Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
20 Nov 2024, 11:53
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24
Lars Pedersen
Omklædning...
Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31
Brodtgaard
Challenges
The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05
Broen13
Blogs
Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05
Bubbles
Blogs
#2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31
Svartowiz
Omklædning...
Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere:
23453
0 Brugere, 1087 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
Seraphinang
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: FmFreaks.dk
Konkurrencer
Blogkonkurrencer
Kategori: Blogkonkurrencen, 2009
Den Lukrative rendesten
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
5
6
[
7
]
8
9
...
14
Forfatter
Emne: Den Lukrative rendesten (Læst 60097 gange)
Nibali
Landsholdsspiller
Sv: Den Lukrative rendesten
«
Svar #90:
10 Apr 2009, 20:36 »
Citat af: Altid Brøndby 10 Apr 2009, 20:10
Ja! update!
Lige om et par minutter, ja
DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN
Nibali
Landsholdsspiller
«
Svar #91:
10 Apr 2009, 20:45 »
29.01-2009 - Tysk træning
Efter en efterårssæson hvor Brøndby har været ustoppelige i ligaen, og klaret sig videre fra gruppespillet i UEFA cuppen, forsøgte Per Nielsen og Kim Daugaard at holde spillernes forme oppe, henover januar, inden Portugisiske Benfica skal forsøge at slå Brøndby ud af UEFA cuppen i midten af februar. Til dette formål, havde ”Vestegnens Stolthed” haft gang i de tyske forbindelse, for med en uges mellemrum kom Werder Bremen og Herta Berlin på besøg. To tætte kampe hvor både styrker og svagheder skulle blive udstillet.
M
ens et sneklædte Danmark slappede af, efter den første arbejdsuge i det nye år, var godt og vel fem tusinde at finde på Brøndby Stadion. Den tyske storklub Werder Bremen var modstanderne, og selvom det blot var for at løbe de ekstra jule-kilo af samt finpudse sammenspillet, holdt de to hold sig ikke tilbage. Allerede i kampens startede øjeblikke, var både gæsterne og hjemmeholdet tæt på at bringe sig foran. Almeida og Randrup brændte dog begge deres chance, og derfor blev det ikke en mareridts start for nogle af de to hold. Fordelt over de næste tyve minutter var Werder Bremen tæt på tre gange, men det var først da serbiske Dusko Tosic fik alt for meget plads midt i feltet efter treogtyve minutter, de tyske gæster bragte sig foran.
E
fterfølgende vågnede Brøndby op, og blot fire minutter efter Tosic havde bragt Bremen foran, kastede svenske Holmén sig nærmest bagud mod bolden der var blevet bokset ud af feltet. Da han ved et rent lykketræf ramte bolden perfekt, måtte Vander i Werder målet blot se til. Tre minutter senere, brændte det igen på nede i tyskernes felt. Benítez modtog bolden dybt, og da han forsøgte at finde plads fik han øje på Holmén og Morten ”Duncan” Rasmussen der var på tværs af feltet. Med en kraftfuld aflevering fik manden fra Ecuador ramt de to Blå/Gule der var nået midten. Dette medførte et dansker mål, dog var det ikke ”Duncan” der nåede bolden. Werder Bremens danske midtbane slider Daniel Jensen var det derimod, da han forsøgte at komme i mellem bolden og netop Duncan som bolden havde kurs lige i mod. Derfor kunne Brøndby gå til pause, efter at havde været bagud men vendt det til 2:1.
D
e positive takter fortsatte dog ikke i anden halvleg, da især Diego fra gæsterne gik et tempo op hvilket medførte at hav af chancer til hans hold. Alligevel blev det en anden dansker der satte kampens sidste mål ind, denne gang var det dog Werder Bremen der fik glæde af det. Tyve årige Andreas Granskov var kommet ind efter en times spilletid, men brugte end ikke ét minut inden han havde slået sig navn fast. Efter at have modtaget bolden i en lille offside, på kanten af feltet, brugte den tidligere AB-spiller sin blot anden boldberøring på at lobbe bolden over en fremstormende Stephan Andersen. Da ingen kunne nå den, og den samtidig sad perfekt, kunne Werder Bremen fejre deres udlignende scoring. I den sidste halvetime satte de om muligt endnu mere pres på de dansker værter, men en Stephan Andersen i topform stod mod presset og sikrede kampen forblev 2:2.
