home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Dec 2024, 22:25 Wester Jr. Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23473
  1 Bruger, 1003 Gæster Online.

Nyeste Bruger: MaryDype7890
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet FM2009
| | | | |-+  Erfaring med jobannoncer
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Erfaring med jobannoncer  (Læst 2148 gange)
MrMaar
Juniorspiller
**

Erfaring med jobannoncer
« : 22 Feb 2009, 11:28 »

Er der nogen som har eksperimenteret med at rekrutere staff via jobannoncer?

Hvad har i ansat?
Hvor lang tid tog det inden i fik ansøgninger?
Hvis I allerede havde en ansat i den rolle gav det så problemer med den person?
Hvilken status havde din klub på det tidspunkt? (jeg antager det driver effekten af annoncen).

Guldbrand
Gæst

Sv: Erfaring med jobannoncer
« Svar #1: 22 Feb 2009, 12:04 »

Er der nogen som har eksperimenteret med at rekrutere staff via jobannoncer?

Hvad har i ansat?
Hvor lang tid tog det inden i fik ansøgninger?
Hvis I allerede havde en ansat i den rolle gav det så problemer med den person?
Hvilken status havde din klub på det tidspunkt? (jeg antager det driver effekten af annoncen).

Ja have engang en regel i mit LLM spil med at jeg kun måtte ansætte folk via jobannoncer, og det var egentlig meget sjovt at prøve.

1. Jeg ansatte både trænere og talentspejdere
2. Tror der gik en uges tid i spillet, men hvis man ikke var interesseret i de første ansøgere, så kunne man forlænge jobannoncen til man fandt den rette person til jobbet.
3. Nej det gav ingen problemer med de andre trænere og talentspejdere. Tror ikke det er en feature de har indbygget i spillet med stabs ansatte.
4. Jeg var en lille dansk klub, så kvaliteten af ansøgerne var ikke specielt højt. Men jeg er overbevist om at jo bedre din klub er, jo større er kvaliteten ved dem der søger jobbet.

Cesc
Gæst

« Svar #2: 22 Feb 2009, 12:35 »

Jeg synes virkelig jobannoncer er undervurderet, og folk bruger det alt for lidt. Jeg tror faktisk kun at få kender til denne mulighed, men den har hjulpet mig hver eneste gang jeg har brugt den. Det går nemlig meget stærkt før det man ønsker kommer, og man behøver næsten ikke selv røre en finger. Kort sagt, elsker jeg dette 'trick. Men lad mig svare på spørgsmålene...

• Hvad har I ansat?
    Det seneste jeg har ansat med en jobannonce har været en førsteholdstræner i Real Madrid. Der kom rigtig mange ansøgninger, hvorfor jeg hurtigt kunne vælge mig den rette. Manden som blev anset er meget kendt i Real Madrid, hvor han har spillet i centerforsvaret i mange år. Fernando Hierro er navnet, og han er fænomenal til at træne taktisk, hvilket lige præcis var det jeg manglede.

• Hvor lang tid det, inden I fik ansøgninger?
    I Real Madrid tog det en dag, før jeg havde elleve ansøgninger indenbords, men i andre klubber har det godt kunne tage lidt længere tid. Jeg har dog aldrig oplevet at det har taget mere end en uge, men jeg spiller heller ikke rigtig med mindre klubber og sådan. De gange jeg har gjort det, har jeg ikke sendt jobannoncer af sted heller.

• Hvis I allerede havde en ansat i den rolle, gav det så problemer med den person?
    Kort svar: Nej, det gjorde det ikke.

• Hvad status havde din klub på det tidspunkt?
    Real Madrid siger vist sig selv, hvis vi tager dem som eksempel, som jeg har gjort i de andre svar.

Barfoed91
Gæst

« Svar #3: 22 Feb 2009, 12:47 »

Ej hvor fedt!
Jeg vidste slet ikke, at der var sådan en funktion... Den må jeg lige prøve, når jeg igen mangler trænere/talentspejdere.
Godt emne at oprette Wink
Tror nemlig ikke, at jeg er den eneste, som ikke vidste om denne funktion!

kristianrosenkilde
Ynglingespiller

« Svar #4: 22 Feb 2009, 21:40 »

den har da selvfølgelig nogen gange været god og bruge hvis jeg har været helt på bag bund om hvem jeg skulle hente til staben. men personligt kan jeg bedre lig og søge på dem da man så kan specifikt finde det man søger ved at skrive hvor gode de skal være i de forskellige ting.
men jobannoncen kan bestemt være nyttig hvis man har lidt svært ved at finde den person som passer perfekt ind i klubben

MrMaar
Juniorspiller
**

« Svar #5: 23 Feb 2009, 14:07 »

Tak for input.

Jeg har nu haft min annonce for em Ass. Træner i knap 2 uger og det gav 8 ansøgere.

Desværre var der ikke nogen af dem der var markant bedre end min nuværende, så jeg holder på ham, men fortsætter jobannoncen.

claus-vest
Landsholdsspiller

« Svar #6: 23 Feb 2009, 15:41 »

kan godt være det et dumt spørgsmål men kan  slet ikke finde det hvor er det placeret.Huh

bjerregaard
Ynglingespiller

« Svar #7: 23 Feb 2009, 23:11 »

kan godt være det et dumt spørgsmål men kan  slet ikke finde det hvor er det placeret.Huh

Manager --> Manager navn --> Job  så står det nede i venstre hjørne.

naitsirhc
Førsteholdsspiller

« Svar #8: 23 Feb 2009, 23:19 »

Når jeg har brugt denne funktion er det oftest først efter nogle gentagelser at de "gode" kommer, f.eks. hvis du fortsætter annoncen flere gange

Lund Larsen
Juniorspiller
**

« Svar #9: 23 Feb 2009, 23:29 »

Jeg har også kun godt at sige om det lille "fif"

træner især. der kommer tit bedre trænere frem end dem du har  Grin

Brug det.. Det er en god hjælp  Tunge

johnmøller
Juniorspiller
**

« Svar #10: 24 Feb 2009, 20:00 »

Dette var jo egentlig også et enme, som kunne høre til under den nyoprettede LLM tråd?

johnmøller
Juniorspiller
**

« Svar #11: 24 Feb 2009, 20:01 »

Har selv rigtig gode erfaringer med det. finder alt til min stab via denne funktion. Det er også med til at få realismen ind i spillet.

MrMaar
Juniorspiller
**

« Svar #12: 25 Feb 2009, 19:51 »

Har selv rigtig gode erfaringer med det. finder alt til min stab via denne funktion. Det er også med til at få realismen ind i spillet.

Jeg ved ikke hvor meget realisme der i det. Det er sjældent jeg ser jobopslag fra fodboldkluber i søndagsudgaven af berlingske tidende.
Tror de fleste trænere ansættes via netværk, personlige kontakter, interne forfremmelse, agenter, etc og under 10% via jobannoncer.

johnmøller
Juniorspiller
**

« Svar #13: 25 Feb 2009, 19:56 »

Jeg ved ikke hvor meget realisme der i det. Det er sjældent jeg ser jobopslag fra fodboldkluber i søndagsudgaven af berlingske tidende.
Tror de fleste trænere ansættes via netværk, personlige kontakter, interne forfremmelse, agenter, etc og under 10% via jobannoncer.

Jamen så. kan man jo gøre noget helt andet. Brug funktionen handlinger med spiller, og spørg dine egne spillere om personale til holdet:o'9

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010