home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:08:19 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
I går kl. 18:18:52 Beckham23 Omklædning... Sommer opdatering
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
Antal Registrerede Brugere: 23430
  2 Brugere, 865 Gæster Online.

Indlæg: 1132901 over 31377 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet FM2009
| | | | |-+  Dine styker og svagheder
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Dine styker og svagheder  (Læst 4951 gange)
JKJ
Gæst
 
Dine styker og svagheder
« : 12 Jan 2009, 16:35 »

Nu har man jo efterhånden været herinde et stykke tid og læst en del om hvad man gør og ikke gør når man spiller FM.

Men hvad er dine styrker og svagheder helt præcis iflg dig selv? Det kunne jo være man kunne lurer nogle tricks af her og der...

Jeg kan jo starte med mig selv.
Styrker: Jeg har 110% styr på økonomien, jeg handler kun det jeg skal bruge, prøver egne talenter af inden jeg køber, finder selv mine talenter, køber kun den samme spiller en gang i spillet (på den måde får man prøvet flest mulige spillere), køber af princip ikke spillere der koster over 200 mio dkr, hvergang jeg sælger en fra samme land jeg spiller skal der købes en ny fra det land, finder en stamme på 7-8 spillere, min trup er sjældent over de 25 mand krydret med ca 5 talenter - dvs ca 30 ialt

Svagheder: Skifter for ofte alle 3 på engang fremfor at vente med min 1, hvis jeg har set mig negativ på spillere irl bliver de også hurtigt solgt i spillet ( eks er Degen, Dossena og Benyaun i LFC, de får aldrig chancen og bliver bare skippet afsted) er alt for konservativ ved indkøb, køber meget sjældent spillere fra andre lande end det jeg spiller i, rotere for lidt (er ikke god til at skifte en stamspiller ud, eller gave ham en kamp pause selv om han er træt), taktisk er jeg alt for bundet af 4-4-2 opstillingen - har mere end svært ved at løsrive mig fra den.

Der er sikkert flere, men det er dem jeg lige kan komme på nu...
« Seneste Redigering: 12 Jan 2009, 17:10 af JKJ » Logged

Philli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Dine styker og svagheder
« Svar #1: 12 Jan 2009, 16:44 »

Jeg vil da også være med i legen. Så her er min mening om mig selv som manager.

Styrker: Jeg mener også at jeg har kanon styr på økonomien, og især mit lønbudget er aldrig over det maksimale. Jeg er god til at spille med store hold, i hvert fald bedre end med små. Jeg er god til at vinde trofæer  Peace

Svagheder:
Jeg er utrolig dårlig til rotationssystem. Jeg glemmer altid at skifte mellem mine spillere. Jeg køber tit alt for mange spillere, og smider bare de overskydende på andenholdet. Jeg er ikke så god til at lave de taktiske finesser, og derfor fristes jeg nogle gange til at downloade taktikker. Jeg har det lidt på samme måde som JKJ. Jeg bruger ikke spillere som jeg ikke kan lide irl, eller som er grimme på spillerbillederne. Det er en stor svaghed.
Logged

fc-hansen
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Dine styker og svagheder
« Svar #2: 12 Jan 2009, 16:46 »

Spændende tråd JKJ Opstemt

Styrker:
taktisk klog, skaffer ofte de gode resultater, ved min taktiske viden. god til at roterer mellem spillerne, dvs. have alle spillere i truppen omkring holdet.

Svagheder:
ikke alt for god til at give nye chancen, altså hvis jeg har 2, som er førstevalg får de meget lang snor(kan diskuteres om det er godt eller skidt) ofte giver jeg for mange penge væk ved køb af spiller, blver til dyre indkøb, som ikke altid slår til. ikke for god til at give de unge chancen, og generelt talentarbejde Smiley
Logged

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

Hulle86
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Dine styker og svagheder
« Svar #3: 12 Jan 2009, 16:52 »

Ret fed tråd faktisk, JKJ.

Styrker:

Jeg er perfektionist når det kommer til træning, scouting og ungdomspleje, hvilket ofte resulterer i en masse wonderkids - og så er jeg aldrig bange for at give de unge chancen. Økonimien sætter jeg også stor ære i at køre optimalt - og så bruger jeg meget tid på mine feederclubs, og finde ud af hvilke spillere der kan få mest ud af at blive udlejet.

