home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 23:25:17 warmon Blogkonkur... [19] Journeyman - Skal...
I går kl. 21:30:32 warmon Blogkonkur... #6 - Danish Viking War...
I går kl. 21:27:02 warmon Blogkonkur... 5# Hjertet banker kun ...
I går kl. 20:44:50 Wester Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 05:48:55 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23301
  0 Brugere, 369 Gæster Online.

Indlæg: 1132757 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: Jøddi
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  [En trilogi] : A boyhood dream (10)
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 Udprint
Forfatter Emne: [En trilogi] : A boyhood dream (10)  (Læst 20242 gange)
Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
[En trilogi] : A boys dream (8)
« Svar #75: 17 Feb 2009, 16:04 »


: Kapitel 8

”Pressen kan være din bedste makker! – tænk dig om…”
SMS’en kom fra Leonardo. Han havde været en kanon fyr at kende siden jeg kom på førsteholdet i Flamengo. Han fulgte jævnligt med i hvordan det gik os, og på grund af sit venskab med Djalminha var han ofte til stede i klubben. I dag var han her ikke, men det var en sulten journalist fra O Globo. Jeg skulle have mit første solo-interview.

Jeg satte mig forsigtigt i stolen over for den unge journalist, Daniel Pereira dos Santos, eller bare Dani. Han var kendt for at være en venlig og morsom person, så da jeg hørte det var ham der ville interviewe mig, gik jeg med til det.
Han startede med at ønske tillykke med et flot første halvår som professionel, men spurgte om ikke fire mål på 75 forsøg er for dårligt?
”Jo, det kan man måske mene…” jeg tøvede lidt, det var faktisk pinligt ringe, ”men nu er det jo ikke min opgave at scorer målene. Til gengæld, Dani, find en spiller der lagde op til bare næsten lige så mange mål som mig, da vi vandt Campeonato Carloca?”
Med mine atten oplæg havde jeg lagt op til seks mere end Gonzalo på højrekanten, og hele ti mål mere end Jorge Henrique fra Botafogo. Han grinte og konstaterede at jeg måske havde en pointe der.

Vi snakkede lidt frem og tilbage om det forgangene forår, på O Globo havde de været særdeles imponerede, og kunne ikke menes en debutant der havde klaret det så godt siden Robinho. Det havde selvfølgelig sat en masse rygter i gang, og især nu hvor Silly Season stod for døren i Europa. Han spurgte om ikke det gik mig på, konstant at være offer for rygter om at det halve af Europa stod i kø for at skrive kontrakt med mig.
”De eneste konkrete rygter jeg kender til, det er fra Schalke. De har været og se mig to gange,” jeg tøvede igen, ville det være rigtigt at sige at det gjorde mig pisse nervøs, ”men det var ikke noget jeg tænkte specielt over.”
Dani så overrasket på mig. At Schalke havde været interesseret i mig, havde han ikke hørt. I stedet fortalte han at klubber som Real Madrid, Arsenal, Porto og havde kontaktet Globo TV, en TV station under O Globo, for at få sendt DVD’er af vores kampe.
Jeg gispede en gang, Real Madrid? Porto? Arsenal? Modsat Schalke var det klubber jeg kendte til. Pludselig blev jeg glad for at jeg ikke vidste de klubber havde været interesseret, for så havde mit forår da været helt ødelagt.

Da interviewet var ved at være forbi, spurgte Dani ind til mine idoler, mine drømme.
”Jeg har altid været stor fan af Ronaldinho og Kaká, men også Romário var en guddommelig fodboldspiller. Og det ville da helt sikkert være en drøm der gik i opfyldelse, hvis jeg kom til at spille sammen med en af dem. Enten med Ronaldinho i Barcelona, eller også med Kaká i A.C. Milan.”

I det Dani gik ud af porten til klubbens store træningsanlæg, kom Leonardo ind. Han gav mig hånden, og klappede mig på skulderen. Vi gik sammen tilbage til klubhuset.

Dagen efter var overskriften, ”Cleiton ao A.C. Milan” – Cleiton til A.C. Milan.
Det eneste der var blevet sagt om A.C. Milan, var at det ville være en drøm at spille der sammen med Kaká.

