home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
26 Sep 2024, 21:54 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 1013 Gæster Online.

Indlæg: 1132878 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Løbesko
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Løbesko  (Læst 1421 gange)
N17
Manager
********

Offline Offline


 
Løbesko
« : 22 Jan 2009, 23:40 »

Hej gutter - og gutinder,
Ved ikke hvor meget folk herinde går op i løb, men kunne forestile mig at der trods alt er en del som løber lidt i deres fritid.

Sagen er den, at jeg går med overvejelser om køb af et par løbesko. Der skal ske noget med formen og vægten, og der er jeg blevet enig med mig selv om, at løb er den bedste mulighed for at holde mig igang.

Derfor har jeg været lidt i kontakt med Løbeshoppen.dk, hvor de anbefaler mig at købe Asics Kayano 15. Men er der nogen af jer der kender noget til denne sko? Den koster 1200,- hos Løbeshoppen, mens den kan bestilles hjem fra England til 950,- . Men der må jeg sige, at jeg overvejer at købe det i DK, da det er nemmere, hvis nu størrelsen ikke lige passer perfekt.

Men hvad synes I om skoen - og har I evt. andre anbefalinger?

Thx guys!
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

superpew
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Løbesko
« Svar #1: 22 Jan 2009, 23:46 »

For det første skal du ikke bestille den fra England John. Når du løber er det virkelig virkelig vigtigt at skoen sidder perfekt på dig, om det så er 1000,- dyrere. Jeg snakker af erfaring.

Jeg har selv gennemført diverse halvmaraton, og har løbet ét maraton. Jeg løber to gange i ugen imellem 15-25km da jeg træner op til Copenhagen Maraton d. 24 maj på en god tid.

Det er så vigtigt at skoen sidder perfekt. Jeg synes det er dumt at give så mange penge for det, hvis du ikke er 100% motiveret. Du skal virkelig ville det. Folk har det med ikke at tage sig sammen, selvom de gerne vil hehe. Jeg synes skoen er perfekt, og det er en genial sko til de seriøse løbere, men er du ikke just så seriøs; ja så synes jeg det er spild af penge. Mildest talt.

Jeg løber selv i Asics, og det må siges at være de bedste løbesko på markedet. Min løbesko er købt for 1100,- og de hedder GT-2130. Perfekt løbesko, men nu findes der nyere modeller som sikkert er lige så gode, hvis ikke bedre.

Du siger bare til hvis der er noget du vil vide.

Med Venlig Hilsen /superpew.
Logged

superpew
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Løbesko
« Svar #2: 23 Jan 2009, 00:01 »

Grunden til jeg siger, at det er spild af penge hvis du ikke er seriøs er fordi, at der findes så sindsygt mange gode løbesko meget billigere.

En sådan sko er jo til virkelig seriøse løbere in my opinion Thumbs Up.

Håber ikke du opgiver købet pga. min mening. Jeg skal jo ikke bestemme hehe.
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Løbesko
« Svar #3: 23 Jan 2009, 00:10 »

Nej, men mit største problem er at jeg har tendens til at vrikke om pga. løse ledbånd i foden. Så derfor har jeg fået anbefalet den sko - og da jeg er meget motiveret for det, så vil jeg heller give lidt ekstra for skoen i stedet for at fortryde det når man så kommer igang. Men havde også bestemt mig for at droppe at købe det i England, da jeg heller vil give 200 kroner ekstra herhjemme for f.eks. den sko jeg omtaler!

Det er vigtigt for mig, at jeg har noget i ordentlig kvalitet, da jeg ellers slet ikke vil få brugt det! Og nej jeg opgiver bestemt ikke købet pga. din mening, da det kun er med til at åbne en yderligere verden for mig. Mit første mål er at kunne løbe mellem 5 og 10 kilometer på en ordentlig tid. Derefter kan målet blive sat op, men de tanker går jeg slet ikke med pt.

Har du evt. nogle forslag til sko, som du mener kunne være brugbare. Evt. modeller fra sidste år som så er sat ned eller noget?
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

superpew
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Løbesko
« Svar #4: 23 Jan 2009, 00:26 »

Ah okay. Har aldrig haft de problemer, så ved eksperterne sikkert bedst, men tvivler på at den er bedre end andre modeller pga. din løse ledbånd? :/.. Dårlig salgstriks måske? Hehe.

Jeg synes det er fedt du er motiveret, og er du det jamen så skal du helt sikkert også købe dig en god sko. Det er jo også vigtigt at have en god sko når du vil løbe komfortabelt, men det er der rigtig mange sko der kan klarer når målet kun er 5-10km. Der vil jeg faktisk anbefale den sko jeg løber i, som er sat ned til 699,- .. Den har i tidernes morgen kostet 1100,- da jeg købte den, og det er en super løbesko. Den er super til moderat tempo, og ikke for kraftigt løb, og på længere sigt kan du sagtens løbe længere i skoen.
Jeg løber fx halvmaraton i dem ofte. Så dem vil jeg klart anbefale. Ellers er der jo også den nye GT-2140 model, som dog er en smule dyrere. Du får ikke meget mere for pengene ved at købe GT-2140 modellen fremfor GT-2130 modellen, udover flot design og en smule bedre komfort.

Så derfor vil jeg da anbefale GT-2130. Thumbs Up
Logged

superpew
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Løbesko
« Svar #5: 23 Jan 2009, 00:29 »

Men er det virkelig fantastisk kvalitet du vil have, så køb Kayano. Den er fantastisk. Ville ønske jeg selv havde skoen Opstemt
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Løbesko
« Svar #6: 23 Jan 2009, 00:30 »

Den lyder god den sko du snakker om - måske også som en begynder sko, da jeg jo lige skal igang.
Hvordan med størrelsen? Er det samme størrelsen som I alm. sko eller hvordan? Og hvad med løbetøj?
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

superpew
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Løbesko
« Svar #7: 23 Jan 2009, 00:35 »

Den lyder god den sko du snakker om - måske også som en begynder sko, da jeg jo lige skal igang.
Hvordan med størrelsen? Er det samme størrelsen som I alm. sko eller hvordan? Og hvad med løbetøj?

For at tage løbetøjet op først. Jeg løber i fusion, hvilket er klart det bedste mærke inden for løbetøj. Vi kan kalde det løbetøjets "Armani" ... Det er rigtig dyrt, og har dog heller aldrig selv købt noget, men derimod ønsket mig det, og derefter fået det hehe. (Der findes intet bedre end at være studerende med ingen penge).
Der vil jeg anbefale dig, at købe dit løbetøj. Ellers er Craft også fint, og det er en smule billigere. Nike er også udemærket. Jeg vil anbefale dig at købe tights fra fusion, da det nok er det vigtigste for en løber at have (og det mest komfortable). Hos Nike og Craft kan du evt. købe slimhandsker og slimhue. Det er lidt billigere end fusion.

www.fusion.dk

Med hensyn til skoen. Så er det nogenlunde samme størrelse. Jeg bruger normalt 44-45, og løbeskoen er i størrelse 44,5. Så det kan jo nærmest ikke være lettere hehe :b
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010