home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 538 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  Coraggio #6
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Coraggio #6  (Læst 7052 gange)
Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Coraggio #6
« : 09 Feb 2009, 00:56 »

“Edy” skriver ny kontrakt!

Imens affaldet flyder i de napolitanske gader, har de lokale helte i fodboldklubben stor succes med Eduardo “Edy” Reja som træner. Ikke siden Maradonas tid, eller Diego som de så familiært kalder den argentinske legende, har klubben haft så stor succes, som tilfældet er netop nu. Ingen regnede med en så hurtig succes, da klubben i 2004 gik bankerot. Genopståelsen kan Napolis enorme fansskare takke én mand for; Aurelio De Laurentiis. Som en af Italiens helt store filmproducere havde han pengene og magten til at til at genføde en storklub, nu hvor mange ellers troede at hele eventyret var slut.

I første omgang indsatte De Laurentiis den italienske træner Giampiero Ventura, der har været træner for blandt andet Udinese og Sampdoria. Men tingene tog først fart da man fyrede Ventura, og hyrede Eduardo Reja. Med en kombination af argentinske, uruguayanske og italienske spillere har slovenskfødte Reja fået enorm succes som leder af spillerne i de lyseblå trøjer.

Napoli har lige siden genfødelsen som Napoli Soccer i 2004 haft enorme økonomiske fordele i forhold til deres modstandere. Som det fjerde mest populære hold i Italien, og med op mod seks millioner fans over hele kloden, var der fra start lagt op til tilskuerrekorder i Serie C1. Den kom da også endegyldigt, da man med 51.000 tilskuere til én kamp satte en svimlende rekord, som ikke vil blive slået i mange år fremover.

Denne succes har nu ført til at “Edy” har underskrevet en ny kontrakt med de lyseblå, denne gang frem til 2010.

“Jeg er meget glad for, at jeg er blevet enig med Aurelio og resten af bestyrelsen om en ny kontrakt. Jeg nyder virkelig livet her i Napoli, og jeg kan på nuværende tidspunkt ikke se mig selv forlade klubben.” Udtalte Reja.

Det er dog ikke en Reja, som vil se klubben fortsætte helt i samme spor:

“Der er en verden til forskel på nu og sidst klubben var oppe i Serie A. Jeg er derfor blevet enig med klubbens ledelse om, at vi ikke vil stagnere ved de gamle dyder, men fortsætte med at udvikle os i så stor stil, som vi har set det indtilvidere i min tid i klubben. Vi vil i fremtiden have øget fokus på vores egen talentudvikling, og det kræver udskiftninger i både stab og spillertrup. Udskiftninger som hele mandskabet bag og omkring klubben allerede er blevet informeret om.”

Reja vil indtilvidere ikke konkretisere disse udskiftninger, eller fortælle om salg af spillere i førsteholdstruppen vil være en mulighed.

« Seneste Redigering: 15 Feb 2009, 18:36 af Inferno » Logged

Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Coraggio
« Svar #1: 09 Feb 2009, 01:00 »

« Seneste Redigering: 22 Feb 2009, 12:52 af Inferno » Logged

Cesc
Gæst
 
Sv: Coraggio
« Svar #2: 09 Feb 2009, 01:15 »

Helt sikkert spændende Frederik.

Glæder mig til at læse mere, for jeg kender jo dit niveau.
Logged

Javope
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Coraggio
« Svar #3: 09 Feb 2009, 10:03 »

Det ser rigtig spændende ud. God historiefortælling, som inddrager det væsentlige og undlader det unødvendige. Rigtig lækkert!!

Jeg ser frem til flere updates...
Logged

"To the people who booed - Boo to you!". - Ian Holloway, Manager, Leicester City.

Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Coraggio
« Svar #4: 09 Feb 2009, 17:23 »

Jeg takker for kommentarene, og lover samtidig flere updates i løbet af aftenen!
Logged

Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Coraggio #1
« Svar #5: 09 Feb 2009, 23:08 »

Ambitiøse Reja åbner for de store svingdøre!

Selvom mange havde forventet store ændringer i Napoli, efter Eduardo Rejas seneste udmeldinger, havde ingen forventet, at der ville ske det, som er sket over de sidste par dage. Markante udskiftninger er blevet igangsat af Reja, der i alt har skaffet sig af med 23 spillere, og hele klubbens 12 mand store stab.

