home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:29:46 warmon Blogkonkur... [20] Journeyman - Ende...
I går kl. 21:30:32 warmon Blogkonkur... #6 - Danish Viking War...
I går kl. 21:27:02 warmon Blogkonkur... 5# Hjertet banker kun ...
I går kl. 20:44:50 Wester Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 05:48:55 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  0 Brugere, 360 Gæster Online.

Indlæg: 1132758 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2009
| | | | |-+  Los Ché - Strength and Valour
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: Los Ché - Strength and Valour  (Læst 8500 gange)
AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Los Ché - Strength and Valour
« Svar #15: 02 Apr 2009, 16:58 »

Fremragende skrevet må jeg indrømme. Du er den der har bedst sprog i mine øjne indtil videre, men det kan dog måske ændre sig, men så skal du jo bare holde ved!

Glæder mig til mere om Valencia.
Logged

Szczesny
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Los Ché - Strength and Valour
« Svar #16: 02 Apr 2009, 17:00 »

Jamen imponerende. Historien er jo fortryllende og glæder mig til at høre mere fra sølvræven Smiley Dine skriftlige kvaliteter er i top, så skal skam nok læse med videre Wink
Logged

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Los Ché - Strength and Valour
« Svar #17: 02 Apr 2009, 17:55 »

Betyder meget med opbakning. Mange tak skal i have, både AFC og StormQ. Update i aften!
Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 3|Los Ché - Strength and Valour
« Svar #18: 02 Apr 2009, 19:04 »




15.08 - '08.
Han kneb sig lidt i armen, det kunne ikke være sandt. Men sandt var det. Det havde været en hård kamp. Han havde grædt, lidt og triumferet – og nu var det hans. Juan Román Riquelme var klar til at tørne ud for Santiagos tropper. Hans usleben diamant. Ingen andres. Spilleren, hvis karriere nåede toppen hos rivalen Villarreal og kunne have nået endnu højere, hvis det ikke var for Jens Lehmann. Den skæbnesvangre dag, som skulle have været festens dag - endte ud i mareridtets dag. Men med al historien lagt bag sig, virkede spilfordeleren som havde kostet Valencia små 100 mio. kr., mere end klar til at udrette det, som han var hentet til klubben for.  Spilleren, som nu skulle føre Valencia til tops af Spanien, var ankommet. Hvilket drømmescenarie.

Ydermere, havde vaklende præstationer i preseasonen sat Emiliano Moretti i dårligt lys hos Canizares. Præstationerne havde været mere end svingende hos den italienske venstreback, hvilket fik ham til at handle – på et endnu uberørt teritorie – men helt sikkert fremtidens. Det russiske marked. Successpilleren Yuri Zhirkov fra CSKA Moskva var blevet hentet til sydligere himmelstrøg, som manden der skulle erstatte Moretti for 95 mio. danske kroner.  Han var tiltænkt pladsen som venstre back. En kompetent forsvarer med en sublim teknik og et genialt blik for det fremadrettede spil. Det var en lille pejling af, hvad slags fodbold Canizares ville praktisere. Offensiv fodbold.

Men for disse køb skulle kunne realiseres, måtte spillere også den anden vej. Tidligere nævnte Vicénte skiftede Spanien ud med England, nærmere betegnet Manchester City, Hugo Viana rejste hjem til Portugal, Del Horno tilbage til Baskerlandet, Maduro tog til Feyenoord, og sidst men ikke mindst drog Angulo til Celta Vigo. Al den handel havde indbragt Valencia 200 mio. danske kroner, hvilket betød, der talte overskud i kassen.

U WfL Wolfsburg – Valencia, 2-2.
U Réal Union – Valencia, 0-6.
U Andelecht – Valencia, 1-3.
U Mouscron – Valencia, 0-4.
U PSV – Valencia, 2–6.


