home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23338
  3 Brugere, 664 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: alliewillson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  4# vi er aab hvem er i?
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: 4# vi er aab hvem er i?  (Læst 5142 gange)
Zeman
Gæst
 
4# vi er aab hvem er i?
« : 14 Mar 2009, 21:45 »



intro


Det hele startede i 1885 hvor de lokal mænd i Aalborg stiftede Aalborg kricketklub. 14 år senere skifter de navn til Aalborg Boldklub. I 1906 fusionerer de så med den lokal fodbold klub, og der med havde de både et fodbold hold og et krickethold i Aalborg boldklub. De næste mange år satter  Aalborg boldklub sig tungt på tronen som Jyllands bedste hold. Og i 1966 vinder de for første gang pokal turneringen 3 - 1 over KB. I 1978 skriver Aab så deres første kontrakt, spilleren var nuværende bestyrelsesformand Lynge Jakobsen. Aab havde også modvind, og i 1981 var de faktisk helt nede i 3 division og rode rundt, men 2 år senere vender skuden og Aab rykker op i 2. Division. I 1986 rykker de så op i 1 division, og nu ser det virkelig lyst ud for Aab. i 1991 indføres SAS ligaen så, og 4 år senere står Aab som mestre og har vundet SAS ligaen.  Blot 4 år senere vinder de igen SAS ligaen. Så kom der så en længere pause uden mesterskaber til Aab, men igen i 2008 kunne Erik Hamren føre Aab til deres 3 mesterskab. Efter at have ført Aab til mesterskabet valgt Hamren at forlade Aab til fordel for Rosenborg. Nu er bestyrelsesformand Lynge  Jacobsen på udkig efter en ny manager.


Forsættes…  
« Seneste Redigering: 17 Mar 2009, 23:17 af Zeman » Logged

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: vi er aab hvem er i?
« Svar #1: 14 Mar 2009, 21:47 »

Så kom du med den. Sejt nok at du vil prøve dig frem, selvom du er ny blogskriver. Det skal der altid være plads til. Syntes det er meget fint med noget historie omkring AaB, men pas på det hele ikke bliver for detaljeret i årstal, divisioner osv.
Ellers er det meget fint. Glæder mig til mere, mester!
Logged

Zeman
Gæst
 
Sv: vi er aab hvem er i?
« Svar #2: 14 Mar 2009, 21:48 »

Updates



Sæson: 2008/2009
1# Intro
2# Den nye manager er fundet 
3# Transfer og venskabskampe
4# Kuhn godt fra start
Pokalskabet



Sæson: 2008/2009
SAS ligaen ?
pokalturneringen ?
Champios League ?
« Seneste Redigering: 17 Mar 2009, 23:17 af Zeman » Logged

Zeman
Gæst
 
Sv: vi er aab hvem er i?
« Svar #3: 14 Mar 2009, 21:49 »

Så kom du med den. Sejt nok at du vil prøve dig frem, selvom du er ny blogskriver. Det skal der altid være plads til. Syntes det er meget fint med noget historie omkring AaB, men pas på det hele ikke bliver for detaljeret i årstal, divisioner osv.
Ellers er det meget fint. Glæder mig til mere, mester!
Mange tak for kommentaren håber du vil følge med. skal nok prøve at få lidt færre årstal og divisioner med.
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: vi er aab hvem er i?
« Svar #4: 14 Mar 2009, 22:14 »

Så kom du med den. Sejt nok at du vil prøve dig frem, selvom du er ny blogskriver. Det skal der altid være plads til. Syntes det er meget fint med noget historie omkring AaB, men pas på det hele ikke bliver for detaljeret i årstal, divisioner osv.
Ellers er det meget fint. Glæder mig til mere, mester!

