home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 22:56:21 szukizek Blogkonkur... 15# Hjertet banker kun...
I dag kl. 21:04:37 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 20:45:32 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
I går kl. 20:44:32 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
I går kl. 13:42:23 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23334
  1 Bruger, 718 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: MrThes
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  The Millers - Mestre 2017/2018
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 9 Udprint
Forfatter Emne: The Millers - Mestre 2017/2018  (Læst 31761 gange)
Erhardt
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
The Millers - Mestre 2017/2018
« : 24 Jan 2009, 10:38 »

Den 8. juli 2008

Mr. Nobody bliver cheftræner hos The Millers
- klubben og dens udfordringer

Efter en længere periode som træner i det skotske har Mr. Nobody valgte at skifte The Spiders ud med The Millers, Rotherham United. The Millers har i de seneste år været igennem en turbulent periode, som betyder, at de i dag frister en tilværelse i Coca Cola League 2.
Don Valley

I det engelske divisionssystem tolerere man ikke at klubber kommer i økonomisk uføre og må under administration. Det giver automatisk en straf på ti minuspoint. The Millers har hun 2 sæsoner i træk måtte tage i mod en pointstraf. Sidste år betydning de -10 strafpoint, at de måtte rykke ud af Coca Cola League 1 og da der ikke der var nogen synlige forbedringer har de fået en pointstraf på -17 point inden sæsonstarten. I samme situation er Bournemouth og Luton, Luton har dog fået en straf på -30 point.

Da Mr. Nobody tidligere haft succes med at føre en lille klub op i ”superligaen, men kan han magte opgaven hos The Millers. Som det er givet ovenstående, så er der ikke de store finanser til at sejre med, hvorfor alle spillere der skal hentes, skal være på fri transfer.

Det Nobody kan lokke med, at gode træningsfaciliteter og så Don Valley, som er klubbens imponerende stadion med en kapacitet på 25.000. Derudover har klubbens formand store forventninger til holdet, hvorfor det er planen, at man på kort sigt skal op i Coca Cola League 1 igen.

Vi vender snart tilbage med trup-info samt klubbens forbereldeser, via træningskampene.
« Seneste Redigering: 14 Jul 2009, 19:27 af Erhardt » Logged

En gang FM - altid FM Smiley

Cesc
Gæst
 
Sv: The Millers
« Svar #1: 24 Jan 2009, 10:55 »

Rigtig spændende, uden tvivl! :-)

Håber den bliver lige så god som din seneste blog!
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Millers
« Svar #2: 24 Jan 2009, 11:09 »

Det her lover super godt! Jeg er fast læser fra nu af!  Thumbs Up
Logged

superpew
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The Millers
« Svar #3: 24 Jan 2009, 11:09 »

Weee super lækkert. Var også vild med den tidligere blog.

Jeg synes dog, at det er ærgeligt du ikke har udviklet dig grafisk, men hvis det bare er skriften du vil ligge vægt på, så er det 100% fair.

Hvis du skulle have brug for noget, så står jeg i hvert fald altid klar Erhardt. Thumbs Up

KIU! Roterham for the win! Wink
Logged

Bendtner_23
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The Millers
« Svar #4: 24 Jan 2009, 11:28 »

Super!
Har læst meget af dine seneste blog og den her kan kun blive super!  Thumbs Up
Logged

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead

Erhardt
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Millers
« Svar #5: 24 Jan 2009, 21:24 »

Mange tak for den meget positive modtagelse for denne nye blog. Jeg vil gøre alt i min magt, til at den bliver på højde med min tidligere.

Jeg synes dog, at det er ærgeligt du ikke har udviklet dig grafisk, men hvis det bare er skriften du vil ligge vægt på, så er det 100% fair.

Hvis du skulle have brug for noget, så står jeg i hvert fald altid klar Erhardt. Thumbs Up

Jeg ville gerne udvikle min grafik, men da jeg er en gammel dreng på 30+ og jeg absolut ikke har nogle færdigheder på området - så må jeg nøjes med at fokusere på min tekst, men jeg vil da huske på dit tilbud Smiley

Jeg håber, at der snart kommer en ny update, da træningskampene er ved at være overstået og truppen er sat Tunge
Logged

En gang FM - altid FM Smiley

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Millers
« Svar #6: 24 Jan 2009, 21:55 »

Fuck grafikken!

Dejligt at se dig med en ny blog - den skal blive rigtig spændende at følge.

