home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
10 Sep 2024, 22:18 Bubbles Challenges The real SAF Challenge
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
29 Jul 2024, 11:07 euthenasia Omklædning... Underlige ting
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23420
  1 Bruger, 670 Gæster Online.

Indlæg: 1132874 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: carinasantoro033
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Herre håndbold VM 09
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad mener i om Danmarks fjerdeplads?
Fremragende
- 1 (8,3%)
Særdeles god
- 2 (16,7%)
Fin
- 6 (50%)
Skuffende
- 3 (25%)
Råddent
- 0 (0%)
Antal Stemmer: 12

Sider: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 33 Udprint
Forfatter Emne: Herre håndbold VM 09  (Læst 68545 gange)
Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Herre håndbold VM 09
« Svar #285: 26 Jan 2009, 01:09 »

Præcis, Leegaard og Søndergaard er skadede og derfor kører vi på tredjevalget på den position.

Ser frem imod kampen imod Tyskland, som med et par nøglespillere skadede, ikke ser så skræmmende ud som man umiddelbart ville tro.

Leegaard er jo nærmest kronisk skadet. Ærgerligt, da han helt klart har større gennembrud- og skudstyrke!
Logged

naRf
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Herre håndbold VM 09
« Svar #286: 26 Jan 2009, 03:20 »

Der er tre ting jeg simpelthen ikke fatter:

1) Niklas Landin - hvorfor er et ungt talentfuldt andetvalg fra GOG med til dette VM? Drengen skal trænes i klubben og ikke på landsholdet. Vi har mange andre fremragende målmand - evt. Rasmussen fra AaB Håndbold som er undervurderet, men har i hvert fald ligaens bedste redningsprocent (hæng mig ikke op på dette, da jeg blot hørte det under en TV-transmisson)

2) Thorsten Laen - den mand er da uduelig! Tag dog Nøddesbo ind, han spiller fremragende for Barcelona og gør det også væsentligt bedre som backup på landsholdet end den gode hr. Laen gør det.

3) Kasper Søndergaard - heldigvis er han blevet skadet, han har da også altid været elendig. Han viser aldrig noget særlig og spiller altid så krampeagtigt og hans repertoire er minimalt.
Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Herre håndbold VM 09
« Svar #287: 26 Jan 2009, 10:49 »

Jeg er egentlig lidt glad for, at de fleste folk nu giver mig ret i, det jeg har sagt allerede tidligt i slutrunden omkring Landin og Laen. Smiley

Nå men det er ikke det det skal handle om, dette indlæg.
Grunden til vi vandt så stort over Makedonien, er at Kasper redder en masse 100% chancer. Desuden er Makedoniens angreb langt fra skræmmende, så jeg er stadig bange for Tyskland her i morgen. De er selvfølgelig svækket, hvis Pascal Henz ikke kan spille, men stadigvæk et stærkt hold.

Jeg har nogle bange fornemmelser, der siger at Tyskland vinder, og Polen slår Norge. Derfor er DK ude. Håber dog jeg tager fejl.

Lige til information for dem der ikke følger så meget med. Så hvis DK og Norge vinder i morgen, er det de to hold der går videre.

Ang. hvem jeg helst vil møde i Semi er det uden tvivl Frankrig. Kroatien på hjemmebane er alt for stærke, og desuden plejer vi at have godt styr på franskmændene, og tror det er der vi har bedst chance.
Logged


sneglen2003
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Herre håndbold VM 09
« Svar #288: 26 Jan 2009, 11:16 »

Der er tre ting jeg simpelthen ikke fatter:

1) Niklas Landin - hvorfor er et ungt talentfuldt andetvalg fra GOG med til dette VM? Drengen skal trænes i klubben og ikke på landsholdet. Vi har mange andre fremragende målmand - evt. Rasmussen fra AaB Håndbold som er undervurderet, men har i hvert fald ligaens bedste redningsprocent (hæng mig ikke op på dette, da jeg blot hørte det under en TV-transmisson)

2) Thorsten Laen - den mand er da uduelig! Tag dog Nøddesbo ind, han spiller fremragende for Barcelona og gør det også væsentligt bedre som backup på landsholdet end den gode hr. Laen gør det.

3) Kasper Søndergaard - heldigvis er han blevet skadet, han har da også altid været elendig. Han viser aldrig noget særlig og spiller altid så krampeagtigt og hans repertoire er minimalt.

Jeg er af den opfattelse at Landin SKAL med. Jeg ved godt at Søren Rsmussen i Aab, måske har en bedre redningsprocent, men Niklas Landin, skal om 2-3 måske 4 år være klar til at overtage efter Kasper Hvidt. Til den tid ønsker han sikkert ikke at stå på landsholdet mere og så har Landin været med i to/tre store turneringer med landsholdet og har fået den nødvendige runtine hvad ang. så store mesterskaber.

