home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  0 Brugere, 418 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Idéfabrikken FM2009
| | | | |-+  Idéer til Hvad nu hvis...
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Idéer til Hvad nu hvis...  (Læst 6862 gange)
Cesc
Gæst
 
Idéer til Hvad nu hvis...
« : 11 Mar 2009, 09:09 »

Hey y'all.
Da jeg står for den nye serie, Hvad nu hvis..., vil jeg gerne have flere idéer end dem jeg i forvejen har. Derfor vil jeg gerne have, at hvis folk har idéer til et par ting, jeg kan prøve i FM og skrive om, så skriver I det i denne tråd. Det er naturligvis ikke sikkert, at jeg finder lige præcis det jeg brænder for at lave, men alle forslag er naturligvis velkomne.

Håber folk har mange idéer på hjernen, da jeg gerne vil skabe en så spændende serie som muligt, da folk kan få inspirationer og andet fra sådanne scenarier. Måske lægger jeg også et par af dem op til download, så I selv kan spille dem...

Kom hid!
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Idéer til Hvad nu hvis...
« Svar #1: 11 Mar 2009, 09:42 »

Hvad nu hvis..

.. Man kunne gå tilbage i tiden, og spille med f.eks. Juventus fra før skandalen, Man Uniteds hold fra den berømte 98/99 sæson osv? Jeg kunne forestille mig, at en del tilhængere ville elske at spille med deres favorithold fra de gode gamle dage, hvor fodbolden var mere 'ren'.
« Seneste Redigering: 11 Mar 2009, 10:01 af Zone 43 » Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


TheDuck
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Idéer til Hvad nu hvis...
« Svar #2: 11 Mar 2009, 09:56 »

...Jeg kunne forestille mig, at en del tilhængere ville elske med deres favorithold fra de gode gamle dage...

Hmm... Det lyder da som en lidt lummer opfordring. Jeg tror kun Cesc ønsker udfordringer til spillet  funny
Logged

Så gik den ikke længere, FM 2016 er hermed købt som opvarmning til FM 2017.

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Idéer til Hvad nu hvis...
« Svar #3: 11 Mar 2009, 10:03 »

Ja - enig med Zone..

Det kunne også være rigtig sjovt at spille med alle de store gamle stjerner som f.eks Maradona, Pele, Cruyff, Laudrup, Romario,  Beckenbauer, Schmeichel, Puskas, Bobby Charlton, George Best, Geoff Hurst, Bobby Moore ...  fortsæt selv listen
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Idéer til Hvad nu hvis...
« Svar #4: 11 Mar 2009, 16:43 »

Hmm... Det lyder da som en lidt lummer opfordring. Jeg tror kun Cesc ønsker udfordringer til spillet  funny

Er du nu sikker på det? Hævet Øjenbryn

Noget af brøler fra min side. Jeg må stadig have sovet, da jeg skrev indlægget.
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Simze
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Idéer til Hvad nu hvis...
« Svar #5: 11 Mar 2009, 21:35 »

Hvad med at spille med 90-er holdet Barcalona! Kunne være nice. Også med nogle sasliga hold som AGF OB Randers osv var i Championsship i England
Logged

sindsygt
Gæst
 
Sv: Idéer til Hvad nu hvis...
« Svar #6: 11 Mar 2009, 21:37 »

Flytter en engelsk klub til den danske liga, fyrer alle dens spillere, og så sammensætter du dit eget dream-team, som så skal køre alle holdene i SAS-ligaen over Opstemt
Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Idéer til Hvad nu hvis...
« Svar #7: 12 Mar 2009, 00:41 »

Kunne godt tænke mig at se/prøve hvad der ville ske hvis man nu pumpede penge ind i de danske ligaer, så alle hold i 2. division havde 100 mil ekstra at købe ind for, alle i første division 150 mil ekstra og alle i sas ligaen 250 mil ekstra at købe ind for, hvem ville bukke under for presset og gå konkurs, hvem ville bruge dem fornuftigt, hvor mange danskere ville der blive købt ind i forhold til antallet af udlændinge?, hvor langt ville danske hold kunne nå på 3 sæsoner med denne indsprøjtning hvert år? (så nye hold der rykker en division op ikke er helt på røven mener jeg det er mest fornuftigt at gøre det til en 3 årig prøve hvor det er gevinsten hvert år, specielt for hold fra danmarksserien kunne det ellers blive hårdt.)

