home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 296 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2009
| | | | |-+  #20 Forlænget; Sydkystens Perle
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 Udprint
Forfatter Emne: #20 Forlænget; Sydkystens Perle  (Læst 38208 gange)
m-k-p
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: #17 Foråret kalder; Sydkystens Perle
« Svar #135: 10 Apr 2009, 23:52 »

Glæder mig til updaten Smiley

Det grafiske er måske ikke helt fantastisk, men det skriftlige er godt, og det er det vigtigste Smiley
KIU!!!
Logged

nicolas-nth
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #17 Foråret kalder; Sydkystens Perle
« Svar #136: 11 Apr 2009, 09:43 »




#18 The European Dream




21.03.'09
Som i har læst jer til i de tidligere updates skulle vi i UEFA Cup'en 1. knockout runde kæmpe imod det russiske storhold CSKA Moskva. Vinderen af den kamp skulle derefter op imod vinderen af opgøret Hertha BSC Berlin - Sporting CP.

UEFA Cup Round of 32, 1st Leg; Portsmouth vs CSKA Moscow at Fratton Park
Der var selvfølgelig udsolgt til hjemmekampen, alle fans var så spændte at man tror det var løgn. CSKA havde i sæsonen solgt Vagner Love og Yury Zhirkov, som efter min mening var deres bedste markspillere. Igor Akinfeev passede stadig målet for dem, så det kunne blive et problem at få bolden bag ham. Undtagen for Peter Crouch. Efter 23 minutter bragte han os på ret kurs, med et fladt skud i højre side. Stillingen holdt til pausen, og hvis den kunne holde kampen ville jeg se meget optimistisk på vores chancer. Det gjorde den dog ikke, den blev bedre. I det 52. minut, modtog Younes Kaboul et indlæg fra Niko Kranjcar på hjørnespark, og kunne flot heade den i mål helt uopdækket. 2-0 stod den nu til os, og det eneste vi skulle gøre nu var at forhindre dem i at score mål. Det blev bare endnu bedre. 67 minutter inde i kampen scorede Peter Crouch endnu en gang, og vi var foran 3-0. På det tidspunkt havde jeg meget svært ved ikke at se vi gik videre. Uheldigvigs, og meget ufortjent, scorede CSKA i overtiden. En misforståelse i forsvaret endte med et frit mål, så Milos Krasic sikkert kunne sende den i mål. Vi vandt 3-1, og det var meget tilfreds med, især vores spillemæssige præstationer. Desværre fik de et udebanemål, og kunne ved at vinde 2-0 i Moskva gå videre. Så alt var stadig åbent.


Portsmouth 3-1 CSKA Moskva
1-0 P. Crouch 23'
2-0 Y. Kaboul 52'
3-0 P. Crouch 67'
3-1 M. Krasic 90'

CSKA Moskva 1-1 Portsmouth
0-1 S. Distin 56'
1-1 O. M. Maâzou 60'

Portsmouth vinder 4-2 samlet

Sporting CP 3-1 Portsmouth
1-0 S. Vukcevic 27'
2-0 M. Veloso 45'
2-1 Y. Kaboul 69'
3-1 Ronny 72'

Portsmouth 2-0 Sporting
1-0 Y. Kaboul 11'
2-0 S. Distin 35'

Samlet 3-3.
Portsmouth videre på udebanemål

UEFA Cup Round of 32, 2nd leg; CSKA Moscow vs Portsmouth at Dinamo
Vi skulle forsvare vores fantastiske 3-1 føring fra det første opgør. Inden kampen var min taktiske plan, at spille defensivt, med kontra-angreb. Det virkede fint nok. I hele første halvleg formåede vi at udfordre dem, og de kom ikke til mål. Avancement, var nu meget nær. Den blev en realitet da Sylvain Distin gjorde det til 1-0, på et flot hovedstød leveret af Jermaine Pennant. Fire minutter senere udlignede Maâzuo til 1-1 for hjemmeholdet. Det blev dog en kort fornøjelse. To minutter senere fik han rødt kort for en fuldstændig fejl-timet tackling. Vi formåede ikke at vinde kampen, men vi gik videre i turneringen, med 4-2 samlet, hvor Sporting CP ventede, efter at de sikkert slog Hertha Berlin ud.



UEFA Cup Round of 16, 1st leg; Sporting CP vs Portsmouth at Estádio José Alvalade Século XXI
Vi var nu nået til 2. knockout runde. Denne gang skulle vi krydse klinger med den portugisiske storklub Sporting Lissabon. De havde stjerne som Vukcevic, Moutinho og Veloso, så de var favoritter til at gå videre. Vi skulle starte på udebane, på Sportings hjemmebane, med det lange navn. Vi starter egentligt okay, men Sporting viser at de er på et lidt højere niveau end os, ved at have pasningsspillet i orden, og score på de chancer de har. Midtbanemændene Simon Vukcevic og Miguel Veloso, sørgede for at pausestillingen hed 2-0. Jeg sagde til spillerne at det vigtigste var at vi fik scoret et mål, og at de ikke måtte føre med mere end 2 mål. Den mission lykkedes fuldt ud. I 2. halvleg spillede vi bedre, og vi overraskede portugiserne ved at komme så hurtigt fra start. Der skulle dog først gå noget tid før vi fik bolden over målstregen, men det kom den, da Younes Kaboul igen scorede på et hovedstød. Desværre svarede Sporting hurtigt igen. Ronny fik en friløber og satte bolden bag David James. Kampen endte 3-1, og uden at lyde hværken naiv eller pessimistisk vil jeg mene at chancerne er 60-40% i Sportings favør til at gå videre. Vi bliver nødt til at spille rigtig godt på Fratton Park for at få skovlen under dem.

