home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 374 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Lower League Management FM2009
| | | | |-+  Økonomisk rådgivning
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Økonomisk rådgivning  (Læst 4557 gange)
niggen
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Økonomisk rådgivning
« : 28 Mar 2009, 12:59 »

Hej allesammen

Jeg har gang i et spil med SønderjyskE og der er ikke mange penge at købe for eller lønne spillerne med. Nogle der har forslag til, hvordan man kan tjene lidt flere penge, altså udover at sælge spillere og spørge bestyrelsen?

På forhånd tak
Logged

Dane 16
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Økonomisk rådgivning
« Svar #1: 28 Mar 2009, 13:05 »

jeg har et save med FC Fredericia, og der vil jeg ogs gerne have lidt ekstra indtægter
Logged

Hense_90
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Økonomisk rådgivning
« Svar #2: 28 Mar 2009, 13:16 »

I kan jo evt. fyre unyttige ungdomsspillere? Dvs. dem der alligevel ikke har potentiale til at blive til noget stort for klubben. Og så kan I prøve at sælge unyttige senior spillere så hurtigt så muligt... Ved godt du spurgte om andre råd udover mit sidstnævnte Dave 16, men det ER generelt den bedste måde at få hurtige penge i hus på... I hvert fald af hvad jeg kender...
« Seneste Redigering: 28 Mar 2009, 13:19 af Hense_90 » Logged

Mikkellas
Gæst
 
Sv: Økonomisk rådgivning
« Svar #3: 28 Mar 2009, 13:17 »

Man kan få et årligt beløb fra sin moderklub, så det kunne være en god ide at anskaffe sig sådan en, hvis det er muligt. Udover det så er pokalturneringen en god gevinst, hvis man kan nå så langt, at man kan ryge ind i en stor klub, så er der gode tilskuerindtægter der.
Logged

Andersen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Økonomisk rådgivning
« Svar #4: 28 Mar 2009, 13:18 »

Først og fremmest! - SønderjyskE er ikke Lower League Manament, da de ligger i Superligaen. Så det er nok forkerte forum, men skidt være med det..

Måske kan du leje gode spillere, istedet for at købe? Prøv at få en rig parentclub, hvor deres næstbedste spillere, kan gå direkte ind på dit førstehold. En krone sparet er en krone tjent..

Fokuser på talentarbejdet. Sælg dyr, køb billigt.

Nogen gør det, at de arrangerer venskabskampe mod storhold som United, Juventus osv. så de er sikre på udsolgt stadion og kan tjene godt på det. Det anser de fleste (mig selv inklusive) som urealistisk og snyd. Men du bestemmer trods alt over eget spil.
Logged

Dane 16
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Økonomisk rådgivning
« Svar #5: 28 Mar 2009, 13:21 »

Man kan få et årligt beløb fra sin moderklub, så det kunne være en god ide at anskaffe sig sådan en, hvis det er muligt. Udover det så er pokalturneringen en god gevinst, hvis man kan nå så langt, at man kan ryge ind i en stor klub, så er der gode tilskuerindtægter der.


Det har jeg prøvet men bestyrelsen kan aldrig finde en egnet klub at arbejde sammen med.
Logged

azzic
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Økonomisk rådgivning
« Svar #6: 28 Mar 2009, 13:24 »

har samme problem.. måske ikke ligeså meget Lower League, men spiller med Birmingham og klubben går i minus hver måned.. regner med at detbare er indtil at anden season går i gang og jeg kommer i det forjættede land:)

Niggen/ dane 16: den største mulighed at tjene penge på med en klub af den størrelse er helt klart at hente unge spillere når de er 15-16 år og så hvis de bliver bare nogenlunde kan du sælge dem videre for mellem 2-20 millioner når de kommer op i tyverne, dette tager selvfølgelig en del seasoner.. men at få penge lige her og nu, har jeg ingen løsning til
Logged

niggen
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Økonomisk rådgivning
« Svar #7: 28 Mar 2009, 18:34 »

Nej måske ikke helt lower league, men hvis man kigger på det økonomiske er der lidt lower league over det. Men tak for hjælpen, gode råd  Peace
Logged

Rust
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Økonomisk rådgivning
« Svar #8: 02 Apr 2009, 21:55 »

Har selv haft samme problem med økonomien med HIK:-)

Startede i 2. division rykkede op til 1. og er nu efter to sæsoner netop i Superligaen... men økonomien halter...

