home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 272 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2009
| | | | |-+  3# I skyggen af andre
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: 3# I skyggen af andre  (Læst 2750 gange)
Manniche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
3# I skyggen af andre
« : 01 Apr 2009, 16:21 »



>>Han sad på sit kontor en stille søndag eftermiddag, da telefonen ringede. Han tog telefonen, og hørte en kendt stemme. ”Det lykkedes desværre ikke at opkøbe klubben i mit hjemland, men har i brug for en ny manager?” Et tilbud der var til at overveje. Han havde aldrig spillet i klubben, men i en af Englands absolut bedste klubber. Han var en spiller som måske var den bedste på sin position nogensinde, og en mand med overblik og taktiske egenskaber. Men der var jo David Moyes?  Moyes som har været en stor gevinst for klubben de seneste sæsoner, og har gjort et kæmpe stykke arbejde for holdet. Manchester United havde dog kontaktet Moyes og spurgt om han ville overtage posten efter Ferguson, og det var ikke et tilbud, han kunne sige nej til. Dermed var Moyes afgangs sikret inden for få år.  Var det nu han skulle slå til og ansætte den kendte stemme? Kunne han gøre det ligeså godt som Moyes eller endda bedre? Eller skulle han beholde Moyes et stykke tid i nu og afvente situationen? Han skulle virkelig tage et af sine livs største beslutninger i dette øjeblik..

Værd af vide:
Jeg spiller med Patch 9.03
Jeg har valgt divisionerne i Danmark, England, Spanien, Italien, Holland, Portugal og Tyskland
Jeg spiller med stordatabase
Jeg har loadet spillere fra Sydamerika

« Seneste Redigering: 02 Apr 2009, 23:20 af Sej007 » Logged

Liverpool
- You'll never walk alone <3

Self. Alt for verdens rigeste freak  Thumbs Up

Manniche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: I skyggen af andre
« Svar #1: 01 Apr 2009, 16:23 »

Haps  Thumbs Up
Logged

Liverpool
- You'll never walk alone <3

Self. Alt for verdens rigeste freak  Thumbs Up

andersfa123
Gæst
 
Sv: I skyggen af andre
« Svar #2: 01 Apr 2009, 16:29 »

Måske lidt kort intro, men et ser lovende ud Thumbs Up
Logged

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: I skyggen af andre
« Svar #3: 01 Apr 2009, 16:32 »

En Liverpool fan med en Everton blog, specielt Wink
Anyway synes jeg ikke rigtig om starten, synes den virker rodet og uforståelig, og så roder du for meget rundt i nutid og datid.

Men jeg vil prøve og følge med her alligevel Thumbs Up
Logged

Manniche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: I skyggen af andre
« Svar #4: 01 Apr 2009, 16:36 »

Måske lidt kort intro, men et ser lovende ud Thumbs Up

Jeg ved den er lidt kort, men det er et lille oplæg til næste indlæg hvor manageren afsløres (:

En Liverpool fan med en Everton blog, specielt Wink
Anyway synes jeg ikke rigtig om starten, synes den virker rodet og uforståelig, og så roder du for meget rundt i nutid og datid.

Men jeg vil prøve og følge med her alligevel Thumbs Up

Den skulle være lidt mystisk, men jeg ved ikke lige hvor godt det blev, men jeg har prøvet at ændret lidt i det nu (:
Jeg er dog glad for du vil følge med
« Seneste Redigering: 01 Apr 2009, 16:41 af Sej007 » Logged

Liverpool
- You'll never walk alone <3

Self. Alt for verdens rigeste freak  Thumbs Up

Baliian
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: I skyggen af andre
« Svar #5: 01 Apr 2009, 16:58 »

Fin nok intro Smiley glæder mig til at læse mere.
Logged

Manniche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #2 I skyggen af andre
« Svar #6: 01 Apr 2009, 22:18 »


>>”Hallo er du der?” Stemmen i telefonen lyttede efter et svar. Der var stille et stykke tid før der endelig blev svaret ”ja, jeg er her endnu.” Stemmen i telefonen lød som altid selvsikker ”hvad siger du til det?” Han skulle overveje dette tilbud på få sekunder. Der var ikke tid til at tænke over konsekvenserne eller spørge andre til råds. Det var hans beslutning og det var ham som kom til at stå til ansvar for valget. ”Ja vi gør det Peter! Vi gør det sgu!”

