home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 274 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  5# Der er grøn magi i luften
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: 5# Der er grøn magi i luften  (Læst 5716 gange)
dida
Gæst
 
5# Der er grøn magi i luften
« : 19 Jan 2009, 15:54 »



Ukendt manager indtager Viborg

D. 1. Juli af Claus Jensen.




I dag kl. 14:00 var der indkaldt til pressemøde på Viborg stadion. Der var mødt en god håndfuld journalister op på Viborg stadion, alle sammen regnede med at det var et nyt spiller indkøb som bestyrelses formand Morten Jensen ville præsentere, men da der trådte 2 mænd ind i lokalet begge over 40 blev journalisterne i tvivl. De 2 mænd der trådte ind var Morten Jensen og en ukendt manager. De satte sig begge ned, og Morten Jensen startede pressemødet - “Vi må for det første komme med den sørgelige nyhed at vi har valgt at fyrer Hans Eklund, da han har leveret en række dårlige resultater. Det hele kulminerede da vi måtte rykke ned i 1. Division. Vi kan allerede i dag præsentere vores nye manager. Det er den mindre kendte Emil Axelsen, som nu skal lede Viborgs tropper tilbage i toppen af dansk fodbold. Som de fleste nok har regnet ud, er det ham her der sidder ved siden af mig i dag.” Vi fik også muligheden for at stille Axelsen et par spørgsmål:

Hvad er dine mål for den første sæson?

Selvfølgelig har jeg lagt mig en række mål for den første sæson.
I ligaen ville jeg meget gerne vinde, eller i hver fald rykke op.
I pokalturneringen er mit mål at komme til 4. Runde.


Kan vi forvente nye indkøb fra din side?


Ja da, selvfølgelig skal der handles ind, men jeg vil dog ikke afsløre hvem eller hvad, der skal købes.
« Seneste Redigering: 30 Jan 2009, 19:37 af dida » Logged

dida
Gæst
 
Sv: 1# Der er grøn magi i luften
« Svar #1: 19 Jan 2009, 15:54 »

« Seneste Redigering: 30 Jan 2009, 19:37 af dida » Logged

cjensen94
Gæst
 
Sv: 1# Der er grøn magi i luften
« Svar #2: 19 Jan 2009, 18:02 »

Fint indtil videre
Logged

jelle123
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: 1# Der er grøn magi i luften
« Svar #3: 19 Jan 2009, 18:08 »

Dida, jeg synes desværre at alle dine blogs er meget korte, derfor har jeg heller ikk tænkt mig at følge med i den her før du kan overbevise mig om at den holder mere end 10 updates...
Logged

Førhen var mit liv tomt og værdiløst..
MEN,
Så prøvede jeg Football Manager..

Nu har jeg det meget bedre..
Tak Football Manager.

dida
Gæst
 
Sv: 2# Der er grøn magi i luften
« Svar #4: 19 Jan 2009, 18:41 »



Venskabs kampe og spiller indkøb

d. 10 August 2008 af Claus Jensen





Efter den nye manager Emil Axelsen er trådt til i Viborg, blandt andet har Axelsen indført et splinter nyt trænings program og ind nye taktik. Vi vil i dette nr. af Viborg folkeblad se lidt nærmere på den nye taktik i Viborg. Udover ny taktik vil vi os se på venskabskampe og transfers.

Taktik

Viborgs nye taktik ser ganske spændende ud. Deres nye taktik hedder 3-1-2-2-2. Lad os starte på målmandsposten.  Der bruger Axelsen Anders Rasmussen, som med sine fantastiske reflekser er en ude mærkesmand på den position, men alligevel et sted Axelsen burde investere i nyt blod.
På de 3 centrale forsvarspositioner har Axelsen  Ralf Pedersen, Semion Bulgaru og Thomas Tengstedt. Især Ralf Pedersen, som godt nok er ved at være oppe i åren er han nok det sikreste kort i Axelsens forsvar. De 3 forsvare er meget defensive og går kun sjældent med frem.
Lige foran de 3 bagerste ligger den defensive midtbane som bliver spillet af Jakob Glerup. Han er også ved at være oppe i årene, men har en god rutine og er ganske sikker.
Så er vi kommet til de 2 centrale midtbaner som Eldin Karisik og Niclas Tüchsen tager sig af. Især Eldin Karisik som må siges at være en af Viborgs helt store Profiler, bliver spændende at følge denne sæson. De to fløje som er ret offensive bliver spillet af Thomas Raun og Rurik Gislason. Jeg vil vurdere de 2 kanter til at være nogenlunde lige gode så det kan ikke gå helt galt. På toppen ligger Lasse Kryger og Søren Vestergaard. Især den unge Vestergaard som med sine fremragende afslutninger, kan bliver et farligt bekendtskab for alle de andre hold i 1. Division.
Alt i alt ser det godt ud for Viborg som ser ud til at være godt rustet til 1. Division.