« Seneste Redigering: 18 Feb 2009, 10:04 af Berendt » Logged


andersfa123
Gæst
 
Sv: [En triologi] : A boys dream (8)
« Svar #76: 17 Feb 2009, 16:09 »

Øhhm, er det ikke en lille fejl at sige at Ronaldinho spiller i Barcelona? Rullende Øjne Opstemt
Men ellers rigtig god update. Hvornår skifter du egentlig til at skrive om fodboldtræneren?

KIU Thumbs Up
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [En triologi] : A boys dream (8)
« Svar #77: 17 Feb 2009, 16:22 »

Andersfa123 - tja, mig bekendt blev det først officelt i Juli... Og så langt er jeg ikke kommet endnu, er kun ved 1. juni 08, og der var han stadig i Barcelona... Det er ikke en fejl men realisme Peace Wink

Hm, det gøre jeg når jeg har spillet 1 1/2 år i alt, så om et år... Wink
Logged


Sykkelfan 1000
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [En triologi] : A boys dream (8)
« Svar #78: 17 Feb 2009, 18:28 »

Nok en god update Nicolaj!
Du skriver stadig godt, kan slettes ikke finde nogen fejl og du skriver som altid sådan, at jeg bare ikke kan stoppe at læse. Syntes du laver en rigtig god update i forhold til at den bare handler om en interview med en journalist. Gleder mig til at se hvilket hold Cleiton skifter til! Visst han da gør det Wink
Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [En triologi] : A boys dream (8)
« Svar #79: 17 Feb 2009, 22:02 »

Sykkelfan - hehe, takker Smiley
Godt at hører at jeg kan fange dig, hvert gang.  Håber da det vil forsætte sådan... Wink

Nu må jo se hvad der sker med Cleiton Wink
Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
[En trilogi] : A boys dream (9)
« Svar #80: 18 Feb 2009, 09:56 »


: Kapitel 9

Overskiften på O Globo fik for alvor sat gang i tingene. Efter at have læst artiklen igennem var det blevet mig klart, at det var min hyggesnak med Leonardo der havde sat gang i rygterne.

Leonardo var ansat af A.C. Milan som talentspejder i Brasilien, og derfor havde Dani fået det indtryk, at når nu Leonardo kom ud til vores anlæg, måtte det være for at forhandle med mig.
Det var selvfølgelig ikke det der var sket. Vi havde bare siddet og snakket om løst og fast, blandet om hvordan jeg synes mit første interview var gået. Jeg havde været tilfreds, og følte ikke at jeg havde sagt noget jeg ikke burde. Samtidig fortalte jeg også at Dani havde fortalt at der havde været flere europæiske klubber der åbenbart havde vist interesse for mig. Det kom åbenbart ikke bag på Leonardo, Djalminha havde været bekendt med det, og havde flere gange snakket med ham om det. Men grundet de dårlige kampe mod Sport Recife og Boavista, havde han valgt ikke at fortælle mig om det.

Klubberne havde dog ikke holdt sig tilbage. Efter at O Globo havde fortalt jeg skulle til A.C. Milan, havde Real Madrid været de første ude af start hullerne, men Djalminha fortalte mig at det bud de var kommet med, ikke levede op til hvad vores ledelse mente jeg var værd. Dermed blev det ikke til nogle kontrakt forhandlinger med Real.
I stedet så det ud som om at klubben var klar til at sælge godt ud af andre spillere, mens sommerens Silly Season stod på i Europa.

Toró havde allerede skrevet under med hollandske NEC, og Maxi Biancucchi skulle hjem til Argentina og Central. Kléberson, der tidligere havde spillet for blandt andet engelsek Manchester United, havde ikke fået meget spilletid under Djalminha og ville gerne væk. Portugisiske Belenenses skulle vist være interesseret i ham.
Klubbens anden- og tredjemålmand var også på vej væk, Marcelo Valverde havde vagt interesse hos Nacional da Madeira, fra Portugal, mens Marcelo Lomba nok skulle til Belgien og AA Gent. Backup-forsvarene Thiago Sales havde, som Kléberson og Marcelo Valverde, vagt interesse i Portugal, og Braga skulle være varmeste navn. Desuden skulle Vander, fra reserveholdet, være på vej til Spanien.

