home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
01 Jun 2025, 12:23 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23573
  0 Brugere, 615 Gæster Online.

Nyeste Bruger: robbertwilson12
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  [En trilogi] : A boyhood dream (10)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: [En trilogi] : A boyhood dream (10)  (Læst 23415 gange)
Berendt
Manager

Sv: [∆1] : A boys dream
« Svar #15: 13 Feb 2009, 14:24 »

Hehe, lyder godt Zazzal Wink

og ja, I kan godt forvente en update idag... Er så småt ved at lave Cleiton i editoren! Peace

Berendt
Manager

[En trilogi] : A boys dream (1)
« Svar #16: 13 Feb 2009, 19:19 »

: Kapitel 1

Denne gang var det bare ikke Tiago der lagde sin hånd på min skulder. Det var Leonardo, en af klubbens tidligere spillere. Underlaget var heller ikke en støvet baggård, men i stedet et grøn fodboldbane på Flamengos anlæg. Klubben havde tilbudt mig en kontrakt, da Djalminha blev ansat som ny træner.
Siden 2004 havde han holdt pause med fodbolden, men jævnligt havde han vist sig i sin gamle ungdomsklub. Nu var han så blevet ansat som cheftræner, og jeg var den første spiller han hev i førsteholdstruppen.

Det var næsten en time siden at Djalminha havde givet os fri, men jeg blevet på banen sammen med en enkelt bold. Mere måtte jeg ikke låne.
Timen var blevet brugt på… leg. I starten sparkede jeg bare bolden højt op i luften, og skulle så ligge den helt død på foden, så et lille vip op i luften, og BANG! Op igen. Da jeg ikke gad det mere, havde jeg spyttet mig i hånden, og smurt mit spyt ud på spidsen af mine støvler. Sådan, nu var der lim på dem, og bolden ville sidde klistret til foden. Det var et gammelt ritual min bedstefar havde lært mig, og jeg gjorde det altid før en kamp eller træning, eller faktisk hver gang jeg skulle ud og spille fodbold.
Så løb jeg rundt i det lille flet og driblede med bolden, forsøgt nogen af de tricks jeg havde set Kaká lave for Milan, eller dem Ronaldinho lavede i Barça. De er mine idoler.

Sidst jeg så Leonardo fik han mig ind i Flamengos ungdomssystem, og nu havde han så stået og set mig træne med førsteholdet. Jeg gav ham hånden, så et kram. ”Godt at se du klare dig godt”, sagde han. ”Djaminha er begejstret for dig”, han mener det kan blive dit gennembrud i år.
Djaminha og Leonardo havde begge selv spillet ungdomsfodbold i Flamengo, faktisk sammen. Leonardo havde var dog kommet på førsteholdet to år før Djaminha. I dag var de gode venner, og mens Djaminha var blevet træner i Flamengo, var Leonardo A.C. Milans talentspejder i Brasilien.

Da jeg kommer ind i omklædningsrummet har Djaminha hængt truppen op til årets sidste træningskamp mod argentinske Lanús. Jeg skimmer den hurtigt, og til min store overraskelse har han udtaget mig! Det kan blive min første kamp for Rubro-Negro.

« Seneste Redigering: 18 Feb 2009, 10:03 af Berendt » Logged

Erfurt
Reserveholdsspiller

Sv: [∆1] : A boys dream (1)
« Svar #17: 13 Feb 2009, 22:23 »

Spændende klub valg må jeg nok sige.. Opstemt Flamengo er sku en noget ukendt, men alligevel topklub i den brasilienske verden. Bliver sku spændende og følge!

DavidMadsen
Manager

« Svar #18: 13 Feb 2009, 22:46 »

Det ser super godt ud Berendt, jeg kigger med Thumbs Up

andersfa123
Gæst

« Svar #19: 13 Feb 2009, 22:46 »

Rigtig god update og spændende klubvalg. Dog er der nogle tastefejl eller bare fejl i det hele taget et par steder.
Men KIU Thumbs Up

Berendt
Manager

« Svar #20: 13 Feb 2009, 22:55 »

Erfurt - Takker.. Smiley Og ja, det er nok den største brasilianske klub... Men men, det er jo ikke klubben der er i fokus Smiley

DavidMadsen - lyder godt!, du kigger bare alt det du vil Peace

Andersfa123 - Takker... Smiley tja, tastefejl er jeg rigtig god til... Smiley Men har prøvet at kigge næste update igennem, en gang ekstra... Smiley

Berendt
Manager

[En trilogi] : A boys dream (2)
« Svar #21: 13 Feb 2009, 23:01 »

: Kapitel 2

Det var en drøm der gik i opfyldelse. Godt nok så Maracanã meget tom ud. Af stadionets 92.000 siddepladser var kun 14.000 af dem besatte, men man kunne hører dem. 14.000 hardcore Flamengo-fans der bar os gennem kampen.