UEFA Cup Round of 16, 2nd leg; Portsmouth vs Sporting CP at  Fratton Park
Vi skulle angribe fra første fløjt, for at gøre os forhåbninger om videre deltagelse. Og det må man sige at vi gjorde. Younes Kaboul gjorde det til 1-0, på et velplaceret hovedstød. Sporting fik ikke et ben til jorden i hele første halvleg. Så efter 35 minutter gjorde den anden centerforsvarer Sylvain Distin, det til 2-0. Med den stilling var vi nu sikret videre deltagelse. I pausen bad jeg spillerne om at trække tiden en smule, og spille defensivt. Sporting nåede derfor ikke at score, og vi gik videre på reglen om udebanemål. Vi nåede dermed kvartfinalen som jeg sagde vi kunne inden sæsonen. Men jeg havde ikke set det komme med den lodtrækning. Et fantastisk resultat! Nu skulle kvartfinalerne bare nydes, og måske kunne vi enda komme til semifinalerne. At vi er nået hertil, er dog allerede meget flot!








Lodtrækningen resulterede i at vi skulle møde Olympique Lyonnais, bedre kendt som Lyon, i kvartfinalen. Denne gang tror jeg ikke at vi kommer videre, så kampene skal bare nydes.
« Seneste Redigering: 11 Apr 2009, 10:33 af nicolas-nth » Logged

haha dig kender jeg sq det er dig med de store madpakker ikk?

Hamza_BIF
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #18 The European Dream; Sydkystens Perle
« Svar #137: 11 Apr 2009, 10:23 »

Du går hele vejen! Opstemt
Logged

Ovenstående indlæg er af høj klasse.

m-k-p
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: #18 The European Dream; Sydkystens Perle
« Svar #138: 11 Apr 2009, 15:53 »

En finale er da ikke umulig! Smiley
Logged

nicolas-nth
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #18 The European Dream; Sydkystens Perle
« Svar #139: 11 Apr 2009, 22:09 »

jeg tror ikke rigtig på at vi klarer lyon, men alt er jo muligt Opstemt

der kommer desværre først update i morgen eftermiddag Skuffet
Logged

haha dig kender jeg sq det er dig med de store madpakker ikk?

Hamza_BIF
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #18 The European Dream; Sydkystens Perle
« Svar #140: 13 Apr 2009, 14:29 »




#19 Overmagten



I UEFA Cup'ens kvartfinaler skulle vi op imod Olympique Lyonnais fra Frankrig. De forsvarende franske mestre var selvfølgelig storfavoritter inden kampen. De havde stjernerne Benzema og Juninho på holdet, og bookmankerne forudsagde at vi ikke kunne hamle op med dem.

Er det en update? Rullende Øjne
Logged

Ovenstående indlæg er af høj klasse.

nicolas-nth
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #18 The European Dream; Sydkystens Perle
« Svar #141: 13 Apr 2009, 14:44 »

ja, opdaterer den lige om lidt xD
Logged

haha dig kender jeg sq det er dig med de store madpakker ikk?

Hamza_BIF
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #19 Overmagten; Sydkystens Perle
« Svar #142: 13 Apr 2009, 14:49 »

Fino Wink
Logged

Ovenstående indlæg er af høj klasse.

nicolas-nth
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #19 Overmagten; Sydkystens Perle
« Svar #143: 13 Apr 2009, 18:01 »

update nr. 19 (den seneste) er ikke hvad man kan kalde en update. det var egentligt en prøve, men så blev den postet alligevel, så nu sletter jeg den seneste update og begynder forfra så det bliver en lidt mere overskuelig update. nu ved i jo hvad resultates fra 1. kamp blev, men jeg vil alligevel skrive updaten igen Smiley
Logged

haha dig kender jeg sq det er dig med de store madpakker ikk?

nicolas-nth
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #19 Overmagten; Sydkystens Perle
« Svar #144: 15 Apr 2009, 18:14 »




#19 Overmagten



I UEFA Cup'ens kvartfinaler skulle vi op imod Olympique Lyonnais fra Frankrig. De forsvarende franske mestre var selvfølgelig storfavoritter inden kampen. De havde stjernerne Benzema og Juninho på holdet, og bookmankerne forudsagde at vi ikke kunne hamle op med dem.


