home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23456
  0 Brugere, 1160 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejkokapet
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Svenskerne på krigsstien#3 De katolske vikinger (Medieval 2 blog)
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Svenskerne på krigsstien#3 De katolske vikinger (Medieval 2 blog)  (Læst 7968 gange)
V-4-E
Førsteholdsspiller

Svenskerne på krigsstien#3 De katolske vikinger (Medieval 2 blog)
« : 08 Jan 2009, 14:34 »

De Katolske Vikinger

Danerne, det tidligere så storslåede folkefærd er nu blot en lille plet på den kortlagte verden. Men hvad gik galt? De tidligere danske hedninge blev kristnet, men mange af de gamle traditioner og skikke findes stadig i det kolde nord. Tidligere var disse traditioner og tankestrømme grundstenen til dansk succes, men danerne har ikke rykket sig kulturmæssigt, i modsætning til de andre europæiske riger. Hvis man ikke rykker sig frem bliver man overhalet. Det gamle mundheld er af ukendt oprindelsesdato, men én ting er sikkert, det gjaldt også dengang.

Men på trods af den stagnerede kulturmæssige udvikling, den nærmest ikke eksisterende økonomi og det lille landområde danerne ejer, ser det dog lyst ud, hvis de da vælger at rejse sig op og imødegå den lyse ende af tunnellen, i stedet for at blive siddende og konversere om de gamle tider og dyder, og hvorfor det ikke er sådan længere.

Da danerne mistede deres regioner i Skandinavien, var det til høvdinger og selvudnævnte konger. Disse regioner bliver stadig varetaget af rebeller, og hvis danerne vil blive en stormagt igen, skal Skandinaverne igen samles under et flagrende banner. Mod vest er England derimod blevet overtaget af normannerne, der kæmper en brav kamp imod skotterne nordpå. Hvis man tager et blik mod Vatikanet ser man på vejen derned det Tysk-Romerske rige, der ikke er til at komme uden om. Dette rige ligger centralt i Europa og er på vej imod en storhedstid, som alle omkringliggende riger frygter, og situationen syd for Danmark er derfor også ustabil, da danske regioner kan være et let mål for de Tysk-Romerske soldater. Mod Øst ser det ikke meget bedre ud. De langt fra frostbidte russere er ved at blive en stormagt, og plyndringer i det østlige Skandinavien er allerede begyndt.     

Katolicismen regerer nu i Europa. Paven prøver desperat at samle de katolske lande under et flag for at omvende hedninge og kættere, men med vidt forskellige dagsordner for de forskellige riger, ser det ud til at blive en værre redelighed.

Kan Kong Knud samle Skandinaverne under et banner?
Kan danerne overhovedet stille noget op imod det frygtede Tysk-Romerske imperium?
Kan danerne vænne sig af med de gamle dyder?

« Seneste Redigering: 08 Jan 2009, 18:45 af V-4-E » Logged

ZhotLog
Gæst

Sv: De katolske vikinger (Medieval 2 blog)
« Svar #1: 08 Jan 2009, 14:42 »

Fantastisk at se, at andre også har spillet/spiller dette spil. Det er virkelig god underholdning! Smiley

Jeg glæder mig til at følge med.. Et råd om danskerne må være, at føre lyn krige fra start, da dansk infantry i starten virkelig smadrer alle andre, mens det bliver udlignet senere.

Cesc
Gæst

« Svar #2: 08 Jan 2009, 14:53 »

Ej, hvor er det fedt!

Har længe overvejet at få købt dette spil, så det er ret lækkert at du skriver om det her.

Glæder mig megameget til at følge med!

dida
Gæst

« Svar #3: 08 Jan 2009, 14:57 »

Nice
har selv det der spil har bare ikke spillet det så meget Opstemt

AFC
Gæst

« Svar #4: 08 Jan 2009, 14:57 »

Hvad er det for et spil?

Stod
Ynglingespiller

« Svar #5: 08 Jan 2009, 15:21 »

Hvad er det for et spil?
Prøv at kigge i overskriften Wink

GHERTESTEAS
Gæst

« Svar #6: 08 Jan 2009, 15:22 »

Rigtig lækkert at så mange nye silblogs er kommet frem! Er ligesom AFC i tvivl om hvad det er for noget det handler om, men tvivlen skal ikke sænke dig, lad os høre mere! Det er jo lige før man får lyst til at starte en NHL blog. Tunge

superpew
Landsholdsspiller

« Svar #7: 08 Jan 2009, 15:25 »

Rigtig lækkert at så mange nye silblogs er kommet frem! Er ligesom AFC i tvivl om hvad det er for noget det handler om, men tvivlen skal ikke sænke dig, lad os høre mere! Det er jo lige før man får lyst til at starte en NHL blog. Tunge

Jeg mener helt sikkert det er et spil hvor du faktisk styre din tropper.. Altså du styre det "store slag" mod computeren Wink.. Andet ved jeg ikke.. Har set nogle spille det, og det er mega underholdende at se på.. Lidt ala 'Ringenes Herre' når der er krigamok Opstemt.. (Hæng det ikke op på mig, hvis det er helt forkert.)

