home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
01 Jun 2024, 21:57 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
01 Jun 2024, 11:16 Bubbles Blogkonkur... #12 - Danish Viking Wa...
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
30 Maj 2024, 15:49 szukizek Blogkonkur... 10# Hjertet banker kun...
27 Maj 2024, 20:09 warmon Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
Antal Registrerede Brugere: 23319
  0 Brugere, 297 Gæster Online.

Indlæg: 1132813 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: aj1493774
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  Danmark
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Danmark  (Læst 1832 gange)
coppi
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Danmark
« : 24 Mar 2009, 18:55 »

Danmark


Historien kort

Det danske landshold havde sin storheds tid i 80erne hvor folk som Morten Olsen, Preben Elkjær og Michael Laudrup huserede, og i 90erne hvor spillere som Peter Schmeichel, John "Faxe" Jensen, Brian Laudrup og selvfølgelig Henrik "Store" Larsen, var med til at sikre Danmark EM i 1992. Dette blev fuldt op med endnu en triumf, da den daværende King Fahd Cup (Nu Confederations Cup) blev vundet i 1995. De seneste år har man dog trods af deltagelse ved VM 2002 og EM 2004 haft svært ved at leve op til tideligere tiders bedrifter, og i øjeblikket ligger Danmark på en skuffende 36. plads på verdens ranglisten bag ved lande som Norge, Japan og Nordirland. Det skal der laves om på nu, og derfor er Morten Olsen blevet fyret og erstatet af den relativt ukendte træner Jakob Hansen.

Landsholdet nu

Landsholdets ryggrad består i dag af målmanden Thomas Sørensen (Stoke), midterforsvaren Daniel Agger (Liverpool), midtbanespilleren Christian Poulsen (Juventus) og den unge angriber Nicklas Bendtner (Arsenal). Især de tre sidstnævnte er klasse spillere, og alene at have dem på holder bør beretigge til en plads ved VM i Sydafrika 2010. For at nå der til skal min. en andenplads opnåes i en kvalifikations gruppe bestående af Portugal (9), Sverige (31), Ungarn( 50), Albanien (102) og Malta (133). Det bør være muligt men især Sverige med stjerne angriberen Zlatan Ibraimovic, og Portugiserne med verdens bedste fodbold spiller Cristiano Ronaldo vil være hårde modstandere.

Kommende kampe

Ven : Spanien Hjemme
Kval : Ungarn Ude
Kval : Portugal Ude
Kval : Malta Hjemme
Ven : Wales : Hjemme
« Seneste Redigering: 24 Mar 2009, 18:59 af coppi » Logged

Arsenal comes streaming forward in what surely will be there last attack... A good ball by Dixon finding Smith.. Thomas charging through the midfield... Thomas itst up for graps now... Thomas right at the end!!

CarlosVela
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Danmark
« Svar #1: 24 Mar 2009, 18:57 »

Godt start jeg vil følge med
Logged

FMFreaks inside you.

nicolas-nth
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Danmark
« Svar #2: 24 Mar 2009, 19:06 »

spændene, glæder mig til at se hvad du kan gøre med danmark Opstemt
Logged

haha dig kender jeg sq det er dig med de store madpakker ikk?

Blackstone
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Danmark
« Svar #3: 24 Mar 2009, 19:32 »

Udemærket blog.
Glæder mig til en lidt længere og mere udførlig update.
Jeg læser med foreløbig, så må jeg(vi) se om den fanger mig.

Vh.Blackstone
Logged

sindsygt
Gæst
 
Sv: Danmark
« Svar #4: 24 Mar 2009, 19:35 »

Du skriver dejligt let Smiley
Lad os håbe du kan gøre det bedre en MO har gjort det Opstemt
Logged

nicolas-nth
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Danmark
« Svar #5: 25 Mar 2009, 17:37 »

bemærkede det først nu, men du nævner ikke jon dal som en del af den danske rygrad ? det er han da mere end nogen anden
Logged

haha dig kender jeg sq det er dig med de store madpakker ikk?

coppi
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Danmark
« Svar #6: 26 Mar 2009, 21:08 »

