home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
26 Sep 2024, 21:54 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 946 Gæster Online.

Indlæg: 1132878 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  Skakmat
0 Brugere og 20 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: Skakmat  (Læst 6710 gange)
vondracek
Gæst
 
Sv: Skakmat
« Svar #15: 09 Jan 2009, 16:09 »

rigtig spændende.
glæder mig til at følge med

Mange tak, jimmi90 :-)

Anyway, så skulle jeg til at loade mit save, men nu er den begyndt at sige, at 'spillet ikke kunne hentes'. Har aldrig før oplevet dette problem, og det er skide irriterende! Jeg har nemlig lavet to updates ud fra perioden efter træningskampene og frem til runde femte.

Dette betyder dog ikke, at jeg stopper bloggen. Jeg har stadig updates liggende, som omhandler indkøb, træningskampene etc. etc. Jeg vil bare gøre Jer opmærksom på, at jeg nu skal til at spille om igen fra første ligarunde, hvorfor opdateringerne måske kommer en smule senere end forventet.

EDIT: Hvis nogle ved hvordan jeg kan løse mit problem, så må I meget gerne kontakte mig :-)
Logged

vondracek
Gæst
 
Sv: Skakmat
« Svar #16: 09 Jan 2009, 16:15 »


Eftersom der har været stor mangel på dette siden min ankomst, har jeg, som det første, fået hyret diverse trænere, scouts, samt fysioterapeuter, så jeg ikke behøver at bekymre mig om dette. Alle sammen er blevet hentet på fri transfer og har fået amatørkontrakter – og så har de alle selvfølgelig også en kroatisk nationalitet. Der er ydermere blevet hentet hele seks kroatiske spillere på fri transfer, som har valgt at tørne ud for NK Mosor i den kommende sæson. Selvom truppen bestod af +30 spillere, da jeg overtog det varme sæde, var der dog en del spillere, som var alt for unge og på ingen måder havde niveauet til at kunne begå sig i 2. divisionen, hvorfor jeg sendte de fleste en tur ned på U19 holdet, mens resten blev frigivet på fri transfer. Med tilgangen af de seks nye spillere har vi fået en yderst komplet trup, idet der nu er mindst to kvalificerede spillere til hver position, samt et par 'all-rounder', som kan spille op til flere steder på banen. Med hensyn til indkøbene, så har jeg skrevet kontrakter med følgende spillere, som i øvrigt er blevet tilføjet på listen over truppen i det reserverede indlæg:

       Sime KURILIC, fri transfer, forsvarsspiller
       Mijo NADJ, fri transfer, defensiv midtbane
       Darko DERANJA, fri transfer, venstre fløj
       Goran DORKIC, fri transfer, venstre fløj
       Goran PERAK, fri transfer, offensiv midtbane
       Zeljko DOMJANIC, fri transfer, angriber


Med ankomsten af ovenstående spillere, er der helt klart blevet tilføjet betydelig større bredde i truppen, samt massere af erfaring. Jeg er ydermere utrolig glad for at have signet angriberen Zeljko Domjanic, som er en ganske ombejlet herre. Han besidder de egenskaber jeg søger hos en angriber,  og så er han desuden også en ledertype, hvorfor jeg har tiltænkt ham anførerbindet. Fra dag ét af har det hele været noget af et puslespil, men nu ville jeg mene, at vi har nok spillere til at gøre truppen komplet. Foruden opgaverne i ligaen og pokalen venter der selvfølgelig træningskampene, hvor blandt andet Varteks fra 1. divisionen, som har en medieprognose på 7, venter. En kamp jeg glæder mig utrolig meget til, da jeg føler, at vi kan komme til at gøre det godt efter truppen, som sagt, er blevet komplet og klar til at spille bold. De næste kommende uger vil vise, om holdet besidder den meget vigtige vindermentalitet, eller om flere nye forstærkninger behøves.

