home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  1 Bruger, 239 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2009
| | | | |-+  #5 Parma - Norditaliens sovende kæmpe
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: #5 Parma - Norditaliens sovende kæmpe  (Læst 3145 gange)
Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
#5 Parma - Norditaliens sovende kæmpe
« : 02 Apr 2009, 17:28 »



Parma FC - Norditaliens sovende kæmpe

Før i tiden spillede Parma altid med i den øverste halvdel af Serie A. Klubben var altid repræsenteret i de europæiske turneringer, og fansene var vante med storkampe på hjemmebanen Stadio Ennio Tardini. Der begyndte dog at opstå en masse problemer internt i klubben, hvilket tog fokus fra det sportslige. Det begyndte at gå skævt for klubben, som røg længere ned i tabellen som årene skred frem. I sidste sæson havde man ikke længere de sportslige midler til at klubben kunne overleve i Serie A, og dermed rykkede man ned i Serie B.

Klubben står nu uden træner, men det kan ikke vare længe, før bestyrelsen præsenterer manden der skal få Parma tilbage til toppen af italiensk fodbold. Der er ingen tvivl om, at manden der overtager det ledige trænersæde, kommer til at stå overfor et massivt pres fra den utålmodige ledelse, hårdtslående presse og ikke mindst klubbens mange engagerede fans.




Nødvendig information

- Navn: Parma FC

- Stiftet: 1913

- Hjemmebane: Stadio Ennio Tardini

- Hjemmetrøjer: Sort og hvid

- Udetrøjer: Gul og blå
« Seneste Redigering: 08 Apr 2009, 20:49 af Jharn » Logged

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #1 Parma - Norditaliens sovende kæmpe
« Svar #1: 02 Apr 2009, 17:30 »

Hapsss!  Thumbs Up
Logged

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #2 Parma - Norditaliens sovende kæmpe
« Svar #2: 02 Apr 2009, 23:50 »




- Målmænd
Nicola Pavarini
Gianluca Pegolo
 
- Forsvarsspillere
Alessandro Lucarelli
Giulio Falcone
Massimo Paci
Magnus Troest
Paolo Castellini

- Midtbanespillere
Damiano Zenoni
Alessandro Budel
Stefano Morrone
Francesco Parravicini
McDonald Mariga

- Kantspillere
Mattia Bovi
Julio Céser Leon
Andrea Pisanu
Davide Matteini

- Angrebsspillere
Vitaliy Kutuzov
Christian Lucarelli
Alberto Paloschi
Reginaldo

15.07.2008
Stik i mod oprykningsambitione r og store drømme har Parma valgt at ansætte en 39-årig dansker som cheftræner. Lasse Hansen er navnet, og det eneste hans CV kan bryste sig med, er en fodboldkarriere i den bedste danske fodboldrække. Hansen er dog ikke uvant med Italien, da han har været bosat i landet i tre år. Det sproglige vil derfor ikke blive et problem, men de skeptiske journalister fandt dog på mange andre problemstillinger, som den uerfarne træner vil blive stillet overfor.


Du har aldrig trænet et fodboldhold før. Er Parma ikke en lidt for stor mundfuld at starte med?
Mange vil helt sikkert mene, at jeg ikke har de mentale og taktiske evner til at kunne træne et hold som Parma. Jeg forstår jeres synspunkter, og det er da helt klart også en stor udfordring for mig. Jeg har været i fodboldbranchen i mange år, og derfor har jeg en kæmpe taktisk forståelse, og jeg er vant til at leve under pres. Jeg skal bare have tid til at vise min kunnen, og så er jeg sikker på, at klubben vil nå målet, nemlig en oprykning til Serie A.


Du har aldrig prøvet dig selv af på transfermarkedet, så hvordan tror du, at du kommer at klare dig?
Selvfølgelig skal jeg lære gamet omkring transfervinduerne at kende, men det tror jeg heller ikke bliver noget problem. Vi har en masse kompetente trænere og talentspejdere i klubben, som helt sikkert vil kunne lære mig en masse her i starten.


