home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
26 Sep 2024, 21:54 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  1 Bruger, 1063 Gæster Online.

Indlæg: 1132878 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  ATT bademesteren og andre med hans taktik fra 06
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: ATT bademesteren og andre med hans taktik fra 06  (Læst 1382 gange)
ArneBabz
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
ATT bademesteren og andre med hans taktik fra 06
« : 30 Mar 2009, 13:28 »

Diamand fra 06 versionen søger jeg, da jeg har taget dette spil frem igen.

Jeg kan huske den var fænomenal med Liverpool og jeg håber inderligt der er nogen der kan uploade.

PFT
Logged

Manchester: En klub for folk der hader sig selv.

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: ATT bademesteren og andre med hans taktik fra 06
« Svar #1: 30 Mar 2009, 13:54 »

Jeg kan ikke lige finde FM06-ugaven af Bademesterens supertaktik, men har da fundet 07'eren:

http://www.fmfreaks.dk/index.php?action=download;id=177

Jeg har sikkert 06-taktikken på min hjemme pc, og kan da lige prøve at lede når jeg engang kommer hjem fra jobbet.
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

ArneBabz
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: ATT bademesteren og andre med hans taktik fra 06
« Svar #2: 30 Mar 2009, 15:51 »

Det ville være super Smiley

Jeg har også forgæves prøvet at finde hans artikel med taktikken, der blev taget udgangspunkt i Liverpool-holdet.
Logged

Manchester: En klub for folk der hader sig selv.

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: ATT bademesteren og andre med hans taktik fra 06
« Svar #3: 30 Mar 2009, 20:05 »

Øv... Jeg har den ikke. Jeg har kun 07-udgaven
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Bademesteren
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: ATT bademesteren og andre med hans taktik fra 06
« Svar #4: 31 Mar 2009, 08:45 »

Det ville være super Smiley

Jeg har også forgæves prøvet at finde hans artikel med taktikken, der blev taget udgangspunkt i Liverpool-holdet.

Det skulle være denne her fra Justified:

Du har startet dit FM op. Du har valgt dit hold. Du har ansat nye trænere. Du har sendt dine scouts i marken... Men hvad skal der så ske nu?

Nogle vælger at hente en taktik på nettet, andre prøver selv lykken og begiver sig ud i den omfattende kamp mod målet – En taktik, der kan hamle op med selv de bedste!

Men hvad er den mest almindelige fejl man begår?
Det er ganske enkelt at svare på. Man prøver at få spillerne til at gøre ting, som de slet ikke kan.

Ligegyldigt hvilket hold du vælger, så har det sine egne styrker og svagheder. Ingen hold er ens!

Det er min idé med denne artikel at skabe mere kendskab til spillerindstillinge rne i FM og dermed give et eksempel på hvordan man kan spille efter holdets styrker, da det er her mange går galt i byen. 

Udgangspunktet har jeg taget i Liverpool, som vi vidst alle kender til hudløshed og en taktik, der heller ikke er helt ubekendt for de fleste. Taktikken er en ganske almindelig 4-4-2 med en defensiv og en offensiv centralt liggende midtbanespiller (Cleons Diamond 442). De to wings har korte pile frem ad banen og den offensive midtbanespiller har en kort pil tilbage i banen.

Når jeg kigger Liverpools hold igennem ser jeg en super mc’er (Gerrard).



Han kan godt spille amc, men er ikke den fødte amc’er, derfor vælger jeg at flytte den offensive midtbanespiller ned på den centrale plads (mc) og i stedet lade pilen gå kort frem mod angriberne. Dette gør jeg ganske enkelt for at sikre mig, at Gerrard spiller på sin favorit position.

Man kan så spørge om det er skidt at ændre taktikken?

Nej tværtimod må svaret være. Han spiller nu på sin naturlige plads og har derfor størst mulig chance for, at få klaret hans opgaver til UG.

Hvem skal så være de 11 startende?
Umiddelbart vil den stærkeste opstilling være:

GK:   Dudek
DL:   Riise
DR:   Finnan
DC:   Hyypia
DC;   Carra
DMC:   Xabi Alonso
ML:   Kewell
MR:   Garcia
MC:   Gerrard
SC:   Baros
SC:   Cisse

Lad os kigge startformationen igennem en efter en og se lidt på hvad spillerne kan.