Svagheder:

Jeg kan ofte blive en tand for konservativ / nærig, og vil aldrig betale det vilde for en bestemt spiller - også selvom jeg sagtens har råd til det. Hvis jeg fører med at mål på hjemmebane mod et undertippet hold, stiller jeg mig ikke tilfreds og ændrer taktikken til tidsspilde og defensivt, men presser istedet på for endnu et mål. Det koster nogle gange nogle overtidsmål, og jeg hader mig selv for det bagefter.
Logged

Krellz
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Dine styker og svagheder
« Svar #4: 12 Jan 2009, 16:54 »

Styrker: Taktiske del, især overraskelse med fx. Sunderland over Manchester City, Liverpool og Manchester United Smiley!  Synes også at jeg er rimelig god til at holde overskud i økonomien Wink.

Svagheder: Får ikke så mange spillere ind i rotationssystemet, og dette gør dem tit meget sure der resultere i at jeg bliver nød til at sælge dem.
Logged

BenMusalho
Gæst
 
Sv: Dine styker og svagheder
« Svar #5: 12 Jan 2009, 17:04 »

Styrker: Dette må nok være at holde truppen på en passende størrelse. Jeg har aldrig en for stor trup, den ligger altid på de 23-24 mand, hvilket er det bedste, man kan have, synes jeg. Det gør, at der ikke er for mange overflødige spillere, som bliver utilfredse, fordi de ikke får nok spilletid. Og at kvaliteten til træning er højere, da der ikke er så mange at træne. De startende 11 spillere (jeg kører yderst sjældent med rotation) skal være af meget høj kvalitet, mens de fleste andre skal være unge talenter. Dog skal der helst være et par rutinerede kræfter iblandt.

Jeg synes selv, det går utrolig godt med at have og finde talenter, der har et stort potentiale. Min gennemsnitsalder i 1.-holdstruppen er for det meste på de 23 år. Dette ser mange måske som en svaghed, da det så ikke er særlig stabilt, men det går ofte meget godt. Jeg vinder en hel del med en så ung trup, og jeg synes sjældent, der er udfald. Dette gør også, at jeg på lang sigt bliver en meget rig klub, da jeg for det meste finder billige talenter i Brasilien, gør dem til store stjerner og sælger dem videre for mange penge. Jeg går typisk efter danske spiller, det er spændende at have et dansk/skandinavisk hold (jeg er næsten altid Brøndby, hvis jeg er i et andet land, går jeg selvfølgelig efter dette holds nationalitet), men jeg kan ikke holde mine fingre fra Sydamerika, hvor det vrimler med talent! Peace

Svagheder: En af dem er nok at lave træning. Det går betragteligt bedre her i '09, hvor jeg faktisk har fået skabt et aldeles udemærket træningsprogram, som har forbedret spillernes evner meget. Men udover det har jeg aldrig været god til det, og jeg mangler nok at kunne gøre det over flere omgange, før jeg kan fjerne det fra denne liste.

Som sagt tidligere er jeg lidt for dårlig til at holde truppen i dens oprindelige nationalitet, eller hvad man skal sige. Det ender ofte med spiller fra alverdens lande. Men så længe truppen er god, kommer det i anden række. Resultaterne er altid vigtigst! Dette kan nok tilskrives, at danskere ofte er meget dyre i forhold til f.eks. Brasilianere (Tunge).




Logged

Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Dine styker og svagheder
« Svar #6: 12 Jan 2009, 17:08 »

Styrker:
Jeg mener selv at mine styrker ligger i den taktiske del. Jeg skaber meget tit succes, og det jeg har sjældent svært ved at finde en opstilinng der ikke passer til holder jeg spiller med. Mine resultater igennem tiderne har været uovertrufne, og jeg ser kun det fortsætte i spillets næste versioner. Derudover har jeg som regel også en god sans for at lave de rigtige indkøb. Selvom lysten ofte frister mig til at købe flere spillere som er kanon gode til den samme plads, får jeg i stedet for hentet de rigtige spillere til de nødvendige pladser. Jeg har også et system der gør at jeg altid holder styr på mine spillere. Min trup lægger omkring de 22-24 spillere, og det synes jeg personligt er et passende antal. Det afhænger dog også at om jeg spiller med en stor klub, eller med en noget mindre klub.