I dag anses det for værende essentielt at man har en god stab. En stab som kan pleje spillerne på den helt rigtige måde, og en stab som er uddannet i at træne spillere. Denne mening har Eduardo Reja også knyttet sig til. Efter hvad enhver anden træner, som lige har rykket op i Serie A, vil kalde en succesfuld sæson, med en ottendeplads sidste år. Mener Eduardo Reja nu, at man er nød til at gå i små sko, og omhyggeligt have alle elementer af klubben på plads, før man kan rykke op i den næste gruppe af hold; topholdene:

“Når man skal tage det sidste skridt op til de helt store drenge, handler det ikke kun om, at have en Diego Maradona til, på genial vis, at spille dig op, men også om hvem der skaber din Maradona. Hvem der hver dag møder for at træne de spillere, jeg har udvalgt. Det er hemmeligheden bag enhver succes; de hårdtarbejdende mennesker bag. Jeg anså ikke vores gamle stab for bare at være i nærheden af dem som løber rundt på Juventus, Inter eller AC Milans baner, og træner deres spillere.”

Det er ikke kun i staben, at Reja har ændret på sine favoritter, også i spillertruppen er der sket store ting. Hele 18 spillere er blevet frigjort deres kontrakter, 5 spillere er solgt, og en enkelt er lejet ud.

Mest markante salg må siges at være salget af Matteo Contini til Livorno. Selvsamme Contini som Napoli sidste år brugte 22 millioner på at hente fra Parma, er nu solgt til sølle 13 millioner, efter kun 28 ligakampe i klubben. Et tab på ni millioner som næppe ser godt ud på den napolitanske klubs økonomiske bundlinje. Derudover har Reja skilt sig af med Matteo Gianello, Gianluca Grava, Nicolás Amodio og Samuele Dalla Bona, som alle var udset til at være reservespillere i denne sæson. Den sidste der er kommet væk fra San Paolo, er Francesco Montervino der i de mindre række spillede en stor rolle i klubben, men nu er udlejet, med henblik på salg, til schweiziske Grashopper-Club Zürich.

“Vi har ikke en uendelig strøm af penge som mange andre klubber men derimod et stramt budget. Der er ikke plads til B-spillere, eller folk der indkassere store checks på et sølle fundament. Der er kun plads til de bedste, og jeg vurderede, at disse spillere ikke var rustet til vores kommende opgaver.” Udtaler Reja om de mange salg.


Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Coraggio #1
« Svar #6: 09 Feb 2009, 23:15 »

Uhh, rigtig god update. En del bedre end den første.
Sjovt at høre om dit spil løbende med mit i Napoli, og altid godt at høre dig blogge. (:
Logged

Javope
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Coraggio #1
« Svar #7: 09 Feb 2009, 23:17 »

Jeg ser frem til, hvad der ellers sker, når svingdørene er færdige med at "svinge"...

Ellers er det altså en super god blog. Grafikken er total enkel på den fede måde, og billederne skaber god stemning, fordi de har gode farver, som karakteriserer bloggen godt.
Logged

"To the people who booed - Boo to you!". - Ian Holloway, Manager, Leicester City.

niller122
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Coraggio #1
« Svar #8: 09 Feb 2009, 23:33 »

rigtig god blog.. er selv igang med et Napoli spil, og snart færdig med første sæson.. så glæder mig til at se hvad du kan gøre med det super hold de har.. glæder mig til at læse mere
Logged

You'll Never Walk Alone! - LIVERPOOL TIL DØDEN JEG SKILLER

Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Coraggio #1
« Svar #9: 11 Feb 2009, 19:26 »

Ambitiøse Reja lukker for de store svingdøre!

Hvis der kommer noget ud, må der også være kommet noget ind, og ja Eduardo Reja har ikke bare holdt restsalg, men også investeret i nye kræfter. Det er værd at bide mærke i, at Reja ingen italienere har købt; men derimod solgt fem. Hvilket muligvis kan give Napoli-truppen sammenholdsprobleme r i løbet af sæsonen, problemer der indtil nu ikke har været til stede.

Første køb Reja gjorde sig, var købet af den 20-årige Jan Blazek, som Napoli har brugt 8,5 millioner på at hente fra Slovan Liberec, hvor Blazek i tre sæsoner huseret. Det blev i alt til 36 kampe og ti mål for det tjekkiske hold. Sidste år var Blazek udlånt til UEFA Cup-aktuelle Slavia Prag med syv kampe og blot et enkelt mål som resultat. På trods af at Blazek indtilvidere ikke har vist den største næse for mål, har Reja store forventninger til den unge tjekke:

”Blazek har et enormt potentiale, og er også fast mand på det tjekkiske U/21 landshold, som ellers har mange stærke angribere i den aldersgruppe. Hans speed og hans gode evner alene mod målmanden gør ham til en perfekt backup for Lavezzi. Om et par år er hans fast starter.”