Derudover, havde klubben spillet hele 6 venskabskampe. 4 vundne og 1 uafgjort blev det til, med Silva, Villa og til dels Riquelme i hovedaktørernes roller – de stod for 15 ud af holdets 19 scoringer. Defensiven så fornuftig ud, hvilket havde resulteret i, at man havde lukket 5 mål ind, hvilket måtte betegnes som acceptabelt. En glad Canizares udtalte kort efter købet af Riquelme dette til fodboldavisen Marca:
”Ovenpå resultaterne og især købene, kan jeg ikke andet end at erklære mig fortrøstningsfuld. For 2 måneder virkede Real Madrid som en uoverkommelig opgave. Det gør dig ikke mere. Jeg glæder mig til Super Cuppen. ” lød den afsluttende kommentar fra Santiago Canizares.

« Seneste Redigering: 02 Apr 2009, 22:22 af Riis » Logged

Suckins
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Los Ché - Strength and Valour
« Svar #19: 02 Apr 2009, 19:47 »

Endnu en klasse update. Dit sprog er helt fantastisk! Smiley
Logged

former zoesuckins

Vinokourov
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Los Ché - Strength and Valour
« Svar #20: 02 Apr 2009, 20:13 »

Rigtig flot. Du skriver malende - man danner sig virkelig nogle billeder i hovedet.
Logged

Den stolte vinder af Tour-konkurrencen

Nissen89
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Los Ché - Strength and Valour
« Svar #21: 02 Apr 2009, 20:39 »

rigtig godt skrevet, man bliver helt fanget af den!
..har lige to ting, skal der stå ''hans usle diamant''? -uslebne vel?
og så skal der vel stå det russiske marked, istedet for det ruslandske marked?
-bare små ting, ellers en rigtig lækker blog Smiley KIU
Logged

Més que un club

- EL Fenomeno. min gud

Nissen89
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Los Ché - Strength and Valour
« Svar #22: 02 Apr 2009, 20:55 »

og forresten den kamp du skal møde real madrid i, det er super cuppen og ikke copa del rey Smiley
Logged

Més que un club

- EL Fenomeno. min gud

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Los Ché - Strength and Valour
« Svar #23: 02 Apr 2009, 21:55 »



21.08 -'08.
Renan - César

På målmandsposten, ser det fornuftigt. Man kan vel ikke betegne førstevalget Renan som decideret klassekeeper, men må gå ind under kategorien kompetente målmænd. Renan var købt ind i denne sæson, netop til at erstatte Santiago Canizares – Valencia måtte slippe små 30 millioner for målmanden. Renan er ikke målmanden, som tvinger sig selv ude i den ene klasseredning efter den anden, mere en stabil og rolig keeper – en keeper, som stort set aldrig dropper. Som reserve på den plads, har Valencia den gamle Real Madrid keeper, César, som forventes at kunne løfte opgaven, hvis Renan enten bliver skadet eller spiller decideret dårligt. Alt i alt ser det fornuftigt ud her.

Miguel – Curro Torres – Carlos Marchena – Raul Albiol – Alexis – Yuri Zhirkov – Emiiliano Moretti

I Forsvaret, ser det til gengæld rigtigt godt ud. Med 2 så gode midterforsvarer som Raul Albiol og Carlos Marchena – som i øvrigt også er inden omkring landsholdet – må det siges, at ligne noget nær BBVAs bedste midterforsvar. På backsne huserer den portugisiske Miguel, som altid er god for en gang offensiv fodbold og en solid defensiv. På den anden back, er Moretti skiftet ud med russeren Yuri Zhirkov, som må siges, at være en af de bedste på den plads – snævre driblinger, præcise indlæg og hurtighed. Han forsvarer oveni ret kompetent. Ham er der store forventninger til i Valencia. På bænken sidder unge Aléxis, rutinerede Curro Torres som forventes at rotere lidt med Miguel samt ovennævnte Emiliano Moretti.


