home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 22:55:04 warmon Blogkonkur... [14] Journeyman - Play...
I dag kl. 00:44:38 Bubbles Blogkonkur... #5 - Danish Viking War...
I går kl. 18:03:39 Wester Jr. Blogkonkur... 3# Hjertet banker kun ...
I går kl. 18:01:13 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
Antal Registrerede Brugere: 23301
  1 Bruger, 301 Gæster Online.

Indlæg: 1132741 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: Jøddi
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  #11|En fortid, en fremtid, nutid...
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 Udprint
Forfatter Emne: #11|En fortid, en fremtid, nutid...  (Læst 15071 gange)
Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: En fortid, en fremtid, nutid...
« Svar #30: 21 Jan 2009, 16:01 »

Jeg følger Wink
Det er jeg glad for Smiley




Arh.. Foståeligt Wink..

Er glad for de fine ord du også gav mig i Montrose hehe. Nu er jeg med hos Oxford  Thumbs Up
Lyder godt Smiley
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: En fortid, en fremtid, nutid...
« Svar #31: 21 Jan 2009, 23:08 »


-en blog om Teddy Sheringhams nye udfordringer som manager




Vi bankede jo modstander efter modstander ud af banen. Oxford United var stadig ubesejret under manager Teddy Sheringham. Vi var gået videre i FA Cuppen efter at have slået Boreham Wood. Vi fik en sikker 3-0 sejr hjemme på Kassam Stadium. James Constable fik scoret efter 1 minut og 33 sekunder. Længere tid skulle den 24 årige englænder ikke bruge for at kunne heade bolden i kassen. En flyvende Jamie Guy fik scoret 2 mål senere i kampen, og sikrede os en dejlig sejr. Vi har trukket MK Dons i næste runde, så det ser ikke helt umuligt ud endnu.
I ligaen er det blevet til sejr efter sejr. Første kamp drog vi mod Moss Lane for at spille mod gutterne fra Altrincham. Og vi skulle da også komme bagud 1-0 før vi vågnede. Og hvis ingen andre gider gå forrest, så må kaptajnen jo gøre det. Og det må man sandelig sige at Joe gjorde. Med kun 14 minutters mellemrum lavede anføreren 2 pragtfulde hovedstødsmål. Og Constable smækkede kuglen i nettet et kvarter inde i anden halvleg til slut resultatet 1-3. De to næste kampe var hjemmekampe, og der vandt vi henholdsvis 2-0 og 3-1. Første kamp var imod en af topkandidaterne Burton. Men med sikkert spil, og flotte indlæg blev de lagt ned. Næste kamp ventede York. Første halvleg var som en ren drøm, og bare efter 20 minutter stod det 3-0 til os. Jamie Guy og Constable kunne score henholdsvis 2 og 1 mål. York fik udlignet til 3-1, men vi sikrede os endnu 3 point.
Vi har bragt os helt op på en 5. plads, men målet er stadig top 4, som medierne også har spået os til.

Jeg var derhjemme, og var igang med at lave mad, da det pludselig ringede på døren. Jeg gik ud og lukkede op, og udenfor i regnen stod David og viftede med to stykker papir. Jeg anede ikke hvad det var. Efter han var kommet ind og havde hængt det våde regntøj sagde han, at det var ligefør han ikke nåede at skaffe dem. Jeg kiggede nærmere på et af papirene og så overskriften "Bryan Adams + Support, 25 November 2008". Jeg lavede store øjne og kiggede op på David. Han smilte og sagde "Ja for fanden! De er sku ægte nok!"
Det var først gået op for mig at Seaman også kunne lide Bryan Adams for omkrig et år siden. Vi havde været i biografen, og på vej hjem satte han en plade på med ham. Og efter det har vi næsten altid hørt hans musik når vi sammen.