Inden det hele går løs, vil jeg lige smide et par screenshots op af spillertruppen, samt andre bemærkelsesværdige informationer, som nogle måske vil finde interessante:
Oversigt, stadion og faciliteter, stab, og truppen.
« Seneste Redigering: 09 Jan 2009, 16:31 af Vondracek » Logged

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Skakmat
« Svar #17: 09 Jan 2009, 16:30 »

Lækkert Kroaten! Dit skriftlige niveau kender de fleste jo godt til, altså som værende fremragende. Den grafiske fremstilling er fed, ren og pæn og tilpas. Og så en rigtig god udfordring du har valgt dig her! Jeg kigger med Smiley
Logged

vondracek
Gæst
 
Sv: Skakmat
« Svar #18: 09 Jan 2009, 16:42 »

Lækkert Kroaten! Dit skriftlige niveau kender de fleste jo godt til, altså som værende fremragende. Den grafiske fremstilling er fed, ren og pæn og tilpas. Og så en rigtig god udfordring du har valgt dig her! Jeg kigger med Smiley

Jeg siger mange tak for kommentaren, Ghert Smiley

Vil lige hurtigt gøre folk opmærksom på mit lille problem, som kan læses ovenover den seneste opdateringen. Fik spillet en halv sæson, og kom overraskende langt i pokalen, hvorfor jeg meget gerne kunne tænke mig at fortsætte der hvor jeg var nået til. Dette skulle egentlig have været en overraskelse, men kan jo ikke få åbnet mit save :-/

EDIT: Der er forresten blevet tilføjet et par informationer i det reserverede indlæg. Just so you guys know.
« Seneste Redigering: 09 Jan 2009, 16:47 af Vondracek » Logged

vondracek
Gæst
 
Sv: Skakmat
« Svar #19: 10 Jan 2009, 19:50 »


Det er nu godt og vel et par dage siden jeg startede min karriere i den kroatiske 2. divisionsklub NK Mosor. Som nævnt før, så har jeg fået rettet op på klubbens interne problemer ret hurtigt, hvilket har givet mig god tid til at lege lidt med de taktiske aspekter inden træningskampene. Jeg har valgt at tage udgangspunkt i en klassisk 4-4-2, hvor der vil komme til at blive sat meget fokus på mine to fløje. Ligesom det er i virkeligheden, så er det i Football Manager også utrolig vigtigt, at man har en fodboldfilosofi, som man forsøger at rette sine spillere mod. Man kan roligt sige, at et hold som Rusland benytter sig af samme fodboldfilosofi, som jeg er repræsentant for i Football Manager. Min filosofi er nemlig kendetegnet ved, at det konstant gælder om at angribe, for så længe man bare scorer flere mål end modstanderen, så vinder man. Når det er sagt, så er man selvfølgelig også nød til at tilpasse sin filosofi alt efter det materiale, som man har til rådighed. Da mange af mine spillere dog slet ikke har udholdenheden til at angribe konstant, vil jeg tilpasse mine taktikker lidt, i håb om at undgå spillerne kører sig trætte efter få minutter.

Jeg har derfor fået lavet et par taktikker, som lægger vægt på en kontrolleret offensiv, og det har vist sig at give pote her inden sæsonstarten. Vi har i alt fået spillet syv træningskampe, hvor én af dem var mod 1. divisionsholdet Varteks, der har en medieprognose på 7. Dem fik vi spillet 1-1 mod efter en yderst accepteret indsats fra spillernes side af. Sådan overordnet set i alle vores træningskampe, er der blevet spillet som jeg havde forventet. Vores kanter var konstant i fokus og førte bolden frem ad banen, hvor angriberne og de øvrige spillere lurede i og omkring feltet. Det er godt nok sjældent jeg lægger mærke til sådanne detaljer, men jeg har lagt mærke til, at mine to angribere Mirko Zaja og nyindkøbte Zeljko Domjanic arbejder rigtig godt sammen. De har op til flere gange haft gang i et-to-kombinationerne, headet boldende videre til hinanden etc., hvilket selvfølgelig er et godt tegn.