Thumbs Up
Logged

Pepe
Gæst
 
Sv: The Millers
« Svar #7: 24 Jan 2009, 22:05 »

Lækkert! Glæder mig til at følge det her!
Logged

Drillo
Gæst
 
Sv: The Millers
« Svar #8: 25 Jan 2009, 00:37 »

Jeg læste med i din Spiders Blog og må sige at det er den bedste blog jeg har læst her på siden.
Så jeg håber at den her bliver lige så spændende og lang Wink
Jeg syntes ikke at grafiken er så vigtig da du skriver vildt godt (bare min mening)

The Millers i Premier League Smiley


Ser meget frem til at følge med fast.
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Millers
« Svar #9: 25 Jan 2009, 20:51 »

Hvis du bare når lidt af det niveau du viste med the spiders bliver det her jo en kongeblog.. ser frem til at følge din færd.. KIU Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

Erhardt
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Millers
« Svar #10: 26 Jan 2009, 19:19 »

Den 8. august 2008

The Millers satser på topplacering
- Nobody går imod sine egne grundprincipper
Får Sheffield et nyt tophold?

Til trods for at klubben er tildelt en pointstraf, så er det bestyrelsens forventning, at klubben slutter i den øverste halvdel (nr. 10), hvorfor der allerede inden Nobodys tilgang var store forventninger til truppen. Og forventningerne kan kun have vokset dag for dag igennem den seneste måned, med de ting der er sket i Sheffield-klubben.

Mr. Nobody har nemlig været utrolig heldig på transfermarkedet og dermed fået styrket en allerede god trup – i hvert fald når man ser på truppen på papiret – en anden snak er selvfølgelig hvordan de kommer til at præstere på banen.

Bestyrelsen havde fra start lukket for yderligere staff-ansættelser, hvorfor Nobody har kunne bruge sin energi 100% på at finde nye spiller – spillere som skulle findes med et 0-transferbudget. Indsatsen har betydet, at The Millers har fået ikke mindre end 9 nye spillere, hvoraf flere af dem har erfaring fra højeste niveau.

Processen har dog haft den betydning, at Nobody er gået imod et af sine grundprincipper, nemlig det at han har overskredet klubbens lønbudget. En del af Nobodys filosofi er nemlig, at et ordentligt økonomisk fundament kan skabe en stærk klub, og her er det vigtigt, at lønbudgettet overholdes. Inden transferhandlerne startede var der en buffer på 900 £ om ugen, hvilke gav råd til en god forstærkning – men meget uventet var der utrolig mange klubber som accepterede The Millers 0-bud på spillerne og samtidig havde spillerne interesse for at skifte, hvorfor Nobody simpelthen ikke kunne sige nej til dem, trods klubbens historik med økonomiske sanktioner.

Samlet har investeringerne betydet, at klubben pt. har overskredet deres lønbudget med 9.000 £ om ugen, hvorfor flere reservespillere allerede er sat til salg for at undgå røde tal på bundlinjen.

Men inden der kunne gives et billede af setup’t af truppen og ”Starting 11” skulle klubben igennem 5 træningskampe.

Træningskampene

Inden Nobodys tiltrædelse havde klubben allerede arrangeret 5 spændende træningskampe, fire kampe mod britiske tophold og en enkelt mod et lavere rangerende hold, nemlig klubbens feederklub Matlock.

Træningskampene forløb som følgende;

Rotherham United 1-3 Stoke
Rotherham United 1-1 Falkirk
Matlock 0-2 Rotherham United
Rotherham United 1-6 Blackburn
Rotherham United 1-3 West Bromich


En sejr, en uafgjort og 3 nederlag må betragtes som fuldt ud acceptabelt. Sejren over Matlock var forventet, men klubben og den fans havde forventet en større sejr. Derimod var det uafgjorte resultat mod Falkirk et udtryk for en imponerende indsats og samtidig gav The Millers Stoke og West Bromich kamp til stregen. Derfor tages kollapset mod Blackburn ikke så tungt.

Samlet set har det været en god optakt, da klubben har givet bedre modstandere god modstand og samtidig har de fået åbnet langt bedre forsvar end hvad man må forvente at møde i ligaen. Dermed har det været en god proces, hvor spillerne har fået vist hvad de kan – eneste problemstilling er – hvem der skal vogte målet.

Starting 11

Taktik…

Mr. Nobody har valgt at ligge sig fast på en af de kendte standard-taktikker, med enkelte tilrettelser, nemlig 4-4-2 Attacking Diamond. Korrektionen består i, at den offensive midtbane er trukket ned på den centrale midtbane, og så er pilen på den defensive midtbane annulleret. Med dette i baghovedet er Mr. Nobody kommet frem til følgende…

Starting 11

På målmandsposten er der fortsat en kamp mellem nyindkøbet Jan Budtz og Andy Warrington. Budtz er hentet i Hartlepool (C. C. League 1), hvor han spillede 28 kampe sidste sæson, mens han startede i Roskilde. Warrington derimod vogtede buret for The Millers sidste sæson og hans kampe på højeste niveau, er sket hos York og Doncaster i C. C. League 1. Begge målmænd har deres kompetencer og har begge vist gode tegn under træningskampene, hvorfor de første kampe skal vise, hvem der bliver 1. keeper.

