home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:26:24 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23430
  0 Brugere, 1338 Gæster Online.

Indlæg: 1132894 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  [LUKKET!] #34; Glory - 'The Villa'
0 Brugere og 8 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 15 Udprint
Forfatter Emne: [LUKKET!] #34; Glory - 'The Villa'  (Læst 75675 gange)
DavidMadsen
Manager
********

Offline Offline


 
#6 Glory - Aston Villa!
« Svar #15: 15 Jan 2009, 22:23 »


De første kampe!


 Endelig kom dagen, hvor jeg skulle stå i spidsen for Villa, til min første kamp som manager. Vi skulle møde kroatiske HNK Rijeka i den sidste runde af Euro Vase Cup. Vi rejste til kroatien, med stor optimisme, for at slå de kroatiske spillere, og gøre det med maner.

 Min plan var simpel. Der skulle angribes, igen og igen. Det lykkedes også. Efter 8 minutters spil, får John Carew en friløber, og han svigtede ikke. Han rundede keeperen, og bang - 1-0 til Aston Villa. Allerede 5 minutter senere får Agbonlahor udbygget føringen til 2-0. Og igen 3 minutter senere, scorer Carew på et fremragende langskud! 16 minutter spillet, og 3-0 til The Villains. Davide Santon fik en vellykket debut, da han med et assist fik sig udemærket i 1. halveg. Lige efter pausen dukkede Halilovic op i det lille felt, og så stod den pludselig kun 3-1. Men så slog indskiftede Marlon Harewood til, og lukke kampen helt med sit 4-1 mål, hvilket også blev det endelige resultat.

 Hjemme tog vi let på opgaven, men endte alligevel med en 1-0 sejr. Samlet gik vi altså videre 5-1. Efter kampen blev jeg igen overfaldet af journalister der lykønskede mig, men hvad fanden, jeg havde jo også fortjent det, efter alt deres brok.
  • 4-1 vs. Rijeka (EV)
  • 2-0 vs. Walsall (VEN)
  • 1-0 vs. Rijeka (EV)
  • 1-1 vs. Sporting CP (VEN)

Agbonlahor har været i forrygende form, rart at knægten har fundet sit bedste spil frem.
Logged

superpew
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #6 Glory - Aston Villa!
« Svar #16: 15 Jan 2009, 22:32 »

For første gang synes jeg, at et billede uden ramme passer pisse godt ind.. :b

Tror det er første gang, at jeg nogensinde har rost et billede uden ramme.. hehe..

Nå, men til skriften synes jeg også det er dejlig overskueligt, og kan super godt lide, at du har sat venskabskampene op som punkter. Det ser rigtig godt ud. Jeg kan også godt li' at du starter hvert et afsnit med lidt indryk plus Villa's mørkelilla farve.. KIU! Thumbs Up super flot.
Logged

DavidMadsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #6 Glory - Aston Villa!
« Svar #17: 15 Jan 2009, 22:36 »

For første gang synes jeg, at et billede uden ramme passer pisse godt ind.. :b

Tror det er første gang, at jeg nogensinde har rost et billede uden ramme.. hehe..

Nå, men til skriften synes jeg også det er dejlig overskueligt, og kan super godt lide, at du har sat venskabskampene op som punkter. Det ser rigtig godt ud. Jeg kan også godt li' at du starter hvert et afsnit med lidt indryk pluds Villa's mørkelilla farve.. KIU! Thumbs Up super flot.
Mange tak for rosen! Det er sådanne kommentarer der holder blogskrivere i gang Smiley

Jeg tænkte forresten på noget ang. opstillingen af kampe. Hvad foretrækker læserne?
Jeg kunne også skrive dem sådan her:

4-0 vs. Rijeka   -   2-0 vs. Walsall   -   1-0 vs. Rijeka   -   1-1 vs. Sporting CP
« Seneste Redigering: 15 Jan 2009, 22:41 af DavidMadsen » Logged

superpew
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #6 Glory - Aston Villa!
« Svar #18: 15 Jan 2009, 22:43 »

Mange tak for rosen! Det er sådanne kommentarer der holder blogskrivere i gang Smiley

Jeg tænkte forresten på noget ang. opstillingen af kampe. Hvad foretrækker læserne?
Jeg kunne også skrive dem sådan her:

4-0 vs. Rijeka   -   2-0 vs. Walsall   -   1-0 vs. Rijeka   -   1-1 vs. Sporting CP

Jeg er 100% sikker på, at læserne foretrækker resultaterne som de er i updaten du lige har lavet.