Det andet køb, og samtidig det dyreste, er den nu tidligere Manchester United målmand Tomasz Kuzszczak, som havde tabt andenmålmandskampen til Ben Foster, og derfor var uønsket i United. Efter at have været førstemålmand i West Bromwich i 05/06-sæsonen, var der bud, fra mange side, efter den dengang 23-årige Kuszczak, som valgte at blive lejet ud til giganten Machester United. Kuszczak imponerede Sir Alex Ferguson i en sådan grad, at han smed 20 millioner efter polakken. Sidste år spillede han ni kampe for mesterskabsklubben, men har altså i år måtte give op i kampen om målmandsposten, og det har ført til, at Napoli har smidt 21 millioner på bordet for ham.

”Tomasz er en absolut topklasse målmand, som fortjener at stå fast i hver kamp. Han har længe imponeret mig med bundsolide præstationer. Så da jeg fik tip om, at han var i uføre hos United tog det mig ikke lang tid at faxe et købsforslag.” Siger Eduardo Reja om købet af den 26-årige polak.

Kuszczak var dog ikke det eneste køb den dag. Brasilianeren Leonardo havde nemlig også fået problemer i Ajax. Den mangeårige Feyenoord-spiller som Ajax købte i NAC Breda, ville ikke stille sig tilfreds med sit tredje år som reserve, og søgte derfor nye græsbaner. Heller ikke her var Napoli sløve til at hive millionerne ud af tasken, og 11 af slagsen fik Ajax til at acceptere et klubskifte, og Leonardo fik sit ønske opfyldt.

” Leonardo har i mange år udmærket sig som en af Æresdivisionens bedste teknikere, og et indkøb til vores tyndbesatte venstre fløj var nødvendig. Han har lige det, vi manglede i truppen; et ekstremt stort teknisk talent, som kunne afgøre de store kampe for os. Samtidig har Leonardo uvurderlig erfaring med europæisk topfodbold fra europæiske eventyr med både Ajax og Feyenoord.” Forklarer Reja.

Rejas fjerde køb kom også fra Æresdivisionen, denne gang var passet også hollandsk, og navnet var Theo Lucius. Højrebacken blev erhvervet i Feyenoord for blot 1,8 millioner danske kroner. Næppe noget pengemændene i Feyenoord er glade for, set i lyset af at han i 2006 blev hentet til Feyenoord fra PSV med et prisskilt på hele 11 millioner. Theo Lucius har mange strenge at spille på, og han gør sig godt både i offensiven og i defensiven.

”Theo Lucius er en arbejdshest af den gamle skole, han går altid på banen for at yde 100 procent, og det er meget vigtigt. Hans store rutine vil også hjælpe Santacroce, som han vil rotere med, til at blive en bedre spiller. Derudover kan Theo også sagtens gøre sig på den centrale midtbane, og det giver også en bredde, som vi slet ikke havde sidste år.” Siger Reja om den garvede hollænder.

Delejerskab er en option som mange trænere gør brug af når de skal købe unge spillere, og en af de bedste unge spillere i Italien netop nu er svenske Albin Ekdal. Denne mulighed for et teste de unge spillere før et endeligt køb har Napoli gjordt brug af i Ekdals tilfælde. Hvilket betyder, at Ekdal i denne sæson vil høre hjemme på San Paolo, men stadig være halvt ejet af storklubben Juventus. Selvom Ekdal aldrig har fået en kamp for Den Gamle Dame, så er han en meget eftertragtet vare på det italienske spillermarkedet. Med sine kun 19 år, har han fremtiden foran sig, en fremtid som Napoli indtilvidere har givet 12 millioner for at være en del af.

”Der er ingen tvivl om, at Albin er en af de bedste unge spillere i Italien netop nu, og enhver fodboldekspert med respekt for sig selv har hørt om ham. Allerede nu besidder han store evner, og jeg ser ham som en perfekt backup for Hamsik.” Udtaler Reja om Ekdals kommende sæson i Napoli.

Det sidste køb kommer fra et land, hvor fodbold er en sport med halvfede fyre og en oval bold; USA. Oguchi Onyewu er navnet, og han har de sidste par år været en meget vigtig brik i Standard Lieges store succes. Som forsvarsgeneral har han imponeret i en sådan grad at Newcastle i 2007 lånte ham i et halvt år, dog uden at det førte til et køb. Den 26-årige amerikaner med de nigerianske rødder har allerede opnået 39 landskampe for USA. Unyewu vil sandsynligvis få svært ved at tilkæmpe sig en startplads i kamp med blandt andre Paolo Cannavaro og Salvatore Aronica, men det bliver alligevel spændende at følge hans karriere på San Paolo.