Jornal dos Sports, en lokal sportavis i Rio, bragte mere brænde til rygtebålet om mig. Leonardo skulle angiveligt havde udtalt, at jeg ”uden tvivl var blandt de største talenter i Brasilien, og at det selvfølgelig skaber interesse fra Europa. Også A.C. Milan.”
Desuden kunne avisen også fortælle at Djalminha jagtede en ny målmand, men at det stadig var usikkert om det var et nyt første valg der skulle findes. Flere talenter blev nævnt, Grémios Marcelo Grohe, Internacionals Agenor og Cruzeiros Rafael var blandt emnerne.

Samtidig forventede flere medier, at vores ellers stærke offensiv også skulle forstærkes. Her var det argentinske Eduardo Salvio der var det varmeste navn. Argentineren spillede for Lanús, og Djalminha skulle være blevet imponeret over hans kunnen, allerede da vi mødte dem i en træningskamp i januar.

Ingen af rygterne om nye spillere, eller for den sags skyld, spillersalg, gik mig på. Det eneste jeg koncentrerede mig om, var mit eget spil.
En god start i ligaen var en nødvendighed, hvis vi skulle overraske, og få en bedre placering end den 65 plads medierne spåede os.
Og så havde vi selvfølgelig også to finale kampe i Copa do Brasil, vi gerne skulle vinde.

« Seneste Redigering: 19 Feb 2009, 11:31 af Berendt » Logged


g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: [En triologi] : A boys dream (9)
« Svar #81: 18 Feb 2009, 10:00 »

Uha, nu har jeg set den overskrift poppe op så mange gange at jeg bliver nødt til at sige det - en tredelt historie hedder en trilogi, ikke en triologi. En lille bitte ting ja, men når den indgår i emneoverskriften kunne jeg ikke lade den stå længere Wink

Udover det, er det en rigtig flot blog!  Thumbs Up
Logged



Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [En triologi] : A boys dream (9)
« Svar #82: 18 Feb 2009, 10:02 »

Arh... Dø ved kølle... Wink Hehe, retter det med det samme... Wink

Takker.. Peace
Logged


ligemeget
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: [En trilogi] : A boys dream (9)
« Svar #83: 18 Feb 2009, 15:15 »

Det her er helt fantastisk, flotte billeder og fantastisk sprog
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [En trilogi] : A boys dream (9)
« Svar #84: 18 Feb 2009, 19:02 »

Ligemeget - Takker, godt du kan lide de to basale ting i en blog Smiley
Logged


ZaZZal
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: [En trilogi] : A boys dream (9)
« Svar #85: 19 Feb 2009, 11:00 »

Det er et skriftligt mesterværk det her, uden tvivl. På trods af nogle små tastefejl er det her på højt højt niveau og det er virkelig spændende læsning.

Som tidligere sagt er jeg vild med den enkle grafik i sort/hvid, det tager ikke for meget fokus fra selve indholdet, men giver stadig bloggen det ekstra. Der er overhovedet ikke noget at klage over mht. det skriftlige i bloggen - men som sagt er der nogle enkelte fejl hist og her. Der er bl.a. denne:

Citat
Argentineren spillede for Lanús, og skulle havde imponeret Djalminha skulle være blevet imponeret over hans kunnen, allerede da vi mødte dem i en træningskamp i januar.

Men som sagt, vil den kunne rettes hvis bloggen blev lagt til side, for at blive læst igen en halv times tid senere. Det er småfejl, som der opstår når man bare skriver løs - men efter min mening ikke noget der trækker ned på den overordnede bedømmelse:
Det er et fantastisk skriftligt arbejde og din viden omkring fodbold afspejler sig også i bloggen - der er rigtig mange flotte detaljer, som gør denne blog bedre end så mange andre. Den måde du skriver på er virkelig fangende og giver en lyst til at læse mere.