Højre back bliver 26-årige Mark Lynch. Lynch fik sin fodboldopdragelse hos mægtige Manchester United, men det blev aldrig til en kamp for dem. Derimod har han flere gange været i action i Championship Division for henholdsvis Sunderland og Hull.

Junior er navnet på sommerens hotteste indkøb i den lille Sheffield-klub, et køb som faktisk også kom bag på Nobody. 35-årige Junior har i sin tid spillet 5 sæsoner i Serie A for Parma og Siena fra 2000-2004, hvorefter han har spillet på højeste niveau i sit hjemland. Og netop Brasilien har han spillet for 17 gange, hvor det er blevet til 1 mål! Dermed burde han have kvaliteter til mere og med en pris på 70.000 £, virkede det urealistisk, at São Paulo ville acceptere 0-budet. Dette gjorde de og Junior sagde god for kontrakttilbudet, hvorfor The Millers i den kommende sæson har glæde af den tidligere brasilienske landsholdspiller som venstre back.
N'Gotty blot en af forsvarklipperne

På en af de centrale forsvarspladser finder vi Bruno N’Gotty, som har rundet de 37 år. Men med 5 sæsoner i Premier League, 11 sæsoner i Ligue 1 og 3 i Serie A har han en kæmpe erfaring, som vil være en ekstra bonus.

Den sidste i forsvarskæden er landsholdsaktuelle Dennis Lawrence. Den 34-årige Trinidad & Tobago-spiller har indtil videre opnået 75 landskampe, men klubmæssigt er hans højeste niveau C. C. League 1 hos bl.a. Swansea.

På en af de vigtigste pladser på holdet er 24-årige Paolo Mills at finde. Mills skal udfylde den defensive midt, hvor han skal være bindeleddet mellem de defensive og offensive kræfter. Mills har en historik der går tilbage til flere kampe for Derby i Championship Division, men har repræsenteret Rotherham siden 2006.

På den centrale midtbane er der tre fightere, som skal fodre angriberne med den ene assist efter den anden. Den første er Michael Cummins som har været hos Middlesborough, hvor det blev til en enkelt PL-kamp. Derefter har han i flere sæsoner spillet for Port Vale i C. C. League 1. Nobody har hentet ham til, som endnu en erfaring og stærk slider.

Den anden er Danny Harrison, 25 år. Harrison har været i klubben i to år, og før det har det altid heddet Tranmere.

Og den sidste er Mr. Swansea, nemlig Kristian O’Leary. Han har spillet hos Swansea i 12 sæsoner, og mange troede han ville blive der, men Nobody fik ham overraskende overtalt til et skifte.
Cadamarteri ny Millers profil?

Dermed er vi nået til angrebsduoen, hvor den første er en gammel kending fra Premier League. Der er tale om Danny Cadamarteri, som i perioden 1996-2002 præsenterede Everton i hele 92 kampe, hvor det blev til 13 mål. Derefter er hans karriere gået jævnt ned af bakke og Cadamarteri er nu hentet til The Millers fra Huddersfield, hvor han dog spillede mere eller mindre fast sidste sæson, men åbenbart var blevet til overs.

Sidste mand i Starting 11 er ligeledes en angriber med erfaring fra øverste niveau. Der er tale om den tidligere Celtic-spiller, Mark Burchill, som også har 6 landskampe for Skotland på hans CV. Burchill har i perioden 2005-2008 præsenteret Dunfermline, hvor han var fast mand, men Rotherham signede den 11. juni den 28-årige bomber på en 2-årig aftale. En mand som Nobody er glad for allerede var i truppen ved hans tiltrædelse.

Spændende reserve

Ud over Starting 11, så er der endnu en spiller, som vi vil præsentere her, som kan have afgørende indflydelse på den kommende sæson. Der er tale om 39-årige Paul Furlong, som er en rigtig stærk boksspiller. Furlong har tidligere været hos Chelsea, hvor det blev til 38 kampe og 10 mål, men det er efterhånden mange sæsoner siden.

Sæsonen

Og nu er vi endelig nået til det vi alle har ventet på, nemlig sæsonstarten og dermed Coca Cola League 2-debut til Mr. Nobody. Første kamp bliver ude mod Aldershot.
« Seneste Redigering: 26 Jan 2009, 19:30 af Erhardt » Logged

En gang FM - altid FM Smiley

Bendtner_23
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The Millers
« Svar #11: 26 Jan 2009, 19:27 »

Rigtig godt skrevet. Det tegner rigtig godt med The Millers. Håber du kan få samme succes, som med "The Spiders"
Fandt dog en enkelt fejl (Flueknepperi:D)
Du skrev:
Matlock 2-0 Rotherham United
Sejren over Matlock var forventet.
Logged

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead

Erhardt
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Millers
« Svar #12: 26 Jan 2009, 19:31 »

Rigtig godt skrevet. Det tegner rigtig godt med The Millers. Håber du kan få samme succes, som med "The Spiders"
Fandt dog en enkelt fejl (Flueknepperi:D)
Du skrev:
Matlock 2-0 Rotherham United
Sejren over Matlock var forventet.