”Oguchi er en yderst kompetent centerforsvarer, som vil kunne skubbe enhver italiensk angriber omkuld. Jeg ser ham virkelig som en stærk kandidat til startelleveren, og et fantastisk køb med truppens bredde in mente.” Siger “Edy” om købet til en værdi af 12 millioner.

coraggio


Logged

Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Coraggio #2
« Svar #10: 11 Feb 2009, 20:01 »

Nu er truppen i andet indlæg opdateret, og jeg håber, at kunne bringe to opdateringer mere i aften!
Logged

Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Coraggio #2
« Svar #11: 12 Feb 2009, 01:17 »

målmanden

Tomasz Kuszczak, Gennaro Iezzo

Hele ni år er der mellem de to målmænd. Polakken og italieneren skal være den sidste forhindring, inden modstanderne kan tilføje et point på måltavlen. Kuszczak er ved at nå det formodentlige højdepunkt i hans karriere, mens Iezzo forlængst har passeret de største bjerge. Klasseforskellen er da også meget tydelig på de to målmænd, en dyst som Kuszczak vinder med adskillige cykelhjul. Erfaring er muligvis det eneste, Iezzo kan give videre til Kuszczak, da den tidligere United-spiller som sagt er langt foran i alle dele af målmandsspillet. Ligesom at Kuszczak er langt foran Iezzo, er en mand som Buffon også meget langt foran Kuszczak. Og Napoli mangler stadig meget, før de er stærke nok til at udfordre topholdene på den post, og en eventuel erhvervelse af en yngre reservemålmand til jul vil være et foretrække for napolitanerne.

forsvaret


Paolo Cannavaro, Fabiano Santacroce, Mirko Savini, Salvatore Aronica, Leandro Rinaudo, Oguchi Onyewu, Theo Lucius, Luigi Vitale
 
Klublegenden Paolo Cannavaro har de to seneste sæsoner været selvskrevet til en plads i midterforsvaret, og har også været en af hovedårsagerne til Napolis succes. Men med tilkomsten af Aronica, Rinaudo og Onyewu er Cannavaro lige pludselig sat langt tilbage i kampen om en startplads, som umiddelbart går til Aronica og Onyewu. Når Cannavaro har mistet sin sikre plads i startelleveren, er det ikke et tegn på, at lillebror-Cannavaro er blevet dårligere. Napolis centerforsvar er derimod forbedret med flere niveauer, og både Aronica og Onyewu er folk, som kunne bejle til en startplads på mange europæiske tophold. Problemet er dog, at de ikke har spillet sammen op til ligastarten, da Aronica blev skadet kort inden Onyewu kom til klubben, en skade som nok også kommer til at gå ud over det første kvartal i sæsonen.

Backpladserne er også forholdsvis stærkt besat i Napoli. Med Santacroce og Lucius på højre back og Vitale og Savini på den venstre, er alderskonstellation en den samme; en ung spiller omkring de 20 og en ældre spiller omkring de 30. Begge pladser er der hård kamp om, og især i højreside kommer rotationssystemet formentlig i brug. Lucius er stærkere frem ad banen, mens Santacroce er bundsolid bagtil. Hollænderen er dog qua sin alder stadig et enkelt skridt foran italieneren. Selvom der stadig er konkurrence i venstre side, er Vitales overtag dog større end Lucius’, og han vil nok blive brugt i de fleste kampe. Ligesom det gjorde sig gældende på målmandsposten, så mangler Napoli alligevel en del, før deres backs er ligeså gode som de tilsvarende fra Inter, AC Milan og Juventus. Heldigvis for Napoli har både Santacroce og Vitale alderen med sig, og de kan nå at udvikle sig endnu.

midtbanen


Christian Maggio, Manuele Blasi, MIchele Pazienza, Walter Gargano, Mariano Bogliacino, Andrea Russotto, Leonardo, Piá, Marek Hamsik, Albin Ekdal

På den defensive midtbane huserer der to meget stærke spillere i Gargano og Blasi, der begge har evnerne at præstere igennem en hel sæson. Den lidt yngre Gargano har evner både offensivt og defensivt, og hans spidskompetence ligger helt klart i hans meget solide bundniveau. Blasis fortrin ligger helt klart i det defensive og i hans meget stærke psyke. Konkurrencen mellem de to er meget tæt, og forskellen på deres evner er meget små, men det ser indtilvidere ud som om, at Reja foretrækker Gargano på den defensive midtbane. Selvfølgelig er der flere trin op til folk som Pirlo og Gattuso eller Viera og Sissoko, og selvom både Blasi og Gargano er meget dygtige midtbanespillere, er dette endnu en position, som Napoli bør kalde efter forstærkninger til.