Jeg kan dog selv ikke finde ud af at spillet spillet, og så kræver det også sindssygt gode specs...

Ps. En NHL blog ville da være underholdende Wink

V-4-E
Førsteholdsspiller

« Svar #8: 08 Jan 2009, 15:44 »

Tak for rosen allesammen Smiley
Overrasket over hvor meget respons der kom på bloggen

Medieval er et tur-baseret spil, hvor man rykker sine tropper, bygger bygninger osv. Det nærmeste jeg kan komme på det er Risk. Når man så kommer i krig er det som en krig i CC fx.

Næste update kommer til at omhandle en krig, diplomati og taktik.

V-4-E
Førsteholdsspiller

Sv: De katolske vikinger#2 (Medieval 2 blog)
« Svar #9: 08 Jan 2009, 16:43 »

Det så ikke ud til, at danernes konge, Kong Knud ville forblive i den kedelige stagnation, som det danske rige befandt sig i på nuværende tidspunkt. Kong Knud drog mod Oslo for at få et stærkt fodfæste i Norden, men han havde undervurderet de norske rebeller. Da Kong Knud nåede sin destination stod han klar med 300 mand, hvoraf 280 af dem bestod af nytrænede bueskytter og spydmænd. I Oslo stod de derimod klar med omtrent dobbelt så mange mand, kraftigt udrustet med økser og en stor kampgejst. En krig imod disse nordboere, som stadig var vikinger, var ikke en mulighed for Kong Knud. Slaget ville være tabt inden for få timer, og kun med slagne danere i massevis som resultat. Derimod drog Kong Knud med sine 300 mand mod Stockholm, som har en svagere fæstning og en mindre hær.

Imens stod hans søn og den kommende arvtager, Prins Charles uden for Hamborgs mure. Hamborg var også en rebelby, hvor der herskede stor kaos. Modstanden der var mindre, men med Prince Charles’ blot 21 år bredte tvivlen sig iblandt hans landsmænd.
Tvivlen var dog unødvendig, for da Prince Charles med sine 300 svagt udrustede mænd stormede imod de tyske hedninge, flygtede de næsten uden kamp, og dermed fik Danmark deres første nye region i år 1096.

Længere nede var den danske diplomat, Burislev i fuld gang med at sikre den danske kistebund en lille finansiel indsprøjtning, da han fik en handelsaftale i hus med det Tysk-Romerske imperium. En alliance kunne han dog ikke få i hus, og i sit brev til Kong Knud skrev han følgende:” Handelsrettigheder er sikret med den Tysk-Romerske kejser, men det tog dagevis at få aftalen i hus. På nuværende tidspunkt er han på vej til Magdeburg, hvor Polens yderligste region ligger, hvor en alliance og en handelsaftale ligger på Burislevs agenda. Efter Prins Charles’ erobring i Hamburg har det kun gået fremad for Danmark. Burislev fik en alliance og en lukrativ handelsaftale med polakkerne, og det ser nu lyst ud for danerne.     

V-4-E
Førsteholdsspiller

Svenskerne på krigsstien - De katolske vikinger#3(Medieval 2 blog)
« Svar #10: 08 Jan 2009, 18:44 »

Svenskerne på krigsstien

Efter Prins Charles’ erobring i Hamborg har Kong Knud endnu ikke haft succes længere nord på. Stockholm ser også ud til at være for stor en mundfuld for de danske tropper, selvom de har fået selskab af 100 lejesoldater. Kong Knud har derfor sendt bud efter forstærkning. Disse forstærkninger kommer fra Hamborg, og det tager derfor mange uger før at Kong Knud får forstærkninger. I mellemtiden kan Kong Knud lide under mytteri, soldaterne kan blive syge eller blive angrebet uden at være på vagt.

Dette viste sig dog at være worst-case-scenario, for da svenskerne fra Stockholm prøvede at overraskede danerne ude på den åbne slagmark blev de blot løbet over ende, og så var Stockholm pludselig klar til fri indtagelse, og Kong Knud har dermed overtaget Stockholm. Danerne mangler kun Oslo for at besidde hele Skandinavien, og på trods af den dårlige økonomiske situation har danerne dog en del bataljoner i både Århus og Hamborg, da Paven har givet danerne en masse bataljoner i bytte for missionering i og omkring danernes landområder. Med forstærkninger fra Hamborg vil Kong Knud snart være i stand til at indtage Oslo, hvis alt forløber efter planen.

Den danske diplomat fra Jyllinge, Burislev har været vidt omkring, og han har sikret en handelsaftale og en alliance med England. Da England og Frankrig er i krig, kunne Burislev ikke få forhandlet en alliance på plads med de franske monsieurs, men en handelsaftale fik han på plads, og på grund af det kæmpe arbejde Burislev har lagt for dagen, strømmer det nu ind med penge til danerne, selvom alt er relativt.