Portsmouth 2-3 Lyon
0-1 K. Benzema 33'
1-1 T. Gekas 35'
2-1 P. Crouch 46'
2-2 D. Santon 59' (sm.)
2-3 Cris 78'

Lyon 2-0 Portsmouth
1-0 J. Makoun 6'
2-0 K. Benzema 8'

Lyon videre 5-2 samlet

UEFA Cup Quarterfinal, 1st leg; Portsmouth vs Lyon at Fratton Park
Dette må siges at være årets højdepunkt. Vi er nået helt op i blandt de 8 sidste i 08/09-udgaven af UEFA Cup'en. Lyon viste fra start sin styrke, med flere gode chancer. David James var den eneste grund til at Lyon ikke var foran 2-0 efter et kvarter. Men så efter 33 minutter skete det. Juninho og Benzema var kommet forbi vores forsvar, og var nu alene med en hjælpeløs James. Juninho passerede bolden til Benzema, som så kunne placere bolden sikkert i nettet i et tomt mål. Vi svarede fantastisk igen. På det første angreb efter Lyons mål scorede Theofanis Gekas et flot mål, til pausestillingen 1-1. Hvis den stilling kunne holde ud, havde vi en fin chance for at gå videre. Man bare 45 sekunder fik Peter Crouch hovedet til bolden og satte den ind bag en måbene Hugo Lloris. Det tog derefter noget til for Lyon at komme tilbage, og det var faktisk vores egen skyld at de kom tilbage i kampen. Et ærgerligt selvmål af Davide Santon, gjorde at Lyon pludselig pressede på ad helvedes til. Så 12 minutter før tid fik Cris scoret det afgørende mål. Lyon vandt kampen 3-2, på grund af at vi lod dem komme ind i kampen igen, og vi kan kun bebrejde os selv for at have et meget dårligt udgangspunkt til returkampen i Lyon.

UEFA Cup Quarterfinal, 2nd leg; Lyon vs Portsmouth at Stade de Gerland
Vi tog til frankrig med 3-2 nederlaget i baghovedet. Vi skulle vinde 2-0 for at gå videre. De forsvarende franske mestre var i god form i den franske liga, og havde ikke tabt i lang tid. Kampen starter virkeligt dårligt for os, eller også er det bare Lyons start der var alt for god. Efter 8 minutter stod det 2-0 til deres favør. Efter 6 minutter var det camerounske Jean Makoun der kunne sætte bolden først i nettet. Bare to minutter var franskmændene igen på pletten. Denne gang var det kæmpetalentet Karim Benzema der kunne få bolden i mål. Efter det faldt kampen i tempo, og det blev til en kedelig affære. Kampen endte 2-0 til Lyon, og vi er ude af UEFA Cuppen. Ærgerligt, men sådan er det, de var bare for stærke.

« Seneste Redigering: 15 Apr 2009, 19:06 af nicolas-nth » Logged

haha dig kender jeg sq det er dig med de store madpakker ikk?

nicolas-nth
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #19 Overmagten; Sydkystens Perle
« Svar #145: 15 Apr 2009, 18:15 »

første update i 4 dage! endelig kom jeg igang igen, var faktisk tæt på at droppe bloggen, men nu kører jeg for fuld kraft igen
Logged

haha dig kender jeg sq det er dig med de store madpakker ikk?

Corvette
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #19 Overmagten; Sydkystens Perle
« Svar #146: 15 Apr 2009, 18:21 »

hvordan kunne du overhovedet tænke på at droppe bloggen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Logged

nicolas-nth
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #19 Overmagten; Sydkystens Perle
« Svar #147: 15 Apr 2009, 18:24 »

gør jeg heller ikke længere Opstemt

update om 1 time xD
Logged

haha dig kender jeg sq det er dig med de store madpakker ikk?

Corvette
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #19 Overmagten; Sydkystens Perle
« Svar #148: 15 Apr 2009, 18:26 »

thats the spirit
Logged

nicolas-nth
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #19 Overmagten; Sydkystens Perle
« Svar #149: 15 Apr 2009, 19:24 »




#20 Forlænget



01.05.'09
ritzau

Det er nu blevet officielt. Nicolas Thygesen har skrevet under på en ny kontrakt hos fodboldklubben Portsmouth FC. Den danske manager var tæt på en fyreseddel i oktober, men har fået vendt skuden tilstrækkeligt nok til at Peter Storrie (ejer.red) har indvilliget til at forlænge kontrakten yderligere.
Vi har fået oplyst at Thygesen har skrevet under på en to-årig kontrakt, så han nu har papir på at blive i den sydengelske klub indtil 2011. Ledelsen har tilsyneladene været opsat på at få hans underskrift, da danskerens løn er fordoblet, så han nu tjener 105.000 om ugen.
I en kort udtalese siger Nicolas Thygesen, at han er meget glad for at kunne fortsætte i klubben, og glæder sig til at løse de opgaver der står for døren. Allerførst skal Premier League overståes, og derefter er det ferie, og transfervindue.

/ritzau
Logged

haha dig kender jeg sq det er dig med de store madpakker ikk?

Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010