home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 22:25:50 Wester Jr. Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23470
  0 Brugere, 1252 Gæster Online.

Nyeste Bruger: MarekaDype6559
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen FM2009
| | | | |-+  Spørgsmål til taktik
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Spørgsmål til taktik  (Læst 1816 gange)
Lord Beckman
Lilleputspiller
*

Spørgsmål til taktik
« : 19 Jan 2009, 18:11 »

Har lige anskaffet mig 2009, og aner ikke hvorfor men jeg kan ikke ændre på mine spilleres løbemønstre ved hjælp af pile. Jeg kan kun få dem til at løbe en position frem eller tilbage. Nu kan de ikke løbe længere frem af banen, ind i banen eller på tværs. Er det noget nyt eller er det en fejl...?
« Seneste Redigering: 19 Jan 2009, 18:17 af tturbo1 » Logged

Benjamiin
Førsteholdsspiller

Sv: Spørgsmåæ til taktik
« Svar #1: 19 Jan 2009, 18:17 »

Det er bare nyt Wink

tturbo1
Manager

Sv: Spørgsmål til taktik
« Svar #2: 19 Jan 2009, 18:21 »

Det er korrekt at i 09 kan man ikke få backsene til at løbe ned til baglinien.

Så vidt jeg ved kan man kun få dem til at løbe en placering frem eller tilbage. OG så kan de løbe skrå.
Ikke på tværs så vidt jeg ved.

Lord Beckman
Lilleputspiller
*

« Svar #3: 19 Jan 2009, 18:32 »

Men hvorfor dog, jeg er i syv sind og kan virkelig ikke se det revolutionerende i det. Jeg har siden 1997 brugt pilene som erstatning for spillets manglende taktiske muligheder. Det er uden tvivl et, af mange, områder der aldrig er blevet udviklet. 

mb82
Juniorspiller
**

« Svar #4: 22 Jan 2009, 14:10 »

1997 ?   Det første football manager spil hedder altså 2005...

Brøndby til jeg dør
Jeg er Brøndby til jeg dør
Jeg har sagt det før
Jeg er skide skør
Jeg er Brøndby til jeg dør!

Èn gang Brøndby
altid Brøndby !!

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #5: 22 Jan 2009, 14:33 »

1997 ?   Det første football manager spil hedder altså 2005...

Det første spil i serien hed Championship Manager, og det blev det ved med at hedde, indtil SI og Eidos brød med hinanden, og Eidos løb med navnet, mens SI beholdt kode og database.

Med hensyn til pilene, så kan man via spillerindstillinge rne opnå nogenlunde de samme ting, som man tidligere kunne med pilene. De pile der endnu er i spillet, følger jo også spillerindstillinge rne. Jeg kan da i hvert fald stadig få mine backs til at løbe til baglinien, og få mine angriber til at søge mod kanterne osv. der er bare ikke pile til at vise det mere.

Derimod savner jeg stadig lidt mere fleksibilitet ved dødboldssituationer, i virkeligheden stiller man jo ikke med den samme opstilling ved hvert hjørnespark i kampen, men har derimod indstuderet en række kombinationer, som man så varierer lidt imellem, den mulighed savner jeg i FM, og har gjort det i mange år. Men pilene savner jeg ikke, da man, som sagt, stadig kan skabe de samme løbemønstre via spillerindstillinge rne.

mb82
Juniorspiller
**

« Svar #6: 22 Jan 2009, 15:10 »

ja det ved jeg skam godt...

Men nu snakker vi altså om Football Manager

Brøndby til jeg dør
Jeg er Brøndby til jeg dør
Jeg har sagt det før
Jeg er skide skør
Jeg er Brøndby til jeg dør!

Èn gang Brøndby
altid Brøndby !!

GraZiaZ
Reserveholdsspiller

« Svar #7: 22 Jan 2009, 15:20 »

Det første spil i serien hed Championship Manager, og det blev det ved med at hedde, indtil SI og Eidos brød med hinanden, og Eidos løb med navnet, mens SI beholdt kode og database.

Med hensyn til pilene, så kan man via spillerindstillinge rne opnå nogenlunde de samme ting, som man tidligere kunne med pilene. De pile der endnu er i spillet, følger jo også spillerindstillinge rne. Jeg kan da i hvert fald stadig få mine backs til at løbe til baglinien, og få mine angriber til at søge mod kanterne osv. der er bare ikke pile til at vise det mere.

Derimod savner jeg stadig lidt mere fleksibilitet ved dødboldssituationer, i virkeligheden stiller man jo ikke med den samme opstilling ved hvert hjørnespark i kampen, men har derimod indstuderet en række kombinationer, som man så varierer lidt imellem, den mulighed savner jeg i FM, og har gjort det i mange år. Men pilene savner jeg ikke, da man, som sagt, stadig kan skabe de samme løbemønstre via spillerindstillinge rne.

Jeg savner sku stadig pilene da man kunne få spillere til at trække ind i banen, det kan man ikke rigtig på samme måde nu.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #8: 22 Jan 2009, 21:18 »

ja det ved jeg skam godt...

Men nu snakker vi altså om Football Manager

Næ, vi snakker pile, og de eksisterede også da spillet hed Championship Manager  Wink

Jeg savner sku stadig pilene da man kunne få spillere til at trække ind i banen, det kan man ikke rigtig på samme måde nu.

Hvis det er dine kanter du vil have til at trække ind i banen, så sætter man dem bare til ikke at slå så mange indlæg, og i stedet lægge flere dybe afleveringer og/eller skyde fra distancen, så trækker de ind i banen, i stedet for at løbe mod baglinien.

Omvendt kan du også få dine centrale spillere, til at søge mod kanterne, ved at give dem de modsatte instrukser, altså flere indlæg, og færre dybe stikninger og langskud.

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010