E
n uge senere var vejret det samme, mens tilskuere var omkring hundrede færre. Endnu engang skulle de tyske gæster dog give Brøndby kamp til deres hår, da Herta BSC Berlin fightede for en mulig sejr. Allerede efter elleve minutter gav kamp-ånden da også gevinst for Herta Berlin, da Patrick Ebert, med et næsten flyvende hovedstød, bragte sit hold i front. Ti minutter senere viste Thomas Rasmussen dog lidt af sine færdigheder med en bold, da han modtog den runde kugle på kanten af feltet efter et hjørnespark. Efter en skudfinte trak den rutineret dansker til venstre, hvor hans antrit var nok til han nåede langt ind i feltet hvorfra han med et hårdt skud kunne udplacere Sobotzik fuldkommen. Ligesom de gjorde mod Bremen, vendte Brøndby atter 0:1 til 2:1 i første halvleg. Efter næsten tre-kvarters kamp, var det nemlig Benítez der bragte Brøndby i front. Ligesom ved Thomas Rasmussens mål, var det Benítez acceleration der gjorde forskellen.
I
anden halvleg var det igen de tyske gæster der sad på det, og for anden uge i træk måtte Brøndby se en sejr smuldre mellem hænderne på dem, da gæsterne leverede et udlignende mål i anden halvleg. Hvor det sidst var unge Granskov, var det den lidt ældre Brasilianer Raffael der gjorde det til 2:2. Dette skete på et kraftfuldt skud et godt stykke udefra, i det 76. minut. Resten af kampen, var begge hold langt mere rolige og 2:2 blev kampens resultat.
DYDERNE
-LFC-
Manager
«
Svar #92:
10 Apr 2009, 20:48 »
Fornuftigt med 2-2 mod Werder!
KIU! Godt skrevet!
Nibali
Landsholdsspiller
«
Svar #93:
10 Apr 2009, 21:58 »
Mange tak, LFC!
DYDERNE
Hamza_BIF
Manager
«
Svar #94:
10 Apr 2009, 22:03 »
Fine resultater. Godt skrevet
KIU!
Ovenstående indlæg er af høj klasse.
Inferno
Landsholdsspiller
«
Svar #95:
10 Apr 2009, 22:09 »
Jeg har desværre ikke læst med her, men jeg kan kun rose dit layout. Nok det bedste i sidens historie.
Nibali
Landsholdsspiller
«
Svar #96:
11 Apr 2009, 19:09 »
Citat af: Altid Brøndby 10 Apr 2009, 22:03
Fine resultater. Godt skrevet
KIU!
Mange , mange tak.
Citat af: Inferno 10 Apr 2009, 22:09
Jeg har desværre ikke læst med her, men jeg kan kun rose dit layout. Nok det bedste i sidens historie.
Tuisnde tak, Inferno.
DYDERNE
Nibali
Landsholdsspiller
«
Svar #97:
11 Apr 2009, 20:02 »
UEFA Cup 1. knockout runde - Vs. Benfica
Efter tre måneder med næsten stilstand på Vestegnen, åbnede de Portugisiske bronze-vinder et travlt forår for Brøndby. Allerede den nittende februar, næsten to uger før sæson debuten mod Odense Boldklub, fandt Brøndbys hjemmekamp mod Benfica sted. Her var Benfica svag favorit, mens mange dansker frygtede Pablo Aimar, José Reyes, Angel Di Mariá og Nuno Gomes ikke ville stille sig tilfreds med favorit værdigheden, men i stedet ydmygede det eneste danske hold der er tilbage i Europæisk sammenhæng. Brøndbys assisterende manager, Kim Daugaard, var dog langt mere fortrøstningsfuld og vurderede at chancerne for hjemmesejr var støre en ude ditto. Alligevel fulgte mange nervøse blikke, da spillerne løb ind på Vilfort Park til lyden af Jump af Van Halen.
