og vil gerne ha' de der "bombere" i front som scorer på samlebånd  Opstemt Det lykkes bare ikke rigtigt for mig - hverken i FM08 eller i FM09. Tag lige et kig på den angriber jeg har lagt profilen ind på. Hvilke indstillinger ville du give ham?

Han minder meget om Sebastian Freis, som jeg har med KSC. Hvis du har en stor target man i front, så vil jeg anbefale dig, at give ham max i "Forward runs", "Run with ball" og "Cross Ball" hvor han skal sigte efter din target man. Herudover vil jeg sætte hans offensive indstilling til middel, mens din target man skal være max offensiv. På den måde kommer han længere ned på banen og modtager bolden, hvor han enten kan drible sig selv fri, eller lægge bolden i panden på din target man. Med hans lave "Finishing" skal du ikke nødvendigvis forvente en masse mål fra ham. Det er i hvert fald min erfaring med Freis.
Logged

Så gik den ikke længere, FM 2016 er hermed købt som opvarmning til FM 2017.

Killigan
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Angribere... Prøver lige igen...
« Svar #5: 03 Apr 2009, 23:18 »

Hej igen.

Så må jeg vist sætte mine forventninger til mine angribere lidt ned, og være glade for at resten af holdet scorer så mange mål, for jeg havde da regnet med en del fra Slepicka.
Jeg prøver også lige med lidt længere afleveringer, og ser om det giver pote.

Tak for responsen - skønt!
God weekend.
Logged

TheDuck
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Angribere... Prøver lige igen...
« Svar #6: 03 Apr 2009, 23:26 »

Tak og i lige måde Smiley

Du kan prøve at sætte tempoet ned og spille med "mixed" afleveringer. Det fungerer godt for mig. En spiller som Slepicka fungerer ofte godt overfor flade forsvar, som står højt på banen. Så du kan jo også lade ham være meget offensiv og samtidig sætte dine centrale midtbane spillere højt i "Through Balls". Herudover er det en god idé at spille på kontra og lade Slepicka blive fremme. Din anden angriber kan du lade være mindre offensiv, så han går ned og modtager bolden. Det ligner vist lidt din nuværende taktik.
Logged

Så gik den ikke længere, FM 2016 er hermed købt som opvarmning til FM 2017.

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010