Pladsen lige foran Blasi og Gargano er besat af én mand, Marek Hamsik, kongen over Napoli i dag, sådan som Maradona var det for 20 år siden. Slovakken er ubestridt manden som skal føre Napoli til sejr. Hans evner med og uden bold er langt foran backup’en Ekdals. Men ligesom Hamsik er Ekdal også en mand, der har alderen med sig, endda i endnu større grad. De vil i fremtiden kunne udgøre en fantastisk duo, hvis Napoli formår at holde fast på dem begge, men for nu er Hamsik lige et par hestehoveder foran. Pladsen som midtbanekreatør er nok det eneste sted på banen, hvor Napoli kan byde op til dans med de bedste, og Hamsik vil nok være en eftertragtet herre i de kommende år.

På fløjerne er de to starter overlegne i forhold til deres backups. Maggio giver, som holdets måske bedste spiller, Russotto baghjul. Og Maggio kommer nok også til at starte inde i så mange kamp, som det er muligt. Selvom Russotto langt fra er en dårlig spiller, så har Maggio nogle evner som er usædvanlige for en kant, men evner som samtidig gør ham unik og ekstrem svær at forberede sig på for modstanderen. Den nye kant i højre side hedder Leonardo, og er faldet på et meget tørt sted, hvor den eneste backup er Piá, som ikke kan tilbyde meget andet end sin hurtighed. Leonardo tilbyder derimod nye dimensioner til Napolis spil, da han ene og alene kan afdrible de fleste forsvarsspillere i Serie A. Samlet set er kanterne et farligt våben for Napoli, og selvom de ikke hedder Mancini eller Ronaldinho, er de blandt de bedre i ligaen. Dog er Piá en meget svag backup; et sted som Napoli skal styrkes på, hvis de vil spille med om medaljer.

angrebet


Ezequiel Lavezzi, Marcelo Zalayeta, Jan Blazek, Germán Denis

Angrebet er bygget op omkring princippet om én fysiskstærk og én hurtig spiller. Og blandt de fire spillere gemmer der sig to til hver kategori. Zalayeta og Denis i kamp om pladsen som den fysiskstærke, mens Blazek og Lavezzi kæmper om pladsen som den hurtige angriber. Den første kamp er meget tæt, og de to spillere vil nok rotere en del, selvom Zalayeta nok bliver foretrukket til de store kampe i kræft af hans enorme rutine fra hans tid i både Juventus og Sevilla. Den anden strid er derimod knap så tæt, selvom Blazek er et stort talent, er Lavezzi klart at foretrække. Den unge argentiner er en af de hurtigste spillere i Serie A, og det vil sammen med hans tekniske færdigheder nok give de fleste forsvarer rynker i panden. Igen er Napoli lige et niveau bagefter de tre tophold som har henholdsvis Trezeguet, Shevchenko og Ibrahimovich. Men Lavezzi er en mand som sagtens kan lave mange mål i den kommende sæson.



Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Coraggio #3
« Svar #12: 12 Feb 2009, 01:27 »

Fantastisk blog, men fatter simpelthen ikke hvorfor du vil bruge Aronica fremfor Cannavaro? Cannavaro er bedre mentalt og fysisk. Ellers ser det fornuftigt ud uden tvivl, du er jo en fantastisk skribent.
Logged

Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Coraggio #3
« Svar #13: 12 Feb 2009, 01:35 »

Fantastisk blog, men fatter simpelthen ikke hvorfor du vil bruge Aronica fremfor Cannavaro? Cannavaro er bedre mentalt og fysisk. Ellers ser det fornuftigt ud uden tvivl, du er jo en fantastisk skribent.

Tusind tak for din ros, den er jeg meget meget glad for!

Angående Aronica kontra Cannavaro så vil den endelige afgørelse falde i løbet af sæsonen. Men lige nu synes jeg, at Aronica er foran i kampen, hans markeringer og tacklinger ligger bare meget bedre end Cannavaros. Men det er da meget muligt, at Cannavaro imponerer mig, og gør det rigtig godt, når sæsonen bliver skudt igang!
Logged

Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Coraggio #3
« Svar #14: 12 Feb 2009, 02:02 »

Forøvrigt så tager jeg gerne SS af alle spillerne, hvis folk er interesseret!
Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010