Svagheder:
Det er ikke svært. Jeg er ufattelig dårlig til at holde min økonomi god. Jeg tænker ikke særlig meget over det, og det giver mig ofte store økonomiske problemer, alt efter hvilken klub jeg vælger at spille med. Min økonomi sejler ofte, og at holde overskud er et stort problem for mig. Et andet problem, selvom det ikke er et reelt problem, er at holde spillere med samme nationalitet i klubben. Det kan jeg gøre med en spansk klub, og i visse tilfælde også med italienske klubber, men ellers er jeg meget dårlig til at samle landets nationaliter i klubben. Derfor spillere jeg ofte med klubber hvor der er et bestemt antal for hvor mange udlændinge man må have i sin klub.
Logged

Fink
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Dine styker og svagheder
« Svar #7: 12 Jan 2009, 17:38 »

Styrker:
Kontinuitet. Får ofte hele holdet til at spille godt sammen og får skabt en god grundstamme på ca. 7 spillere der bærer holdet. Spiller oftest med samme taktik og samme spillemåde med de fleste hold - tilpasser dog taktikken en smule efter holdet. Men oftest skaber jeg holdet udfra et fast koncept og det gør at jeg kender min taktik rigtigt godt -  og styrken ved den er at jeg scorer mange mål.
Samtidig mener jeg selv at min viden indenfor PL giver mig et forspring når jeg - som oftest - spiller med et hold herfra.

Svagheder:
Spillerindkøb. Jeg køber tit spillere som jeg ikke har brug for. Og er alt for dårlig til at give talenter tiden til at udvikle sig. Mine spillerindkøb bliver alt for ofte gjort på for svagt et grundlag.
Min mangel på viden om andet end engelsk fodbold gør at jeg tit bliver nødt til at bruge lang tid på at scoute og sætte taktikker mod de enkelte hold.
Logged

"Pain is temporary, glory...lasts forever!"
-George Best

Pepe
Gæst
 
Sv: Dine styker og svagheder
« Svar #8: 12 Jan 2009, 18:00 »

Styrker: Jeg er god til at holde min trup på omkring 23 mand, hvilket er den idéele størrelse. Derudover synes jeg ofte, at mine taktiske overvejlser bærer frugt, og det må vel siges at være en vigtig ting i FM.
Desuden er jeg god til at holde spillet realistisk - købe spillere, som den pågældende klub godt kunne have købt i virkeligheden og desuden at købe spillere fra det land, jeg nu spiller i, da jeg synes, det giver den bedste indlevelse i spillet.

Svagheder: Jeg er simpelthen for doven og utålmodig til at sidde og indstille træningsprogrammer, træningsopsætning, så man kan få den eftertragtede 7-stjerenede træning osv osv osv. Det har jeg simpelthen ikke tålmodigheden til. Desuden kommer jeg ofte til (som JKJ nævner) ikke at bruge en spiller, jeg ikke kan lide irl.
Logged

JKJ
Gæst
 
Sv: Dine styker og svagheder
« Svar #9: 13 Jan 2009, 19:07 »

Der må være nogle flere der har nogle tips eller andet man kan lære lidt af Wink
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Dine styker og svagheder
« Svar #10: 13 Jan 2009, 20:16 »

Styrker:
Talentudvikling - Jeg har ind til videre haft stort held med både at finde talenterne, udvikle dem (blandt andet ved at leje dem ud til klubber, hvor de får noget førsteholdserfaring) og vurdere hvornår de så er klar til at få chancen på førsteholdet.
Score kassen på spillersalg - Jeg tjener de fleste af mine penge på at sælge spillere, f.eks. spillere jeg tidligere har hentet på fri transfer, som efter at klubben er steget lidt i graderne, måske ikke længere er helt på det niveau jeg forventer af mine spillere. Eller hvis der skal laves plads til et talent.
Rense ud i truppen - Synes jeg har held med hele tiden at holde ryddet op i truppen, spillere der ikke leverer varen, eller holdet bare er vokset fra, bliver sendt videre i karrieren (ofte med et klækkeligt overskud).
Taktikken - Taktikken er vel egentlig både en styrke og en svaghed, for jeg er god til at opbygge en taktik der fungerer, jeg er bare ikke god til at erkende det, når så taktikken ikke længere er effektiv (f.eks. fordi klubben er blevet stærkere, og modstanderen derfor stiller op med en mere forsigtig taktik).