Dudek:

Ifølge taktikken er distribution sat til defender collect, hvilket ikke kræver de store evner af en målmand. Men hvad kan Dudek egentlig med bolden? Kicking er på 10 og Throwing er på 12. Ikke alt for godt, så for at gøre det simpelt for ham, lader jeg den stå på defender collect.
Havde han nu haft 15 i en af disse stats ville jeg selvfølgelig have ladet ham sparke bolden langt eller lave hurtige udkast. Hvis begge stats havde været gode ville jeg sætte distribution til mixed.

Så er det problem løst og vi kan nu kigge lidt på backerne. Taktikken siger de skal spille med korte afleveringer og henholdsvis Forward Runs og Crossing er sat til often, Run With Ball, Longshots og Try Trough Balls er sat til mixed.

Kigger vi på Riise kan vi se, at han har 11 i passing, hvilket betyder at han på det punkt er ok og derfor beholder jeg TTB på mixed og lader ham nøjes med de korte afleveringer. Hans dribleegenskaber er på 12, hvilket også kun er ok, hvorfor jeg lader RWB være på mixed. Han har 14 i crossing, hvilket i Premier League også kun lige er ok. Dette gør at jeg sætter crossing ned til mixed, men skulle hans crossing ryge op på 15 i løbet af sæsonen, så skal han have besked på at smide flere sine indlæg.
Riises Off The Ball er kun på 12 og derfor vil jeg ikke lade ham løbe frem hele tiden – Det er han simpelthen for ringe til og vil derfor ikke finde hullerne alligevel. Dermed ryger FR også på mixed. Han har også 12 i tackling så jeg lader den stå på normal og ikke hard, da han alligevel ikke vil ramme bolden hver gang han går ind i en nærkamp. Det er ikke meget man kan bruge ham til hva? Men vent lige lidt... Han har 16 i langskud! Det er altså her hans styrke ligger, så jeg sætter long shots på often, for nu ved jeg at opstår muligheden, så er han god nok til at pumpe den i kassen.

Hvad så med Finnan på højreback? OTB 13, Crossing 13, Dribbling 13, passing 11 og 7 i long shots. Jeg sætter alt til mixed, da han hverken er god eller dårlig til noget af det, undtagen long shots, som sættes til rarely da han ikke kan ramme en ladeport fra 3 meters afstand!
Han har dog 15 i tackling, vil det så være klogt at sætte ham på hard tackling? Det vil være noget jeg bestemmer mig for på kampdagen. Er han oppe mod en dygtig fløjspiller er det nok ikke så smart, at han kaster sig ned i hver eneste tackling, men er fløjspilleren ringe vil jeg sikkert lade Finnan tackle ham hårdt, for jeg tror han vil vinde bolden de fleste gange.

Hvad angår de to centrale forsvarsdrenge er det rimeligt simpelt. Hvis de er gode i passing, så skal de have lov at aflevere direkte, for vi ved jo at afleveringerne nok skal finde frem til en medspiller. Er de gode i long shots, så er der ingen grund til at tøve med at sætte dem til at sparke udefra, for der kunne jo lande en løs bold efter et hjørnespark ved dem og så er det rart at de smider kuglen i rusen, selvom de står uden for feltet.

Så er vi nået til vores defensive midtbanemand Alonso. Han passer perfekt ind i taktikken, som siger at TTB er på often, mens crossing er på mixed og tackling på hard. Her er hans stats henholdsvis 16, 13 og 16. Jeg lader hans passing stå til mixed, da han har evner til også at aflevere direkte. Og der er mere endnu! Han har 14 i long shots, så når nu chancen er der for, at han smider et par stykker ind, så sætter vi den til mixed. Hvad kunne der ellers være? Jo, han har 15 i creativity, så vi ved at han vil gøre noget godt med bolden, når han har den. Derfor ingen grund til at han kun skal have 10 i Creative Freedom. Den ryger op på 15, for han er jo vores defensive kraft og skal dermed heller ikke have for meget kreativ frihed.