Indtil videre glæder jeg mig over, at spillerne har gjort det til en så speciel fornøjelse at være manager i NK Mosor. Her er i øvrigt resultaterne af vores træningskampe:
       3-0 vs. Slavonija
      ÷ 1-1 vs. Varteks
       3-2 vs. Kamen Ingrad
       5-0 vs. Virovitica
       1-0 vs. Koprivnica
      ÷ 1-1 vs. Suhopolje
      ÷ 0-2 vs. Lokomotiva (zg)
Logged

Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skakmat
« Svar #20: 10 Jan 2009, 20:16 »

Sådan!
Så kom den blog, og man kan vel kun uddele roser efter denne fabelagtige start. Der er ikke så meget at rafle om, og din opsætning er sikker. Kan godt lide skriften i toppen, og farven som hører til, omend den skærer en anelse i øjnene. Det skriftlige er jo fantastisk, og så den lille detalje med resultaterne er jo genial. Glæder mig til meget mere fra dig af!
Logged

vondracek
Gæst
 
Sv: Skakmat
« Svar #21: 10 Jan 2009, 20:38 »

Sådan!
Så kom den blog, og man kan vel kun uddele roser efter denne fabelagtige start. Der er ikke så meget at rafle om, og din opsætning er sikker. Kan godt lide skriften i toppen, og farven som hører til, omend den skærer en anelse i øjnene. Det skriftlige er jo fantastisk, og så den lille detalje med resultaterne er jo genial. Glæder mig til meget mere fra dig af!

Jamen jeg siger mange gange tak for kommentaren, Newton Smiley

Jeg vil se hvad jeg kan gøre med farven på banneret Wink
Logged

vondracek
Gæst
 
Sv: Skakmat
« Svar #22: 10 Jan 2009, 20:58 »

Så skete det igen. I går aftes fik jeg, efter at have spillet de femten kampe om igen, gemt spillet, hvorefter jeg gik i seng. Nu har jeg så åbnet mit Football Manager, og prøvet at indlæse det seneste spil, men den siger, at spillet ikke kunne hentes. Jeg havde dog på fornemmelsen af, at dette ville ske, hvorfor jeg løbende gemte spillet i flere filer. Og sjovt nok kan jeg godt åbne mit save, hvor jeg er nået til runde 14, men kan ikke åbne det seneste save. Altså det save, hvor jeg har fået spillet runde 15.

Jeg skal derfor kun spille én enkel kamp om, men dette problem er virkelig irriterende. Derfor tror jeg sgu, at jeg bliver nød til at sætte bloggen her på standby indtil problemet er løst. Jeg beklager, men det er virkelig demoraliserende. I'll be in touch.
Logged

Frederik1994
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skakmat
« Svar #23: 10 Jan 2009, 23:48 »

Hold os orienteret!
Logged

:-)

vondracek
Gæst
 
Sv: Skakmat
« Svar #24: 11 Jan 2009, 13:00 »

Jeg har valgt at fortsætte med blogskriveriet – og selvfølgelig også med mit nuværende save. På trods af det irriterende problem, er motivationen helt i top, så hvis jeg bliver nød til at tage sindsyg meget backup, jamen så vil jeg gøre det.

Der falder en opdateringen senere hen på eftermiddagen Smiley
« Seneste Redigering: 11 Jan 2009, 13:03 af Vondracek » Logged

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Skakmat
« Svar #25: 11 Jan 2009, 14:49 »

Lyder godt, ærgeligt at dit spil fucker op. Glæder mig til at høre mere fra kroatien
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

vondracek
Gæst
 
Sv: Skakmat
« Svar #26: 11 Jan 2009, 15:34 »


29. NOVEMBER 2008
Så er jeg tilbage igen – og denne gang med endnu et par fantastiske nyheder! Først og fremmest vil jeg lige minde Jer om, at der er i alt blevet spillet femten kampe i ligaen, hvilket betyder, at vi nu er halvvejs igennem sæsonen. I pokalturneringen er der ligeledes blevet spillet et par runder. Målsætningen inden sæsonen startede var tydelig, og den gik ud på, at holdet skulle prøve at undgå en nedrykning. Selvom vi i de seneste femten kampe har spillet en rigtig flot omgang fodbold, og placeret os et stykke over nedrykningsstregen, så er målsætningen på nuværende tidspunkt endnu ikke blevet indfriet.
Tabellen lyver dog aldrig, og lige nu viser den, at vi pointmæssigt følger godt med i ligaen. De første femten kampe forløb bedre end jeg havde forventet, idet vi er placeret på en sjetteplads med 23 point på kontoen – og med ti  point op til førstepladsen, samt et sikkert mellemrum på otte point ned til den første plads under nedrykningsstregen.