Udover det skriftlige, så er idéen om en trilogi genial, det er virkelig godt tænkt og ser meget frem til at du skifter over til en ny vinkel - det er genialt det her!
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [En trilogi] : A boys dream (9)
« Svar #86: 19 Feb 2009, 12:03 »

ZaZZal, hvor ville livet være trist uden dig... Wink
Takker for de mange roser, men et eller andet sted er det sgu kritikken jeg er mest glad for.. Smiley God idé med at ligge bloggen lidt til side, for så at læse den igennem senere... Gjorde jeg også i en kort periode i folkeskolen, men så blev jeg belært om forfatterfrihed. Det førte så bare til en diskusion med min dansklære.
Men skal nok forsøge at tjekke op på det endnu en gang... Smiley
Og tja, lidt fodboldviden, og baggrundsviden skader jo ikke...

Men husk, dette er kun optakten til anden del... Wink
Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
[En trilogi] : A boys dream (10)
« Svar #87: 19 Feb 2009, 12:38 »


: Kapitel 10

Endelig kom forløsningen. Vi havde haft en dårlig periode, vores koncentration i slutningen af kampene var forsvindende. Mod Portuguesa kom vi foran efter 27 minutter, ved Everton, der havde afløst mig da jeg var småskadet, og mod Ipatinga scorede Ibson, på mit oplæg, efter 59 minutter. Men selvom vi i begge kamp lignede sikre vindere, ja så endte begge 1-1. Portuguesa udlignede efter 97 minutter og Ipatinga efter 89.

Også angrebet svigtede. Mod Cruzeiro i den første pokalfinale kamp badede vi i chancer, hele 16 afslutninger nåede vi frem til, men kun syv af dem ramte målet. I stedet valgte Cruzeiro at ramme målet på tre ud af fem, og scorede oven i købet på en af dem. Dermed tabte vi 1-0, selvom vi havde været klart bedst. Personligt sendte jeg to skud ved siden af mål.
Det samme gjorde sig lidt gældende mod Figueirense. Ud af vores otte afslutninger ramte kun to af dem målet. Denne gang stod jeg for en af afbrænderne. Selvom vi havde godt styr på kampen, var det alligevel Figueirense der kunne finde vejen til målet. 1-0 vandt de og på fire kampe skulle vi nok have vundet i hvert fald de to første og hentet point i de to sidste.

Djalminha var selvsagt ikke tilfreds. Det var vi spillere heller ikke, men det var som om en ond ånd hvilede omkring holdet. Vi spillede stadig vores flotte fremadrettede fodbold, og kom til en masse chancer. Der var bare ingen der kunne scorer. Samtidig var der også en uro i klubben. Flere rygter havde vist sig at holde stand.
Kléberson, Marcelo Valverde, Thiago Sales, Vander og Nílton, var alle taget til det sydlige Europa, mens Kayke og Paulo Sérgio var rejst sammen til Danmark, og FC København, mens Marcelo Lomba tog til Gent i Belgien.
Det virkede på spillerne som om de ikke vidste sig sikre på deres fremtid, og det fik så indflydelse på deres spil. For eksempel var det tydeligt at mærke på Erick Flores, at både Betis og Sevilla havde vist interesse for ham.

Den anden vej havde klubben sikret sig Rafael fra Cruzeiro. Et målmandstalent der netop var blevet udtaget til U20-landsholdet. Rygterne om Eduardo Salvio tegnede også til at være sande. I hvert fald havde Djalminha selv sagt, i et TV interview på TV Globo, at argentineren snart ville skrive under med klubben.

Med hensyn til mig selv. Ja, så var der så småt begyndt at ske noget. På trods af at mit spil ikke havde været så godt de seneste par kampe, ja så havde Manchester City, Arsenal, Real Madrid og A.C. Milan alle fået deres købstilbud accepteret af klubben, og jeg kunne se frem til at starte forhandlinger med alle klubberne.
Og en returkamp i pokalfinalen. Som skulle vindes!

Logged


ZaZZal
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: [En trilogi] : A boys dream (10)
« Svar #88: 19 Feb 2009, 12:49 »

Meget færre fejl denne her gang   Wink
Logged

Knudsholt
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [En trilogi] : A boys dream (10)
« Svar #89: 19 Feb 2009, 13:07 »

God blog, og som ZaZZal siger er den meget bedre skrevet, ser frem til hvilken klub Cleiton skifter til!!
Logged

"Statistik er som et miniskørt. Det giver gode ideer, men skjuler det vigtigste"

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010