home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 09:58:56 rodeoneerer Klubsøgnin... Tom Clancy's The Divis...
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23341
  1 Bruger, 426 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31370 Emner
Nyeste Bruger: rodeoneerer
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  Ny begyndelse i Volkswagen's fødeby
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Ny begyndelse i Volkswagen's fødeby  (Læst 5393 gange)
Romeo
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Ny begyndelse i Volkswagen's fødeby
« : 05 Mar 2009, 16:02 »

Så vil jeg prøve at lave min første blog, Jeg satser på at skrive efter hver måned i spillet, og ved store begivenheder. Det bliver en sjov udfordring både at spille og samtidig skulle skrive om det her. Jeg er nu igang med at oprette mit spil og glæder mig til at se hvad jeg kan få ud af VfL Wolfsburg's drenge.

Håber i vil kigge med Smiley
Kritik er altid velkommen

VfL Wolfsburg


 

Pressemøde på Volkswagen Arena


Efter den pludselige og meget uventede fyring af Felix Magath, har rygterne om hvem der skulle blive den nye træner i VfL Wolfsburg været mange. Journalisterne sidde spændt og venter, kl er få minutter i 12:00 d. 12 juni 2008, Hans Dieter Pötsch har holdt kortene tæt ind til kroppen.

Favoritten i medierne til at overtage jobbet er den tidligere Wolfsburg spiller og Roy Präger, Präger er en stor legende i klubben, han har lige nu en stilling i klubben som talentspejder, men mange forventer at han vil blive forfremmet.

Der har også været snakket om at den tidligere boksspiller Diego Klimowicz skulle komme tilbage til klubben og være spillende manager, Klimowicz spillede i klubben fra 2001 til 2007 her opnåede han 149 kampe og scorede 57 mål han er dermed den mest scorende spiller i klubbens historie.

Endelig træder bestyrelsesformande n Hans Dieter Pötsch frem og sætter sig ved bordet og byder de fremmødte velkommen.

Han begynder sin præsentation af den nye træner med sætningen:
"Vi har manglet en type som ham, der tør tage nogle chancer og tage noget ansvar."

Han siger også at han godt ved, at: "Denne spiller tidligere har lavet nogle kontroversielle ting, men at han tror at denne vildskab vil kunne bruges konstruktivt i VfL Wolfsburg."

Da Stefan Effenberg nu træder ind af en dør, er flere af de fremmødte ved at tabe deres kuglepen, som de ellers har brugt flittigt indtil nu. At Stefan Effenberg er den nye træner i VfL Wolsburg kommer bag på de fleste.

Stefan Effenberg sætter sig i stolen ved siden af Hans Dieter, og smiler til de fremmødte fotografer, han fortæller at han siden han blev tilbudt dette job har han glædet sig utroligt meget. Han glæder sig til at komme ud og arbejde med den sport som han elsker, og han er glad for at være tilbage i Wolfsburg.

På spørgsmålet om hvordan hans tilgang til spillet vil være siger han at han vil prøve, at have en kontrolleret offensiv.

Han fortæller også at han vil se om han kan indkøbe en spiller som kan direkte ind og styrke holdet offensiv højre midt, da han her ser det svageste led. Ellers vil de andre indkøb være fokuseret på yngre spillere som med tiden kan løfte holdets niveau.

Et spændende pressemøde er slut, dagen efter kan man på forsiden af den tyske sports avis Kicker læse at: Wolfsburg har valgt at gamble ved at tage en hård hund i som chefkøter.

Den tidligere tyske landsholds midtbane dynamo, kontroversielle Stefan Effenberg vender tilbage til VfL Wolfsburg





Historie:

Byen som blev opført af nazisterne i 1938 med henblik på at arbejderne på den nye Volkswagen fabrik skulle have et sted at bo, byen er altså en meget ung by. Den 12 september 1945, i efterspillet blev der dannet en fodboldklub som en kort overgang var kendt som VSK Wolfsbur, der gik dog ikke lang tid før klubben skiftede navn til VfL Wolfsburg. Der blev i lang tid spillet fodbold i de lavere rækker i Wolfsburg, først i 1993 rykkede Wolfsburg op i 2. Bundesliga, man havde før haft kortvarige besøg i denne række nemlig i ´74 og ´76, men man rykkede ud med det samme igen. Klubben lå i 2. Bundesliga indtil det i 1997 lykkedes klubben at rykke op i den bedste række.