Der er en masse delte meninger om truppen. Nogen mener at truppen er for tynd, mens andre mener at den her trup vil kunne klare sig i Serie A. Hvad siger du? 
Selvfølgelig er der plads til forbedringer. Du kan altid forbedre et fodboldhold, og det kan du også i vores tilfælde. På venstreback har vi kun Paolo Castellini, hvilket selvfølgelig er problematisk, men jeg er sikker på, at vi nok skal finde en god suppleant til pladsen. Dog kan jeg afslører, at vores lønbudget er ret presset, så det er ikke de store stjerner, som vil blive hentet. Hvilket jeg i øvrigt heller ikke mener, vi har brug for.


Hvilken del af truppen er stærkest besat?
Vi har en fantastisk angriber i Christian Lucarelli, som har for vane at score et hav i kasser. Vi har derudover et par meget stærke fløje, som vil komme til at fodre vores angribere med en masse bolde, så jeg mener helt klart, at vi vores styrke ligger i det offensive og fremadrettede spil.
« Seneste Redigering: 03 Apr 2009, 23:15 af Jharn » Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #2 Parma - Norditaliens sovende kæmpe
« Svar #3: 02 Apr 2009, 23:53 »

Jeg har længe set frem til denne blog om Parma da jeg så den var fra dig af Jharn! Og ærligt, så valgte jeg dig som årets overraskelse i konkurrencen da jeg virkelig har set potientale i dig!

Håber du formår at holde måneden ud, og får nogle gode resultater. En super begyndelse!
Logged


Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #2 Parma - Norditaliens sovende kæmpe
« Svar #4: 03 Apr 2009, 13:56 »

Jeg har længe set frem til denne blog om Parma da jeg så den var fra dig af Jharn! Og ærligt, så valgte jeg dig som årets overraskelse i konkurrencen da jeg virkelig har set potientale i dig!

Håber du formår at holde måneden ud, og får nogle gode resultater. En super begyndelse!

Mange tak for de flotte ord Smiley
Logged

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #2 Parma - Norditaliens sovende kæmpe
« Svar #5: 03 Apr 2009, 23:14 »

Jeg vil lige sige tak til Cesc for topbanneret!  Thumbs Up
Logged

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #3 Parma - Norditaliens sovende kæmpe
« Svar #6: 06 Apr 2009, 11:41 »



06.08.2008
Transfers
Købt
Manuel Belleri - Lazio - 1,6 millioner kroner

Solgt
Reginaldo - Vicenza - 3,75 millioner kroner




Træningskampe
Saarbrücken 1-3 Parma (Selvmål, Leon, C. Lucarelli)
Lorca 0-3 Parma (A. Lucarelli, C. Lucarelli, Mariga)
FC Dordrecht 2-1 Parma (Troest)
Verona 0-1 Parma (Kutuzov)
Parma 1-2 Newcastle (C. Lucarelli)

Lasse Hansen har ikke været meget aktiv i sin første gøren på transfermarkedet. Kun én spiller er kommet ind og én er hoppet ud. Hansen erkendte under sin præsentation, at han ledte efter en venstreback, da truppen kun rådede over én, nemlig Paolo Castellini. Derfor er det ikke overraskende, at den eneste spiller, som skifter til Parma er venstrebacken Manuel Belleri, som har en stor rutine bag sig. 31-årige Belleri er hentet i storklubben Lazio, som han har spillet for i fire sæsoner. Derudover har han tidligere spillet i klubber som Atalanta og Empoli, og har 142 Serie A-kampe i rygsækken.

Kun en mand er blevet vejet og fundet for let til den brede Parma-trup. Angriberen Reginaldo er nemlig blevet solgt til en anden Serie B-klub, Vicenza, for 3,75 millioner kroner. Brasilianeren nåede kun at spille én sæson for Parma, og her lavede han blot tre mål i 35 kampe. 

Man kan ikke gøre sig klog på Parmas form, hvis man blot kigger på træningskampene. Storsejre mod Saarbrücken og Lorca, en heldig sejr mod Verona samt nederlag til engelske Newcastle og et lavt rangeret hold som FC Dordrecht. Trods de svingende resultater, har Hansen overraskende få negative ting at sige om sine spilleres præstationer.