For at være helt ærlig, så havde jeg i starten ikke forventet, at spillernes niveau var særlig højt, men dette har jeg fået en hel anden mening om, for indtil videre har de i den grad bevist det modsatte. Vi har spillet en rigtig god omgang fodbold, og efterårets succes skal helt klart tilskrives spillerne, som i samtlige kampe har vist en fremragende fighterindsats. Ofte er vi kommet bagud, selvom vi misbruger en hav af chancer, men alligevel formår spillerne at kæmpe sig tilbage og få hevet acceptable resultater hjem. Vi lagde hårdt ud med et par nederlag og uafgjorte i sæsonens første par ligakampe, hvilket gav os den værst tænkelig start. De dårlige resultater blev dog efter et stykke tids stilstand fulgt op af en række sejre og flot spil, hvor blandt andet kampen mod ligaens absolutte favoritter, Hr. Dragovoljac, kan nævnes. Kampen udviklede sig til en ganske positiv overraskelse, selvom vi kun spillede uafgjort. Efter 39. minutter var vi bagud med hele to mål, og dermed var jeg næsten selv mere eller mindre indstillet på en Dragovoljac-sejr, men i anden halvleg lykkedes det os mirakuløst at udligne, hvilket betød, at vi mod alle odds sikrede os en vigtig uafgjort.
To spillere, der virkelig må fremhæves fra min side af, er de to nyindkøbte spillere: Zeljko Domjanic og Sime Kurilic. Førstnævnte har det gjort det utrolig godt i angrebet, hvor han, på trods af hans godt og vel 33 år, har nettet nettet fem gange, og lagt op til fire mål i tretten kampe. Han døjer lige pt med en skade, men forventes at være tilbage om godt og vel tre uger. Den centrale forsvarsspiller, Sime Kurilic, har ligeledes imponeret mig meget siden hans ankomst til klubben. For hans vedkommende er det blevet til nitten kampe, hvor han har nettet hele seks gange, hvilket gør ham til klubbens absolutte topscorer foran Zeljko Domjanic.

Den halve del af sæsonen har været været en yderst positiv overraskelse fra vores side af – og hvis vi kan fortsætte den god stime, så mener jeg uden tvivl, at vi kan opnå en placering i den sjove ende af tabellen. Lige nu venter der dog først en lang pause på hele 90 dage, hvor jeg højst sandsynligt vil arrangere nogle træningskamp, så vi forhåbentlig står bedre rustet til de sidste femten afgørende kampe. Jeg har ydermere skrevet kontrakt med én ny spiller, som lige akkurat nåede at få spillet et par kampe inden pausen. Han vil blive præsenteret i næste opdatering, hvor jeg også vil komme ind på vores resultater i pokalturneringen, samt klubbens økonomiske fremskridt. Indtil da kan I hygge Jer lidt med et par interessante screenshots.


« Seneste Redigering: 11 Jan 2009, 15:35 af Vondracek » Logged

Frederik1994
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skakmat
« Svar #27: 11 Jan 2009, 17:32 »

Glæder mig allerede! :b

Og en dejlig nyhed du forsætter på trods af dine tekniske problemer!
Logged

:-)

V-4-E
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Skakmat
« Svar #28: 11 Jan 2009, 18:05 »

Dejligt at få en halvårsupdate. Du skriver dejligt og flydende, samtidig med du har en god idé omkring din opbygning af updaten. Er fast læser på denne story fra nu af Thumbs Up
Logged


vondracek
Gæst
 
Sv: Skakmat
« Svar #29: 11 Jan 2009, 18:39 »

Glæder mig allerede! :b

Og en dejlig nyhed du forsætter på trods af dine tekniske problemer!

Jeg siger mange tak, Frederik1994. Må ærlig talt indrømme, at lysten til dette save på nuværende tidspunkt er større end nogensinde, hvorfor det ville være en skam at opgive. Som nævnt før, så må jeg bare tage en ordentlig omgang backup, og så skal det nok gå Smiley

Dejligt at få en halvårsupdate. Du skriver dejligt og flydende, samtidig med du har en god idé omkring din opbygning af updaten. Er fast læser på denne story fra nu af Thumbs Up

Det lyder lækkert. Mange tak for kommentaren, V-4-E Smiley
« Seneste Redigering: 11 Jan 2009, 18:40 af Vondracek » Logged

Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010