home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 494 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2009
| | | | |-+  O Belém #5
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: O Belém #5  (Læst 6611 gange)
Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
O Belém #5
« : 01 Apr 2009, 00:10 »



"Et opkald der ændrer det meste"

København Juli 2008


Jeg sidder på mit værelse og nyder udsigten. En udsigt fra 4. sal i en lejlighed på Østerbro. Fra vinduet har man den totale udsigt over kartoffelrækkerne og videre ud over byen til horisonten. Mit værelse må have verdens bedste udsigt. Musikken er skruet op på fuld knald og den rodede lyd fra mit elskede yndlingsband ”The Libertines” buldrer ud af højtalerne.

”Did you see the stylish kids in the riot?...”

Sulten er så småt begyndt at melde sig, så jeg slukker musikken og bevæger mig ud mod køkkenet for at spørge hvornår maden er klar. Jeg kalder på hende da jeg er halvvejs. For at spare den resterende tur mod køkkenet, doven er man jo. Svaret lader dog vente på sig, så jeg fortsætter den korte rejse mod køkkenet. Hun taler i telefon kan jeg høre da jeg når køkkendøren. Jeg kan ikke undgå at høre hvad hun siger?

”..er det job du tilbød mig stadig ledigt?”

”Ja netop. Det i Lissabon!”


Jeg står stille ved døren der står på klem. Lissabon? Som i Portugal? Som i langt væk fra skønne Danmark? Som i langt væk fra venner og skole? Alle tanker om mad er glemt. Jeg vender mig om, går tilbage mod mit værelse og sætter musikken på igen. Denne gang endnu højere, mens jeg gentager samme sætning i mit hoved gang på gang. Jobbet er blevet taget af en anden, jobbet er blevet taget af en anden, jobbet er blevet taget af en anden…

Maden er klar og vi spiser, da min mor tager ordet.

”Drenge jeg har noget jeg er nød til at fortælle jer.”

Min lillebror kigger uforstående, men forventningsfuld på min mor. Han har ingen anelse om hvad hun vil sige. Det har jeg. Og alt siger stop inden i mig. Jeg vil ikke flytte…

« Seneste Redigering: 02 Apr 2009, 18:52 af Dr-John » Logged

Isolation

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: O Belém
« Svar #1: 01 Apr 2009, 08:44 »

Interessant start, ærger mig over der ikke er mere for kunne faktisk godt tænke mig at vide mere Smiley

bliver jo nok nødtil lige at smide den under bogmærker og håbe på det bedste, virkelig fel stil efter min mening!
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: O Belém
« Svar #2: 01 Apr 2009, 11:48 »



"Farvel til Danmark - Farvel til FCK"

København August 2008


Råbene fra de ca. 16.000 mennesker der er på plads i Parken til dagens SAS-Liga opgør mod AC Horsens gjalder ned mod banen. Og min stemme er som altid en del af koret. Sommerindkøbet Cesar Santin har netop scoret til 3-0 i det 88. minut og publikum er tilfredse. Glæden er stor i Parken for FCK har fået en formiddabel sæsonstart, men glæden er ikke ligeså stor for mig. For når jeg forlader Parken efter kampen i dag bliver det for sidste gang i meget lang tid.

Vi rejser til Portugal imorgen. Til Lissabon og min mors nye job. Til et fremmed land og en fremmed by. Og ikke mindst et fremmed sprog. Og så også en fremmed fodboldkultur. Selvfølgelig kender jeg portugisisk fodbold. Deres landshold og klubhold som Porto, Sporting og Benfica. Men ingen af de klubber betyder noget for mig. Jeg tror dog ikke jeg kan undvære fodbold, så det gælder om at finde en ny klub man kan følge.. Altså bare indtil vi engang flytter hjem til Danmark. Jeg kender kun 2 klubber i Lissabon. Sporting og Benfica. Jeg tror jeg vil følge Sporting, for Benfica slog FCK ud af Champions League kvalen sidste sæson. Og det har jeg ikke tilgivet endnu.

Dommeren fløjter kampen i Parken af og et jubelbrøl lyder. Jeg bliver stående da spillerne kommer rundt og takker  fansene for støtten. Jeg bliver stående efter spillerne er gået ud. Jeg står og kigger ned på den tomme bane, da en kontrollør kommer hen til mig og siger at jeg skal gå. Nu kan det ikke udskydes længere. Jeg må forlade Parken og FCK. Hvornår mon jeg får dem at se igen?

Logged

Isolation

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: O Belém #2
« Svar #3: 01 Apr 2009, 12:39 »

Spændende Wink
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

Nissen89
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: O Belém #2
« Svar #4: 01 Apr 2009, 12:44 »

det bliver spændende og se hvor du havner henne i portugal Smiley
Logged

Més que un club

- EL Fenomeno. min gud

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: O Belém #2
« Svar #5: 01 Apr 2009, 13:02 »

Spændende synsvinkel du skriver fra Dr-John Smiley Held og lykke
Logged


Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: O Belém #2
« Svar #6: 01 Apr 2009, 13:21 »

Enig med de øvrige - Det er spændende det her!
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: O Belém #2
« Svar #7: 01 Apr 2009, 13:29 »

Mange tak for kommentarerne indtil nu. Godt at se at ens blog ikke forsvinder blandt alle de andre fine bidrag til konkurrencen.
Logged

Isolation

Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: O Belém
« Svar #8: 01 Apr 2009, 15:04 »



"Lissabon"

Lissabon August 2008


Vi ankommer til Lissabon kl. 10:30 om formiddagen. Datoen siger mandag d. 11. August. Min mor starter allerede på sit nye job i morgen, mens min bror og jeg først starter i skole om en uge. Det første jeg lægger mærke til ved Portugal og Lissabon er varmen. Allerede da jeg træder ud af flyet slår de mere end 30 grader imod mig. Fedt når man har let til hovedpine og egentlig foretrækker vejret lidt køligere.

