home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23454
  1 Bruger, 1048 Gæster Online.

Nyeste Bruger: concordemayfai...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Spørg om skader - Gode råd om skader, behandling og træning
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 Udprint
Forfatter Emne: Spørg om skader - Gode råd om skader, behandling og træning  (Læst 42403 gange)
Jau-Kax
Reserveholdsspiller

Sv: Spørg om skader - Gode råd om skader, behandling og træning
« Svar #150: 11 Maj 2009, 22:25 »

Hvliket Sammentraf.. jeg havde også min første træning i dag siden, lang tid siden, p.g.a et overrevet korsbånd
så vi ikke også hinanden dernede, eller var det bare mig ?

Danielsen
Manager

« Svar #151: 11 Maj 2009, 22:28 »

så vi ikke også hinanden dernede, eller var det bare mig ?

Nok ikke bare dig.. tror jeg så dig, men øjene er ikke hvad de har været .. Peace

''Life goes up and down, but everything will be okay if you turn right''

Jau-Kax
Reserveholdsspiller

« Svar #152: 11 Maj 2009, 22:29 »

Det er sgu tidligt som 15-(ca.)-årig (:

Danielsen
Manager

« Svar #153: 11 Maj 2009, 22:31 »

Det er sgu tidligt som 15-(ca.)-årig (:

HUH Huh

Gøkke
Juniorspiller
**

« Svar #154: 11 Maj 2009, 22:33 »

Jeg ved godt, tråden her er til gode råd omkring det hele - det vil altså sige, at de fleste indlæg herinde nok er lidt kedelige/vemodige (desværre) - derfor håber jeg, jeg lige må komme med et dejligt imput, for jeg skal sgu have det ud et sted!

Jeg havde min første træning i dag siden d. 1 november, hvor jeg ødelagde menisken og til dels korsbåndet. Jeg blev opereret for menisken på min fødselsdag (d. 19/11), og efter genoptræning er jeg endelig med igen, til dels i hvert fald. Det var godt nok en dejlig oplevelse, og det kan slet ikke beskrives, hvornår jeg sidst har følt noget sådant! Jeg er simpelthen så taknemmelig over for alle de, der har hjulpet mig, læger, fysioterapeuter, familie & venner gennem den nok håreste periode i mit liv indtil nu! Det kan godt være jeg skal operes endnu en gang (afhænger af styrken på korsbåndet og musklerne omkring det), men hvor er jeg dog bevæget lige nu! Det var simpelthen så specielt for mig!

Som sagt, blev det nødt til at komme ud - det er simpelthen ikke nok at skrive det i en status på facebook eller skrive over sms (:

/Kærligste og lykkeligste hilsner Svensen

Det må virkelig være fedt for dig, er glad på dine vegne.. Håber ikke der dukker flere komplikationer op, så du kan fortsætte ufortrødent fra nu af.

Selv døjer jeg med en menisk-skade også.. Sidste lørdag til kamp, jeg løb med bolden og skød, og i dét jeg skal til at sætte min højre fod ned på græsset igen, så sad den "fast" i græsset, mens mit knæ drejede med resten af kroppen rundt, det gav et knæk og en høj lyd, modspillerne råbte også med det samme ud til min træner, for de kunne godt høre der var noget galt.. Efter en tur på skadestuen var diagnosen heldigvis ikke så slemt som din, jeg havde fået en rift i menisken medførende en pause på 4 uger og de 2 første på krykker, nu er der gået en uge på krykker, og det er virkelig ikke fedt.. Var ude at se mit hold spille i lørdags, og det kribler bare for vildt i en, så du må virkelig have været nede mens det har stået på Smiley

Roxer
Landsholdsspiller

« Svar #155: 11 Maj 2009, 22:38 »

Hej allesammen, jeg spiller håndbold, men har døjet med at jeg ofte vrider rundt på begge mine ankler, og jeg forstuver tit mine fingre, nogle der kan anbefale mig noget jeg kan gøre?  Smiley

Marchang
Landsholdsspiller

« Svar #156: 11 Maj 2009, 23:05 »

har du ankel beskyttere? ellers træn dem op med øvelser?