Er enig i det med årstallene, men ellers: Giv gas. Alle har været nybegyndere engang. Jeg startede i januar 2006 ...  Wink
Logged

Zeman
Gæst
 
Sv: vi er aab hvem er i?
« Svar #5: 14 Mar 2009, 22:21 »



Den nye manager er fundet
25-06-08


I dag kunne Lynge Jacobsen så langt om længe præsentere den nye manager i Aab. Navnet er ikke helt ukendt for de fleste Aab fans, det er nemlig forhenværende assistent manager Allan Kuhn. Det kom ikke som den helt store overraskelse for den lille fanskare der var mødt op til pressemødet.  Allan Kuhn som tidligere har spillet i blandt andet Lyngby og Hvidovre skal nu for første gang stå i spidsen for et professionelt fodboldhold. Ikke nok med det er det også landets forsvarende mestre, så det er noget af en opgave Kuhn nu står overfor. Det er en tung byrde han skal løfte efter Hamren og det skal blive spændende at se om han kan klarer det, men hvis der er nogen der skal kunne klarer det er det netop Allan Kuhn. 

“Dette er en stor dag for mig og jeg kan ikke vente til at komme i gang med at styre dette hold på min helt egen måde uden hamren altid skal blande sig. Jeg kender jo i forvejen de fleste spillere så jeg ved lige hvor jeg skal trykke for at få dem til at spille optimalt. Derfor er jeg også klar over hvor i truppen der skal skiftes ud nu hvor transfer vinduet snart åbner, det er også noget af det jeg virkelig se frem til at kunne sætte mit helt personlige præg på Aab ved at gøre nogle gode handler. Mit mål for den første sæson er at komme i top 3 og i gruppe spillet i Champions League, det ser jeg som nogle meget realistiske må” sagde Allan Kuhn til pressen. 
« Seneste Redigering: 15 Mar 2009, 09:28 af Zeman » Logged

Zeman
Gæst
 
Sv: vi er aab hvem er i?
« Svar #6: 14 Mar 2009, 22:24 »

Er enig i det med årstallene, men ellers: Giv gas. Alle har været nybegyndere engang. Jeg startede i januar 2006 ...  Wink
Tak for kommentaren. har knap så mange årstal med i den seneste update, og det er da også blevet bedre Smiley
Logged

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: vi er aab hvem er i?
« Svar #7: 14 Mar 2009, 22:27 »

Du er kommet godt igang. Godt at se. Meget bedre update end den første. Dit topbanner ser lidt udtrukket ud og tror du har skrevet forkert i indsættelsen af billedet. Det skal se sådan ud:
Kode:
[center][img ]Link[/img][/center]
Logged

Zeman
Gæst
 
Sv: vi er aab hvem er i?
« Svar #8: 14 Mar 2009, 22:30 »

Du er kommet godt igang. Godt at se. Meget bedre update end den første. Dit topbanner ser lidt udtrukket ud og tror du har skrevet forkert i indsættelsen af billedet. Det skal se sådan ud:
Kode:
[center][img ]Link[/img][/center]
Mange mange tak, har ændret den der kode, men ved ikke hvor meget det hjalp, men tak ihverfald Smiley
Logged

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 2# vi er aab hvem er i?
« Svar #9: 14 Mar 2009, 22:36 »

Lavede lige nogle banners til dig som jeg håber du vil få gavn af:

http://i41.tinypic.com/xpn7o2.jpg
http://i44.tinypic.com/rkq32s.jpg
http://i41.tinypic.com/14v1ilj.jpg
Logged

Zeman
Gæst
 
Sv: 2# vi er aab hvem er i?
« Svar #10: 14 Mar 2009, 22:38 »

Lavede lige nogle banners til dig som jeg håber du vil få gavn af:

http://i41.tinypic.com/xpn7o2.jpg
http://i44.tinypic.com/rkq32s.jpg
http://i41.tinypic.com/14v1ilj.jpg
Mange tak Opstemt dem kan jeg sikkert bruge i nogel af de næste updates.
Logged

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 2# vi er aab hvem er i?
« Svar #11: 15 Mar 2009, 09:16 »

Jeg læser med her og glæder mig til at se, hvad din tid som A. Kuhn i AaB bringer Smiley
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

Zeman
Gæst
 
Sv: 2# vi er aab hvem er i?
« Svar #12: 15 Mar 2009, 09:26 »

Jeg læser med her og glæder mig til at se, hvad din tid som A. Kuhn i AaB bringer Smiley
tak for kommentaren.
Det er jeg glad for at hører, og jeg glæder mig også selv Smiley
Logged

Zeman
Gæst
 
Sv: 2# vi er aab hvem er i?
« Svar #13: 15 Mar 2009, 10:26 »


Tak til AFC for topbanner.