Tak - det var selvfølgelig Matlock 0-2 Rotherham.

Fejlen er rettet og tak for dit feedback - det varmer altid Smiley
« Seneste Redigering: 26 Jan 2009, 19:35 af Erhardt » Logged

En gang FM - altid FM Smiley

Erhardt
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Millers
« Svar #13: 07 Feb 2009, 11:05 »

20. december 2008

Holdet er ved at tage form
- økonomien på vej mod røde tal

20 kampe er afviklet og The Millers ’Starting 11’ er endelig fundet. Mr. Nobody havde ellers inden sæsonen udset sig den perfekte startformation, men skader og gjort at enkelte reserver har vist sig mere værd end hvaf Nobody havde lagt dem af værdier.
Reid fra 5. valg til 2. valg

Den største skuffelse af alle er Danny Cadamarteri, som ellers var udset til at blive en af sæsonen profiler, men efter en ellers god start, har han skuffet fælt. En mindre skade har sat ham fuldstændig ud af form og hans skarphed foran kassen er ikke eksisterende. Dermed er han degraderet til reserverne og sat til salg, da han er en af dem der bidrager til den større overskridelse af lønbudgettet.

I stedet er det 5. valget på angriberposten, Reuben Reid der i den grad har taget chancen. Med 4 mål i de seneste 11 kampe er han nu manden der danner angrebsduo med Burchill, men 40-årige Furlong bliver brugt i høj grad, da han har store kvaliteter.

Derudover har højre back Mark Lynch spillet sig af holdet. Lynch har egentlig gjort det ok, men 32-årige Marc Joseph har i den grad grebet chancen, når han har fået det og med 7.01 i snit er han en af The Millers bedste spillere.

Holdets bedste spiller er dog en duel mellem Kristian O’Leary og brasilianske Junior. O’Leary styre midtbanen i stor stil og er tilmed holdet topscore med 6 mål i 21 kampe. Junior derimod er den spiller med det højeste bundniveau. Han spiller ikke en dårlig kamp og derudover er han både målfarlig og en utrolig vigtig brik i det offensive spil. Han har således lavet 7 assists og lavet 2 mål. Det er muligt han er den højst betalte spiller, men han er alle pengene værd.

Derudover er der ingen tvivl længere på målmandsposten. Jan Budtz har spillet rigtig godt og Andy W er sat til salg.

Coca Cola League 2
Sort plet for Nobody

Efter de 10 første kampe var Sheffield-holdet ubesejret, men det kan The Millers ikke længere påstå. 2 nederlag er det blevet til, nemlig til Luton og til Chesterfield. Netop kampen mod Chesterfield var en tungt nederlag for bestyrelsen, da det er en af The Millers rivaler og dermed blev 2-4 nederlaget et ekstra stort nederlag for Nobody.

Men trods de to nederlag er The Millers godt på vej op igennem tabellen. Med 9 sejre, 9 uafgjorte og 2 nederlag er pointhøsten nu oppe på 19 point, hvilke rækker til en 17. plads. Det betyder, at der pt. er 13 point op til den vigtige 7. plads, som giver en play-off-plads.

Fra sorte tal til røde

Salget af sæsonbilletter samt TV-rettigheder gjorde, at Rotherham i starten af sæsonen havde sorte tal, men den negative effekt af lønbudgettet er nu ved at vise sig. Mønterne i klubkassen er efterhånden ved at være væk og dermed skal Nobody snart forholde sig til en økonomi, der betyder røde tal. Mr. Nobody har vurderet, at klubben ved udgangen af sæsonen vil have en negativ kapital på -5 mio. kr., hvorfor en oprykning er ekstra vigtig.
Logged

En gang FM - altid FM Smiley

jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: The Millers
« Svar #14: 07 Feb 2009, 11:28 »

Dette er en fantastisk god blog og den er bare spændende at læse.
Jeg kan godt lide at der ikke er en masse grafik og at det er selve spillet der er fokus på. Man får et godt indblik i klubben og det kan man jo aldrig få nok af.
Jeg syntes også du skal have ros for klub valget, det er sgu fedt at se en som vil tage chancen med et hold som starter i modgang.
Så jeg vil bestemt følge din videre fremfærd.
Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

Sider: [1] 2 3 ... 9 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010