home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
26 Sep 2024, 21:54 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 884 Gæster Online.

Indlæg: 1132878 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  Skakmat
0 Brugere og 19 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Skakmat  (Læst 6705 gange)
vondracek
Gæst
 
Skakmat
« : 08 Jan 2009, 21:42 »


I kender det sikkert godt. Man sidder altid med et hav af mulige klubber man kan spille med, når man skal til at starte sin karriere i de lavere rækker – og dette kan ofte være utroligt irriterende.
For mig er der to faktorer der spiller en betydningsfuld rolle, når det gælder valget af den rigtige klub, og den første er, at klubben slet ikke har vundet nogle titler, at klubben ingen legender og ikoner har etc. Man er derfor sikker på, at der ikke er nogen som helst form for historie at finde i klubben, hvorefter det så er op til en selv at arbejde rigtig hårdt for at få skabt denne historie, og lige præcis dette er hvad jeg vil opnå med min nye odyssé i Football Manager, som finder sted i den sydkroatiske by Žrnovnica. Valget faldt dog ikke kun på denne ukendte kroatiske klub på grund af dens usynlige eksistens, og det er så her, at den anden vigtige faktor kommer ind i billedet. Jeg ved ikke rigtig hvorfor, men der bliver altid tilføjet lidt ekstra motivation, når klubben har nogle spændende kamptrøjer, og dette har NK Mosor, som klubben i øvrigt hedder. De spiller ikke bare i et sæt tilfældige trøjer, nej. Hjemmebanetrøjen er hvid- og rødternet, og minder utrolig meget om den Kroatiens landshold har spillet med gennem årene. Denne faktor er helt klart med til at minde mig om min kærlighed til mit fædreland, hvilket gør klubben lidt mere unik at spille med. I vil derfor også højst sandsynligt komme til at se, at der vil blive købt så meget kroatisk ind, som muligt, da den skakternede trøje jo klæder enhver kroat.

Efter Kroatien viste lovende takter i den seneste udgave af den fineste europæiske landsholdsturnering her i sommers, er jeg sikker på, at der er blevet tilføjet nyt håb blandt klubberne, hvilket var grunden til, at mit nye eventyr denne gang skulle starte i den kroatiske liga. Den helt store udvikling er endnu ikke blevet sat i gang endnu, og nu vil jeg forsøge at gøre dette til en realitet via Football Manager. Vi har været vidner til en overraskende positiv udvikling med de russiske klubber efter Ruslands lille triumf ved EM, og nu er det på tide, at jeg stjæler rampelysset og flytter fokussen over på Kroatien. Derfor vil én af mine mål blandt andet være, hvis det overhovedet er muligt uden at være landsholdstræner, at få den kroatiske liga til at fremstå som et godt eksempel på den nationale og internationale scene.
I den hjemlige kroatiske liga har kampen om guldet udviklet sig til ét opgør mellem Dinamo Zagreb og Hajduk Split. Udover mit forsøg på at øge standarden i den kroatiske liga, vil jeg ydermere forsøge at få ændret på denne fokus mellem disse to hold og blive den nye stormagt, men processen er lang, idet man bogstavligtalt starter med en flok uduelige amatører og 129.000 kroner på kontoen.

Anyway, så byder jeg Jer velkommen til min blog om amatørklubben NK Mosor, som er et kroatisk mandskab, der til dagligt spiller i 2. divisionen, hvilket i øvrigt er den laveste spilbare række i Football Manager. Særligt bemærkelsesværdigt er det, at klubben består af helt ukendte spillere, og har en medieprognose på 12 (ud af 16).
Jeg vil i øvrigt, som noget nyt fra min side af, prøve at debutere med en jegfortælling og benytte mig af 'dogme-stilen', istedet for den ofte anvendte journalistiske synsvinkel. Jeg mener, at denne stil gør en blog meget mere grundig – hvilket jo er yderst vigtigt, når man har at gøre med et hold der befinder sig nederst i hierarkiet og døjer med mange problemer. Men nok om det, nu er det på tide at få skabt den manglende historie og opnå succes.

Det er måske mystisk, og det er måske irrationelt, men historie betyder uhyre meget, især et sted som Balkan
« Seneste Redigering: 08 Jan 2009, 21:49 af Vondracek » Logged

vondracek
Gæst
 
Sv: Skakmat
« Svar #1: 08 Jan 2009, 21:43 »

« Seneste Redigering: 12 Jan 2009, 17:11 af Vondracek » Logged

Knudsholt
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Skakmat
« Svar #2: 08 Jan 2009, 21:45 »

Lyder som et godt projekt at få så lille et hold op på højeste plan.
Klø på, Vondracek!

Jeg vil i hvert fald være fast læser...
Logged

"Statistik er som et miniskørt. Det giver gode ideer, men skjuler det vigtigste"

Barca-boy
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skakmat
« Svar #3: 08 Jan 2009, 21:48 »

Spændende start. Og meget spændende klub Opstemt Glæder mig meget til at høre mere Smiley
Logged


Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skakmat
« Svar #4: 08 Jan 2009, 21:52 »

Super navn, super dobbeltbetydning med klubbens trøje og skakmat. (:
Tid til at klø på, glæder mig meget til din blog, ligesom dine tidligere blogge har været super. Smiley
Logged

kie
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skakmat
« Svar #5: 08 Jan 2009, 21:52 »

Det er et spændende projekt som du har igang i...
Glæder mig på at se hvad du kan skabe ud af NK Mosor..