Klubbens bedrifter:

Ligaen
- 5. plads sæson 07/08
- 6. plads sæson 98/99

DFB Pokal
- Sølv 1955

Økonomi:

Balance: 126.534.242
Transferbudget:42.272.723
Løn budget: 272.475.151
Nuværende løn: 181.855.765

Forventninger:

BUNDESLIGAEN
Klub: Klubben forventer som minimun at holdet kvalificere sig til UEFA cuppen via Bundesligaen, altså minimun nummer 7.
Stefan Effenbergs forventning: Jeg håber at vi kan blive minimun nummer 5.

DFB POKAL
Klub: Klubben forventer som minimum at holdet kommer i kvartfinalen.
Stefan Effenbergs forventning: Jeg vil ikke have helt lige så stor fokus på denne turnering som Bundesligaen, så hvis en spiller har brug for en pause vil han få det henover disse kampe, håber dog som minimum at komme tredje runde.

UEFA CUP
Klub: Klubben forventer som minimun at kommer i første runde, gruppespil af UEFA cuppen.
Steffan Effenbergs forventninger: Jeg håber vi i denne turnering kan gøre en god figur, har et lille håb om at kunne gå videre fra gruppespillet.

Stadion og træningsforhold
Stadion kapacitet: 30.000 (heraf er 8.000 ståpladser)
Træningsfaciliteter: Gode træningsfaciliteter
Ungdomsfaciliteter:Mellemgode ungdomsfaciliteter + Fodboldskole



# 1 Pressemøde på Volkswagon Arena
# 2 Nyankomne Effenberg ryder op i Wolfsburg
« Seneste Redigering: 06 Mar 2009, 04:01 af Romeo » Logged

Besøg www.computerdoktore n.dk for at få de nyeste GRATIS tips og tricks til sin computer. Mangler du et webdesign så kan vi også klare det for dig.

Caspper
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ny begyndelse i Volkswagen's fødeby
« Svar #1: 05 Mar 2009, 16:04 »

Så vil jeg prøve at lave min første blog, Jeg satser på at skrive efter hver måned i spillet, og ved store begivenheder. Det bliver en sjov udfordring både at spille og samtidig skulle skrive om det her.

Håber i vil kigge med Smiley

Kritik er altid velkommen

Fordi jeg er blevet lovet en VW Golf af min far, vil jeg sgu godt læse med.

Det er Stuttgart som vi snakker om, ikke? Smiley .. eller er det mercedes der er fra stuttgart?
Logged

El Kun
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ny begyndelse i Volkswagen's fødeby
« Svar #2: 05 Mar 2009, 16:08 »

Mercedes er fra Stuttgart, og VW er fra Wolfsburg
Logged

Caspper
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ny begyndelse i Volkswagen's fødeby
« Svar #3: 05 Mar 2009, 16:09 »

Mercedes er fra Stuttgart, og VW er fra Wolfsburg

Ja så var jeg forkert på den.. tak Smiley
Logged

AndreasNord
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ny begyndelse i Volkswagen's fødeby
« Svar #4: 05 Mar 2009, 16:18 »

Det er Wolfburg
Logged

[quote=Mongolia FC]
De kommer fra FCM, ledelsen derovre er skudt, De fyrer træneren efter en overbevisende sejr over et dygtigt hold, de ansætter 14 årige nigerianske drenge der ikke engang må spille, og de køber en 35-årig voldsdømt målmand, det er talent! Opstemt

Taget fra vman

AndreasNord
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ny begyndelse i Volkswagen's fødeby
« Svar #5: 05 Mar 2009, 16:20 »

Jeg vil helt klart følge med da jeg tror du skriver rigtig spændede og allerede er godt inde i spillet Peace
Og forresten undskyld jeg er langsom Opstemt
Logged

[quote=Mongolia FC]
De kommer fra FCM, ledelsen derovre er skudt, De fyrer træneren efter en overbevisende sejr over et dygtigt hold, de ansætter 14 årige nigerianske drenge der ikke engang må spille, og de køber en 35-årig voldsdømt målmand, det er talent! Opstemt

Taget fra vman

Romeo
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Ny begyndelse i Volkswagen's fødeby
« Svar #6: 05 Mar 2009, 17:24 »

Så er træneren på plads i klubben
Logged

Besøg www.computerdoktore n.dk for at få de nyeste GRATIS tips og tricks til sin computer. Mangler du et webdesign så kan vi også klare det for dig.

nicolas-nth
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ny begyndelse i Volkswagen's fødeby
« Svar #7: 05 Mar 2009, 17:27 »

vil helt klart følge med da jeg selv har en blog og et save med wolfsburg! (ikke så succesrigt, men det siger vi ikke til nogen) Opstemt
Logged

haha dig kender jeg sq det er dig med de store madpakker ikk?