Allerede i det femte minut viste begge hold tegn på et offensivt hjerte, da Brøndby efter et hjørnespark var tæt på at blive fanget på et kontra. Dette fik Daniel Wass dog forpurret, blot for at se Morten ”Duncan” miste bolden sekunderne efter. Efter længere tids opspil, sluttede den sekvens af med den argentinske troldmand Pablo Aimar måtte afslutte fra kanten af feltet, efter at være blevet isoleret af Brøndby forsvaret.
Ti minutter senere var gæsterne atter tæt på, da den Paraguayske angriber Oscar Cardozo ramte overliggeren. Forinden havde Brøndby dog tabt bolden på midten, hvilket havde medført Aimar kunne finde Cardozo fra hans frie position. I det fireogtyvende minut var det endelig hjemmeholdet der bed fra sig. Dette skete da den defensive midtbane Stefán Gislason sendte en hård, flad bold ind i feltet hvor ”Duncan” allerede var løbet den i møde. Da angriberens oppasser ikke nåede den store dansker i tide, stod kun Quim imellem ”Duncan” og målet. Quim kunne dog intet gøre, da Morten Rasmussen, som han er døbt, hamrede bolden hårdt ind i nettet. Dermed kunne Brøndby fejre et flot, men noget ufortjent føringsmål.
Vilfort Park var dog ikke helt tilfredse, og i det næste kvarter var et tændt Brøndby hold flere gange tæt på at score mod det tydeligt chokeret Benfica mandskab. Også i anden halvleg, var Benfica langt fra noget som helst i de første tyve minutter. Her lykkedes det dog Vestegnens Drenge at få fordoblet deres målscore, da Jan Kristiansen gav alt i sit forsøg på at nå bolden inde i feltet. Med en blanding af et flyvende spark og en glidende tackling, ramte han faktisk bolden. Da kuglen så røg over i den modsatte side af målet med stor kraft, måtte Quim atter se til mens en dansker kunne fejre en scoring. Herfra og kampen ud, bliver kampen blot en fight på midten af banen. De eneste højdepunkter var da Max von Schlebrügge var tæt på med et hovedstød og da Angel Di Mariá brændte fra en spids vinkel i overtiden.
En uge senere stod der retur kamp på programmet, da Benfica for alt i verden ville revancher deres nederlag til upåagtet Brøndby IF. Det startede da også godt, da ørnen der altid flyver i stadion rundt inden kamp start, signalerede Benfica ville vinde, via antallet af omgange. I kampens start, var det dog helt andre takter, der blev vist. Efter Benfica var tæt på i kampens andet minut, men der dog blev fløjtet for frispark til Brøndbys fordel, afleverede Jan Kristiansen et frispark til Christian Benítez, der vendte rundt og sparkede bolden over i modsatte hjørne. Heller ikke her kunne Quim nå den, og dermed fik Benficas håb et alvorligt håb inden kampen for alvor nåede i gang, da Benítez gjorde sig selv til målscore i det sjette minut.
I de tyve minutter der fyldte derefter, prøvede Benfica uden rigtigt at komme til nogle større chancer, mens gæsterne fra Danmark holdt deres offensive til de spinkle kontra muligheder. I det fireogtyvende minut skulle et lille spændingsmoment dog komme over kampen, da Benfica fik udlignet til 1:1. Scoring var dog noget tilfældig, da Angel Di Mariá af to omgange ellers fik blokeret sit skud. Da dette skete, blev Morten ”Duncan” kaldt af banen, mens Ramco van der Schaff blev beordret til at overtage hans plads blandt de udvalgte elleve. Hvor ”Duncan” var frontløber, kom van der Schaff dog ind som oprydder på den defensive midtbane.
Dette gjorde van der Schaff ganske udmærket, da han flere gange clearede bolden. Fire minutter inden i anden halvleg kunne van der Schaff dog intet stille op, da David Suazo fik skrabet bolden ind bag Stephan Andersen. Ikke overraskende blev de godt tre tusinde medrejste Brøndby fans noget mere nervøse, da dette mål faldt. Per Nielsen må utvivlsomt have haft det på samme måde, men i stedet for at gå i selv sving eller lade alt stå uændret til, bad han sine spiller bakke fem meter og trække tiden endnu mere.