Så er det blevet Garcias tur. Han spiller som sagt mr og kan hverken drible (13) eller lægge de gode indlæg (13), så derfor sætter jeg crossing og RWB til mixed. Han har til gengæld 17 i OTB og derfor sætter jeg Forward Runs til often. Hvad kan han ellers? Passing er på 15, så måske TTB og mixed passing?...Han har 16 i long shots, så den sætter vi til often. Han er lige så god i kreativitet som Alonso og derfor sætter vi også Garcias CF op – Vi ved jo at han kan noget, når bolden er for fødderne af ham!

Hvad gør vi så med Kewell på venstreflanken? Ja, han har faktisk 14-taller i det hele, så alt ryger på mixed og vi må sætte vores lid til, at Garcia kan gøre det super i det offensive spil.
Har man en fløjspiller, der bare kan det hele, så er det op til dig om du vil have ham til at RWB, FR og crossing eller måske lade crosses stå til mixed, TTB mere, sammen med langskud, hvilket vil få ham til at trække mere ind i banen og forsøge med gode afleveringer/afslutninger i stedet for bare at smide indlæg ind i feltet. Havde vi nu med nogle små angribere at gøre siger det sig selv, at det ikke hjælper det store, hvis man bare hælder det ene indlæg efter det andet ind mod dem…

Så vender vi tilbage til vores nøglespiller på midtbanen – Gerrard!



Han kan stort set alt med en bold: Crossing 15, TTB (passing 16), FR (OTB 15), Høj Kreativitets frihed (creativity 15), long shots 15 og sidst men ikke mindst har han 19 i tackling. Så vi sætter creative freedom til high, passing til mixed, alle instruktioner til often – også crossing. Det gør vi fordi han kan, også selvom han spiller på den centrale midtbane.

Sidst men ikke mindst, så har vi vores to angribere. Cisse er super i OTB og langskud (19 og 17). Hans dribbling, crossing og passing er ok (14, 14 og 13). Derfor lader vi FR og long shots være på often, mens RWB, crossing og TTB ryger på mixed. Det betyder at instrukserne passer til den angriber han nu engang er.



…Og hvad så med Baros?... Han er også super på OTB (17). Dribbling er på 16, mens longshots, passing og crossing udgør 14, 12 og 12. Derfor på med often RWB og FR, mens long shots, TTB og crossing ryger på mixed.

Hvad gør man så, hvis man ikke lige har spillere af Liverpools kvalitet? Hvad hvis man nu kun har en venstre back, der kan lægge gode indlæg? Kan man så stadig følge disse råd? Selvfølgelig kan du det. For nu ved du præcis hvad du vil bede de enkelte spillere om, så der ikke længere bliver krævet/forventet ting af dem, som de alligevel aldrig ville kunne leve op til.
Der findes et eksempel, hvor der spilles med Hartlepool. Alle spillere var simpelthen så ringe, men holdets venstre back var syg til indlæg. Alle blev sat til at spille simpelt, mens backen blev presset frem for at smide de syge crosses. Han gjorde forskellen på holdet og sikrede nærmest egenhændigt oprykningen til The Championship!



Så det skulle vel være det eller er der mere?
Det skulle da lige være dødboldsituationern e, dem glemmer I ikke vel? De kan vinde kampen for jer! De kan bestemme hvilket hold, der napper pokalen med de store ører!

Lad os se på hvem, der så er bedst til hjørnespark, frispark, indkast og straffespark. Når det kommer til hjørnespark topper Riise med et 17-tal, så på med ham. Men han står jo til at skulle blive tilbage i taktikken og vi må derfor sørge for, at en anden tager Riises plads, mens han er med fremme. Det logiske valg er Kewell, da han alligevel ser ud til at have mindst indflydelse ved disse hjørnespark.

Alonso har 17 i freekicks, så ham ved vi at vi kan regne med. Riise topper igen ved indkast, denne gang på hele 19, så her er altså et farligt våben. Jeg sørger for at der ved indkast er 4 gutter til at forsvare, mens Riise kaster langt og min højeste spiller står på forreste stolpe. Som sagt et godt våben og muligvis det bedste jeg har på dødbolde.