Mit venskab med Seaman begyndte i omkring 2005, da jeg mødte ham i Manchester. Vi var begge velkendte ansigter i England, og faldt i snak, og den snak har så varet ved. Vi havde været inde og se kampe sammen, både på Emirates og på Old Trafford. Det var altid hyggeligt at være sammen med ham. Tit sad vi og diskuterede kampe i både England, men også i Serie A og Primera Division. Nye transfers var heller ikke til at komme udenom.

Efter David var kørt lå jeg i min seng og glædede mig til at møde drengene i morgen. Jeg ville næsten hellere være i klubben end herhjemme. Der sker så lidt her, og så meget der. Der er altid en man kan snakke med. Enten en af gutterne, Kelvin, eller den lokale pølsemand. Jeg var glad for at snakke. Jeg hilste også på alle om morgenen når jeg mødte i klubben. Rengøringsdamer, bestyrelsesmedlemme r  eller ham den gamle der står i kantinen. Og der var altid noget at snakke om.

Jeg lå og tænkte på om det kunne være muligt at få dén første plads. Vi lå kun 4 point bagved Cambridge som havde været indehaver af førstepladsen de sidste runder. Det kunne lade sig gøre, det kunne la.....


Teddy Sheringham har været udlejet til Djurgårdens IF


Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: En fortid, en fremtid, nutid...
« Svar #32: 22 Jan 2009, 16:01 »

Jeg håber jeg når at komme med endnu en update i løbet af idag Smiley
Logged


Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: En fortid, en fremtid, nutid...
« Svar #33: 22 Jan 2009, 16:13 »

En rigtig spændende start på bloggen - jeg følger med fremover.
Jeg synes det er sjovt at læse om de små ukendte hold.
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: En fortid, en fremtid, nutid...
« Svar #34: 22 Jan 2009, 16:17 »

Er jeg rigtig glad for Bordtgaard Smiley Glad for du kan lide klubben
Logged


superpew
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: En fortid, en fremtid, nutid...
« Svar #35: 22 Jan 2009, 16:26 »

Rigtig spændende endnu en gang Erzael. Jeg savner dog, at du har en  lille dato med, og et par ss af ligaen eller eventuelt en spiller der har markeret sig kraftigt i updaten Thumbs Up

KIU!
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: En fortid, en fremtid, nutid...
« Svar #36: 22 Jan 2009, 16:31 »

Vil da kigge på det i næste update superpew Smiley Tak for det Wink
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: En fortid, en fremtid, nutid...
« Svar #37: 22 Jan 2009, 18:37 »


-en blog om Teddy Sheringhams nye udfordringer som manager


1 december, 08

3. pladsen. Det kunne næsten ikke være bedre. Det var blevet til 4 sejre og 1 uafgjort i de sidste par uger. Jeg er stadig ubesejret som manager i Oxford. Og jeg kunne da også høre at mit navn var på manges læber rundt omkring i Oxford. Selv på et par aviser var mit navn som overskrift efter sensationerne i FA Cuppen. Vi havde banket Milton Keynes Dons fra Coca-Cola League 1. Vi kunne ikke få en mere flyvende start. Selvfølgelig var det Constable som var manden bag den hurtige føring. Et hurtigt 1-2 pasningsspil med Jamie Guy gav Constable en friløber hvorefter han udplacerede MK's målmand. Efter 28 minutter kunne vores højreback, Matt Day forøge til 2-0, hvorefter hele Oxford bænken styrtede ind på banen. MK fik udlignet i anden halvleg, men vi kørte den hjem, og kunne sikre os endnu en kamp i FA Cuppen.
Vi havde også spillet en kamp i  Conference Ligacup mod Hayes & Yeading. Der kunne Burnell sætte panden på et yderst flot indlæg af Lewis Haldane. Og bare 5 minutter senere var det Haldane der kom i afslutterens rolle. Et indlæg passerede helt over til fjerneste stolpe, hvor Lewis kunne sætte tåen på, og sikre os en dejlig 2-0 sejr.