Jeg tror selv at hold som BIF, FCK, OB, AAB og FCM ville bruge dem en del på udenlandske spillere, men måske de lidt mindre hold kunne få noget ud af det ved at handle ind her, og ikke mindst, vil det give større succes i internationale sammenhænge, eller vil vi stadig blot have hold der går i gruppespillet og blir slået ud (eller laver en Aab og overrasker med sejre mod middelmådige hold internationalt set)

3 Sæsoner vil efter min mening være nødvendigt, fordi så vil selv et hold i 2. division have muligheden for at komme i SAS Ligaen, og hvem ved, måske de kan få de rigtige køb/investeringer til at kunne blive et truende tophold fra start?

Jeg vil gerne ligge ud med et bud på at mindst 3 hold i hver division vil gå konkurs fordi de ikke kan klare det.
>>Hold som er 2. hold fra sas liga klubber skal jo selvfølgelig ikke modtage dobbelt og derfor kun få for deres sas liga hold, da vi må regne med de selv kan kontrollere at få et reserve hold sat sammen til at være konkurrence dygtige.

Jeg ville foreslå at så starte med at spille et sådan spil med en af nedryknings kandidaterne i 2. division øst/vest, så gerne det blev svendborg og at spillet efterfølgende blev det, men måske jeg bare burde prøve dette eksperiment selv, sidder nærmest og overtaler mig selv til det her jo.

Hvor stor indflydelse ville det have hvis vi som begrænsning så satte på spilleren af spillet at: for hver 1 udlænding man køber, skal der købes 1 dansker, og at spilleren ikke må opsøge større klubber for samarbejder da man jo nemt kunne få et lejehold til at rykke op. og derudover max 3 lånespillere af gangen (indlån, du må låne alt det ud du vil.)
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Idéer til Hvad nu hvis...
« Svar #8: 12 Mar 2009, 01:48 »

BelthazorDK: Lyder fedt nok, men ville det ikke være federe hvis man ikke var nogen af holdene, og så se hvad der virkelig sker.
Logged


Drillo
Gæst
 
Sv: Idéer til Hvad nu hvis...
« Svar #9: 12 Mar 2009, 02:50 »

Hvad nu hvis... man slet ikke gjorde noget og bare spillede spillet som det er? NEJ spøg til side syntes idéen med at afprøve forskellige cenarier(stave) er meget sjov. Hvis jeg selv skulle komme med et forslag så ville det være at putter Celtic og Rangers i Premier League.
Logged

Cesc
Gæst
 
Sv: Idéer til Hvad nu hvis...
« Svar #10: 12 Mar 2009, 06:40 »

Tak for jeres mange idéer!

Bliv bare ved, jeg har allerede valgt to af jeres forslag!
Logged

Guldbrand
Gæst
 
Sv: Idéer til Hvad nu hvis...
« Svar #11: 12 Mar 2009, 11:58 »

Det har tidligere været fremme at Bayern ønskede at spille i Serie A..  Så hvad med at udføre den ide, og se hvordan de ville klare en sæson imod hold som Inter, Milan, Juventus og Roma...

et andet scenarie, kunne være at slå den spanske og portugitiske liga sammen. Så hold som Porto, Benfica og Sporting skulle op imod hold som Barcelona, Real Madrid og Valencia.
Logged

MrMaar
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Idéer til Hvad nu hvis...
« Svar #12: 12 Mar 2009, 12:19 »

Dette virker nok bedst med et af de ældre FM spil, men det var jo Frank Arnesen der "opdagede" Ronaldo (altså ham fra Brasilien) og han blev faktisk kæreste med FAs datter. Hvad nu hvis de var blevet gift og Ronaldo var blevet dansk statsborger og spilleberettiget for det danske landshold?

Ved godt at det ikke kunne lade sig gøre pga tidl kampe for ulandshold etc., men hvor meget bedre ville vi have klaret os gennem tiden med Ronaldo på holdet?
Logged

cjensen94
Gæst
 
Sv: Idéer til Hvad nu hvis...
« Svar #13: 12 Mar 2009, 14:02 »

Hvad nu hvis..
Der blev lavet en skandinavisk liga:D
Logged

Hamza_BIF
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Idéer til Hvad nu hvis...
« Svar #14: 12 Mar 2009, 14:06 »

Hvad nu hvis...

Det bedste hold fra X antal lande kom i samme liga?

Brøndby og FCK blev slået sammen og kom i en stor liga?

Et sas liga allstar hold kom i en stor liga?
Logged

Ovenstående indlæg er af høj klasse.

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010