Jeg har oversatset på "store" spillere og står pt med en bruttotrup på 17 mand og det går lige op med mit lønbudgettet, men 17 mand er ikke bredt nok.

Men som nævnes ovenover så kom af med ungdomsspillerne da de er på opsigelige kontrakter til 14.000(!!!)/måned og ellers tilbyd dem en lukket kontrakt til en billigere penge.

Og så er en moderklub altid prima...

held og lykke

LLM - rocks
Logged

Breezer
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Økonomisk rådgivning
« Svar #9: 18 Maj 2009, 17:35 »

har samme problem.. måske ikke ligeså meget Lower League, men spiller med Birmingham og klubben går i minus hver måned.. regner med at detbare er indtil at anden season går i gang og jeg kommer i det forjættede land:)

Birmingham ryger i minus fordi de netop er rykket ned fra Premier League.
Og derved har nogle rimelig høje lønninger, prøv her og genforhandle kontrakt med nogle af dem du mener du ikke skal bruge så meget, evt. leje dem ud hvor du ikke selv betaler lønnen.
Det gjorde jeg i mit Birmingham save og det lykkedes ganske fint Smiley
Logged


Orko
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Økonomisk rådgivning
« Svar #10: 28 Jul 2009, 11:49 »

I pre-season aflyser du alle dine trænings kampe og laver cups i stedet for mod nogle større hold.
Jo større holdene er, jo flere indtægter. Men det er ikke alle hold der hverken kan eller vil være med i lige din cup.  Wink
Men det er en udemærket måde lige at få lidt penge i kassen.  Smiley

Men ellers som der er blevet sagt før, forny kontrakter og sæt spillerne ned i løn.
Sælg alle unødvendige spillere og fyr de trænere der overflødige.
Så hjælper det på klubkassen.  Smiley
Logged


bjerregaard
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Økonomisk rådgivning
« Svar #11: 28 Jul 2009, 15:48 »

Husk at satse rimelig stort på FA-cuppen, når man kommer lidt længere op i rækkerne og kan klare sig nogenlunde i den.

Er selv i CCC og sidste sæson kom jeg i semi-finalen i FA-cuppen, som blev spillet på Wembley og der deler man jo entreindtægterne og det gav mange penge både at kommer dertil og at spille i den Smiley

Forresten, hvis man er at meget lille hold, kan man håbe på at få en af de helt store på udebane, da det giver nogle millioner ekstra, alt efter hvor mange tilskuer der er. Opstemt
Logged

JosefHaj
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Økonomisk rådgivning
« Svar #12: 30 Jul 2009, 16:59 »

Jeg spiller med Bury, og synes altid at jeg trækker udebane i alle cups... Er der noget specielt ved det, altså man deler entreindtægter eller er jeg bare uheldig?
Logged

Aarhus Fremad
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Økonomisk rådgivning
« Svar #13: 30 Jul 2009, 17:30 »

Om det er snyd eller ej.

Træningskampe mod middelgode modstandere (de bedste gider ikke) f.eks. midterhold fra Holland og Tyskland på din hjemmebane giver gode penge... Når du arrangerer kampen får du opslyst den estimerede indtægt. Spil evt. træningskampe hver mandag så dem der ikke spiller i weekenden får en kamp og du samtidig tjener et par hundrede tusind. Det virkede med Aarhus Fremad...
Logged

bjerregaard
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Økonomisk rådgivning
« Svar #14: 31 Jul 2009, 22:19 »

Jeg spiller med Bury, og synes altid at jeg trækker udebane i alle cups... Er der noget specielt ved det, altså man deler entreindtægter eller er jeg bare uheldig?
Man deler entreindtægterne, så du er heldig hvis du skal møde et stort hold på udebane, men uheldig hvis det er et meget lille hold Smiley
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010