Peter Schmeichel
Peter Boleslaw Schmeichel, eller The Great Dane, er manden som i fremtiden skal stå i spidsen for Everton. En mand hvis karriere startede allerede som 8-årig i den lokale klub Ledøje-Smørum.  Dengang vidste han dog ikke at han senere hen skulle blive hele Danmarks The Great Dane. Den 193 centimeter høje legende har haft et eventyr af en karriere. Efter klubstarten i Ledøje-Smørum tog han som 18-årig til klubben Gladsaxe-Hero Boldklub. Samme år skiftede han til Hvidovre IF, og gjorde sig straks bemærket som en af Danmarksturneringen s bedste målmænd. Brøndby IF fik øje på den danske keeper, og han skiftede til klubben fra vestegnen, hvor han kunne løfte pokalen som Danmarksmester i 1987, 1988, 1990 og 1991. De internationale klubber fik dog for alvor øjnene op for The Great Dane da holdet nåede semifinalen i Uefa Cuppen i 1990/1991. Manchester United gav et tilbud på danskeren på 500.000£ - godt fem mio. kr. Schmeichel skiftede til Manchester United i 1991 og United-legenden Alex Ferguson har senere kaldt handelen som ”århundredets køb.”
Peter Schmeichel spillede fra 1991 til 1999 i Manchester United hvor det blev til: fem engelske mesterskaber, tre FA Cup titler, og højdepunktet i 1999 hvor holdet vandt The treble.
Schmeichel skiftede i 2000 til portugisiske Sporting Lissabon, for at trappe ned på et lidt mindre krævende niveau. I sin sæson i Portugal vandt han det portugisiske mesterskab.
Nu venter så Schmeichels næste eventyr, som manager i Everton. En opgave som ikke bliver nem at overtage efter David Moyes, men det bliver sikkert endnu et eventyr i Peter Schmeichels liv.
« Seneste Redigering: 01 Apr 2009, 22:34 af Sej007 » Logged

Liverpool
- You'll never walk alone <3

Self. Alt for verdens rigeste freak  Thumbs Up

Kongesoennen7
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 2# I skyggen af andre
« Svar #7: 01 Apr 2009, 22:45 »

Jeg synes ikke at jeg kan sige så meget om din blog. Dog lyder den meget spændende, især det med at Schmeichel skal være manageren. Jeg vil prøve at følge med i bloggen, og det skal lige siges at jeg synes at din grafik er rigtig, rigtig flot! Peace
Logged

ZackS
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: 2# I skyggen af andre
« Svar #8: 02 Apr 2009, 14:49 »

Ser godt ud, lyder spændende Smiley
KIU Opstemt
Logged

Manniche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 2# I skyggen af andre
« Svar #9: 02 Apr 2009, 23:20 »



Peter Schmeichel var trukket i træningstøjet til sæsonens første træning. Holdet skulle bedømmes, observeres og vælges. Hvem kunne han bruge og hvem skulle videre i deres fodbold eventyr? Yakubu, Arteta og Howard var nogle af de spillere der løb rundt på træningsbanen, og leverede en god præstation, mens spillere som Valente og Nash ikke viste sig fra sin allerbedste side.

Transfermarkede åbnede snart, så hele markedet skulle kigges igennem, så holdet kunne blive så komplet som muligt. Klubben havde givet et sølle transferbudget på 7,7 millioner kroner, så der skulle sælges hvis han ville købe.
Rygterne livnede rundt, og mange navne var oppe i pressen. Alan Smith, Lorik Cana og Rat Räzvan var de vameste navne, men det var kun en af de tre som til sidst endte i Everton. Mange spåede også et farvel til enten Tim Cahil eller Mikel Arteta, som Valencia angiveligt skulle være interesseret i. 
  
Transfermarkedet forløb dog helt anderledes end mange havde forventet. Fire spillere forlod klubben. Carlo Nash skiftede på en lejeaftale i Hibernian, med en fremtidig klausul på sølle 1,3 millioner. Den kun 19-årige polakker Lukas Jutkiewicz, skiftede også på en lejeaftale til holdet fra Coca-Cola Championship, Charlton.
Men det var ikke rene lejeaftaler, der blev handlet i dette transfervindue. Leighton  Baines og Leon Osman skiftede begge til Manchester City, for en samlet sum af 130 millioner. Utroligt nok blev både Arteta og Cahil i klubben. På grund af salgene, blev der også lidt luft til indkøb for den nye manager. Hele fem nye spiller blev det til for de 130 millioner. 