Danmark

En uheldig start

Danmark vs Spanien 20/08/08


Spanien
Hovedstad : Madrid
Indbyggere :45mio
Position på verdensranglisten : 1
Største klubber : Real Madrid, Barcelona og Valencia
Bedste spillere : Iker Casilias, Cesc Fabregas, Fernando Torres, David Villa og Xavi Hernández
Spillestil : Sprudlende Offensiv
Træner : Vincente del Bosque


Den 2 Juli 2007 indtraf det hidtil mørkeste kapitel i dansk fodbold historie. I EM kval kampen mod Sverige havde Danmark havde på forunderlig vis vendt et truende 3-0 nederlag til 3-3 og var oven på. Men så fik Christian Poulsen rødt kort, Sverige straffespark, og resten vil vi helst glemme. Dengang sagde Poulsen at han havde lært af sin fejl, og at det ikke ville ske igen, men her et 1 år og 18 dage senere dummede Christian Poulsen sig igen. I en tilsyneladende harmløs frisparks situation, efter 54 min, kogte Poulsen over, og gav Albiol et hårdt stød i brystkassen, hvilket selvfølgelig udløste et tidligt bad.

 
Inden da havde David Villa fortjent bragt Spanien i front da han udnyttede en fejl af Martin Laursen, og flot sendte bolden i nettet fra 25 meters afstand. Danmark havde generelt svært ved at få spillet til at køre mod de spanske europamestre, og inden pausen sendte Villa endnu engang et drabeligt langskud af sted, som dog denne gang tog overliggeren. Fra anden halvlegs start kom Danmark bedre med i kampen, men så fik Poulsen det røde kort, hvorefter Spanien igen satte sig på begivenhederne.

Heldigvis manglede skarpheden, og med ti min. igen lignede det et trods alt hæderligt dansk nederlag. Det ændrede debutanten Arteta dog på da han først smækkede 2-0 målet ind, og to minutter inde i overtiden lagde op til David Silvas 3-0 scoring. Udover Arteta fik hele tre danske spillere landshold debut. Det var de to AaBere Michael Jakobsen og Jeppe Curth der fik henholdsvis 45 min. på venstreback og 5 min. i angrebet, og Heerenveen spilleren Kristian Bak Nielsen der fik 35 min. i midterforsvaret.

Efter nederlagt var landstræner Jakob Hansen i et noget blandet humør.

- Jeg sidder med en lidt mærkelig følelse, da vi egentlig er godt med i store dele af kampen men desværre dummer os i de vigtige situationer, og det straffer et hold Spanien altså prompte. Det skal være bedre når vi møder Ungarn og Portugal.

Om udvisningen af Christian Poulsen sagde han:
- Jeg er meget skuffet over Christian. Efter det der skete mod Sverige, troede jeg han vidste bedre. Heldigvis var det jo bare en træningskamp, men hvis han skal holde sin stamplads på holdet kræver det bedre disciplin.


Christian Poulsen selv ville ikke snakke med pressen, så i stedet fik vi et interview med Jon Dahl Tomasson, der ikke havde nogen videre god landskamp nummer 100.
- Ja jeg er selvfølgelig skuffet over resultat, da jeg sagtens føler at vi kunne havde fået mere ud af det. Så gode var Spanien altså heller ikke, men de har nogle gode induvialister, og det var det der fældede os i dag.


Venskabskamp
Danmark - Spanien 0-3
21. David Villa
80. Mikel Arteta
90+2. David Silva
Rødt kort : 54. Christian Poulsen



 
« Seneste Redigering: 26 Mar 2009, 21:12 af coppi » Logged

Arsenal comes streaming forward in what surely will be there last attack... A good ball by Dixon finding Smith.. Thomas charging through the midfield... Thomas itst up for graps now... Thomas right at the end!!

KasperSchmidt
Gæst
 
Sv: Danmark
« Svar #7: 29 Mar 2009, 16:49 »

Sker der ikk mere i den her blog?
Logged

Bendtner_23
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Danmark
« Svar #8: 29 Mar 2009, 16:53 »

Rolig. Der er gået 3 dage? Wink
Logged

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead

KasperSchmidt
Gæst
 
Sv: Danmark
« Svar #9: 29 Mar 2009, 17:22 »

Jamen hva' fanden? Peace
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010