Den gode her Laen har ikke vist det store i denne turnering og ja, jeg havde nok skiftet ham med Jesper Nøddesbo efter den indledende gruppe. Men men men, Ulrik Wilbek har jo i første omgang, valgt Torsten Laen da han mente at han var bedre i forsvaret. Hvis han stadigvæk er af den opfattelse, ser jeg ingen yderlig forklaring på hvorfor han ikke skiftede, på trods af at jeg selv havde gjort det.

Kasper Søndergaard og den højre back er jo et kapitel for sig selv. Jeg mener ikke at hverken Kasper Søndergaard eller Per Leegaard er dygtige nok til at være med på landholdet. Denne plads minder nok også mest om pladsen som venstre back på fodboldlandsholdet, hvor det er et sted hvor vi falder igennem, når vi møder de størrer hold. Kasper Søndergaard er dygtig og spiller ganske fint for Koldning, men det er også tydeligt at det ikke er ham som trækker det "store læs" der. Jeg kan dog godt forstå at han tog Kasper Søndergaard med i første omgang, men jeg forstår ikke at Hr. Wilbek ikke tog Klavs B. Jørgensen med fra start. Ved godt at han har været væk fra landsholdet længe, men han er den eneste højre back som kan skyde ude bagfra.
Logged

naRf
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Herre håndbold VM 09
« Svar #289: 26 Jan 2009, 13:30 »

Jeg er af den opfattelse at Landin SKAL med. Jeg ved godt at Søren Rsmussen i Aab, måske har en bedre redningsprocent, men Niklas Landin, skal om 2-3 måske 4 år være klar til at overtage efter Kasper Hvidt. Til den tid ønsker han sikkert ikke at stå på landsholdet mere og så har Landin været med i to/tre store turneringer med landsholdet og har fået den nødvendige runtine hvad ang. så store mesterskaber.

Den gode her Laen har ikke vist det store i denne turnering og ja, jeg havde nok skiftet ham med Jesper Nøddesbo efter den indledende gruppe. Men men men, Ulrik Wilbek har jo i første omgang, valgt Torsten Laen da han mente at han var bedre i forsvaret. Hvis han stadigvæk er af den opfattelse, ser jeg ingen yderlig forklaring på hvorfor han ikke skiftede, på trods af at jeg selv havde gjort det.

Kasper Søndergaard og den højre back er jo et kapitel for sig selv. Jeg mener ikke at hverken Kasper Søndergaard eller Per Leegaard er dygtige nok til at være med på landholdet. Denne plads minder nok også mest om pladsen som venstre back på fodboldlandsholdet, hvor det er et sted hvor vi falder igennem, når vi møder de størrer hold. Kasper Søndergaard er dygtig og spiller ganske fint for Koldning, men det er også tydeligt at det ikke er ham som trækker det "store læs" der. Jeg kan dog godt forstå at han tog Kasper Søndergaard med i første omgang, men jeg forstår ikke at Hr. Wilbek ikke tog Klavs B. Jørgensen med fra start. Ved godt at han har været væk fra landsholdet længe, men han er den eneste højre back som kan skyde ude bagfra.

1) Synes ikke Niklas Landin SKAL med fordi han er et talent - ingen ved om det talent udvikler sig mere og om han overhovedet kommer ind på landsholdet i fremtiden. Og når han alligevel er backup er det da vigtigere at tage en god målmand med. Når Niklas kommer ind, ved alle at han ingenting redder og kommer ud 5. minutter senere, det synes jeg simpelthen er skandaløst til et VM.

2) Ja, fordi han spiller bedre i forsvaret. Det er også fair nok hvis han er bedre, men det har jo vist sig at være katastrofalt når Laen er inde - i alle de kampe han har været inde, så han skal simpelthen bare skiftes!

3) Enig i at vi har store problemer på den plads, og Klavs Bruun skulle også have været med fra starten af, helt sikkert!
Logged

sneglen2003
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Herre håndbold VM 09
« Svar #290: 26 Jan 2009, 13:55 »

1) Synes ikke Niklas Landin SKAL med fordi han er et talent - ingen ved om det talent udvikler sig mere og om han overhovedet kommer ind på landsholdet i fremtiden. Og når han alligevel er backup er det da vigtigere at tage en god målmand med. Når Niklas kommer ind, ved alle at han ingenting redder og kommer ud 5. minutter senere, det synes jeg simpelthen er skandaløst til et VM.

2) Ja, fordi han spiller bedre i forsvaret. Det er også fair nok hvis han er bedre, men det har jo vist sig at være katastrofalt når Laen er inde - i alle de kampe han har været inde, så han skal simpelthen bare skiftes!

3) Enig i at vi har store problemer på den plads, og Klavs Bruun skulle også have været med fra starten af, helt sikkert!

