home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
26 Sep 2024, 21:54 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 689 Gæster Online.

Indlæg: 1132878 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  Der TSG '4'
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Der TSG '4'  (Læst 1859 gange)
Robuni
Gæst
 
Der TSG '4'
« : 05 Mar 2009, 16:50 »



-  TSG Hoffenhiem  -


TSG Hoffenheim 1899 er en solstråle historie om, hvordan én mand kan sende en klub fra mørket op på den skinnende top. På bare 18 år er klubben fra det syd-vestlige Tyskland, gået igennem 8 ligaer og i dag spiller de i den bedste tyske liga, Bundesligaen.

I 1990 kom milliardæren Dietmar Hopp til klubben, og investerede mange millioner i klubben fra Sinsheim.   
I 1999 finanserede Hopp et nyt stadion, med det meget orginale navn Dietmar-Hopp-Stadion, med en kapacitet på 6.500, og det gjorde spillerne til en fæstning, hvor ikke mange hold tog point med sig hjem.

I 2007 rykkede klubben op i 2. Bundesliga, og klubben besluttede at bygge et nyt stadion, Rhein-Neckar-Arena med plads til 30.000 tilskurer og efter planen skal klubben rykke ind på det nye stadion i januar 2009.

Sommeren 2008 blev historisk i Hoffenheim. Klubben spillede sig op i Bundesligaen, efter at de helt sentationelt spillede sig igennem 2. Bundesliga som det anden bedste hold.

Efter oprykningen, kunne træner Ralf Rangnick og Hoffenheim ikke blive enige om lønnen, og efter to sæsoners godt samarbejde gik parterne, hver til sit. Hoffenheim med Dietmar Hopp i spidsen gik på jagt efter en ny træner.


« Seneste Redigering: 05 Mar 2009, 19:22 af Robuni » Logged

Robuni
Gæst
 
Sv: Der TSG '1'
« Svar #1: 05 Mar 2009, 16:52 »



-  Sæsonoversigt  -



POKALSKAB
08/09
-

TRUPPEN


Daniel Haas
Ramazan Özcan
Timo Hildebrand
   










Andreas Beck
Matthias Jaissle
Marvin Compper
Fabricio Silva Dornellas
Christoph Janker
Per Nilsson
Andreas Ibertsberger
           










Selim Teber
Tobias Weis
Luiz Gustavo Dias
Sejad Salihovic
Isaac Vorsah
Carlos Eduardo Marques
           










Demba Ba
Wellington Luis de Sousa
Kai Herdling
Boubacar Sanogo
Vedad Ibisevic
Chinedu Ogbuke Obasi
           













TRANSFER
08/09
-




« Seneste Redigering: 05 Mar 2009, 18:29 af Robuni » Logged

sindsygt
Gæst
 
Sv: Der TSG '1'
« Svar #2: 05 Mar 2009, 16:53 »

Spændende start, du skriver godt..
Bliver spændende at se hvem Dietmar Hopp finder Opstemt
Logged

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Der TSG '1'
« Svar #3: 05 Mar 2009, 17:35 »

Spændende med Hoffenheim. Har ikke fulgt en eneste Hoffenheim blog, så det kunne være jeg skulle følge med her?
Giver dig lige en chance mere til at imponere mig.
Logged

Robuni
Gæst
 
Der TSG '2'
« Svar #4: 05 Mar 2009, 17:37 »



-  Ukendt dansk manager  -

12.juni -08


”Hvem er han?” sådan lyder overskrifterne på de fleste tyske aviser sikkert her til morgen, efter at TSG Hoffenheim 1899 har ansat den kun 30 årige danske træner David Fuglsang.

David Fuglsang er for mange sikkert ukendt, men det betyder ikke at han er uerfaren. Blokhus og Hjørring er steder, hvor Fuglsang har været træner. Inden sin trænerkarriere var David en lovende fodboldspiller, men en knæskade sendte den drøm ned i dybet.

Dietmar Hopp var blandt aktørerne ved pressemødet, og fortalte :
”Jeg er sikker på at David kan leve op til vores forventninger, og jeg håber vi får et godt samarbejde. Top 10 er målsætningen i første sæson, og det har han fået af vide.”

