home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 434 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  En tronfølger er født
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] Udprint
Forfatter Emne: En tronfølger er født  (Læst 17804 gange)
AH
Gæst
 
Sv: En tronfølger er født
« Svar #30: 16 Okt 2005, 00:57 »

Ja tilbage til topic Smiley


Ikke fordi Kongefamilien interesseret mig men er da okay der endelig kom en tronarving

Så kan vi jo være glade for at det ikke blev en pige, for så skulle der ændres i grundloven og jeg ved ikke hvad Peace

Alt for stort et besvær for et mennekser Grin
Logged

SaneSoul
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: En tronfølger er født
« Svar #31: 16 Okt 2005, 01:31 »

Så kan vi jo være glade for at det ikke blev en pige, for så skulle der ændres i grundloven og jeg ved ikke hvad Peace

Alt for stort et besvær for et mennekser Grin

Planerne om at ændre grundloven er stadig på bordet, selvom det blev en dreng.
Logged


You know what 'FEAR' stands for? It stands for 'False Evidence Appearing Real.' It's the darkroom where Satan develops his negatives.

AH
Gæst
 
Sv: En tronfølger er født
« Svar #32: 16 Okt 2005, 01:36 »

Planerne om at ændre grundloven er stadig på bordet, selvom det blev en dreng.

Nårh ja.. Det er faktisk rigtigt Wink Havde lige glemt det Peace

Men der bliver nok ikke den samme medie-rabaler om det nu, hvor det blev en dreng..
Logged

SaneSoul
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: En tronfølger er født
« Svar #33: 16 Okt 2005, 01:44 »

Nårh ja.. Det er faktisk rigtigt Wink Havde lige glemt det Peace

Men der bliver nok ikke den samme medie-rabaler om det nu, hvor det blev en dreng..

Tro mig, det vil alligevel være i medierne meget. Der er ikke foretaget grundlovsændring siden 1953 (hvis jeg ikke husker galt). Derudover vil det kræve nyt folketingsvalg så du kan være sikker på at medierne vil være over det hele!
Logged


You know what 'FEAR' stands for? It stands for 'False Evidence Appearing Real.' It's the darkroom where Satan develops his negatives.

AH
Gæst
 
Sv: En tronfølger er født
« Svar #34: 16 Okt 2005, 01:47 »

Tro mig, det vil alligevel være i medierne meget. Der er ikke foretaget grundlovsændring siden 1953 (hvis jeg ikke husker galt). Derudover vil det kræve nyt folketingsvalg så du kan være sikker på at medierne vil være over det hele!

Hehe, okay Wink En mand med erfaring taler. Smiley Jeg må indrømme, at jeg ikke ved ret meget om det, men umiddelbart syntes jeg ikke, at det så helt så spændende ud for medierne Opstemt
Logged

SaneSoul
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: En tronfølger er født
« Svar #35: 16 Okt 2005, 02:30 »

Hehe, okay Wink En mand med erfaring taler. Smiley Jeg må indrømme, at jeg ikke ved ret meget om det, men umiddelbart syntes jeg ikke, at det så helt så spændende ud for medierne Opstemt

Måske ikke for Se & Hør, men tv og rigtige aviser vil helt sikkert beskæftige sig med det. Det er en meget kompliceret proces at ændre grundloven. Så vidt jeg husker kræver det nogenlunde følgende:

1) Et lovforslag om ændring af grundloven skal udarbejdes
2) Folketinget skal vedtage lovforslaget
3) Forslaget skal ud til folkeafstemning hvor mindst 60% (så vidt jeg husker) af befolkningen skal stemme
4) Forslaget skal vedtages ved folkeafstemningen
5) Der skal udskrives nyvalg til folketinget
6) Et nyt folketing skal vælges
7) Det nye folketing skal igen vedtage lovforslaget

..... Og derefter er det en realitet. Så der vil uden tvivl være enorm mediedækning. Hæng mig ikke op på detaljerne, men proceduren er nogenlunde som ovenfor beskrevet.
Logged


You know what 'FEAR' stands for? It stands for 'False Evidence Appearing Real.' It's the darkroom where Satan develops his negatives.

SaneSoul
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: En tronfølger er født
« Svar #36: 16 Okt 2005, 02:34 »

Og lad mig for en god ordens skyld gøre det klart at jeg ikke selv husker den seneste grundlovsændring. Jeg er født i 1983 Wink
Logged


You know what 'FEAR' stands for? It stands for 'False Evidence Appearing Real.' It's the darkroom where Satan develops his negatives.

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: En tronfølger er født
« Svar #37: 16 Okt 2005, 02:35 »

2/3 del af folketinget skal stemme Smiley

100*2/3=66,6%, og ikke kun 60% Peace
Har lige haft om grundloven i Samfundsfag, og det er det eneste jeg kan huske funny
Logged

SaneSoul
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: En tronfølger er født
« Svar #38: 16 Okt 2005, 02:40 »

2/3 del af folketinget skal stemme Smiley

100*2/3=66,6%, og ikke kun 60% Peace
Har lige haft om grundloven i Samfundsfag, og det er det eneste jeg kan huske funny

My bad. Men jeg var da tæt på alligevel Wink
Logged


You know what 'FEAR' stands for? It stands for 'False Evidence Appearing Real.' It's the darkroom where Satan develops his negatives.

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: En tronfølger er født
« Svar #39: 16 Okt 2005, 02:45 »

Jeg skal ikke kunne sige, om det er det helt rigtige, jeg har fundet her, men det lyder da emget fornuftigt:

Kapitel X

§ 88
Vedtager folketinget et forslag til en ny grundlovsbestemmels e, og regeringen vil fremme sagen, udskrives nyvalg til folketinget. Vedtages forslaget i uændret skikkelse af det efter valget følgende folketing, bliver det inden et halvt år efter den endelige vedtagelse at forelægge folketingsvælgerne til godkendelse eller forkastelse ved direkte afstemning. De nærmere regler for denne afstemning fastsættes ved lov. Har et flertal af de i afstemningen deltagende og mindst 40 pct. af samtlige stemmeberettigede afgivet deres stemme for folketingets beslutning, og stadfæstes denne af kongen, er den grundlov.
Logged

SaneSoul
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: En tronfølger er født
« Svar #40: 16 Okt 2005, 04:22 »

Ok så skal punkt 5-6-7 stå inden 3 og 4 i min liste ovenfor. Men ok, jeg har ikke haft samfundsfag i gym så hvad fanden ved jeg Smiley
Logged


You know what 'FEAR' stands for? It stands for 'False Evidence Appearing Real.' It's the darkroom where Satan develops his negatives.

tim
Gæst
 
Sv: En tronfølger er født
« Svar #41: 16 Okt 2005, 09:22 »

Der er ikke foretaget grundlovsændring siden 1953 (hvis jeg ikke husker galt).

Du husker sandelig ikke galt! Det var dengang Frederik IX var konge, og den første VK-regering styrede Danmark.
Logged

Sider: 1 2 [3] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010