Hvidberg
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Ny begyndelse i Volkswagen's fødeby
« Svar #8: 05 Mar 2009, 17:35 »

Hold da kæft en god blog Smiley.. keep em' coming Smiley
Logged

Kunsten at være lykkelig, handler om at gøre sine glæder enkle - NUFC!

Romeo
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Ny begyndelse i Volkswagen's fødeby
« Svar #9: 05 Mar 2009, 17:44 »

Er her en som har lyst til at hjælpe mig med hvordan man indsætter billeder og hvordan man placere dem osv.Huh

eller måske linke til en guide til hvordan..

ville være dejligt
Logged

Besøg www.computerdoktore n.dk for at få de nyeste GRATIS tips og tricks til sin computer. Mangler du et webdesign så kan vi også klare det for dig.

AndreasNord
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ny begyndelse i Volkswagen's fødeby
« Svar #10: 05 Mar 2009, 18:14 »

Du har skrevet minnuter ellers rigtig god blog KIU Peace
Du har da billeder inde?
Logged

[quote=Mongolia FC]
De kommer fra FCM, ledelsen derovre er skudt, De fyrer træneren efter en overbevisende sejr over et dygtigt hold, de ansætter 14 årige nigerianske drenge der ikke engang må spille, og de køber en 35-årig voldsdømt målmand, det er talent! Opstemt

Taget fra vman

Romeo
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Ny begyndelse i Volkswagen's fødeby
« Svar #11: 05 Mar 2009, 18:26 »

Du har skrevet minnuter ellers rigtig god blog KIU Peace
Du har da billeder inde?

ups det var vist en stave fejl Smiley er hermed rettet Smiley

Ja det har jeg, men synes de ser underlige ud, vil gerne lære mere om hvordan man kan gøre med billeder herinde, f.eks. om man kan ændre størrelse og hvor billedet er.
Logged

Besøg www.computerdoktore n.dk for at få de nyeste GRATIS tips og tricks til sin computer. Mangler du et webdesign så kan vi også klare det for dig.

AndreasNord
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ny begyndelse i Volkswagen's fødeby
« Svar #12: 05 Mar 2009, 18:37 »

ups det var vist en stave fejl Smiley er hermed rettet Smiley

Ja det har jeg, men synes de ser underlige ud, vil gerne lære mere om hvordan man kan gøre med billeder herinde, f.eks. om man kan ændre størrelse og hvor billedet er.
Altså jeg kan kun hjælpe dig med hvordan du stille billederne op.
Det er helt ligesom word der er en midter stilling, venstre og højre, jeg tro kun det er den eneste måde.
For at gøre billederne større eller mindre, skal du uploade billederne på andre hjemmesider og sætte dem ind Peace

(Jeg er ikke helt sikker  Opstemt)
Logged

[quote=Mongolia FC]
De kommer fra FCM, ledelsen derovre er skudt, De fyrer træneren efter en overbevisende sejr over et dygtigt hold, de ansætter 14 årige nigerianske drenge der ikke engang må spille, og de køber en 35-årig voldsdømt målmand, det er talent! Opstemt

Taget fra vman

korzika
Gæst
 
Sv: Ny begyndelse i Volkswagen's fødeby
« Svar #13: 05 Mar 2009, 18:44 »

Er her en som har lyst til at hjælpe mig med hvordan man indsætter billeder og hvordan man placere dem osv.Huh

eller måske linke til en guide til hvordan..

ville være dejligt


http://www.fmfreaks.dk/index.php?action=guides;group_id=20;start=0;guide_id=35

Her er der en god guide.. :-)
Logged

Romeo
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Ny begyndelse i Volkswagen's fødeby
« Svar #14: 05 Mar 2009, 19:01 »

Logged

Besøg www.computerdoktore n.dk for at få de nyeste GRATIS tips og tricks til sin computer. Mangler du et webdesign så kan vi også klare det for dig.

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010