For mit vedkommende forstyrre det mig når jeg læser, hvis resultaterne køre sådan henover skærmen. Det ser super super godt ud, som du netop lige har lavet dem.. Det er bare min mening.. Hehe  Tunge
Logged

DavidMadsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #6 Glory - Aston Villa!
« Svar #19: 15 Jan 2009, 22:53 »

Jeg er 100% sikker på, at læserne foretrækker resultaterne som de er i updaten du lige har lavet.
For mit vedkommende forstyrre det mig når jeg læser, hvis resultaterne køre sådan henover skærmen. Det ser super super godt ud, som du netop lige har lavet dem.. Det er bare min mening.. Hehe  Tunge
Så fortsætter jeg med at stille det op på den måde Thumbs Up
Logged

bjerregaard
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: #6 Glory - Aston Villa!
« Svar #20: 15 Jan 2009, 23:13 »

Har ikke så meget andet at sige end flot skrevet og godt sat op. Bare fotsæt det flotte arbejde, så vil jeg være fast læser.

Er enig med "superpew" med at det forstyrrer øjnene med en rullende tekst, så det bedste ville være som de er nu. Opstemt
Logged

DavidMadsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #6 Glory - Aston Villa!
« Svar #21: 16 Jan 2009, 16:36 »

bjerregaard: mange tak Thumbs Up
EDIT: Næste update kommer omkring klokken 14, regner jeg med Smiley
« Seneste Redigering: 17 Jan 2009, 01:44 af DavidMadsen » Logged

DavidMadsen
Manager
********

Offline Offline


 
#7 Glory - Aston Villa!
« Svar #22: 17 Jan 2009, 13:20 »


Videre deltagelse i Europa?


 Efter at vi slog Rijeka ud af Euro Vase Cup, blev det officielt at vi skulle møde BSC Young Boys i første runde af Uefa Cup kvalifikationen. Før vi mødte Young Boys, skulle vi lige et smut forbi York først. Det blev til en sikker 5-0 sejr, og endnu engang var Agbonlahor i hopla. Han scorede nemlig hattrick.

 Så kom dagen, hvor vi skulle møde Young Boys. Jeg var selvsikker før kampen, og vidste, at vi kunne slå dem. Jeg valgte derfor ikke at møde op til pressekonferencen før kampen, mest fordi jeg var sikker på en sejr, men også fordi jeg lige havde gang i et spil FIFA09 på min PSP. På PSP'en blev det til en 12-0 sejr. Det var dog lidt urealistisk for den rigtige kamp.

 Da kampen gik i gang, havde jeg ikke engang sat mig ned, inden Agbonlahor havde scoret til 1-0. 18 sekunder spillet, og wupti, 1-0 til os. Det blev også til både 2-0 og 3-0 inden halvegen. Først ved Luke Young efter flot pasningsspil, og derefter ved Barry på straffespark. Så blev John Carew skadet lige efter pausen, og forventes ude i 1 måned. Jeg valgte så at skifte Marlon Harewood ind, og igen viste han sig som en super joker, og scorede til 4-0 lige før der var spillet 90 minutter.

 Hold kæft hvor alt kører perfekt. Jeg kan sgu' mit kram. At jeg vandt 12-0 på PSP og 4-0 i virkeligheden, det er næsten det samme. Det er jo en klassemanager der styrer begge dele.

  • 5-0 vs. York (VEN)
  • 4-0 vs. Young Boys (EC)
På pressemødet efter kampen, valgte jeg utroligt nok at møde op. Og til manges forundring var jeg tavs, og ikke specielt arrogant. Jeg valgte i stedet, at bede journalisterne om at møde op på vores træningsanlæg dagen efter, da jeg havde noget at "vise" dem.
« Seneste Redigering: 17 Jan 2009, 13:24 af DavidMadsen » Logged

superpew
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #7 Glory - Aston Villa!
« Svar #23: 17 Jan 2009, 13:53 »

Endnu en god update DavidMadsen. :]

Synes dog ikke om billedet du har sat ind. Nok grundet det hvide rundt om logo'et.

EDIT: Hvis du sender et billede inden en update, kan jeg sagtens rette det til, og lave en ramme rundt om eller hvad du har lyst til.. (: Du siger bare til.
« Seneste Redigering: 17 Jan 2009, 13:57 af superpew » Logged

DavidMadsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #7 Glory - Aston Villa!
« Svar #24: 17 Jan 2009, 15:17 »

Endnu en god update DavidMadsen. :]

Synes dog ikke om billedet du har sat ind. Nok grundet det hvide rundt om logo'et.