Den første som blev hentet var pressens favorit Rat Räzvan. Den 27-årige rumæner er hentet som erstatning for Baines, og det er en erfaren herrer, som er trukket i den blå trøje. Hele 54 landskampe er det blevet til for den 178cm høje back. Everton skulle angiveligt have givet 25 millioner, før Shaktar gav ham lov til at rejse.

Den næste spiler blev hentet i portugisiske Belenenses. José Pedro er navnet på klubbens nye venstre kant, som blev hentet for 11 millioner. Pedros varemærke er hans gode sparketeknik og afleveringer.  Portugiseren har underskrevet en 3årig kontrakt med klubben fra Liverpool. En spiller som bliver meget spændende at følge.

Den tredje spiller er virkelig et kendt ansigt, for mange talentspejdere rundt omkring i verden. Den kun 17-årige italienske fløj, ved navn Davide Santon, er blevet hentet til klubben. Santon er blevet hentet fra italienske Inter, hvor han har vist glimrende takter. 10 millioner skulle Inter have for at slippe deres stjernefrø. En back med massere af fremtid og mange kvaliteter.

Et kendt ansigt, specielt i Skandinavien, blev også hentet til Everton  Navnet er Per Ciljan Skjelbred som er hentet fra norske Rosenborg. Den kun 21-årige nordmand er hentet for ca. 10 millioner, men har allerede vist gode takter for Rosenborg, og det er også blevet til seks landskampe for det norske landshold. Skjelbred kommer til at husere en del på bænken den første sæson, da klubben rummer en stærk startopstilling på midtbanen. Det er dog meget sandsynligt, at han kan blive en væsentlig faktor hvis der kommer skader i truppen.

Den sidste og klubbens dyreste indkøb i dette transfermarkede blev hentet i Sporting CP. 35 millioner blev han hentet for, og det er bestemt en rimelig pris, for en spiller af hans kaliber. Manden kommer fra Montenegro, og er yderst kendt for sin sparketeknik og driblekundskaber. Simon Vukcevic er navnet på Evertons nye drible stjerne, og der forventes meget af den kun 22-årige knægt. 
Logged

Liverpool
- You'll never walk alone <3

Self. Alt for verdens rigeste freak  Thumbs Up

Manniche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 3# I skyggen af andre
« Svar #10: 03 Apr 2009, 08:30 »

Så blev der lige opdateret (:
Håber i vil ta et kig og måske smide en kommentar
Logged

Liverpool
- You'll never walk alone <3

Self. Alt for verdens rigeste freak  Thumbs Up

Baliian
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 3# I skyggen af andre
« Svar #11: 03 Apr 2009, 08:42 »

Rigtig god update og spændende indkøb, især vuckevic Smiley
KUTGW Thumbs Up
Logged

superpew
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 3# I skyggen af andre
« Svar #12: 03 Apr 2009, 09:26 »

Spændende update, og gode transfers. Især Vukcevic som Baliian også nævner..

Synes dog det er ærgeligt du hedder "Jes Manniche" - når det nu er Peter Schmeichel der er træner :b, men det er jo bare fordi jeg lagde mærke til det.
Logged

Manniche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 3# I skyggen af andre
« Svar #13: 03 Apr 2009, 09:32 »

Rigtig god update og spændende indkøb, især vuckevic Smiley
KUTGW Thumbs Up

Tak jeg synes os han er ekstrem spænende.

Spændende update, og gode transfers. Især Vukcevic som Baliian også nævner..

Synes dog det er ærgeligt du hedder "Jes Manniche" - når det nu er Peter Schmeichel der er træner :b, men det er jo bare fordi jeg lagde mærke til det.
Hehe det var fordi jeg først ville have mig selv som manager, men synes det ville være kedeligt så ændrede det til Mr.Schmeichel.
Jeg håber dog stadig du vil læse med Smiley
Logged

Liverpool
- You'll never walk alone <3

Self. Alt for verdens rigeste freak  Thumbs Up

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010