Vi tager en taxa fra lufthavnen ind mod byen. Vi skal bo i et kvarter der hedder Belém. Et havnekvarter har min mor sagt. De største attraktioner i kvarteret skulle være et søfartsmuseum, et gammelt middelalderfort og noget der hedder Jeronimus klostret, tror jeg nok. Ikke videre interressant. Derudover skulle der være langt fra Belém til både Sportings og Benficas stadioner, der er placeret i den modsatte ende af byen. Tror jeg nok.

Vi kører gennem byen, som egentlig ser fed nok ud. Men stadig ikke bedre end København skynder jeg mig at tilføje inde i hovedet. Jeg gider jo ikke bo i Lissabon.. Taxaen når sit mål og vi bliver installeret i en tilpas stor lejlighed. Den er på størrelse med den derhjemme, men udsigten kan på inbgen måde leve op til den på mit nu forhenværende værelse. Jeg lægger mig på den allerede opstillede seng på det der skal blive mit værelse og tænker over hvad jeg skal bruge min første uge i Lissabon til, inden jeg begynder i skole. Måske man skulle undersøge kvarteret. Tage en tur ned tilvandet der må vel være en strand et sted.. Ud fra mine sparsomme oplevelser  må jeg dog indrømme at byen Lissabon har sin charme, så måske man kan lære at leve med det? Jeg lægger mig til rette på sengen og fyrer op for Ipoden. The Libertines som sædvanligt.

"..I get along, i get along...."


Logged

Isolation

alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: O Belém #3
« Svar #9: 01 Apr 2009, 15:09 »

Pæn begyndelse, enkelte skriftlige fejl, men det ser lovende ud. Billedet i denne update er rigtig godt, men i update 2 ser det lidt 'grumset' ud. Det ville også klæde bloggen, hvis billederne var i samme størrelse. Og jeg ved ikke, hvor mange updates du har, men du burde måske ikke fyre flere af i dag, medmindre du har 50 updates liggende klar Smiley

KIU champ Peace
Logged


Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: O Belém #3
« Svar #10: 01 Apr 2009, 15:13 »

Pæn begyndelse, enkelte skriftlige fejl, men det ser lovende ud. Billedet i denne update er rigtig godt, men i update 2 ser det lidt 'grumset' ud. Det ville også klæde bloggen, hvis billederne var i samme størrelse. Og jeg ved ikke, hvor mange updates du har, men du burde måske ikke fyre flere af i dag, medmindre du har 50 updates liggende klar Smiley

KIU champ Peace

Tak for rosen. De skriftlige fejl ligger nok´i manglende koncentration. Det skal der rettes op på.

Med hensyn til billederne er det mest fordi jeg ingen grafiske evner har. Kan derfor hverken lave dem i samme størrelse eller give dem flotte rammer ol. Fokuserer da også mest på det skriftlige. Billederne er bare så det hele ikke bliver for kedeligt at se på.

Og regner bestemt ikke med at der komme flere updates i dag. Og har ikke nogen liggende, da mit første save til blogkonkurrencen crashede, så jeg ingen forberedelse har haft til denne her..
Logged

Isolation

Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: O Belém
« Svar #11: 02 Apr 2009, 11:12 »



"Den ukendte klub"

Lissabon August 2008


Klokken er vel lidt over middag og jeg er endelig stået op til min første dag i mit nye hjemland. Jeg forlader min lejlighed og går på undersøgelse i mit nye kvarter. Jeg søger først ned til vandet hvor jeg fårset de tidligere nævnte attraktioner. Et flot middelalderfort, det enorme Jeronimus kloster og endelig søfatsmuseet, som jeg dog ikke gider betale for at se. Efter at have set det bevæger jeg mig væk fra vandet og ind i kvarteret. Jeg går rundt uden retning og betragter bare omgivelserne og menneskerne på gaden.

Jeg bliver ved med at gå indtil jeg pludselig står foran noget der i umiskendelig grad ligner et fodboldstadion. Ikke så stort som hverken Parken hjemme i Danmark eller Benfica og Sportings stadioner, men alligevel i en hvis størrelsse. Jeg går rundt om stadion for at finde e navn på enten stadionet eller klubben der benytter det og finder til sidst frem til navnet Estadio do Restelo samt klubnavnet OS Belenenses.

Jeg skynder mig hjem så hurtigt, som minstedsans tillader det og slår navnene op på internettet. Jeg opdager til min store overraskelse at OS Beleneses spiller i den bedste Portugisiske række Liga Sagres. Lissabon har altså endnu en klub på højeste plan. Jeg vidste bare ikke at den eksisterede. Måske man skulle undersøge den også som et led i "mission find portugisisk klub at holde med". Det kan vel næppe skade....
Logged

Isolation

Baliian
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: O Belém #4
« Svar #12: 02 Apr 2009, 11:25 »

Rigtig fed blog indtil videre, og god historie med at du er flyttet til portugal fra danmark Wink
KUTGW Smiley
Logged

Szczesny
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: O Belém #4
« Svar #13: 02 Apr 2009, 11:28 »

Jeg er fan! Har læst alle dine updates indtil videre og kan sgu godt lide historien. Det er en passende længde på dine updates og jeg har ikke noget imod grafikken - kan sgu ikke se noget grums Smiley I øvrigt et rigtig fedt billede af stadion! Thumbs Up
Logged

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: O Belém #4
« Svar #14: 02 Apr 2009, 18:37 »

Mange tak for rosen til både Ballian og StormQ. Det varmer.

Håber på en update eller 2 i aften..
Logged

Isolation

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010