Venskabskampe 
Efter Viborgs 6 venskabskampe, kunne VFF ikke have fået bedre start på sæson, det blev nemlig til ikke mindre en 6 sejre i 6 kampe. Især stjerne frøet Kevin Mensah imponerede sin nye manager ved at lave 2 mål i hans 2 kampe.
Vi har valgt kun at reportere om de sidste 4 kampe, da de 2 første var før Axelsen ære. 

Blokhus FC.
Den første kamp for Axelsen spillet på Jetsmark Stadion. Den startede ganske kedeligt, men efter 69 minutter kom der gang i løjerne da Vestergaard scorede Viborgs første mål, blot 5 minutter senere headede Kevin Mensah Viborg foran med 2 mål. Langt inde i overtiden kunne Kryger så lukke og slukke til 0 - 3.
Helsingør.
Næste kamp skulle spilles i Helsingør det blev en kedelig kamp som endte 0 - 1 på mål af Kevin Mensah.
B 93.
Viborgs 3. Venskabskamp blev spillet ude mod B 93 det blev til gengæld en livlig kamp som Viborg kunne trække sig sejrrigt ude af 2 - 4. Viborgs målscorere var Gislason, Vestergaard,  Göransson og Glerup.
Hillerød
I den sidste kamp majede Viborg Hillerød ned, med en 1 - 6 sejer.
Det startede ellers ikke så godt for Viborg da Morten Vagner allerede efter 1 minut scorede til 1 - 0. Derefter gik Viborg helt amok, og til halvlegen stod det 1 - 3.  Kampen endte 1 - 6   

Nu venter vi kun på at Viborg skal til at bide skeer med de andre hold fra 1. Division.

Transfer
Ind til videre har Viborg kun hentet 1 spiller som hedder Luis Henrique. Den centrale forsvars spiller regnes for at kommer til at gå direkte ind i start op stillingen og spille i den danske 1. Division. Viborg har fundet Henrique i klubben  Parana. De måtte slippe 3,64 mio. kr. for Henrique hvilket jo ikke er så galt.   
 

         
Blokhus - Viborg 0 - 3  Helsingør - Viborg 0 - 1    B 93 - Viborg 2 - 4   Hillerød - Viborg 1 - 6 
 

 

     


« Seneste Redigering: 20 Jan 2009, 15:22 af dida » Logged

dida
Gæst
 
Sv: 1# Der er grøn magi i luften
« Svar #5: 19 Jan 2009, 18:44 »

Fint indtil videre
tak  Smiley
Håber du vil følge med
Dida, jeg synes desværre at alle dine blogs er meget korte, derfor har jeg heller ikk tænkt mig at følge med i den her før du kan overbevise mig om at den holder mere end 10 updates...
Glæder mig til jeg kan tilføje dig som læser efter 10 updates så  Wink
Logged

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: 1# Der er grøn magi i luften
« Svar #6: 19 Jan 2009, 18:45 »

Dida, jeg synes desværre at alle dine blogs er meget korte, derfor har jeg heller ikk tænkt mig at følge med i den her før du kan overbevise mig om at den holder mere end 10 updates...

10 updates må vel på sin vis stadig være katogiseret som alt for kort.

Ok indtil videre dida, er enig i at de sjældent holder længe, men det skal altså ikke slå dig ud! Synes ikke dit sprog er voldsomt spændende, men det er ganske stabilt. Lad os se hvad der mere sker!

Smiley
Logged

dida
Gæst
 
Sv: 1# Der er grøn magi i luften
« Svar #7: 19 Jan 2009, 19:07 »

10 updates må vel på sin vis stadig være katogiseret som alt for kort.

Ok indtil videre dida, er enig i at de sjældent holder længe, men det skal altså ikke slå dig ud! Synes ikke dit sprog er voldsomt spændende, men det er ganske stabilt. Lad os se hvad der mere sker!

