home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23454
  0 Brugere, 1193 Gæster Online.

Nyeste Bruger: concordemayfai...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Spørg om skader - Gode råd om skader, behandling og træning
0 Brugere og 12 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 12 Udprint
Forfatter Emne: Spørg om skader - Gode råd om skader, behandling og træning  (Læst 42392 gange)
Simze
Landsholdsspiller

Sv: Spørg om skader - Gode råd om skader, behandling og træning
« Svar #15: 31 Mar 2009, 23:38 »

Det lyder som en god idé.. Husk at sige du har holdt pauser før, og det kommer bare igen... For en læge har sjældent andet svar end, at du skal holde pause..  Wink

Men prøv det, så kan han måske sige om der er noget unormalt dernede..

Ok og mange tak for hjælpen Wink

Zeman
Gæst

« Svar #16: 31 Mar 2009, 23:38 »

Hej i sidste uge da jeg var til badminton tror jeg at jeg fik en forstrækning i lysken eller et eller andet, jeg holdet så en lille pause fra fodbold træningen. det hjalp og det stoppede med at gøre ondt. idag var jeg så igen til træning og nu gør det ondt igen. hvis jeg fx sidder foran comen og så skal til at gå igen gør det mega naller, men når jeg har gået lidt holder det som regl op. Er det en forstrækning? og hvornår går det væk?

psykoew
Ynglingespiller

« Svar #17: 31 Mar 2009, 23:42 »

Altså det var til fodboldtræning at det skete.
Vi spillede lidt for sjov inden den rigtige træning begyndte, og jeg skulle til at tage et træk, da jeg pludselig vrikker voldsomt om. Jeg kunne hører det knække nede i foden, og troede med det samme den var brækket.
Meeeen, jeg kunne gå hjem, og da jeg så kom hjem havde jeg en bule nede ved højre ankel på størrelse med en bordtennisbold. Jeg fik så min mor til at ligge noget støtte og is på, og jeg klarede resten af aftenen fint.
Dagen efter da jeg tjekkede til foden, var høvelsen voksede kraftigt. Den var på størrelse med en knytnæve.
Så vi tog straks til lægen, og fik af vide at den var kraftigt forstuet. Var så efterfølgende ude fra skole i én uge, og væk fra alt sport indtil omkring nu, hvor jeg regner med at begynde til træning igen.
Det skal siges at jeg har meget løse ankler, og jeg vrikker om flere gange hver sæson.

Mit spørgsmål er så, om du har nogle gode genoptrænings metoder, og evt. kan nogle ting der kan forstærker ens ankler? Smiley

vi kan ik rigtig snakke om genoptræning, med kun 1 måneds fravær, men du kan lave nogle øvelser, der kan styrke dine ankler. F.eks. vippebræt. Ellers vil jeg anbefale dig at begynde på at tape dine ankler med sportstape... Jeg har selv haft samme problem, og dermed mange forstuvninger.
Det lyder åndssvagt, men jeg skiftede benskinner til nogle lidt dyrere, med ankelbeskytter i siderne, det har hjulpet med at stabilisere lidt ekstra. Men tape er klart bedre end støttebind.. (Husk at barbere fødderne op til sokkekanten, ellers gør det nas at hive tapen af igen)  Wink

Hvis du skal have hjælp til hvordan man taper korrekt, så send en PM, så klarer vi det den vej

psykoew
Ynglingespiller

« Svar #18: 31 Mar 2009, 23:43 »

Ok og mange tak for hjælpen Wink

Det var så lidt.. Held og lykke, og god bedring

Simze
Landsholdsspiller

« Svar #19: 31 Mar 2009, 23:47 »

Mange tak Smiley

psykoew
Ynglingespiller

« Svar #20: 31 Mar 2009, 23:47 »

Lige et spørgsmål.... for at få et bud på skaden, selvom jeg har fået lidt fra andre Wink

Én af mine fodbolddrenge kom til skade til træning i mandags. Han fik selvfølgelig is på med det samme, men jeg overvejer lidt hvad det kan være, så håber I evt. har prøvet det og har nogle bud. Jeg vil ikke sige hvad mine formodninger går på, da jeg gerne vil hører jeres først.

Til træningen gjorde det ondt over knæskallen. I dag er det så "bare" ømt når han går og når han rører det, gør ikke decideret ondt - siger han. Og det skulle være blevet en del bedre i dag - efter at være blevet aflastet af et knæbind i løbet af dagen!

Mht. knæ kan der være mange ting, men umiddelbart lyder det som en blodansamling, der er øm. Det tager nogle dage, og så er han klar igen...
Men det kommer jo også an på om det er et slag, eller et vrid, men så er det meget sjældent det er over knæet smerten sidder...

psykoew
Ynglingespiller

« Svar #21: 31 Mar 2009, 23:53 »

Hej i sidste uge da jeg var til badminton tror jeg at jeg fik en forstrækning i lysken eller et eller andet, jeg holdet så en lille pause fra fodbold træningen. det hjalp og det stoppede med at gøre ondt. idag var jeg så igen til træning og nu gør det ondt igen. hvis jeg fx sidder foran comen og så skal til at gå igen gør det mega naller, men når jeg har gået lidt holder det som regl op. Er det en forstrækning? og hvornår går det væk?