Transfer og venskabskampe

20-7-08



Det ville nok have været svært for Aab at få en bedre forberedelse på sæsonen end de har gjort. Det er nemlig blevet til 6 sejre i 6 kampe, men de kunne sikkert godt have vundet lidt større i nogle af kampene.
 
Vestsjælland - Aab 1 - 2
Amager - Aab 0 - 1
Glostrup - Aab 2 - 5
Hjørring - Aab 0 - 1
Ølstykke - Aab 0 - 5
Hvidovre - Aab 0 - 4

Det hele startede  Aab var taget til Kalundborg for at spille mod Vestsjælland. Aab fik ikke den bedste start og kom hurtig bagud 1 - 0. Til pausen kom Jeppe Curth ind og det var slet ikke så dumt, for han scorede 2 mål til resultatet 1 - 2. I den anden kamp var det så Amager der fik besøg af Aab. Det blev en stiller og rolig affære hvor det kun lykkes Curth at imponere med et fantastisk hovedstød som gik i nettet. Efter 0 - 1 sejren gik turen til Glostrup som blev en målrig omgang. Igen var det Jeppe Curth der kunne forbløffe alle med en fremragende hattrick som virkelig hjalp Aab på vej mod sejren i 2 - 5 opgøret. Nu var det så Ølstykkes tur til at møde ubesejrede Aab. Ølstykke var ikke i stand til at ændre på Aab stime. Det kan Aab så takke Luton Shelton for, som med sine 2 mål ikke gjorde det nemmere for Ølstykke at vinde, og kampen endte 0 - 5. I den sidste venskabskamp for Aab mødte de Hvidovre som også fik en ordentlig tur i Aab maskinen. Især Jakobsen kan være tilfreds efter denne kamp, han scorede nemlig hele 2 mål. 




I transfer vinduet har Aab også været ude at røre på sig med 2 ny spillere. Den første de fik lokket til det nordjyske var Martin Zeman. Den unge tjekke blev den dyreste spiller Aab hentede i dette transfer vindue, de måtte nemlig slippe 5 mio. kr. for den hurtige fløj. Aab har fundet Zeman i Sparta Prag, og det må siges at være ret godt handlet af Aab. Zeman er blot 18 år, men alligevel regner Kuhn med at han skal gå direkte ind i startopstillingen. Den anden spiller Aab har hentet er Michael Morton fra syd Afrika. Ham måtte de blot slippe 400.000 kr. for så det var ikke så galt. Morton, som tidligere spillede i Orlando Pirates  er også en meget ung spiller og er faktisk kun 19 år, men har ligesom Zeman et stort potentiale. I Champions League er der også blevet trukket lod om hvem Aab skal møde i 2. Runde, og det blev hviderussiske Bate, det ligner en meget overkommelig opgave for Aab, men det skal nu blive spændende at se hvad hviderusserne kan. 

“Jeg er meget tilfreds med de forberedelser vi har fået, og kan slet ikke vente til at komme i gang med ligaen nu. Især sejren over Ølstykke er jeg meget stolt over, så kan bliver meget vigtig for vores selvtillid. Jeg er også meget tilfreds med vores indkøb, som skal blive meget spændende at se i aktion i ligaen og Champions League” sagde Allan Kuhn. 
« Seneste Redigering: 15 Mar 2009, 10:29 af Zeman » Logged

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 3# vi er aab hvem er i?
« Svar #14: 15 Mar 2009, 11:51 »

Resultaterne er med dig og dit brugernavn siger vel sig selv når du har købt Martin Zeman. Godt at se du bruger mit grafik og jeg glæder mig til mere. Fortsæt endelig mester! Thumbs Up
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010