EDIT: Hvis du sender et billede inden en update, kan jeg sagtens rette det til, og lave en ramme rundt om eller hvad du har lyst til.. (: Du siger bare til.
Mange tak. Jeg kan godt se det. Men jeg har skrevet nogle updates, hvor jeg har sat nogle billeder ind. Når jeg begynder at skrive videre har jeg Newton Heath til at lave grafik. Men tak for tilbuddet, det kan godt være jeg benytter mig af det Smiley
Logged

DavidMadsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #7 Glory - Aston Villa!
« Svar #25: 18 Jan 2009, 18:22 »

Jeg har ikke været så meget hjemme idag, men der kommer enten en update i aften, eller i morgen Smiley
Logged

Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #7 Glory - Aston Villa!
« Svar #26: 18 Jan 2009, 18:25 »

God update, og sikker sejr!
Du skriver fint, og det ser godt ud.
Husk at jeg stadig står klar til at hjælpe dig med grafikken.
Logged

DavidMadsen
Manager
********

Offline Offline


 
#8 Glory - Aston Villa!
« Svar #27: 18 Jan 2009, 21:13 »


Stjerne købt!


 Bare for sjov, valgte jeg at sige til journalisterne at de skulle møde op på vores træningsanlæg klokken 12:45, selvom jeg først selv havde tænkt mig at møde op klokken 13. Nogle var der allerede kvart over tolv, og sad og ventede i tre kvarter på at jeg dukkede op. Hvor er nogle journalister dog uintelligente, og vælger at bruge samtlige 50 IQ point på at irritere managere som mig.

 Da klokken blev 13, sad der stadig en masse journalister og ventede på mig. Genialt. Dog var nogle taget hjem, og havde allerede fået de første nyheder frem, hvor der stod at jeg ikke havde købt nogen, og gjorde det for at irritere journalisterne. Men de tog i den grad fejl.

 "Jeg er her jo idag, for at fortælle jer journalister hvem mit nyindkøb er. Hvor spændende det end måtte være, trækker jeg tiden lidt endnu. Jeg kan afsløre at det er en målmand, og Villa har givet en ret stor sum penge for ham." Jeg stoppede kort, og det blev efterfulgt af, at spilleren valgte at træde frem selv. Han var ligeså utålmodig, og selvisk som jeg. Derfor var jeg da også sikker på, at vi ville få et fremragende samarbejde.

 Der stod han. Sergio Asenjo. Klassekeeper med et enormt potentiale. Og med en personlighed, som faldt lige i min smag. Han begyndte at snakke, men på spansk, så mange af jornalisterne forstod ikke et ord. Dog sad nogle med et stort smil på læben, fordi de kunne snakke spansk. "Jeg er ny keeper i klubben, og jeg håber selvfølgelig på, at jeg bliver førstevalg, på ret kort tid." Han smaskede på sit tyggegummi, så ordene var endnu sværere at forstå. "Jeg vil kæmpe for det, og er sikker på at jeg vil få et godt samarbejde med David Madsen, uden tvivl."

 Endnu engang forlod jeg pressemødet med et smil på læben, med Asenjo ved min side.
Logged

DavidMadsen
Manager
********

Offline Offline


 
#9 Glory - Aston Villa!
« Svar #28: 19 Jan 2009, 21:12 »


Truppen inden sæsonstart!


 Så starter Premier League snart, og derfor vil jeg skabe et overblik over den spillertrup jeg har til rådighed.

 MÅLMÆND:
Sergio Asenjo - 19 år - Spansk.
Brad Friedel - 37år - Amerikansk - MM.
Brad Guzan - 24år - Amerikansk.

VURDERING AF MÅLMÆND: ***** - 4 ud af 5 stjerner.
 Jeg har klasse keepere. Brad Friedel er stadig super, og med Asenjo som 2. keeper og kommende 1. målmand, bliver det ikke meget bedre. Derudover er Brad Guzan og Stuart Taylor på reserveholdet som henholdsvis 3. og 4. målmand.


FORSVAR:

 MIDTERFORSVAR:
Martin Laursen - 31år - Dansk - FC.
Carlos Cuellár - 27år - Spansk - FC.
Zat Knight - 28år - Engelsk.
Curtis Davies - 23år - Engelsk.