Smiley
Skal prøv at gøre mit sprog mere spændende  Smiley
Logged

dida
Gæst
 
Sv: 2# Der er grøn magi i luften
« Svar #8: 19 Jan 2009, 22:33 »



1. Division i fuld gang

d. 14. September skrevet af Claus Jensen.

I dette nr. af Viborg folkeblad, kommer vi med en kort opdatering af Viborgs første 5 kampe. Der udover har vi seneste nyt fra Pokal turneringen, også har Viborg hentet ny offensiv kræft fra Superligaen.


1. Division.

I de første 5 kampe har Viborg gjort det rigtig godt, de har hentet  12 point hjem til Viborg stadion. Det er blevet til 4 sejre, 0 uafgjorte og 1 nederlag. Især Lasse Kryger har imponeret ved at spille med et gennemsnit på 7.60 og det er jo hammer flot. Vi bringer nu en kort update af de første 5 kampe for Viborg.

Kolding.
Den første kamp blev spillet en kølig august eftermiddag, på Viborg stadion. Modstanderen hed Kolding, og Viborg måtte siges at være favoritter. Det levede de fint op til og allerede efter 3 minutter kunne Lasse Kryger  med en flot header gøre det til 1 - 0. Da vi kom til anden halvleg havde Christian  Olsen gjort det til 2 - 0. Spillede bølgede frem og tilbage, men i det 78. Minut gjorde Lasse Kryger det til 3 - 0, og så var den kamp hvis afgjort, men alligevel bragte Agbetu en anelse spænding tilbage i kampen da han reducerede til 3 - 1, men det Lasse Krygers aften og i det 89 minut lukkede han til 4 - 1 med sit hattrick. 

Skive.
Da Viborg gæstede Skive stadion , i et lokal derby, blev det en forholdsvis  kedelig kamp. I hele første halvleg kæmpede begge hold om at få overtaget på midten. Det må have lykkes bedst for Viborg da de i det 47 minut kom foran 0 - 1 på mål af Vestergaard. Anden halvleg var en kedelig affære som ikke var hver at skrive hjem om.

FC Amager.

Kampen mod Amager var anderledes spændende, men det vil sikkert ikke være en kamp Ralf Pedersen vil huske tilbage på med glæde, for efter 35 minutter kunne han heade bolden i eget net til en pause stilling på 0 - 1. I anden halvleg pressede Viborg på, for at få udligningen. Og i det 80 minut satte Axelsen så en ekstra angriber ind, og det gave pote. For 3 minutter senere kunne Jakob Glerup udligne. Det svære for Viborg og Ralf Pedersen kom Ralf til at lave endnu et selv mål, så Amager vandt 1 - 2.

Herfølge.
   
Det startede ikke godt for Herfølge da den unge kant spiller Tüchsen straffede en fejl af Kronborg, ved at scorede et flot timet Afslutning fra tæt hold. Gislason fordoblede Viborgs føring på et placeret skud fra kanten af feltet efter 19 minutter.  Raun kunne efter 58 udbygge føringen yderligere efter 58 minutter. Kampen endte  1 - 3

Frem.
Det startede ikke godt for Frem da midtbane spilleren Karisik straffede en fejl af Gotovac ved at scorede  en veludført afslutning.  Gislason kunne få minutter senere gøre det til 0 - 2. Vestergaard lukkede og slukkede til 3 - 1.


Pokal turneringen.

I pokal turneringen spillede Viborg sig sikket videre fra anden runde, med en sejer over Hjørring.  Det startede eller  ikke så godt da de var bagud 1 - 0 ved pausen, men udanset hvad Axelsen sagde til spillerne i pausen måtte det har hjulpet for i anden halvleg dominerede de spillet totalt og kampen endte 1 - 3. Der var ikke de stor overraskelser i 2.runde, dog var det lidt en overraskelse at Helsingør slog Hvidovre ud.


Transfer.

Viborg nåede lige med nød og næppe at hente tidligere F.C Nordsjælland spiller Farran. Viborg måtte slippe 2,5 mio. kr. for den canadiske kant spiller Farran. Den tidligere Vejle spiller blev hentet til Nordsjælland i år 2007 for 4 mio. kr. Farran har allerede fået et par kampe for Viborg og er da også blevet kåret som MOM en gang og lavet 2 oplæg. Så alt i alt kan han godt gå hen og blive en god investering.     