V-4-E
Førsteholdsspiller

Sv: Svenskerne på krigsstien#3 De katolske vikinger (Medieval 2 blog)
« Svar #11: 11 Jan 2009, 17:22 »

Lidt ris/ros ville være dejligt Peace

Kan se den bliver læst, men lidt kommentarer ville ikke skade, når man nu er ny blog-skriver her på FM-scenen Thumbs Up

Ps. Hvis I har spørgsmål til spillet, hvordan det fungerer osv. så vil jeg på bedst mulige måde prøve at besvare jeres spørgsmål. Dette spil er på højde med Godfather, FM, Rainbow six Las Vegas, FarCry og få andre klassespil. Dette spil er et must, hvis man elsker strategi Hævet Øjenbryn

Dusty78DK
Manager

« Svar #12: 11 Jan 2009, 18:12 »

Lidt ris/ros ville være dejligt Peace

Kan se den bliver læst, men lidt kommentarer ville ikke skade, når man nu er ny blog-skriver her på FM-scenen Thumbs Up

Du har ret i, at denne blog fortjener komentarer.

Jeg kender ikke spillet så godt, derfor har jeg ikke kommenteret før nu. Men din blog har gjort mig interesseret i spillet, så næste gang jeg ser det på tilbud regner jeg med at købe det  Smiley

V-4-E
Førsteholdsspiller

« Svar #13: 11 Jan 2009, 18:41 »

Jeg vil foreslå dig at købe expansion-pack'en, da spillet efterhånden har nået den alder, hvor der ikke er stor forskel på spillet+udvidelse i forhold til spillet alene. Hvis du vil se et billede af spillet kommer der et i næste update. Jeg kører med laveste grafik, men det hele er så gennemført Thumbs Up

Thx for kommentaren btw.

V-4-E
Førsteholdsspiller

#4 De katolske vikinger (Medieval 2 blog)
« Svar #14: 11 Jan 2009, 20:14 »

Skandinaverne under fælles banner?

Da forstærkningerne nåede Kong Knud i Stockholm, drog han straks af sted med 400 mand, og efterlod 300 mand i Stockholm. Sidst han stod uden for Oslos porte var det med 300 mand, men med 100 mand mere, og med 400 stærkt udrustede mænd, var han klar til at indtage det sidste af Skandinavien.

Kong Knud ville for alt i verden undgå en krig på murerne, da en sådan krig ville koste danerne mange mænd, selvom nordmændene ville lide et knusende nederlag. I stedet sendte han en spion ind i byen. Kong Knud og hans mænd skiftedes til at sove på skift, hvilket var en kold fornøjelse i det snefyldte område. Om det var morgen eller aften kunne kun de vågne soldater svare på, under disse breddegrader, men spionen fik med snilde åbnet porten, og de 400 danere var klar til at indtage byen. På trods af heftig beskydning fra de opsatte træpalisader fik danerne hurtig kontrol over fæstningen. Borgen var lille, og der var ikke meget plads, så det var geled mod geled, daner mod nordman. Danerne var både i overtal, da de hurtigt havde slagtet alle deres bueskytter, som halvdelen af deres hær bestod af, og så var danerne bedre udrustet.
Efter få timer var den sidste nordmand nedslagtet af de danske krigere, og Kong Knud kunne hejse danernes flag i midten af Oslo.

I Hamborg-regionen var der et overraskende stort pres på fra Pavens side af. Stettin var som en torn i hans katolske øjne, og Prins Charles fik til opgave at overtage og kristne regionen Stettin, som ligger i Polen anno 2009. Prins Charles står på nuværende tidspunkt uden for Stettins mure med 600 mand, hvilket bevidner om, at Danmark igen er på vej imod en storhedstid.

Denne storhedstid var dog tæt på at blive blot et håb, da den Tysk-Romerske prinsesse Agnes aflagde visit hos Prins Charles, da han befandt sig i Hamburg. Dette var dog langt fra et høflighedsvisit. Prinsesse Agnes’ budskab var ikke til at misfortolke. ”Giv os 230 floriner eller vi angriber”. Med Danmarks voksende rigdom var dette beløb ingenting i forhold til de massive omkostninger og tab, en krig imod det Tysk-Romerske kejserdømme ville medføre, og danerne betalte derfor gladeligt den lille sum. Landsforræderi og manglende respekt for fædrelandet ville nogle måske kalde aftalen, men blandt flertallet blev det kaldt en diplomatisk sejr. 

Ris/Ros samt andre kommentarer modtages meget gerne, da jeg kan se, at denne blog bliver læst. Jeg kan se, at mine billeder er ret utydelige, hvilket nok skyldes formatet. Hvilket format vil I anbefale?

Sider: [1] 2 3 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010