Juan Riquelme – Edu - David Albelda - Ruben Baraja - Manuel Fernandes - David Silva – Juan Manuel Mata – Joaquin – Pablo Hernández


renan
miguel – marchena – albiol – zhirkov
albelda – fernandes
joáquin -  riquelme – silva
villa
 

Midtbanen bliver nøgleordet for Valencia i år – med grunde. Her er den argentinske playmaker, Juan Román Riquelme nemlig hentet fra Boca, til at agere den altoverskyggende spilfordeler. Desuden består midtbanen også af den arbejdsomme og loyale David Albelda, som i øvrigt agerer anfører på holdet, og det unge stjerneskud Manuel Fernandes. Manuel Fernandes er hentet som midtbanedynamoen, som kan spille fremad som han kan spille tilbage. Desuden ligger han lidt mere fremskudt end David Albelda. Ruben Baraja og Edu forventes at sidde på bænke, dog med førstnævnte som rotationsspiller. På kanterne huserer pålidelige Joaquin og det unge spanske es, David Silva. Året i år ses som året, hvor han slår igennem. Med sit fænomale blik for spillet for enorme hurtighed, er der lagt forventninger på skuldrende af den lille spanier, som blot er 22 år. I øvrigt sidder viderunderbarnet Juan Manuel Mata på bænken. Han forventes at kunne tiltræde alle de offensive pladser, i tilfælde af skader. Desuden kan han også benyttes i angrebet. Til sidst sidder en spændende spiller ved navn Pablo Hernández også ude. Han forventes at kunne gå ind og levere i tiltrængte tider eller når Joaquin skal have pauser mod de lavere rangerede hold.


David Villa – Fernando Morientes – Juan Manuel Mata

Angrebet ser lidt tyndt ud i år. Nok har man superstjernen David Villa, som altid er garant for mindst 20 mål i sæsonen – men så heller ikke så meget andet. Den efterhånden aldrende Fernando Morientes forventes at være god for et par mål i løbet af sæsonen. Desuden, er der en glimrende target spiller gemt i ham.  Ellers har man intet andet, udover stjerneskuddet Juan Manuel Mata, som i tilfælde at skader til begge spillere, ville integrere til angrebet. Der søges erstatninger i næste transfervindue på netop denne position.

Alt i alt et glimrende mandskab med flere prominente navne. Et hold, som nok skal spille sig ind i top 4 – med lidt held, kan det også blande sig i titelkampen, efter de 2 indkøb der er foretaget. Et hold, som jeg tror, vi kan forvente os meget af i år.
« Seneste Redigering: 02 Apr 2009, 22:06 af Riis » Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Los Ché - Strength and Valour
« Svar #24: 02 Apr 2009, 22:15 »

Fantastisk. Jeg kan ikke sige andet end det.
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Los Ché - Strength and Valour
« Svar #25: 02 Apr 2009, 22:29 »

Jeg er enig med LFC. Sproget er 100 % gennemført og velskrevet, jeg vil have mere Opstemt

Ej, du bestemmer selv tempo, men uden tvivl en af de blogs der har lagt allerbedst fra start

KUI
Logged

Journeyman er mit bidrag til Blogkonkurrencen anno 2024, følg med!

U-4-E
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Los Ché - Strength and Valour
« Svar #26: 02 Apr 2009, 22:49 »

Jeg har altid godt kunne lide Valencia i FM, så da jeg så en blog med dem måtte jeg lige kigge.

Og du har altså virkelig fanget mig! Du skriver rigtig godt, og ingen tvivl om at dette kan blive til noget stort!
Logged

Iloveme
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Los Ché - Strength and Valour
« Svar #27: 02 Apr 2009, 23:38 »

Et ord: FANTASTISK ! hvilket sprog du har ö
Det grafiske fint og overskueligt, hvor du har kørt den samme stil hele vejen indtil videre! Smiley

Keep up the good work!

