home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
18 Dec 2024, 11:47 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23470
  0 Brugere, 1407 Gæster Online.

Nyeste Bruger: MarekaDype6559
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Lower League Management FM2009
| | | | |-+  Glæden i LLM
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 16 Udprint
Forfatter Emne: Glæden i LLM  (Læst 54015 gange)
Bovski
Reserveholdsspiller

Sv: Glæden i LLM
« Svar #30: 25 Feb 2009, 12:39 »

ifølge "rigtige" LLM regler, så simulerer man vel den første sæson og vælger derefter et af de nyoprykkede hold? Det vil vel så også sige, at et hold som AFC Wimbledon IKKE er muligt at vælge i henhold til reglerne?!

Tror kun dette er i dafuge challenge, er ret sikker på at llm reglerne bare foreskriver at man skal vælge et holde fra den dårligste række eller hvad man nu får tilbudt..

men derudover har jeg selv et llm spil kørende hvor jeg startede som arbejdsløs, syns virkelig det gør manager lidt sjovere...

dog spiller jeg ikke efter de helt rigtige regler da jeg ikke har maskerede tal på eller kun køber spiller efter hvad min scout finder..

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #31: 25 Feb 2009, 14:05 »

Ifølge LLM reglerne, skal man vælge et dårligt hold (ikke noget med at vælge en pengestærk klub), fra den dårligste række. Den der med at simulere den første sæson, og så vælge et nyoprykket hold, stammer rigtigt nok fra Dafuges challenge, og har som sådan ikke noget med LLM reglerne at gøre, selvom det absolut ikke gør udfordringerne mindre.

Men LLM er egentlig ikke nogen eksakt videnskab, og når vi siger LLM regler, så er det egentlig lidt misvisende, for det er sådan set "bare" et sæt retningslinier, der er åbent for fortolkninger. Målet med LLM er realisme, og der kan vi jo hver især have forskellige meninger om, hvordan man bedst opnår denne realisme. Derfor ser man også mange "gummiformuleringer", hvis man læser de Engelsksprogede LLM "regler", simpelthen fordi visse punkter er endog meget åbne for fortolkninger. Alene hvordan man vælger klubben kan diskuteres, det har vi jo allerede set i denne tråd, Hvad er mest realistisk? at starte i en af de dårligste klubber, der er spilbar fra start? at starte uden job (hvor man reelt har mulighed for at få job en del længere oppe i systemet, end i den dårligste række)? eller at simulere en sæson, og så vælge en nyoprykket klub (man kan jo spørge sig selv, om en sådan klub rent faktisk ville være interesseret i at skifte træner, efter hvad denne netop har præsteret)?

Men i det øjeblik man har startet et spil, bliver retningslinierne efter min mening til regler, så har man truffet sit valg, og bør spille slavisk efter de regler man har fundet frem til, og så er det slut med at gradbøje reglerne, ellers er der jo ingen grund til at have dem, hvis man alligevel bøjer dem, så snart chancen melder sig.

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #32: 25 Feb 2009, 17:23 »

Jep Opstemt

Og så kan jeg da sige at jeg starter med AFC Wimbledon når patch 9.3.0 udkommer... Glæder mig meget Grin

Spiller med dem pt og er igang med min anden sæson i the Championship.

johnmøller
Juniorspiller
**

« Svar #33: 25 Feb 2009, 19:54 »

LLM går vel også ud på at opbygge sin ejen karierre? At man som manager starter helt for bunden, og derfra bygger sit image op, så man en dag langt ude i fremtiden kan træne de store klubber!!!
Alle og enhver kan starte en arsenal save, og på få år bliver kåret som årets bedste manager, det er der ingen udfordring i. Men derimod starte som helt ukendt manager,  f. eks. dansk 2. div.  få dine bedrifter til at give genlyd i danmark, dernæst norden for til sidst at være et kendt navn i hele europa, det må da være det ultimative!!! Andre der vil give mig ret?

Pepe
Gæst

« Svar #34: 25 Feb 2009, 20:27 »

LLM går vel også ud på at opbygge sin ejen karierre? At man som manager starter helt for bunden, og derfra bygger sit image op, så man en dag langt ude i fremtiden kan træne de store klubber!!!
Alle og enhver kan starte en arsenal save, og på få år bliver kåret som årets bedste manager, det er der ingen udfordring i. Men derimod starte som helt ukendt manager,  f. eks. dansk 2. div.  få dine bedrifter til at give genlyd i danmark, dernæst norden for til sidst at være et kendt navn i hele europa, det må da være det ultimative!!! Andre der vil give mig ret?