Så var det blevet tid til ligaen igen. Vi lagde ud mod Grays på udebane, og det var igen Lewis Haldane der startede med at sætte panden på et indlæg fra Matt Day. Vores 23 årige venstrefløj fra Wales har indtil videre 3 mål og lavet 4 assist. Han er også blevet kåret til kampens spiller 2 gange. Han er en spiller jeg er glad for at have i klubben. Efter 60 minutter var det vores kanon angriber Constable der kunne prikke bolden forbi Ross Flitney i Grays målet. En 2-0 sejr mod endnu en topkandidat.

På Kassam Stadium mod Kidderminster skulle Paul Bignot først udvises i det 79. minut, før at vi begyndte at spille det man kan kalde fodbold. Det lykkedes os også at sikre en 1-0 sejr efter Jamie Guy fik headed bolden i nettaget. Men det var 3 point, og det var det bedste vi kunne få ud af den kamp.

Ude på The Glassworld Stadium skulle det så kun blive til pointdeling. Vi fik en spand kold vand i hovedet da Danny Wright kunne bringe Histon på 1-0. Jeg var nødt til at tale med store bogstaver i pausen for at vække gutterne. Det de havde spillet i første havleg var det dårligste jeg havde set i min tid som manager. Vi lukkede da heller ikke flere mål ind i anden halvleg. Men vi manglede stadig selv at få bolden over stregen. Man kunne godt se på mine negle efter kampen, at jeg var nervøs for at den ubesejret stime ikke skulle vare ved. Jeg kunne ikke beskrive følelsen jeg havde da Jamie fik udlignet inde i overtiden. Trist nok måtte Chris Willmott forlade banen, da han fik sit andet gule kort. Jeg sagde til Chris efter kampen at det ikke gjorde noget, og det var flort at han ofrede sig selv for holdets skyld. Kampen blev fløjtet af, og vi var stadig ubesejret.

En uge efter ventede næste FA Cup opgør. Denne gang var det mod Bristol Rovers. En kamp jeg så inderligt håbede vi kunne vinde. Jeg må indrømme at der også røg en lille tåre da Constable bare efter 2 minutter fik en lang bold han kunne heade ind over Bristol målmanden. Jeg kom dog ned på jorden igen efter 38 minutter, da Rickie Lambert kunne udligne til 1-1. Jeg troede at vi var færdige nu, men Oxford angrebsduoen var ikke færdige. 1-2 spil mellem Constable og Guy gav Jamie en friløber, hvor han kunne placere bolden oppe i hjørnet. Fantastisk! Der troede jeg på det! Jeg skiftede over til en defensiv og rolig taktik, da denne føring bare skulle holdes hjem i anden halvleg. Det gjorde den også, og vi kunne sikre os en kamp mere i FA Cuppen.

Koncerten mig og David havde været til havde givet mig så meget mere tro på at vi kunne klare denne sæson, og jeg troede da også fuldt på nu at vi kunne rykke op. Intet kunne stoppe os nu!

Vores fantastiske spil fortsatte i næste Conference Ligacup kamp, hvor vi fuldstændig udspillede Woking. På flotte mål af Day, Constable og Burnell gav os en sikker 3-0 sejr, og vi var hermed videre.

Prikken over I'et var, at jeg var blevet udnævnt som månedens manager. Det havde jeg overhovedet ikke set komme. Især fordi jeg havde overtaget et hold i krise, og jeg troede da også det var Gary Brabin fra Cambridge der ville løbe af med den. Men, det var mig, og den kan jeg ikke andet end at være glad for.

I næste runde af FA Cuppen venter enten Luton eller Shrewsbury. Jeg har ingen favoritter. Ligemeget hvem vil vi køre dem af banen!