Jeg nev mig selv i armen efter 20 minutters spil. Djalminha havde givet mig chancen fra starten, og nu havde jeg givet ham den største tak jeg kunne komme på. Jeg modtog bolden med ryggen til målet, fik vendt rundt, og lagde bolden fladt til Vandinho. Han dæmpede den lidt, og lod mig sparke til den. Det var fryd at se bolden ryge i mål.
Kampens start havde også været god, efter bare 5 minutter løftede jeg bolden ind i feltet, hvor Fábio Luciano kom højest og bragte os foran. Disse to mål dannede fundamentet for vores kæmpe sejrer, hele 8-0 nåede vi op på.

Efter kampen havde jeg brug for ro. Kampen havde været for stor en oplevelse. Jeg gik ud af omklædningsrummet, men i stedet for at dreje ud mod parkeringspladsen, fiskede jeg min iPod op af lommen, og gik ud mod banen igen. Jeg så mig om, og lagde først nu mærker til hvor stor Maracanã er når man står i spillertunnellen.
Jeg gik op på tribunen, ’Række 9’, ’Række 10’, ’Række 11’, ’Række 12’… Jeg satte mig på femte sæde.

Nede ved spillertunnellen kom Djalminha ud. Han så op på mig, og jeg kunne fornemme et smil på hans læber.
Han kom op til mig, og satter sig ved siden af mig. Jeg så ikke på ham, men holdte mine øjne på banen, ”Det var her jeg sad, første gang jeg var på Maracanã. Romário scorede tre mål dernede, jeg pegede på målet længst væk.” Djalminha lagde sin arm om mig, og pegede over på den modsatte side af banen, og et godt stykke op på tribunen, ”jeg sad deroppe.”
Vi grinte lidt. ”Du spillede godt i dag. Forsætter du sådan, vil folk huske dagen i dag, som dagen hvor en ny stjerne blev født på Maracanã,” sagde han så.

« Seneste Redigering: 18 Feb 2009, 10:03 af Berendt » Logged

ertolia
Ynglingespiller

« Svar #22: 13 Feb 2009, 23:05 »

Berendt min ven det er en vikerlig godt læsning det her !!:-)

Bendtner_23
Landsholdsspiller

Sv: [En triologi] : A boys dream (2)
« Svar #23: 13 Feb 2009, 23:22 »

Rigtig god læsning. Og spændende at du har lavet din egen mand, og smit ham ind. KIU Wink

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead

Berendt
Manager

« Svar #24: 13 Feb 2009, 23:41 »

Ertolia - Takker.. Smiley er glad for du kan lide det...

BB95 - Takker, tja, det er for at jeg kan 'gøre' med ham hvad jeg vil... Smiley det er altid nemmere at fortælle om en person du selv har opdigtet Smiley

DavidMadsen
Manager

« Svar #25: 13 Feb 2009, 23:51 »

Det er fantastisk læsning. En super 8-0 sejr. Kan man ikke få et SS af din spiller? Kys

Berendt
Manager

« Svar #26: 14 Feb 2009, 00:35 »

DavidMadsen - det var jo bare en træningskamp mod Lanús.. Smiley Hmm, tjo må i da gerne... Wink HER !

DavidMadsen
Manager

« Svar #27: 14 Feb 2009, 01:20 »

DavidMadsen - det var jo bare en træningskamp mod Lanús.. Smiley Hmm, tjo må i da gerne... Wink HER !
Han er sgu ret god. Hvem mon han skifter til? Wink

Berendt
Manager

« Svar #28: 14 Feb 2009, 01:34 »

Jah, han er udemærket... Smiley dog også med svagheder.. Men hvem han skifter til, vil jeg ikke afslører for det har noget med resten af bloggen at gøre Smiley

andersfa123
Gæst

« Svar #29: 14 Feb 2009, 02:30 »

Rigtig god update igen. Super sejr. Det ser ud til at du er ved at stable er godt hold op Tunge
Denne gang lagde jeg ikke lige mærke til nogle fejl så det er jo også godt Peace

KIU Thumbs Up

Sider: 1 [2] 3 4 ... 7 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010