YNWA
Logged

You'll never walk alone (L)

- Liverpool er mit liv

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Los Ché - Strength and Valour
« Svar #28: 03 Apr 2009, 19:44 »

Jeg takker og bukker rigtigt mange, det betyder sgu meget, at i kan lide det. Smider lige en update ud indenfor den nærmeste tid.
Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Los Ché - Strength and Valour
« Svar #29: 03 Apr 2009, 20:16 »



22.08 - '08.



Han mærkede et sug i maven, i det han begav sig ud af spiller tunnelen og ud på det det kongelige Mestalla. Han blev helt nostalgisk. Tilskuerne syrede stadionet til med deres øredøvende, ekstatiske råb ned mod Canizeres, som stod helt ude af stand til at tage bestik af situationen. Han var helt paralyseret af glæden, af forventningen.  Han havde en ubeskrivelig lyst til, at hive handskerne frem og begive sig ned til en af målet. Men nu var opgaven anderledes; Føre Valencia til Copa del Rey – på sidelinjen.
Det blev aldrig den debut, som han havde håbet på.  Real Madrid stormløbede ned på mod Renan, som dog var dygtig nok til afvise både van Nistelrooy og Ráuls forsøg. Canizares’ hold fik aldrig sat sig ordentligt på kampen, aldrig rigtigt fik spillet til at flyde. Eneste fansene på Mestalla kunne glæde sig over, var, at der stadig stod 0-0 efter første halveg. Canizaeres gik rystende på hovedet på hovedet ned mod spillertunnellen til en enorm piven fra Mestalla ned mod de ynkelige spillere.

Drinkedunkene blev hurtigt tømt, i takt med Canizares uddelte den ene verbale skideballe efter den anden. Intet, absolut intet, havde lykkedes for Los Che. Marchena lavede den ene fejl efter den anden, Riquelme kunne ikke få spillet til at flyde og endeligt når David Villa fik bolden, var han uskarp. Da Canizares’ opsang var ovre, samledes spillerne i en klynge. Folk havde indset, hvor vammelt fodbold de havde spillet. Spanske gloser fløj gennem omklædningsrummet, mens folk klappede hinanden opmuntrende på skuldrene, i håb om at kunne levere en bedre præstation.

Los Che satte sig hurtigt på spillet. De spillede langt mere opfindsomt og chancesøgende nu, hvilket og udmøntede sig i en chance. Da 55. Minutter var spillet, kom David Villa alene igennem mod Iker Casillas, som dog afværgede skuddet på mesterlig vis. Mestalla begyndte atter at syde og boble. Taktfaste råb og romerlys som oplyste den smukke nattehimmel i Valencia løb af stablen, i takt med Valencia-spillerne styrtede ned som Madrilienernes mål. Og endelig skete det. Den unge kantspiller David Silva satte Miguel Torres af ved hjælp af et hurtigt fodskifte, for derefter at lægge den tilbage til David Villa – denne gang svigtede han ikke. Han bankede bolden op i net taget tæt over Casillas’ hoved. Stadion var i ekstase. Hvilket mål, hvilket oplæg. Canizares havde svært ved at holde glæden inde. Han sprang rundt nede på sidelinjen i ren ekstase. Sikke en debut. 75. Minutter var spillet af Copa Del Reys første opgør.
Men glæden varede kort. Med gode 5 minutter tilbage af kampen, slog Guti et perfekt indlæg ind i hovedet på Rául Gonzalez, som ligeså smukt eksekverede. Stadionet, som for lidt siden var bragt i kog, tiede. Det kunne ikke være sandt, tænkte han. 1-1 ved 85 minutter. Skuffende.
Og det blev også resultatet af kampen. Ikke et specielt godt udgangspunkt for Canizares’ tropper med henblik på 2. kamp på Sántiago Bérnabeu.

Valencia led et pinefyldt nederlag på 2-1 på Bérnabeu, og må derfor sande, at Real Madrid vil blive hyldet som vinder af den prestigefyldte pokal. Ikke den debut Canizares havde håbet på. Nu blev der kigget fremad mod sæsonåbningen.
Logged

Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010