Teddy Sheringham har spillet 47 kampe for Nottingham Forrest


Hayes & Yeading 2-0 - MK Dons 2-1 - Grays 2-0 - Kidderminster 1-0 - Histon 1-1 - Bristol Rovers 2-1 - Woking 3-0

« Seneste Redigering: 22 Jan 2009, 18:48 af Erzael » Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: En fortid, en fremtid, nutid...
« Svar #38: 23 Jan 2009, 18:48 »


-en blog om Teddy Sheringhams nye udfordringer som manager


11 januar, 09

Kelvin havde lige hevet mig ind på kontoret for at snakke om dagens kamp. Vi havde spillet hjemme imod Weymouth. Der blev ialt scoret 5 mål i løbet af kampen, deriblandt et selvmål.
Selvom moralen i truppen var høj, og drengene havde gået til den til træning her i det nye år, startede vi med at komme bagud 0-1. Det var Josh Webb der kunne flugte et indlæg
ind bag Billy Turley. Billy har ellers haft en pragtfuld sæson. Indtil videre har han spillet 26 kampe, og kun lukket 13 ind. Men med Turleys 35 år er chancerne store for at
jeg vil bringe en ny målmand til truppen. Jeg ved ikke om det kommer til at blive i dette transfervindue da jeg syntes at Billy har gjort det fortræffeligt, og skal have lov
til at stå sæsonen ud. Barry Quinn var manden bag 1-1 udligningen. Han fik en tilbageaflervering fra Constable, hvorefter han kunne losse bolden op i nettaget.
Der skulle heller ikke gå mere end 5 minutter før Weymouth forsvaren Richie Barnard kunne lave selvmål, som gav os en føring på 2-1. I halvlegen bad jeg gutterne om at
spille mere offensivt, og det havde Constable da også forstået, da han kunne bringe os på sejrskurs efter et sololøb fra midten, hvorefter han lobbede bolden iskoldt over Weymouth
målmanden. Weymouth fik udlignet i 83. minut, men vi sikrede os en 3-2 sejr, og jeg var godt tilfreds.

Kelvin var henrykt over at jeg havde formået at bringe Oxford hele vejen op på førstepladsen. Vi lå med 2 point, og en mindre kamp, foran drengene fra York. På tredje og
fjerdepladsen kunne man finde henholdsvis Woking og Cambridge. Cambridge havde haft nogle katastrofale kampe på det sidste. Uafgjort og tabte kampe til bundhold, som
jeg ellers var sikker på de ville køre hjem.

Ellers var det blevet til endnu en 3-2 sejr over Weymouth i den lille FA-Pokal turnering. Vi var også gået videre i FA Cuppen efter en 2-0 sejr over mandskabet fra
Shrewsbury. Desværre har vi trukket et hold fra Premier League i næste runde, nemlig West Bromwich Albion. Men opgaven ser ikke helt umulig ud, da WBA kun har formået
at få skrabet 19 point sammen i 22 kampe. Hvis drengene er 110% klar på dagen, og vi har en lille pose held med, så kan det lade sig gøre.
Det andet Blue Square Premierleague hold der stadig er med i FA Cuppen er Histon. De skal enten møde Sheffield Wednesday eller Sheffield United. Jeg havde ellers håbet
at vi havde trukket alt andet end et Premier League hold, men håbet er bare endnu større nu.
Rundens Resultater
Forest Green 2-0
Mansfield 1-0
Weymouth 3-2
Stourport 3-1
Stevenage 4-1
Salisbury 1-1
Ebbsfleet 2-0
Shrewsbury 2-0
Salisbury 2-0
Weymouth 3-2

Ellers er det blevet til forholdvis nemme sejre i december. 2-0 mod Forest Green, 1-0 mod Mansfield, 4-1 mod Stevenage bare for at nævne nogle af dem.
Det er dog også blevet til endnu en uafgjort. Det skete da vi spillede ude mod bundproppen Salisbury. Jeg regnede ellers med det var en kamp vi skulle køre hjem med
ihverfald en 2 måls sejr. Men sådan skulle det ikke gå. Vi kom bagud efter 26 minutter på et straffespark begået af Luke Foster. Andy Sandell placerede sikkert bolden
i modsatte side af hvor Billy smed sig. Jeg sagde til holdet i pausen at det ikke kunne være rigtigt at vi skulle gå herfra med et nederlag. Så efter 51 minutter
var det ikke andre end Jamie Guy som med en flot dribletur igennem Salisburys forsvar og målmand, kunne trille bolden ind bag stregen. Jamie fik da også ros efter kampen,
men resten af truppen kunne godt mærke at vi kun fik uafgjort næste dag til træning.