Lysken er ikke et sjovt sted at få skader... Det tager desværre meget lang tid at hele 100%, og har man først haft en slem skade, kan det godt komme igen..
Men det lyder som om det er på vej væk igen.. Det vigtigste er at du ikke er for hård ved den. Du siger det ikke gør ondt når den er varm, så du må gerne træne med, bare ikke sprint!! Meget vigtigt.. Du skal nok også det næste stykke tid varme lidt mere op end de andre, så du er sikker på den er varm..
Ellers så lyt til din krop. Gør den ondt, så stop! Der er en grund til det gør ondt, og så prøv at være tålmodig..  Smiley

Zeman
Gæst

« Svar #22: 31 Mar 2009, 23:55 »

Lysken er ikke et sjovt sted at få skader... Det tager desværre meget lang tid at hele 100%, og har man først haft en slem skade, kan det godt komme igen..
Men det lyder som om det er på vej væk igen.. Det vigtigste er at du ikke er for hård ved den. Du siger det ikke gør ondt når den er varm, så du må gerne træne med, bare ikke sprint!! Meget vigtigt.. Du skal nok også det næste stykke tid varme lidt mere op end de andre, så du er sikker på den er varm..
Ellers så lyt til din krop. Gør den ondt, så stop! Der er en grund til det gør ondt, og så prøv at være tålmodig..  Smiley
okay mange tak for hjælpen, den kan jeg helt sikkert bruge Smiley

psykoew
Ynglingespiller

« Svar #23: 01 Apr 2009, 00:00 »

okay mange tak for hjælpen, den kan jeg helt sikkert bruge Smiley

Det er jeg glad for.. Håber det går med den  Smiley Kender det selv... Men jeg brugte ca 10 min mere på opvarmning hver gang. Og pas på med at komme i yderstillinger. Det provokerer lysken...

N17
Manager

« Svar #24: 01 Apr 2009, 00:01 »

Mht. knæ kan der være mange ting, men umiddelbart lyder det som en blodansamling, der er øm. Det tager nogle dage, og så er han klar igen...
Men det kommer jo også an på om det er et slag, eller et vrid, men så er det meget sjældent det er over knæet smerten sidder...

Det kom under en fire mod to øvelse, så vil tro at han har fået et mindre vrid. Men for mig lyder det lidt som en forstrækning, da det går en del bedre. Jeg har sagt til ham, at han ikke skal komme i morgen, så må vi se på det mandag - og hvis han kommer, så bliver det for at lave nogle øvelser med mig med bold, hvor vi ikke overbelaster hans knæ. Desuden sidder han over i næste uges træningskampe.

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Zeman
Gæst

« Svar #25: 01 Apr 2009, 00:01 »

Det er jeg glad for.. Håber det går med den  Smiley Kender det selv... Men jeg brugte ca 10 min mere på opvarmning hver gang. Og pas på med at komme i yderstillinger. Det provokerer lysken...
okay Opstemt men jeg har lige fået at vide at jeg skal spille kamp på søndag, vil det være fornuftigt at tage til kamp?

psykoew
Ynglingespiller

« Svar #26: 01 Apr 2009, 00:06 »

okay Opstemt men jeg har lige fået at vide at jeg skal spille kamp på søndag, vil det være fornuftigt at tage til kamp?

Det er op til dig selv, hvor meget du mener den kan holde til.
Men spørger du mig, giver jeg dig det svar du helst ikke vil have.
Jeg mener ikke du bør spille, før du 100% kan sprinte igennem, for du kan ikke lade være i en kamp..

Men prøv dig selv af (husk at være ordentlig varm) og sprint og spark, og se hvad du kan tåle.  Smiley

Noget der hjalp mig lidt, var muskelvarmercreme, og så købte jeg nogle lyskebukser, der er varmebukser. De hjælper til at holde den varm, for du må for guds skyld ikke blive kold igen mens du spiller

Zeman
Gæst

« Svar #27: 01 Apr 2009, 00:09 »

Det er op til dig selv, hvor meget du mener den kan holde til.
Men spørger du mig, giver jeg dig det svar du helst ikke vil have.
Jeg mener ikke du bør spille, før du 100% kan sprinte igennem, for du kan ikke lade være i en kamp..

Men prøv dig selv af (husk at være ordentlig varm) og sprint og spark, og se hvad du kan tåle.  Smiley

Noget der hjalp mig lidt, var muskelvarmercreme, og så købte jeg nogle lyskebukser, der er varmebukser. De hjælper til at holde den varm, for du må for guds skyld ikke blive kold igen mens du spiller
okay  Smiley tror jeg spiller kampen, men tager noget af det der muskelvarmercreme

psykoew
Ynglingespiller

« Svar #28: 01 Apr 2009, 00:10 »

Det kom under en fire mod to øvelse, så vil tro at han har fået et mindre vrid. Men for mig lyder det lidt som en forstrækning, da det går en del bedre. Jeg har sagt til ham, at han ikke skal komme i morgen, så må vi se på det mandag - og hvis han kommer, så bliver det for at lave nogle øvelser med mig med bold, hvor vi ikke overbelaster hans knæ. Desuden sidder han over i næste uges træningskampe.

Lyder fornuftigt med en mulig forstrækning. Hvis det er en lille en, tager det et par uger. Men lyder til du har godt styr på situationen og kontrol med hvor meget han må lave.. Lad ham teste den lidt, hvis du kan se han ikke har smerter. Han skal nok snart være klar igen.  Smiley

psykoew
Ynglingespiller

« Svar #29: 01 Apr 2009, 00:11 »

okay  Smiley tror jeg spiller kampen, men tager noget af det der muskelvarmercreme

hehe, kender det godt selv. Man vil for alt i verden spille.. Håber det går, men bare pas på hvis det gør ondt, og prøv dig ordenligt af under opvarmningen, så du ved om du kan tåle det. God kamp i hvert fald

Sider: 1 [2] 3 4 ... 12 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010