Har man ikke en spiller i truppen, som er god til indkast/hjørnespark, men én der kan smide gode indlæg, så bed din spiller kaste/sparke kort til ham, som så kan smide det farlige indlæg. 

Garcia bliver manden, der skal eksekverer fra 11-meterpletten, da han med sit 17-tal topper i truppen.

Ved modstandernes hjørnespark er det en god idé, at have et par hurtige folk fremme. I denne opstilling at sætte sin amc til close down, da dette af en eller anden grund giver AI’en problemer med at sparke udenom ham.
Og selvfølgelig skal man sørge for at have spillere nok med hjemme, for ellers har modstanderen en fri mand i vores felt – og det gider vi ikke!

Den første venskabskamp er mod FC Köln og lad os se hvad der sker…

Yes sir! 3-0 og det er endda på udebane! Super resultat og hvorfor nu det?... Jo, vi spillede jo blot spillerne ud fra deres kvaliteter og forlangte ikke for meget af dem.

Kan man gøre dette med alle hold? Selvfølgelig kan du det. Det eneste det gælder om er, at finde ud af hvad hver enkelt spiller er god til og huske, at jo længere ned i rækkerne man kommer, jo mere simpelt skal der spilles.

Håber dette er med til at hjælpe jer alle derude – om så I laver jeres egen taktik eller downloader en på nettet. 

Husk nu på, at det også gælder om at spille selve kampen og dermed ændre taktikken undervejs. Det er altid en god ide at starte defensivt ude og med normal mentality hjemme. Dette giver lige lidt tid til at se modstanderen an og derefter rette taktikken til.
Møder jeg et super ringe hold, så kan jeg godt finde på at angribe fra start, men ellers ikke. Så hellere stille og roligt finde en svaghed i deres opstilling, rette taktikken til og så køre på med den offensive stil.
Er der en af deres spillere, der gør det alt for godt, så sørg for at en af dine midtbanedrenge mandsopdække ham, så er han ude af spillet!
Kig efter svagheder i deres opstilling... Spiller de alm. 442, så ryk en spiller til amc positionen, sæt ham som playmaker og læn dig tilbage, mens hans føder dine angribere med bolde i dybden!
Logged

ArneBabz
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: ATT bademesteren og andre med hans taktik fra 06
« Svar #5: 31 Mar 2009, 12:23 »

Den er fra 05 kan jeg se. Jeg troede det var 06 udgaven.

Jeg takker og bukker alligevel, det var lige hvad jeg havde brug for!

Tusind tak.
Logged

Manchester: En klub for folk der hader sig selv.

ArneBabz
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: ATT bademesteren og andre med hans taktik fra 06
« Svar #6: 31 Mar 2009, 12:25 »

Du har ikke en downloadable udgave af din taktik hvis det er? Det ville være grande.

Hvordan ser dine team instructions ud egentlig?
« Seneste Redigering: 31 Mar 2009, 12:38 af ArneBabz » Logged

Manchester: En klub for folk der hader sig selv.

Bademesteren
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: ATT bademesteren og andre med hans taktik fra 06
« Svar #7: 31 Mar 2009, 22:09 »

Du har ikke en downloadable udgave af din taktik hvis det er? Det ville være grande.

Hvordan ser dine team instructions ud egentlig?

Jeg har den vidst liggende, så jeg kan sende dig den på mail...
Logged

ArneBabz
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: ATT bademesteren og andre med hans taktik fra 06
« Svar #8: 01 Apr 2009, 15:01 »

andersdyberg123@hotmail.com

Ville være smukt Opstemt Så mange af de diamand taktikker du har liggende er jeg interesseret i.

Mange tak.
Logged

Manchester: En klub for folk der hader sig selv.

Bademesteren
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: ATT bademesteren og andre med hans taktik fra 06
« Svar #9: 02 Apr 2009, 14:29 »

andersdyberg123@hotmail.com

Ville være smukt Opstemt Så mange af de diamand taktikker du har liggende er jeg interesseret i.

Mange tak.

Så er den sendt afsted...

God fornøjelse
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010