James Constable ligger dog kun nummer 8 på den samlede topscorerliste. Manden som er indehaver af førstepladsen er Torquays Tim Sills som med sine 18 mål suverænt fører listen.
Dog har vi Adam Murray på
Oxford's topscorere
James Constable 20 mål
Jamie Guy 15 mål
Yemi Odubade 6 mål
Joe Burnell 5 mål
Lewis Haldane 4 mål
Adam Murray 4 mål
en delt førsteplads med 10 assist, som han deler med Paolo Vernazza fra Woking.

Der går også mange rygter om at vi skulle hente mange ind i løbet af vinter vinduet. Men, med få penge i kassen er det kun blevet til 1 spiller hentet ind på fri transfer.
Det er den skotske Graham Carle som kommer til Oxford den 2 juli i år. Den blot 18 årige Graham Carle kommer fra Ross County reserverne. Graham har spillet 5 kampe
i denne sæson og scoret 5 mål. Så da jeg fandt Graham, og så, at han ikke havde fået handlet en ny kontrakt på plads med Ross County, fik jeg straks aftalt et møde med Graham.
Han var glad for interessen i Oxford, og skrev også straks under på at skifte til Oxford den 2 juli.
Ellers er lejekontrakten med Keith Quinn blevet forlænget. Paul Evans er blevet smidt på en fri transfer, Eddie Hutchinson og Ben Hinchliffe har forlænget deres lejekontrakt
med henholdsvis Eastleigh og Abingdon Town.

Vinteren var ellers i fuld sving her i Oxford. Der var faldet en del sne, og man kunne da også se børn lege med sne og køre på kælk hvis man gik en tur igennem byen.
Det eneste der kørte rundt i hovedet på mig var nummer 1, og FA Cup kampen mod West Bromwich Albion.






Teddy Sheringham har spillet 51 kampe for Englands landshold



Logged


Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: En fortid, en fremtid, nutid...
« Svar #39: 24 Jan 2009, 20:19 »

Fremragende blog - og flotte resultater Smiley
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

NiielsenxD
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En fortid, en fremtid, nutid...
« Svar #40: 24 Jan 2009, 20:45 »

efter egen erfaring, synes jeg det kan virker lidt uoverskueligt...
men stadig super x)
Logged

- manchesterunited -
forever i'll be a
red devil.

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: En fortid, en fremtid, nutid...
« Svar #41: 25 Jan 2009, 18:54 »

Mange tak. Håber snart at komme med en update. Har været uden internet et stykke tid.
Logged


sindsygt
Gæst
 
Sv: En fortid, en fremtid, nutid...
« Svar #42: 25 Jan 2009, 19:01 »

Med hensyn til din senest update:
Jeg synes godt at du kunne sætte et billede ind af fx din topscorer, for det virker ret uoverskueligt, når der er så meget tekst...
Men ellers godt arbejde...

EDIT: Kom til at skrive blog i stedet for update... Men det er rettet nu...
« Seneste Redigering: 25 Jan 2009, 19:05 af sindsygt » Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: En fortid, en fremtid, nutid...
« Svar #43: 25 Jan 2009, 19:17 »

Tak sindsygt, skal arbejde på det  Smiley
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: En fortid, en fremtid, nutid...
« Svar #44: 26 Jan 2009, 14:48 »

Gudskelov backup filer findes! Jeg kunne ikke åbne mit originale save, men så fandt jeg en backup den automatisk havde gemt Shockeret Kommer med en update i løbet af idag Smiley
Logged


Sider: 1 2 [3] 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010