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

Roxer
Landsholdsspiller

« Svar #157: 12 Maj 2009, 15:08 »

har du ankel beskyttere? ellers træn dem op med øvelser?
Jeg bruger ankelbeskyttere, men det hænder stadig en gang imellem, jeg ved ikke hvilke øvelser jeg kunne bruge for at træne dem op. Har overvejet at spille med sko med høj ankel til næste sæson, men ved ikke om der er nogle der kan anbefale det?

Altid FCK
Manager

« Svar #158: 12 Maj 2009, 20:19 »

Hej allesammen, jeg spiller håndbold, men har døjet med at jeg ofte vrider rundt på begge mine ankler, og jeg forstuver tit mine fingre, nogle der kan anbefale mig noget jeg kan gøre?  Smiley

Tror som du selv siger at det kunne være en ide med sko der går højere op til ankelen. Du kan jo prøve at gå ned i din sportsbutik og snakke med dem de ved nok lidt mere.
Spiller også selv håndbold og får også selv "lette" forstuvninger (heldigvis kun lette).
Men ellers prøv at træne dine fingermuskler så de bliver stærkere. Ellers ved jeg ikke om det kan hjælpe at tape dem ind.

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

Roxer
Landsholdsspiller

« Svar #159: 12 Maj 2009, 20:46 »

Tror som du selv siger at det kunne være en ide med sko der går højere op til ankelen. Du kan jo prøve at gå ned i din sportsbutik og snakke med dem de ved nok lidt mere.
Spiller også selv håndbold og får også selv "lette" forstuvninger (heldigvis kun lette).
Men ellers prøv at træne dine fingermuskler så de bliver stærkere. Ellers ved jeg ikke om det kan hjælpe at tape dem ind.
Det med fingrene sker ofte hvis der nogle gange kommer en dårlig aflevering, eller at jeg dummer mig funny
- så sker der det at mine fingr bukker bagover tror jeg, ofte er det pege- lange og ringefingeren det går ud over.

Danielsen
Manager

« Svar #160: 09 Jun 2009, 22:26 »

Nu døjer jeg med en Fibersprængning i baglåret, er der noget man kan gøre for at "hjælpe" den med at "gro" sammen igen.

vuson
Landsholdsspiller

« Svar #161: 31 Aug 2010, 23:08 »

Hej jeg har fået en brandvabel efter at have spildt en smule kogende olie ned over min fod.  Hvad skal jeg gøre?

vuson
Landsholdsspiller

« Svar #162: 01 Sep 2010, 00:06 »

Hej jeg har fået en brandvabel efter at have spildt en smule kogende olie ned over min fod.  Hvad skal jeg gøre?

vestergaard
Juniorspiller
**

« Svar #163: 01 Sep 2010, 09:33 »

Jeg har problemer med mit venstre knæ.

Det gør ondt ude i siden på knæet, og det føltes som om det er fuldstændig afkræftet. Det er kun hvis jeg spiller fodbold mange gange på en uge.

Efter en kamp gør det ondt, men hvis jeg så holder pause i 3-4 dage, så er smerten ovre men kommer igen når jeg så træner igen. Er der noget at gøre? et bestemt knæbind? Nogen der kender nogle øvelser som kan styrke mit knæ eller udstrækninger der kan formindske smerten?

På forhånd tak

buchiee
Lilleputspiller
*

« Svar #164: 01 Sep 2010, 09:38 »

Min ankel på venstrefoden irriterer mig.
For 2 uger siden, blev der formentlig drejet rundt i en tackling, hvilket betød at jeg ikke kunne gå i 3 dage
siden da, har jeg trænet fodbold, men har svært ved at bruge min venstrefod. har ikke ondt i den når jeg går, men ligeså snart der bliver drejet lidt, så gør det vildt ondt..
hvad kan det være?
må forhånd tak.

Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010