VURDERING AF MIDTERFORSVAR: ***** - 5 ud af 5 stjerner.
 Et super solidt midterforsvar, bestående af Martin Laursen og Carlos Cuellár, og med fantastiske backups i Davies og Knight. Noget af det mest solide i hele Aston Villa.

 BACKS:
Davide Santon - 17år - Italiensk - FH.
Nicky Shorey - 27år - Engelsk - FV.
Luke Young - 29år - Engelsk.

VURDERING AF BACKS: ***** - 3 ud af 5 stjerner.
 Noget af det første der skal ændres. En duo bestående af unge Davide Santon og Nicky Shorey er ikke optimalt. Først og fremmest er der ingen backup til Nicky Shorey lige pt. grundet Wilfred Boumas ankelskade. Derudover kan Craig Gardner også spille højreback, men foretrækker den centrale midtbane. Og Wilfred Bouma er ude det meste af sæsonen, og derfor ikke med i min vurdering.





MIDTBANE:

 CENTRALE MIDTBANE:
Gareth Barry - 27år - Engelsk - CM.
Nigel Reo-Coker - 24år - Engelsk - CM.
Steve Sidwell - 25år - Engelsk.
Isaiah Osbourne - 20år - Engelsk.
Stiliyan Petrov - 29år - Bulgarsk.
Craig Gardner - 21år - Engelsk.

VURDERING AF CENTRAL MIDTBANE: ***** - 4 ud af 5 stjerner.
 Det læner sig op ad 4½ stjerne, men er lige under. Solid del af holdet, hvor man er sikker på at have en god erstatning klar, hvis Barry eller Reo-Coker bliver skadede, eller ikke er tilgængelige. Derudover for de andre mange chancer for spilletid, i cup kampe og minde PL kampe. Ikke noget jeg regner med at forstærke foreløbigt, da det er ret unge spillere der er kompetente til den centrale del af midtbanen.


 FLØJE:
Ashley Young - 23år - Engelsk - MV.
James Milner - 22år - Engelsk - MH.
Wayne Routledge - 23år - Engelsk.


VURDERING AF FLØJE: ***** - 4 ud af 5 stjerner.
 4 stjerner, men kunne næsten ligeså godt være 3 stjerner. Ashley Young og James Milner er uden tvivl geniale kanter, men udover dem, har jeg ikke rigtigt nogle brugbare kanter. Dog har fløjene fået 4 stjerner istedet for 3, da Gareth Barry også kan spille MV, Reo-Coker kan spille MH, Davide Santon kan spille MH/OMH og Agbonlahor kan spille OMH. Mens lyn-hurtige Wayne Routledge kan spille begge kanter. Han er dog ikke god nok, hvis en af mine normale kanter får en lang skade.



ANGREB:

John Carew - 29år - Norsk - AC.
Gabriel Agbonlahor - 21år - Engelsk - AC.
Ezequiel Lavezzi - 23år - Argentinsk.
Marlon Harewood - 29år - Engelsk.
Nathan Delfouneso - 17år - Engelsk.

VURDERING AF ANGREB: ***** - 5 ud af 5 stjerner.
 Mit angreb er helt fantastisk. John Carew og Agbonlahor er lige nu min foretrukne start duo, selvom Lavezzi banker på døren til spilletid. Harewood har gjort det genialt som joker, med 4 mål i sine 2 optrædener, samt 4 som indskifter. Unge Delfouneso er ikke helt god nok endnu, men jeg er sikker på at han bliver en stjerne. Lige pt. er Lavezzi skadet, og derfor er han med som udskifter, når andre er utilgængelige.


SAMLET:
VURDERING AF HOLD: ***** - 4 ud af 5 stjerner.
Jeg har et hold, med klassen til noget stort. Men niveauet ligger lige under de 4 stores. Hvilket betyder at en overraskelse skal til, for at slå dem af tronen. Men det er jo det jeg er ansat til. Og ja, det skal nok komme.
Logged

Jonem
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #9 Glory - Aston Villa!
« Svar #29: 19 Jan 2009, 21:15 »

Nathan Delfouneso sad jeg netop selv og så på, han bliver vist mega god. Hold kæft det er godt og solidt arbejde det der !!
Logged


Min nye blog om Gateshead FC

Min gamle blog om Man City

"Er det bare nfls lækreste fødder eller hva?" - Citat af bobba under super bowl da Holmes laver touchdown.

Sider: 1 [2] 3 4 ... 15 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010