Svagheder
Sælger lidt for meget - Tjae, de hurtige penge er nogen gange lidt for fristende, og jeg får af og til solgt nogle spillere lidt for tidligt, hvilket bevirker at jeg bliver sat lidt tilbage sportsligt.
Nationale spillere - Da jeg ofte vælger forholdsvis små hold, er der af gode grunde ikke frit valg på alle hylder, hvad spillere angår, jeg må nøjes med hvad jeg kan få, og ofte er det lettere (billigere) at hente spillere i udlandet, end det er at hente spillere fra ligarivaler. Det bevirker, at der ofte går lige lovligt meget Arsenal/Inter i mine hold, der pludselig består af spillere fra alverdens lande. Det tager væsentligt længere at få ryddet op i igen, end det tager at få lavet nationalitetsrodet.
Det sidste skridt - Når jeg starter med et lavt rangerende hold, har jeg sjældent de store problemer med i starten at tordne op gennem rækkerne, men når jeg så først er etableret i midten i den bedste række, løber jeg ofte ind i problemer med at føre holdet det sidste stykke helt til tops. Det hænger nok i høj grad sammen med min tendens til at sælge lidt for meget.
4-4-2 - Ikke fordi jeg bruger denne opstilling for meget, tvært imod, jeg kan ikke fordrage den, og gør alt for ikke at bruge den, hvilket ikke altid er det optimale udgangspunkt, når en ny taktik skal laves, men ok, det lykkes som regel.
Logged

Matigol
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Dine styker og svagheder
« Svar #11: 13 Jan 2009, 20:30 »

Styrker: Mine styrker ligger i det tekniske og mit øje for mine medspiller, og så mine afleveringer. Jeg er god til at finde mine medspiller selvom jeg har ryggen til dem. Og så ligger mine afleveringer ofte milimeterpræcist. Jeg har også en god teknik. Ikke så meget i driblinger - Men jeg er god til at tæmme og tage bolden med i luften.

Svagheder: Mine svagheder ligge meget inde for den mentale. FX. Jeg er dårlig til at tage mig sammen til at løbe med tilbage, og jeg er dårlig til at tage til træning. Jeg for ofte gule kort, da jeg hurtigt gør mig uvenner med dommeren.
Logged

SoAP
Gæst
 
Sv: Dine styker og svagheder
« Svar #12: 13 Jan 2009, 20:34 »

Styrker: Mine styrker ligger i det tekniske og mit øje for mine medspiller, og så mine afleveringer. Jeg er god til at finde mine medspiller selvom jeg har ryggen til dem. Og så ligger mine afleveringer ofte milimeterpræcist. Jeg har også en god teknik. Ikke så meget i driblinger - Men jeg er god til at tæmme og tage bolden med i luften.

Svagheder: Mine svagheder ligge meget inde for den mentale. FX. Jeg er dårlig til at tage mig sammen til at løbe med tilbage, og jeg er dårlig til at tage til træning. Jeg for ofte gule kort, da jeg hurtigt gør mig uvenner med dommeren.

Tror han mente fm?
Logged

AaB4TheWin
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Dine styker og svagheder
« Svar #13: 14 Jan 2009, 04:23 »

Styrker: Min største styrke er helt klart talentudvikling. Jeg bruger altid en hel masse penge på talenter og det er måske kun 1/3 af dem, som ender med at komme på førsteholdet, men så sælger jeg dem videre for flere penge end hvad jeg har givet for dem, så min økonomi er altid fantastisk.
Derudover plejer min sammensætning på holdet at være et godt mix af unge talenter og mere etablerede spillere.

Svagheder: Jeg ændrer min taktik for sjældent, så den er nem at lure af. Og jeg bruger ofte ALT for mange penge på store stjerner, hvis jeg har forelsket mig i dem. (450 mio. for Casillas f.eks.)
Logged

Er det nice? Det er røvnice!

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Dine styker og svagheder
« Svar #14: 14 Jan 2009, 10:36 »

Styrker:
Jeg synes selv, at jeg laver masser af fornuftige handler - såvel spillere som stab. Jeg går ofte efter dette rette scoop med de mindre hold (se f.eks. Hvem spiller du med 09 tråden), mens jeg med større hold finder en masse talenter. Hvad angår staben, så henter jeg ca 8/10 klubløse til den klub, jeg nu engang spiller med.

Taktiksk er jeg også ganske fornuftig, jeg har ihf. formodet at lave et par rigtig gode taktiker og af og til skriver jeg forskellige taktikker og indstillinger ned på et papir og prøver enkelte af dem af i FM.

Der udover bruger jeg en del tid på ungdomsarbejdet. Jeg lejer en del ud, hvis de ikke er gode nok til 1. første holdet, så de kan få nogen hår på brystet. Der udover henter jeg gerne en del fornuftige ungdomstrænere, som nævnt under handlerne.

Svagheder:
Jeg køber ofte for mange spillere, som jeg sjælendt får brug for, selvom jeg er glad for disse spillere. Det betyder også at min økonomi er dårligere end den kunne være. Jeg synes dog at det er blevet bedre med tiden, men stadig ikke godt nok.

Det med træningen har været elendig til siden 06 (mener jeg, ellers er det 05), hvorfor jeg henter træningsprogrammer.
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010