"I de kampe hvor vi har været ovenpå, har vi virkelig styret spillet, og udformet kampen præcis som vi ville have ønsket. Selv mod Newcastle, som er et bedre hold end os, har problemer med at spille sig til chancer. Vi kommer jo rent faktisk foran, og er tæt på at udligne deres 2-1 føring. Samtidig ser vi, at mange af vores spillere er målfarlige. 7 forskellige målscorer ved vores 9 scoringer, det er et bevis på vores offensive kunnen, så jeg ser meget frem til ligastarten, fordi det vi har gang i her, er et meget spændende projekt."
« Seneste Redigering: 06 Apr 2009, 11:50 af Jharn » Logged

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #3 Parma - Norditaliens sovende kæmpe
« Svar #7: 06 Apr 2009, 12:43 »

Dejlig overskuelig blog. Det ser godt ud Smiley
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #4 Parma - Norditaliens sovende kæmpe
« Svar #8: 06 Apr 2009, 19:49 »



Coppa Italia
2. kvalifikationsrunde
Parma 0-1 Cittadella



Serie B
Parma 3-1 Livorno (Kutuzov, A. Lucarelli, A. Lucarelli)
Parma 1-1 Brescia (Kutuzov)
AlbinoLeffe 3-0 Parma
Grosseto 2-2 Parma (A. Lucarelli, Kutuzov)
Parma 1-0 Ascoli (Falcone)
Cittadella 1-3 Parma (Pisanu, Budel, Leon)

Ligastillingen i Serie B

29.09.2008
Lasse Hansens første rigtige test var i pokalturneringens 2. kvalifikationsrunde, hvor Parma skulle op i mod Cittadella, som, ligesom Parma, slår sine folder i Serie B. Parma var på forhånd udråbt som storfavoritter, og det var da også tydeligt, at Hansen og Co. gik efter sejren, da man stillede op med to angribere, to meget offensive fløje samt en centralmidtbane, som kan sparke boldene ind på lang afstand. Kampen blev også spillet på Parmas præmisser, men grundet manglende skarphed bl.a. fra stjerneangriberen Christian Lucarelli måtte storklubben set sig besejret, fordi Cittadella efter en halvtimes spil havde scoret på et flot hovedstød fra Manuel Iori.

Få dage efter det skuffende pokalnederlag skulle Parma op i mod en af oprykningsfavoritte rne, Livorno. Kutuzov bragte Parma foran efter et kvarter, men den føring fik Livorno udlignet på et straffespark. Derefter stod der dog Lucarelli på det hele. Og nej, det var ikke den giftige angriber, Christian Lucarelli, som stod for kampens sidste to scoringer. Det var nemlig hans bror, midterforsvareren Alessandro, som to gange headede bolden ind bag Livornos keeper.

Derefter tog Parma i mod Brescia. En kedelig affære, som fortjent endte uafgjort. Ingen af holdene ville det store, og da kampen stod 1-1, så det ud til, at begge mandskaber ville være tilfredse med det.

En ordentlig afklapsning blev man vidne til, da Parma mødte AlbinoLeffe på udebane. Før sæsonen tippede medierne AlbinoLeffe til en niendeplads, men den lille klub har indtil videre overrasket alt og alle, og ligger p.t. nummer to. Men det var altså i tredje runde, at Parma skulle få AlbinoLeffes positive energi at mærke. Kampens to første mål faldt dog efter straffespark, og herefter mistede Parma modet, så Simon Laner kunne efter en times spil sætte den afgørende scoring til 3-0 i nettet.

Mod Grosseto blev Parma igen straffet for deres dårlige disciplin i eget felt. Selvom Hansens tropper var foran to gange i løbet af kampen formåede Grosseto at udligne begge føringer. Den første udligning faldt efter et straffespark, mens den sidste udligning var en gave fra Parmas Zenoni, der valgte at sparke bolden i eget net.

Efter to sløje opgør fik Parma dog oprejsning mod Ascoli. Det var en tæt affære med masser af chancer. Dog blev kun en enkelt udnyttet, og det var Parmas Falcone, der headede en retur bold i kassen.

I 6. spillerunde skulle Parma op i mod Cittadella. Det selv samme hold, som slog Parma ud af pokalturneringen. Det var derfor hævnens time. En hævn som Parma tog meget alvorligt. Efter første halvleg havde de nemlig nettet hele tre gange, og var altså foran 3-0. I anden halvleg trappede de dog ned på tempoet, hvilket resulterede i en enkelt scoring fra Cittadella.