Viborg - Kolding 4 - 1   Skive - Viborg 0 - 1   Viborg - Amager 1 - 2   Herfølge - Viborg 1 - 3 Frem - Viborg 1 - 3
« Seneste Redigering: 20 Jan 2009, 15:23 af dida » Logged

ChelseaJesper
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: 3# Der er grøn magi i luften
« Svar #9: 19 Jan 2009, 22:52 »

God update!
Jeg kan godt lide din måde at skrive på. Keep on going!
Fast læser:D
Logged

dida
Gæst
 
Sv: 3# Der er grøn magi i luften
« Svar #10: 19 Jan 2009, 22:53 »

God update!
Jeg kan godt lide din måde at skrive på. Keep on going!
Fast læser:D
Tak  Smiley
det er jeg glad for at hører
Logged

Jepsen 22
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: 3# Der er grøn magi i luften
« Svar #11: 19 Jan 2009, 23:09 »

du skriver på en god måde, men må dog sige at som du sagde at du hentede inspiration fra en af mine blogge:b
Logged


dida
Gæst
 
Sv: 3# Der er grøn magi i luften
« Svar #12: 20 Jan 2009, 15:02 »

du skriver på en god måde, men må dog sige at som du sagde at du hentede inspiration fra en af mine blogge:b
Hvad mener du?
Logged

superpew
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 3# Der er grøn magi i luften
« Svar #13: 20 Jan 2009, 15:14 »

Hej dida.

Jeg synes det er en spændende blog du har gang i med Viborg. Jeg må dog erkende, at jeg ikke synes om topic for selve bloggen "der er grøn magi i luften" lyder på mig en smule komisk fremfor seriøst, men det jo bare min mening. (:

Der er en del fejl i din tekst, og jeg vil råde dig til at gennemgå det lidt mere inden du poster. Der var en del sætninger som jeg ikke lige forstod første gang, da der var et eller to ord for meget, eller en forkert bøjelse af ordet. Det kræver jo bare 5min ekstra, så det kan du jo sagtens klarer. Jeg kan super godt lide billederne, men synes dog at det øverste billede også skal være sort/hvid - nu når alle de andre billeder er det. Det ville give et flottere layout. Med hen syn til overskrifterne, så synes jeg at en anden farve en bare den normale hvid ville være perfekt. Eventuelt en mørkegrøn farve med hvid underscore. Ellers synes jeg det er super spændende, da klubvalget er kanon. Der er ikke så mange blogs om 1. divisionsklubber i Danmark, og derfor er det super godt set og valgt.

EDIT: Så synes jeg også du skulle have billederne af spillerne i samme størrelse.

Med Venlig Hilsen /superpew Thumbs Up
Logged

dida
Gæst
 
Sv: 3# Der er grøn magi i luften
« Svar #14: 20 Jan 2009, 15:18 »

Hej dida.

Jeg synes det er en spændende blog du har gang i med Viborg. Jeg må dog erkende, at jeg ikke synes om topic for selve bloggen "der er grøn magi i luften" lyder på mig en smule komisk fremfor seriøst, men det jo bare min mening. (:

Der er en del fejl i din tekst, og jeg vil råde dig til at gennemgå det lidt mere inden du poster. Der var en del sætninger som jeg ikke lige forstod første gang, da der var et eller to ord for meget, eller en forkert bøjelse af ordet. Det kræver jo bare 5min ekstra, så det kan du jo sagtens klarer. Jeg kan super godt lide billederne, men synes dog at det øverste billede også skal være sort/hvid - nu når alle de andre billeder er det. Det ville give et flottere layout. Med hen syn til overskrifterne, så synes jeg at en anden farve en bare den normale hvid ville være perfekt. Eventuelt en mørkegrøn farve med hvid underscore. Ellers synes jeg det er super spændende, da klubvalget er kanon. Der er ikke så mange blogs om 1. divisionsklubber i Danmark, og derfor er det super godt set og valgt.

EDIT: Så synes jeg også du skulle have billederne af spillerne i samme størrelse.

Med Venlig Hilsen /superpew Thumbs Up
Mange tak for både rosen og kritikken.
Jeg skal nok prøve at rette de sætninger og måske lave topbanneret i sort/hvid.
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010