Jeg tror, alle vil give dig ret. Det er jo idéen med LLM.  Wink Thumbs Up

bjerregaard
Ynglingespiller

« Svar #35: 26 Feb 2009, 22:59 »

Nu er jeg jo en af dem, som ikke syntes det er sjovt med de store hold, så har da valgt et spil med Ashford for lige at prøve det.
Dog er engelsk fodbold ikke min farvorit, så det Ashford spil var mest for at få et prøve spil igang.
Nu har jeg så valgt at give Ashford spillet lidt længere snor da det er en af de mest underholdende spil, hvis ikke det mest underholdende jeg har haft gang i, i min tid som FM spiller.

Ashford spillet kører efter Dafuges regler sådan mere eller mindre. Endte efter min 4. sæson i klubben(5. i spillet) på en 18. plads i Coca Cola League 2, som er klubbens bedste placering nogensinde Smiley

Lad os da endelig få nogle flere igang med LLM.

Forresten en god LLM guide Pepe Wink

Erzael
Manager

« Svar #36: 27 Feb 2009, 21:33 »

Så fik jeg også lyst til et LLM save, efter at have læst den nye LLM sektion igennem herinde. Valget faldt på Skovlunde fra 2. Divsion, og så må jeg tage den derfra Peace

murphy
Juniorspiller
**

« Svar #37: 27 Feb 2009, 23:02 »

oh yes, jeg spiller da også LLM

Hampton & Richmond er holdet - nu på sæson 14/15, spiller min 2. sæson i Championship efter fast årlig oprykning på nær 2 år i Coca Cola League Two

Endelig! har mit board bevilget et nyt stadion - Hampton & Richmond Park er færdigopført om et år og kan holde 10.150 (mit nuværende, Beveree Stadium holder 3k, dvs at jeg ligger mere end 30k tilskuere under de bedste hold i tilskuergennemsnit).

Men - korte af det lange , jeg har kørt mit eget spil, altså udnyttet de Feederclub benefits jeg har fået - og hentet en del spillere med "stort" potentiale til klubben hen ad vejen.

Men, modsat mange andre er mit mål at gøre H&R til et europæisk storhold - jeg har afvist adskillige toptilbud, deriblandt Sunderland, Fulham og det største, Tottenham.

Men helt sikkert, LLM er den bedste vej til evighedsspil!

Mikkellas
Gæst

« Svar #38: 27 Feb 2009, 23:08 »

Jeg vil virkelig gerne have sådan et spil kørende, men jeg kan bare ikke komme igang. Sidste gang jeg prøvede, havde jeg efter tre ligakampe en målscore på 3-16, så det droppede jeg med det samme. Det var vist med Hayes & Yeading United. Hvordan kan I rykke op i første sæson? Man har jo ikke råd til at signe nogle spillere, og man får jo ikke lov til at låne ret mange spillere af moderklubberne? Smiley

murphy
Juniorspiller
**

« Svar #39: 27 Feb 2009, 23:15 »

Man har jo ikke råd til at signe nogle spillere, og man får jo ikke lov til at låne ret mange spillere af moderklubberne? Smiley

^din moderklub?

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #40: 27 Feb 2009, 23:16 »

Murphy hvor meget kostede det nye stadion dig ?

murphy
Juniorspiller
**

« Svar #41: 27 Feb 2009, 23:18 »

Board'et offentliggjorde det

80 mil. - afbetaler de næste 14 år frem, 600K pro måned!
- min gæld er pt. på 55 mio, og jeg modtager 2.2 for at sælge Beveree

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #42: 27 Feb 2009, 23:21 »

Heh oki ja jeg spiller godt nok i £ og er AFC Wimbledon og er i The Championship med et usselt stadion med blot 6500 pladser og det er sq svært at tjene ind til at bygge et nyt stadion når ens indtægter er så små på det nuværende.

murphy
Juniorspiller
**

« Svar #43: 27 Feb 2009, 23:24 »

tja, puha!
det er også umuligt for mig at holde den kørende rent økonomisk et helt år til, når jeg lige præcis overlevede forrige sæson

har du hentet nogle prominente navne?

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #44: 27 Feb 2009, 23:31 »

Næh har ikke haft nogen større stjerner i klubben, er i 2019 og er netop sluttet som nr 7 sluttede som 5'er i 1 sæson, men boardet solgte min målmand i sommers samt min stjerne angriber.

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 16 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010