Efter seks runder ligger Parma på en sjetteplads med fem point op til førerholdet Mantova. Hansens mest fremtrædende spillere har været Alessandro Lucarelli, som har vist sig utrolig farlig med hovedet, og man skal ikke glemme at nævne Julio Céser Leon, der har leveret tre assister og en enkelt kasse.
Logged

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #3 Parma - Norditaliens sovende kæmpe
« Svar #9: 06 Apr 2009, 21:14 »

Dejlig overskuelig blog. Det ser godt ud Smiley

Jeg takker  Thumbs Up
Logged

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #5 Parma - Norditaliens sovende kæmpe
« Svar #10: 08 Apr 2009, 20:48 »



Serie B
Pisa 3-0 Parma
Rimini 2-0 Parma
Parma 0-3 Salemitana
Parma 3-1 Ancona (Leon, Kutuzov, C. Lucarelli)
Modena 0-1 Parma (C. Lucarelli)
Parma 2-2 Empoli (C. Lucarelli, Troest)
Avellino 1-1 Parma (C. Lucarelli)
Parma 1-1 Sassuolo (Matteini)
Parma 2-0 Vicenza (Pisanu, Budel)
Mantova 1-1 Parma (Leon)

Stillingen i Serie B


Oprykningsreglerne i Serie B
- Øverste tre hold rykker op i Serie A,
hvis mere end 9 point adskiller nummer 3 og 4
- Øverste to hold rykker op i Serie A,
hvis mindre end 10 point adskiller nummer 3 og 4
- Hold placeret på 3.-6.plads kvalificerer sig til oprykningsslutspil,
hvis mindre end 10 point adskiller nummer 3 og 4

24.11.2008
Når man taber stort til hold, som man burde ligge over i tabellen, så er man ikke klar til oprykning. Det må være Parmas konklusion efter 16 spillerunder af Serie B. Hansen og Co. blev spillet ud af banen i udekampen mod Pisa. Parma ramte ikke målet en eneste gang, mens Pisa ramte målet 5 gange ud af hele 18 forsøg. Tre af dem røg ind bag Pavarini i Parma-målet, og ydmygelsen var dermed en kendsgerning.

De to næste kampe mod henholdsvis Rimini og Salemitana endte også i fiaskoer. Udekampen mod storspillende Rimini var nærmest en kopi af Pisa-kampen. Parma formåede kun at ramme målet én gang, og med en farlighed, ligeså skarp som en svamp, vinder man ikke mange fodboldkampe. Værre var dog hjemmebanenederlage t til Salemitana. En tæt spillet kamp, som kunne have gået begge veje, endte med en 3-0 sejr til gæsterne. I denne kamp havde Parma ikke problemer med at ramme målet, men til gengæld var ineffektiviteten gigantisk og langt over grænsen til det pinlige.

Parma stod, efter de tre smertefulde nederlag, i en håbløs situation. Dog formåede holdet at rejse sig ved at vinde to kampe i træk. Først på hjemmebane mod Ancona, hvor Cristiano Lucarelli endelig fik hul på bylden og lavede sit første sæsonmål. Efter målet var Lucarelli som en sulten løve på jagt efter mere føde. Han scorede nemlig i de følgende tre kampe, og var en stor del af de fem point som blev hentet deri.

I kampen mod Avellina måtte Lucarelli dog forlade banen med en skade, hvilket holdte ham ude af opgøret mod Sassuolo. Dermed var kreativiteten i angrebet væk, og det kunne ses. Parma formåede nemlig kun at få ét point i kampen mod Serie Bs bundhold.

Ugen efter viste Parma dog, at de også kunne uden deres stjerneangriber. Pisanu og Budel stod nemlig for to flotte scoringer på henholdsvis hovedstød og frispark, hvilket resulterede i en 2-0 sejr mod Vicenza. I 16. runde skulle Parma op i mod Mantova, som med en sejr kunne spille sig på førstepladsen. Mantova var også banens bedste hold, og kom foran efter 9 minutter. Dog var Parma klar med en hurtig udligning, og formåede samtidig at stå for Mantovas pres kampen ud.


Parmas profiler


Fløjen

« Seneste Redigering: 08 Apr 2009, 21:28 af Jharn » Logged

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: #5 Parma - Norditaliens sovende kæmpe
« Svar #11: 10 Apr 2009, 11:31 »

Det ser jo lovende ud Smiley.
Dog desværre ikke de allerbedste kampe du har haft.
Jeg vil selvfølgelig følge med - og lad dig nu rykke op Wink
Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010