home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 224 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: DesignerFreaks FM2009
| | | | |-+  Photoshop
0 Brugere og 8 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 41 Udprint
Forfatter Emne: Photoshop  (Læst 93634 gange)
vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Photoshop
« Svar #465: 22 Feb 2009, 12:46 »

Hey alle!

Når nu man har skåret rundt om en boldspiller med den der "pen" (Brandborg, du ved hvilken en! Wink) som man kan bruge til at beskære med, hvordan får man så resten af billedet væk, så det "kun" er spilleren der er der?

/Tak
Logged

BenMusalho
Gæst
 
Sv: Photoshop
« Svar #466: 22 Feb 2009, 12:56 »

Højreklik og tryk "make selection" - derefter er det bare at kopiere (ctrl + c/command + c (alt efter om du har Mac eller Windows)) - åben så et nyt billede og sæt det ind (ctrl/command + v).

Logged

BenMusalho
Gæst
 
Sv: Photoshop
« Svar #467: 22 Feb 2009, 13:08 »

Hey hey.

Nogen som kan forklare hvordan man laver spejling på samme fantastiske måde som Ghert har gjort her?:


1) Duplikér dit motiv.
2) Tryk "edit" -> "transform" -> "flip vertical".
3) Placer det så du finder det godt - altså lige under det originale motiv.
4) Tilføj en layer mask ("add layer mask").
5) Tag Gradient Tool og kør den fra det øverste af dit spejl-motiv ned til midten af motivet - sørg for, at sort og hvid er valgt som hhv. din forgrunds- og din baggrundsfarve (de to firkanter, hvor man vælger farve i venstre side).
Jeg er ikke helt sikker på, at det er sådan, han har gjort, men det tror jeg. Tunge


« Seneste Redigering: 22 Feb 2009, 13:09 af BenMusalho » Logged

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Photoshop
« Svar #468: 22 Feb 2009, 13:18 »

Højreklik og tryk "make selection" - derefter er det bare at kopiere (ctrl + c/command + c (alt efter om du har Mac eller Windows)) - åben så et nyt billede og sæt det ind (ctrl/command + v).



Godt herefter, vil jeg prøve at lave en baggrund, der fra toppen og ned, henholdsvis skifter mellem sort-orange-hvid i flydende farver og til sidst smække billedet af Silva ind. Har jeg ret i at når jeg har lavet en ny baggrund i en ny fil, kan jeg "bare" tage det tilskårede billede af Silva og smække ind foran selve baggrunden, eller er jeg helt i skoven?
Logged

BenMusalho
Gæst
 
Sv: Photoshop
« Svar #469: 22 Feb 2009, 13:22 »

Jeg skal ikke kunne sige, om du er i skoven, men ret har du i hvertfald. Opstemt
Logged

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Photoshop
« Svar #470: 22 Feb 2009, 13:28 »

Jeg skal ikke kunne sige, om du er i skoven, men ret har du i hvertfald. Opstemt

Nu har jeg prøvet at lave en baggrund og smide det grove tilskårede billede af Silva ind:
http://caspper.dk/album/displayimage.php?pid=27&fullsize=1

Som du/i kan se, er det rimelig "groft", men den baggrund der er nu, ønsker jeg at lave om til føromtalte Sort/Orange/Hvide baggrund, men jeg kan ski-inte finde ud af at lave en baggrund i 3 farver! How-do-I-do-That? Huh
Logged

BenMusalho
Gæst
 
Sv: Photoshop
« Svar #471: 22 Feb 2009, 13:50 »

Vælg Gradient Tool - hvis du ikke kan finde den, skal du højreklikke på malerbøtten, Paint Bucket Tool, og derefter vælge det billede, hvor en hvid/grå farve går over i en sort. Når du har gjort det, find et aflangt billede helt oppe, ud for det er der en pil: tryk på den. Vælg så "blue, red, yellow"/"blå, rød, gul" - den med de tre farver. Nu bliver det aflange billede ændret. Tryk så på det (det aflange billede altså): der kommer så et pop-up-vindue frem, hvor der ca i midten er (endnu) et aflangt billede med de tre farver (blå/rød/gul). Under det billede er der tre farveblyanter med de tre farver; tryk på den første - den, der er længst til venstre - nederst i pop-up-vinduet kommer der nu en blå farve; tryk på den (IKKE pilen!), herefter vælger du bare farve. Gør det med alle tre farveblyanter. Tryk OK.