Glæder mig allerede til at høre mere Wink

Det er dejligt med dig tilbage som blogskriver  Peace

Logged


Matigol
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Skakmat
« Svar #6: 08 Jan 2009, 21:53 »

Ha ha Vondracek. Vidste du ville lave en blog på et tidspunkt.
Glæder mig utrolig meget til at se hvad du kan udrette i sådan en blog, da jeg er sikker på at du vil gøre det rigtig godt i amatør klubben. Jeg er selv blevet inspireret meget af dine taktikker. Jeg er hvertfald fastlæser. Smiley GL
Logged

vondracek
Gæst
 
Sv: Skakmat
« Svar #7: 08 Jan 2009, 22:04 »

Lyder som et godt projekt at få så lille et hold op på højeste plan.
Klø på, Vondracek!

Jeg vil i hvert fald være fast læser...

Det lyder rigtig lækkert, Knudsholt :-)
- Og ja, jeg synes også selv, at det er et rigtig spændende projekt.

Spændende start. Og meget spændende klub Opstemt Glæder mig meget til at høre mere Smiley

Det glæder mig at du glæder, Barca-boy ;-)

Super navn, super dobbeltbetydning med klubbens trøje og skakmat. (:
Tid til at klø på, glæder mig meget til din blog, ligesom dine tidligere blogge har været super. Smiley

Hehe det var jo også lige dér jeg ville hen :-D
- Også et stort tak til dig, Zulue.

Det er et spændende projekt som du har igang i...
Glæder mig på at se hvad du kan skabe ud af NK Mosor..

Glæder mig allerede til at høre mere Wink

Det er dejligt med dig tilbage som blogskriver  Peace

Hehe det er også dejligt at være tilbage. Du skal også have tak for støtten, kie, og ja, jeg glæder mig også til at se hvordan tingene udvikler sig :-)

Ha ha Vondracek. Vidste du ville lave en blog på et tidspunkt.
Glæder mig utrolig meget til at se hvad du kan udrette i sådan en blog, da jeg er sikker på at du vil gøre det rigtig godt i amatør klubben. Jeg er selv blevet inspireret meget af dine taktikker. Jeg er hvertfald fastlæser. Smiley GL

Du skal da også lige have et tak, JakobHove ;-)
Hvis jeg ender med at få skabt nogle ordentlige resultater, så vil jeg da med glæde hjælpe til med at inspirere folk der spiller i de lavere rækker.
Logged

cjensen94
Gæst
 
Sv: Skakmat
« Svar #8: 08 Jan 2009, 22:37 »

Glæder mig til at høre mere, lyder spænende med et hold i kroatien:D
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skakmat
« Svar #9: 08 Jan 2009, 22:41 »

Den mest lovende blog i et halvt år! Jeg skal nok være stamlæser!!
Logged

vondracek
Gæst
 
Sv: Skakmat
« Svar #10: 08 Jan 2009, 22:50 »

Glæder mig til at høre mere, lyder spænende med et hold i kroatien:D

Det er jeg glad for at høre :-)

Den mest lovende blog i et halvt år! Jeg skal nok være stamlæser!!

Det lyder sgu rigtig lækkert, Dusty :-)
Jeg kan forresten hurtigt bruge tiden på at fortælle, at du med din Leeds blog virkelig har inspireret mig til at prøve 'dogme-stilen' af. Det er faktisk utroligt hvor motiveret man bliver, når man ikke skal til at opdigte alt muligt urelevant pjat, men istedet gå direkte til sagen og de spændende facts.

Anyway, så har jeg i forvejen lavet op til flere updates, og den næste i rækken bliver smidt op engang i morgen :-)
« Seneste Redigering: 08 Jan 2009, 23:00 af Vondracek » Logged

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Skakmat
« Svar #11: 08 Jan 2009, 23:14 »

Hvor er det fedt at se at du er igang med en ny blog (de er nemlig altid så fede Opstemt)

Det er også et super spændende projekt du har gang i med at blive den næste stormagt i kroatien

Held og lykke med det og glæder mig naturligvis til næste update
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Andreas93
Gæst
 
Sv: Skakmat
« Svar #12: 08 Jan 2009, 23:35 »

Virkelig god start, du skriver utroligt godt og formår at holde læseren fanget fra start til slut. Det er også spændende at høre om den kroatiske liga synes jeg.
Logged

vondracek
Gæst
 
Sv: Skakmat
« Svar #13: 08 Jan 2009, 23:40 »

Hvor er det fedt at se at du er igang med en ny blog (de er nemlig altid så fede Opstemt)

Det er også et super spændende projekt du har gang i med at blive den næste stormagt i kroatien

Held og lykke med det og glæder mig naturligvis til næste update

Virkelig god start, du skriver utroligt godt og formår at holde læseren fanget fra start til slut. Det er også spændende at høre om den kroatiske liga synes jeg.

I skal selvfølgelig også have et stort tak for Jeres fine kommentarerer. Det glæder mig, at interessen er stor :-)

Nu er jeg den der er smuttet i seng, men som sagt før, så vil næste update finde sted i morgen :-)

I'll be in touch soon.
Logged

jimmi90
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Skakmat
« Svar #14: 09 Jan 2009, 03:14 »

rigtig spændende.
glæder mig til at følge med
Logged

Brøndby
Real Madrid
Liverpool

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010