home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23341
  0 Brugere, 600 Gæster Online.

Indlæg: 1132852 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: rodeoneerer
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  LLM i Danmark, hvor langt når Næsby?
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: LLM i Danmark, hvor langt når Næsby?  (Læst 14364 gange)
MrMaar
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
LLM i Danmark, hvor langt når Næsby?
« : 02 Mar 2009, 22:06 »

Dette er min første blog, så giv lidt plads til forbedringer  Wink

Jeg håber min tekst kan bære mig langt, da jeg ikke har styr på layoutet ednnu.

Anyway here goes:


Baggrund

Jeg har valgt at lave en blog om mit LLM spil med Næsby. Valget er faldet på Næsby, da jeg selv kommer fra Fyn og de er et af de absolut Lowest League hold i DK fra start af FM09. F.eks. er de en amatørklub med 0 kr til løn og transfers (inkl. 0 kr. til manageren).

Jeg spiller FM09 med 9.3.0 og starter Juni 2008, så ikke noget med at simulere hele første sæson og så vælge et oprykkerhold, selvom nogen mener det er mere "ægte" LLM. Jeg spiller på engelsk, så der vil være en del engelske ord her og der i min blog.


LLM for mig

Da der ikke findes et sæt internationalt fastlagte LLM regler, vil jeg kort beskrive hvad jeg forstår ved LLM, men spørg gerne om detaljer jeg ikke lige får nævnt. Hvis I mener LLM er noget andet, så er det helt fint, det her er bare mit view på LLM.
Det vigtigste for mig er, at search funktionen ikke må bruges. Spillere må findes ved at klikke på hold fra den liga jeg spiller i og hold jeg har mødt i kamp (træning, pokal, etc.).
Jeg ser også på spillere som staff eller spillere i min klub anbefaler mig, spillere som nævnes i medierne og lign. Dette bunderi hvad jeg mener er realistisk for LLM at have kendskab til og mulighed for at gøre IRL.
Langt de fleste findes dog via scouts.

Der må ikke indlæses taktiker, shortlists, træningsrutiner, etc. i spillet, så alt skal laves fra bunden eller default i spillet skal benyttes.

Da man ikke kan scoute staff har jeg valgte at tillade en begrænset brug af search efter staff. Jeg søger aldrig på et bestemt navn, stats eller den slags, men udelukkende staff role og at lønnen max må være 0 kr.
Der ud over ansættes staff via jobannoncer.
Det er nok her jeg afviger mest fra de mere puritanske LLM managers, men jeg mener det er urealistisk at besætte alle jobs i en LLM klub via jobannoncer. Så ofte støder man trods alt ikke på dem. Når man ikke kan betale nogen løn er det alligevel begrænset hvor store kapaciteter man kan tiltrække og holde på.



Dette er beskrivelsen af det spil jeg vil berette om i denne blog. Senere i denne uge, vil jeg præsentere Næsby og min første uge i klubben.

Håber på god konstruktiv kritik og nogle loyale læsere med tiden.


Logged

Pepe
Gæst
 
Sv: LLM i Danmark, hvor langt når Næsby?
« Svar #1: 02 Mar 2009, 22:11 »

Dejligt med alle de LLM-blogs, der popper frem for tiden. Dit layout er ikke noget at prale af, men din tekst er glimrende, og du skriver godt. Glæder mig til mere. KIU!
Logged

cjensen94
Gæst
 
Sv: LLM i Danmark, hvor langt når Næsby?
« Svar #2: 03 Mar 2009, 17:50 »

Vil gerne læse mere:)
Logged

FCK88
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: LLM i Danmark, hvor langt når Næsby?
« Svar #3: 03 Mar 2009, 17:53 »

Der mangler et par billeder og lay-outet skal være meget bedre Smiley .. ellers god intro og glæder mig til at høre mere fra Fyn(som btw. er FIN) Grin
Logged

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.


Say what?! Shockeret Djævel

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: LLM i Danmark, hvor langt når Næsby?
« Svar #4: 03 Mar 2009, 21:18 »

Spændende. En blog om et fynsk hold. Kommer selv fra Fyn og bor ca. 30 km fra Odense. Så vil da gerne læse med her, MrMaar. Glæder mig til mere..
Logged

Krellz
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: LLM i Danmark, hvor langt når Næsby?
« Svar #5: 03 Mar 2009, 21:21 »

Vil gerne lige tjekke de første updates og se om jeg læser med her! Fyn er det bedste Wink!
Logged

MrMaar
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: LLM i Danmark, hvor langt når Næsby?
« Svar #6: 03 Mar 2009, 22:33 »



Næsby Boldklub ansætter MrMaar som ny manager!

Overskrfiten stod at læse på Næsby Boldklubs hjemmeside d. 25. Juni 2008. MrMaar har fået en kotrakt frem til Juni 2009, men da Næsby er en amatørklub, er jobbet ulønnet og der er ingen penge til lønninger og indkøb.