Du kommer nu ud til dit billede igen. Klik helt ud i venstre side af billedet, og før pilen over til højre side, mens du holder shift inde (dette gør, at den bliver helt lige (mums)). VOILA! Tre farver i samme layer! Opstemt

Logged

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Photoshop
« Svar #472: 22 Feb 2009, 13:58 »

Nu har jeg lavet en baggrund som ovenstående vejledning, og det virker! Men når jeg nu vil hive billedet af Silva frem, ryger den hvide baggrund på Silva-billedet med over...... Hvordan får jeg det væk? :-T
Logged

Birkedahl
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Photoshop
« Svar #473: 22 Feb 2009, 14:05 »

1) Duplikér dit motiv.
2) Tryk "edit" -> "transform" -> "flip vertical".
3) Placer det så du finder det godt - altså lige under det originale motiv.
4) Tilføj en layer mask ("add layer mask").
5) Tag Gradient Tool og kør den fra det øverste af dit spejl-motiv ned til midten af motivet - sørg for, at sort og hvid er valgt som hhv. din forgrunds- og din baggrundsfarve (de to firkanter, hvor man vælger farve i venstre side).
Jeg er ikke helt sikker på, at det er sådan, han har gjort, men det tror jeg. Tunge



Mange tak BenM. Det var meget nemmere end de andre forklaringer jeg har fået... Thumbs Up
Logged

Veni, vidi, vici

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Photoshop
« Svar #474: 24 Feb 2009, 15:21 »

Så er mit andet WP i historien klar til offentligørelse:
http://caspper.dk/album/displayimage.php?pid=30&fullsize=1

Ris/Ros modtages gerne, men husk venligst på at jeg er "grøn" i faget, photoshop, så baggrunden er ikke tip-top-tunet! Thumbs Up
Logged

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Photoshop
« Svar #475: 24 Feb 2009, 15:26 »

Så er mit andet WP i historien klar til offentligørelse:
http://caspper.dk/album/displayimage.php?pid=30&fullsize=1

Ris/Ros modtages gerne, men husk venligst på at jeg er "grøn" i faget, photoshop, så baggrunden er ikke tip-top-tunet! Thumbs Up

Ikke dårligt vesper, bestemt ikke noget vanvittigt men pænt er det Wink

Kunne det tænkes at man kunne få renderet? Kys
Logged

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Photoshop
« Svar #476: 24 Feb 2009, 17:18 »

Ikke dårligt vesper, bestemt ikke noget vanvittigt men pænt er det Wink

Kunne det tænkes at man kunne få renderet? Kys

Takker for rosen! Thumbs Up Det er som sagt kun mit andet wallpaper overhovedet, men man skal jo starte et sted!

Renderet har jeg kraftedme ikke engang gemt, men jeg skal gerne lave det igen og uploade det senere, hvis det er i orden? Wink
Logged

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Photoshop
« Svar #477: 25 Feb 2009, 14:07 »

1) Duplikér dit motiv.
2) Tryk "edit" -> "transform" -> "flip vertical".
3) Placer det så du finder det godt - altså lige under det originale motiv.
4) Tilføj en layer mask ("add layer mask").
5) Tag Gradient Tool og kør den fra det øverste af dit spejl-motiv ned til midten af motivet - sørg for, at sort og hvid er valgt som hhv. din forgrunds- og din baggrundsfarve (de to firkanter, hvor man vælger farve i venstre side).
Jeg er ikke helt sikker på, at det er sådan, han har gjort, men det tror jeg. Tunge


Hvor duplikerer man? crazy
Logged

BenMusalho
Gæst
 
Sv: Photoshop
« Svar #478: 25 Feb 2009, 14:09 »

Du kan enten højreklikke på det layer, du vil dupllikere, hvorefter du kan trykke "duplikér", eller også kan du trække layeret ned på den knap, man trykker på, når man skal lave et nyt layer (det hvide papir, der er ved at blive foldet).
Logged

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Photoshop
« Svar #479: 25 Feb 2009, 14:11 »

Og hvordan får man den "mulige" baggrund større, så man rent faktisk kan ligge det duplikerede billede under det andet?

EDIT: Jeg har fundet ud af at duplikere crazy
Logged

Sider: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 41 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010