Bare for god ordens skyld skal vi huske at Niklas Landin var med til at sørge for 2 point imod Serbien - igen ved om Peter Henriksen, Søren Rasmussen eller en anden keeper, havde taget de skud. De to point er pt ALTAFGØRENDE Smiley
Logged

alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Herre håndbold VM 09
« Svar #291: 26 Jan 2009, 13:59 »

Så du slet ikke kampen? Klavs Bruun tilføjede en hel ny dimension i det danske spil, qua det tempo han lagde for dagen.
Så du ikke kampen? Imo lavede Klavs Bruun fantastisk mange fejl, og havde nogle tåbelige underhåndsskud plus diverse afleveringer som var helt hen i vejret - bogstaveligt talt.
Logged


sneglen2003
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Herre håndbold VM 09
« Svar #292: 26 Jan 2009, 14:11 »

Så du ikke kampen? Imo lavede Klavs Bruun fantastisk mange fejl, og havde nogle tåbelige underhåndsskud plus diverse afleveringer som var helt hen i vejret - bogstaveligt talt.
Det er rigtigt, men har giver også muligheden for at komme i et kryds ind over midten - som en højrehåndet IKKE kan. Lad os nu se kampen mod tyskerne imorgen. Mit bud, er at han spiller en yderst god kamp, og at han bomber 5 kasser på 7 skud Opstemt
« Seneste Redigering: 26 Jan 2009, 14:13 af sneglen2003 » Logged

Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Herre håndbold VM 09
« Svar #293: 26 Jan 2009, 14:24 »

Jeg kender Niklas Landin personligt, og det kan måske godt påvirke min mening. Men jeg synes, at det er meget vigtig, at han kommer ind, og får den rette erfaring, så god er Peter Henriksen eksempelvis ikke mere. Landin har været førstemålmand på alle ungdomslandshold siden en meget tidlig alder, og han besidder et enormt talent. Han er bestemt ikke den næstbedste målmand med dansk pas. Men der er sgu stor forskel på at få erfaring og rutine på klubholdet i forhold til at lære de andre landsholdspillere, og få chancen for at se hvordan Kasper Hvidt arbejder.
Logged

sneglen2003
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Herre håndbold VM 09
« Svar #294: 26 Jan 2009, 14:26 »

Jeg kender Niklas Landin personligt, og det kan måske godt påvirke min mening. Men jeg synes, at det er meget vigtig, at han kommer ind, og får den rette erfaring, så god er Peter Henriksen eksempelvis ikke mere. Landin har været førstemålmand på alle ungdomslandshold siden en meget tidlig alder, og han besidder et enormt talent. Han er bestemt ikke den næstbedste målmand med dansk pas. Men der er sgu stor forskel på at få erfaring og rutine på klubholdet i forhold til at lære de andre landsholdspillere, og få chancen for at se hvordan Kasper Hvidt arbejder.

HELT ENIG!
Logged

alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Herre håndbold VM 09
« Svar #295: 26 Jan 2009, 15:20 »

Det er rigtigt, men har giver også muligheden for at komme i et kryds ind over midten - som en højrehåndet IKKE kan. Lad os nu se kampen mod tyskerne imorgen. Mit bud, er at han spiller en yderst god kamp, og at han bomber 5 kasser på 7 skud Opstemt
Men det er vel nærmest også det eneste gode han kan.

Ja, lad os håbe, at det blot var den første - og eneste - kamp, hvor han spiller sådan. Vi slår Tyskland Smiley
Logged


sneglen2003
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Herre håndbold VM 09
« Svar #296: 26 Jan 2009, 15:26 »

Men det er vel nærmest også det eneste gode han kan.

Ja, lad os håbe, at det blot var den første - og eneste - kamp, hvor han spiller sådan. Vi slår Tyskland Smiley
Husk nu at manden ikke har spillet en betydende kamp siden d. 30/12. Det er tre uger og må siges at være rimelig meget, når man skal ind og spille mod et godt Makedonsk hold.
Logged

alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Herre håndbold VM 09
« Svar #297: 26 Jan 2009, 15:27 »

Okay, det vidste jeg ikke. Men så er det da noget underligt noget at hive sådan en mand ind.
Logged


sneglen2003
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Herre håndbold VM 09
« Svar #298: 26 Jan 2009, 15:41 »

Okay, det vidste jeg ikke. Men så er det da noget underligt noget at hive sådan en mand ind.

Det er da det mest fornuftige valg. Han kan skyde, aflevere og ligge et tryk på forsvaret, som en højrehåndet ikke kan fra den position.
Logged

alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Herre håndbold VM 09
« Svar #299: 26 Jan 2009, 15:42 »

Alle kan vel aflevere og lægge tryk på forsvaret fra den position - der er både forskel på kvaliteten i udførelsen, som jeg ikke mener Klavs Bruun har. Så meget hellere en Kasper Nielsen, selvom han er højrehåndet. Han kan også spille i forsvaret.
Logged


Sider: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 33 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010