Dette til trods, var Benfica og Angel Di Mariá tæt på at ramme Brøndby på et af deres mange kontra angreb. Argentineren får dog drejet bolden for lidt, så i stedet for at udplacere Stephan Andersen fuldkommen, måtte portugiserne se bolden ramme stolpen hvorefter den blev sparket væk. Efter treoghalvfjerds minutter slap Brøndbys held dog op, da Holmén måtte indkassere et noget tyndt gult kort. Hvad værre var, måtte straffesparket dog siges at være. Ikke overraskende fik – og udnyttede – den gennemrutineret Nuno Gomes denne gyldne chance, til at bringe sit hold foran med 3:1. Dermed var Benfica blot ét mål fra at gå videre, efter Brøndby ellers så ud til at knække alt håb efter blot seks minutter.
Brøndby IF holdte dog stand, og til trods for Benfica opnåede to chancer på det sidste kvarter, var de aldrig rigtigt tæt på. Derfor kunne Per Nielsen og resten af klubben fejre en sensationel sejr, foruden videre deltagelse. I anden knock-out runde var det allerede afgjort det blev Tyrkiske Galatasaray der skulle danne modstander. Måske endnu en overraskelse, eller det forventet farvel til Brøndby?
KAMPENES FORLØB
1:0 Mål, "Duncan" (24. min.)
2:0 Mål, Kristiansen (64. min.)
3:0 Mål, Benítez (96. min)
3:1 Mål, Di Mariá (114. min)
3:2 Mål, Suazo (140. min.)
3:3 Mål, Nuno Gomes (163. min)
DYDERNE
Hamza_BIF
Manager
«
Svar #98:
11 Apr 2009, 21:26 »
Dejlig sejr!
Nibali
Landsholdsspiller
«
Svar #99:
12 Apr 2009, 19:58 »
Tak, AB. Virkelig en sejr der fik glæden frem i mig, da jeg var sikker på de ville løbe mig over ende. Især da de fik udlignet til 3:3 samlet set.
Idag må desværre stå uden update, da cykling og fodbold har optaget mig hele dagen.
DYDERNE
Newton Heath
Manager
«
Svar #100:
13 Apr 2009, 10:30 »
Fantastisk blog Nibali!
Jeg ved hvad du står for, og du har med denne blog på ingen måde skuffet mig. Sammen med LFC og Theo er du min nuværende favorit. Jeg er selvfølgelig ikke vild med holdet, men det er ikke noget som holder mig for at læse en blog på højeste nivaeu. Både layout-mæssigt, men bestemt også med hensyn til grafikken, og det skriftlige. Held og lykke i fremtiden min ven, håber du kan fortsætte den gode stil :-)
Nibali
Landsholdsspiller
«
Svar #101:
13 Apr 2009, 14:24 »
Citat af: Newton Heath 13 Apr 2009, 10:30
Fantastisk blog Nibali!
Jeg ved hvad du står for, og du har med denne blog på ingen måde skuffet mig. Sammen med LFC og Theo er du min nuværende favorit. Jeg er selvfølgelig ikke vild med holdet, men det er ikke noget som holder mig for at læse en blog på højeste nivaeu. Både layout-mæssigt, men bestemt også med hensyn til grafikken, og det skriftlige. Held og lykke i fremtiden min ven, håber du kan fortsætte den gode stil :-)
Som sagt, splitter et dansk hold (Navnligt de større) altid vandene; en ene halvdel kan li' holdet, den anden kan ikke. Derfor er jeg også glad for du ser ud og det, og følger med alligevel. Ellers er der vel blot at takke, fantastisk kommentar at få. Tak!
DYDERNE
Hamza_BIF
Manager
«
Svar #102:
13 Apr 2009, 14:27 »
Kommer der update i dag?
Nibali
Landsholdsspiller
«
Svar #103:
13 Apr 2009, 14:31 »
Citat af: Altid Brøndby 13 Apr 2009, 14:27
Kommer der update i dag?
Ja, hen under aften var min plan. Omkring kl. 20.
DYDERNE
Hamza_BIF
Manager
«
Svar #104:
13 Apr 2009, 14:36 »
Ok
Sider:
1
...
5
6
[
7
]
8
9
...
14
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »