home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23454
  0 Brugere, 1150 Gæster Online.

Nyeste Bruger: concordemayfai...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Spørg om skader - Gode råd om skader, behandling og træning
0 Brugere og 15 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 12 Udprint
Forfatter Emne: Spørg om skader - Gode råd om skader, behandling og træning  (Læst 42367 gange)
psykoew
Ynglingespiller

Spørg om skader - Gode råd om skader, behandling og træning
« : 31 Mar 2009, 23:08 »

Jeg har spillet fodbold i mere end 21 år, og har desværre været udsat for en del forskellige skader efterhånden. Jeg har spillet fodbold på nogenlunde højt plan (elitedivisionen for ynglinge i B93), og har erfaring med fysioterapeuter og behandling af skader
Jeg har fået 4 knæoperationer, fjernet 50% menisk og fået et nyt korsbånd, så har prøvet et par gange at genoptræne helt fra bunden.
Ellers har jeg erfaring med både muskel og ledskader.

Nu læser jeg om fysiologi og idræt på min skole, og har derfor en smule indsigt i behandling af skader, og hvordan kroppen ellers fungerer.

Derudover kan jeg komme med gode råd til træning, træningsøvelser og genoptræning efter skader.

Hvis i har spørgsmål, så kom endelig, så vil jeg gøre mit bedste for at hjælpe  Thumbs Up

« Seneste Redigering: 11 Apr 2009, 23:56 af psykoew » Logged

Simze
Landsholdsspiller

Sv: Spørg om skader - Gode råd om skader, behandling og træning
« Svar #1: 31 Mar 2009, 23:12 »

Har siden 7- årsalderen haft små problemer med akilesenen i højre fod. Engang imellem under og efter træning gjorde det ondt i den. Nu gør det igen ondt igen. hvad kan det være?

psykoew
Ynglingespiller

« Svar #2: 31 Mar 2009, 23:15 »

Har siden 7- årsalderen haft små problemer med akilesenen i højre fod. Engang imellem under og efter træning gjorde det ondt i den. Nu gør det igen ondt igen. hvad kan det være?

Kommer det i specielle øvelser eller hvornår? for umiddelbart kunne det lyde som en over belastning. Har du været til læge og tjekke den?

MichaelHarlev
Gæst

« Svar #3: 31 Mar 2009, 23:16 »

Skal den ikke ligge i fodbold? (:

psykoew
Ynglingespiller

« Svar #4: 31 Mar 2009, 23:19 »

Skal den ikke ligge i fodbold? (:

Sorry min første tråd, så det ved jeg ikke?? Det drejer sig jo ikke kun om fodboldskader, men skader generelt

MichaelHarlev
Gæst

« Svar #5: 31 Mar 2009, 23:20 »

Ja okay. Så skal den nok ligge i baren! Smiley

Så har jeg lige et spørgsmål.
Jeg har som sagt, for omkring en måneds tid siden, forstrukket nogle ledbånd.
Kan du nogle gode måder at genoptræne på? Smiley

Simze
Landsholdsspiller

« Svar #6: 31 Mar 2009, 23:22 »

Det kommer engang imellem efter jeg har skudt eller hvis jeg stopper hurtigt op efter en sprint. Det er ikke sådan jeg slet ikke kan løbe men det gør bare ondt

psykoew
Ynglingespiller

« Svar #7: 31 Mar 2009, 23:23 »

Ja okay. Så skal den nok ligge i baren! Smiley

Så har jeg lige et spørgsmål.
Jeg har som sagt, for omkring en måneds tid siden, forstrukket nogle ledbånd.
Kan du nogle gode måder at genoptræne på? Smiley

Her du fået diagnosen af en læge eller fysio? Altså at de er forstrukket? Og har du fået behandling på dem?

psykoew
Ynglingespiller

« Svar #8: 31 Mar 2009, 23:25 »

Det kommer engang imellem efter jeg har skudt eller hvis jeg stopper hurtigt op efter en sprint. Det er ikke sådan jeg slet ikke kan løbe men det gør bare ondt

Hmm, det kunne godt lyde som om der er noget irritation i haserne eller akillesenen.. Hvordan går det med det, hvis du har holdt længere pause? f.eks. 2 uger uden bold

Simze
Landsholdsspiller

« Svar #9: 31 Mar 2009, 23:27 »

har jeg prøvet engang imellem men det er for det meste kommet igen

psykoew
Ynglingespiller

« Svar #10: 31 Mar 2009, 23:29 »

har jeg prøvet engang imellem men det er for det meste kommet igen

Har i en fysioterapeut i klubben der kan kigge på det? Han kan muligvis give det noget ultralyd, hvis der sidder en irritation eller måske en smule betændelse

Simze
Landsholdsspiller

« Svar #11: 31 Mar 2009, 23:31 »

Næh men kunne være jeg skulle tage til lægen

MichaelHarlev
Gæst

« Svar #12: 31 Mar 2009, 23:31 »

Her du fået diagnosen af en læge eller fysio? Altså at de er forstrukket? Og har du fået behandling på dem?

Altså det var til fodboldtræning at det skete.
Vi spillede lidt for sjov inden den rigtige træning begyndte, og jeg skulle til at tage et træk, da jeg pludselig vrikker voldsomt om. Jeg kunne hører det knække nede i foden, og troede med det samme den var brækket.
Meeeen, jeg kunne gå hjem, og da jeg så kom hjem havde jeg en bule nede ved højre ankel på størrelse med en bordtennisbold. Jeg fik så min mor til at ligge noget støtte og is på, og jeg klarede resten af aftenen fint.
Dagen efter da jeg tjekkede til foden, var høvelsen voksede kraftigt. Den var på størrelse med en knytnæve.
Så vi tog straks til lægen, og fik af vide at den var kraftigt forstuet. Var så efterfølgende ude fra skole i én uge, og væk fra alt sport indtil omkring nu, hvor jeg regner med at begynde til træning igen.
Det skal siges at jeg har meget løse ankler, og jeg vrikker om flere gange hver sæson.

Mit spørgsmål er så, om du har nogle gode genoptrænings metoder, og evt. kan nogle ting der kan forstærker ens ankler? Smiley

psykoew
Ynglingespiller

« Svar #13: 31 Mar 2009, 23:34 »

Næh men kunne være jeg skulle tage til lægen

Det lyder som en god idé.. Husk at sige du har holdt pauser før, og det kommer bare igen... For en læge har sjældent andet svar end, at du skal holde pause..  Wink

Men prøv det, så kan han måske sige om der er noget unormalt dernede..

N17
Manager

« Svar #14: 31 Mar 2009, 23:35 »

Lige et spørgsmål.... for at få et bud på skaden, selvom jeg har fået lidt fra andre Wink

Én af mine fodbolddrenge kom til skade til træning i mandags. Han fik selvfølgelig is på med det samme, men jeg overvejer lidt hvad det kan være, så håber I evt. har prøvet det og har nogle bud. Jeg vil ikke sige hvad mine formodninger går på, da jeg gerne vil hører jeres først.

Til træningen gjorde det ondt over knæskallen. I dag er det så "bare" ømt når han går og når han rører det, gør ikke decideret ondt - siger han. Og det skulle være blevet en del bedre i dag - efter at være blevet aflastet af et knæbind i løbet af dagen!

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Sider: [1] 2 3 ... 12 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010