David Fuglsang er allerede begyndt på tysk undervisningen, og han erkendte da også at han ikke er den bedste til det tyske sprog:
”Ja, det er rigtigt. Tysk var ikke mit favorit fag i skolen, og jeg glæder mig til at få gang i arbejdet hernede. Jeg skal her i min første måned kigge truppen og muligvis hente forstærkninger til holdet.” fortalte den nye træner ved pressemødet.

David Fuglsangs første opgave bliver den 7. juli på udebane mod Siegen i en træningskamp.


Logged

sindsygt
Gæst
 
Sv: Der TSG '1'
« Svar #5: 05 Mar 2009, 17:43 »

Jeg synes som sagt at du skrivet rigtig, rigtig let..
Vil dog lige give dig nogle updates at løbe på inden jeg bestemmer om jeg vil læse med Smiley
KIU Opstemt
Logged

Robuni
Gæst
 
Sv: Der TSG '4'
« Svar #6: 05 Mar 2009, 19:22 »



- Middelmådig start -


Den nye manager i Hoffenheim, David Fuglsang, har fået en meget blandet start på sit nye job. Han har haft en måneds tid til at kigge truppen efter i sømmene, og har fået sin debut som træner, dog kun i nogle træningskampe.

David Fuglsang har lidt overraskende valgt at holde truppen næsten intakt, idet han kun har hentet en enkelt spiller. Nemlig en gammel kending, den ældre superstjerne Rivaldo fra Brasilien. Rivaldo har spillet mere en 70 landskampe og han har været i klubber som
A.C. Milan og Barcelona. Han er efter hånden blevet 36 år, og han er ikke nogen fremtidsinvestering, men mere hentet som et led i at holde Hoffenheim sikkert over nedrykningsstregen.

Sommertræningen er efterhånden ved at være ovre og Hoffenheim har spillet seks venskabskampe, med nogle meget blandede resultater.

Siegen – Hoffenheim  0 – 5
Hoffenheim – Rostock  1 – 0
Hoffenheim – Duisburg 1 – 2
Moulins – Hoffenheim 1 – 1
Wasquehal – Hoffenheim 0 – 1
Amiens SC Football – Hoffenheim 1 – 2


Fire sejre er det blevet til, og specielt en spiller har imponeret, den bosniske midtbanespiller Sejad Salihovic har scoret hele 4 mål og lagt op til to. Manager David Fuglsang har da også udtalt at han håber Salihovic vil udfylde samme rolle i ligaen.

Første store opgave for Fuglsang bliver 1. Runde i pokalturneringen mod Unterhaching fra 3. Division, som ikke bør blive nogen udfordring for Hoffenheim.


Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Der TSG '3'
« Svar #7: 05 Mar 2009, 19:30 »

Jeg er enig med sindsygt, du skriver fint, men du skal lidt længere ind i spillet, før jeg kan se, om bloggen her er noget for mig Wink
Logged

Robuni
Gæst
 
Sv: Der TSG '3'
« Svar #8: 05 Mar 2009, 19:32 »

Jeg er enig med sindsygt, du skriver fint, men du skal lidt længere ind i spillet, før jeg kan se, om bloggen her er noget for mig Wink

Det er klart, men jeg håber du vil følge med.
Logged

cjensen94
Gæst
 
Sv: Der TSG '4'
« Svar #9: 05 Mar 2009, 21:02 »

tror jeg vil følge med, kan godt lide længden af updatesne:)
Logged

sindsygt
Gæst
 
Sv: Der TSG '4'
« Svar #10: 07 Mar 2009, 10:05 »

Spændende køb af Rivaldo.
Så må vi da bare håbe at han kan hjælpe Smiley
God update..
Logged

Robuni
Gæst
 
Sv: Der TSG '4'
« Svar #11: 08 Mar 2009, 19:32 »

Jeg beklager de manglende updates, men jeg har haft travlt de sidste par dage, med en 18 års fødselsdag og noget fodbold.
- Jeg regner med et par updates i løbet af i morgen.
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010