MrMaar er 32 år og har dobbelt statsborgerskab fra England og Spanien, uden dog at komme i nærheden af landshold eller ungdomslandshold for nogen af dem. Han har dog tidligere selv spillet professionelt i flere år i England og nogle få sæsoner i Spanien.
Han fortæller til hjemmesiden, at han gerne ville starte sin karriere i en lavere liga og Næsby tiltaler ham pga den stærke rivalisering mellem Næsby og de andre Odense klubber, så som B1913, B1909, FCFyn (som også er liga rival til Næsby), Korup og byens storhold OB, som Næsby er feeder klub til. Samtidigt er der stærk konkurrence om unge talenter fra de andre hold på Nordfyn og i det nordlige Odense i form af Søhus, TPI og Otterup.
Næsby Stadion er okay med en kapacitet på 2500, der gode trænings faciliteter og middelmådige ungdomsfaciliteter, som MrMaar mener bør være nok til at kunne udrette noget med holdet. Kluben vurderes til 2,75M DKK og MrMaar tror på, at han kan gøre Næsby til minimum en Semi Prof klub i løbet af nogle få år.

Næsby har ligget i 2. Div. siden 2004 og medierne forventer en placering omkring en 10. plads i 2. Div. Vest. Bestyrelsens forventninger til den kommende sæson er nogenlunde den samme, med krav om en sikker midterplacering i ligaen og kvalifikation til minimum 2. runde af pokalturneringen.
Til at hjælpe MrMaar med at opnå dette har Næsby 1 physio, 2 youth coaches, 3 coaches og en assistant manager. Første team rapport fra assistenten tegner positivt. 6 ud af de 11 startere regnes for topspillere i 2. div. Desværre siger dette nok mere om assistenten Morten Christiansen end holdet.

MrMaar gør kort process og skiller sig af med stort set alle trænere og physio. Den eneste der overlever er Knud Sørensen som ses som et ikon i Næsby. Det kan også forklare hvorfor han acceptere at få en ny kontrakt uden løn, selvom han tidl. fik 600 DKK om ugen. Umiddelbart en risikabel handling i følge sportsjournalistern e i de lokale medier, men tiden vil vise om det er en rigtig satsning.

MrMaar har installeret svingdør i baglokalet hos Næsby!

Dette var overskriften på Leif Rasmussens artikel i Fyens Stiftstidende som beskrev MrMaars første uge som manager for Næsby. MrMaar havde skilt sig med alt Staff undtagen legenden Knud Sørensen.


Artiklen beskriver hvordan MrMaar har ansat de 2 ukendte Scouts Ole og Allan Hansen som dog ikke er i familie og en svensk Physio ved navn Johan Sandberg. Det eneste kendte kort som MrMaar har trukket er Thomas Frank, som tidliger var ungdomstræner i Lyngby, men altså blev fristet af en rolle som Coach i Næsby. Thomas Frank anses som et scoop for MrMaar da han er langt stærkere til både fysisk, teknisk og mental træning end de som MrMaar har smidt på porten. Deres forcer lå primært på det mentale omkring determination, disciplin og motivation, dog uden at have det store at byde på fagligt.

I følge Leif Rasmussens kilder blev MrMaar dog noget overrasket, da det kom frem, at bestyrelsen i Næsby kun vil tillade, at han har 3 Coaches i alt. MrMaar skulle være noget uforstående, da der var 6 coaches foruden asst mgr da han ankom. Kilderne oplyser også at den nye Physio anses som betragteligt bedre end den gamle, men man er usikker på om der vel være sprogproblemer for svenskeren i starten.

Leif Rasmussen lover at Stiften vil bringe en fyldig rapport fra MrMaars første kamp i spidsen for Næsby, når de har mødt Vejen på udebane. Samtidigt er han spændt på at se resultatet af det arbejde som de 2 nye scouts er gået igang med. En ting er sikkert, MrMaar har sat sig selv under press, med en stor udskiftning og reducering af trænerstaben!
Logged

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: LLM i Danmark, hvor langt når Næsby?
« Svar #7: 04 Mar 2009, 20:15 »

Spændende med dig selv ved roret i Næsby. Glæder mig til mere. Du skriver godt Thumbs Up
Logged

sindsygt
Gæst
 
Sv: LLM i Danmark, hvor langt når Næsby?
« Svar #8: 04 Mar 2009, 20:25 »

Spændende. En blog om et fynsk hold. Kommer selv fra Fyn og bor ca. 30 km fra Odense. Så vil da gerne læse med her, MrMaar. Glæder mig til mere..
Hvilken by da? Smiley
Logged

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: LLM i Danmark, hvor langt når Næsby?
« Svar #9: 04 Mar 2009, 20:28 »

En by der hedder Haarby.
Logged

sindsygt
Gæst
 
Sv: LLM i Danmark, hvor langt når Næsby?
« Svar #10: 04 Mar 2009, 20:29 »

En by der hedder Haarby.
Har lige spillet håndbold mod Hårby Smiley
Logged

MrMaar
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: LLM i Danmark, hvor langt når Næsby?
« Svar #11: 04 Mar 2009, 20:31 »

Mange tak for opbakningen ind til nu.

Pepe og FCK88: I må meget gerne være mere konkrete i hvad der kunne hjælpe på mit layout. Som I kan se sker der små ting fra gang til gang.
Logged

sindsygt
Gæst
 
Sv: LLM i Danmark, hvor langt når Næsby?
« Svar #12: 04 Mar 2009, 20:32 »

MrMaar, du kunne måske sætte dine billeder ude i højre side Smiley
Logged

wabner
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: LLM i Danmark, hvor langt når Næsby?
« Svar #13: 04 Mar 2009, 22:18 »

kommer der en ny update?
Logged

Fynbo
Odds-hjælper
*

Offline Offline


 
Sv: LLM i Danmark, hvor langt når Næsby?
« Svar #14: 04 Mar 2009, 22:26 »

Det var en meget god update ... Håber der kommer en mere snart Thumbs Up
Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010