home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 11:55:39 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 20:45:32 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
I går kl. 20:44:32 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
I går kl. 16:16:54 szukizek Blogkonkur... 15# Hjertet banker kun...
I går kl. 13:42:23 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23334
  1 Bruger, 519 Gæster Online.

Indlæg: 1132848 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: MrThes
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  Don't say goal - Say Kempes! - Valencia Club de Futból - Del 3
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Don't say goal - Say Kempes! - Valencia Club de Futból - Del 3  (Læst 3608 gange)
Breaker
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Don't say goal - Say Kempes! - Valencia Club de Futból - Del 3
« : 08 Jan 2009, 00:29 »



Stadionet suser med elektrisk energi. 70.000 mennesker holder vejret. Jeg løber bag om den første forsvarspiller. Bolden kommer i dybden og jeg når lige at få prikket den forbi den næste forsvarer mens jeg spænder alle muskler, holder vejret og hopper over den glidende tackling. Imens jeg hopper ser jeg den sidste forsvarsspiller. Jeg kan se at han tror jeg tager bolden til venstre om ham, så med min venstre fod manøvrerer jeg læderkuglen til højre, beder den hurtigste bøn jeg nogensinde har bedt og prøver at lægge bolden under den fremadstormende målmand.

Bolden hopper ukontrollabelt op fra målmandens ene arm. Jeg er næsten halvt ude over baglinjen men jeg når med nød og næppe at prikke til bolden før de to hollændere kommer rasende. Jeg kan allerede se det. Det samme kan 70.000 tilskuere, men det er først da netmaskerne vifter at den øredøvende jubel bryder løs. En sky af hvid konfetti vælter ned mod mig. Alt er hvidt og jubelen stiger og stiger lige indtil...

Med et sæt vågner jeg og sætter mig op i sengen.

Et hurtigt blik mod sengebordet og de fire røde tal lyser op i mørket: 04:43. Mindst en time for tidligt, men oplevelserne fra dengang kan åbenbart stadig få min krop i omdrejninger. Med et træt suk rejser jeg mig og går i bad.

Da jeg kommer ud er adrenalinen forsvundet ud af kroppen, og efter at have taget det fremlagte jakkesæt på, går jeg i køkkenet og hælder en kop kaffe op. Mine ben bevæger sig rundt i huset og jeg nyder stilheden her ved daggry. I den 5 meter lange gang der forbinder de fleste af husets rum, prydes væggene af gamle minder: Et diplom der anerkender mig som en af de 125 bedste nulevende fodboldspillere, adskillige topscorer-priser, en pokal for bedste spiller fra mit kontinent og guldmedaljen. Dén guldmedalje der for altid vil stå som det højeste i karrieren. Mine tanker begynder for en kort stund igen at drive, men stemmen fra radioen river mig tilbage til nutidens ubarmhjertige virkelighed:

”...Nyhederne den 22 maj. God morgen. Efter Koemans farvel til klubben og en forfærdelig præstation i ligaen går der mange rygter om hvem der skal overtage styringen. Klubben har indkaldt til pressemøde kl. 10 og det vil bestemt blive fulgt med alverdens øjne. Blandt kandidaterne til posten menes at være Getafe-manager Michael Laudrup og Almeria-manager Unai Emery, men klubbens ledelse har valgt ikke at offentliggøre noget før pressemødet...”

Klokken er ved at være halv syv. Jeg tager min jakke på, giver mine sko et sidste puds og åbner døren. Chaufføren åbner døren på den store mercedes da han ser hoveddøren åbne sig.

Jeg ved at efter denne dag vil mit rolige liv være forbi og alle beslutninger fra min hånd vil blive gransket i dybden. Efter en tung vejrtrækning traver jeg resolut hen til bilen, hilser godmorgen til chaufføren og sætter mig ind.
Jeg er på vej til min første arbejdsdag som manager for min gamle klub...
« Seneste Redigering: 09 Jan 2009, 11:13 af Breaker » Logged

Breaker
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Title to be announced - Club to be announced - Del 1
« Svar #1: 08 Jan 2009, 00:31 »

reserveret
Logged

Szczesny
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Title to be announced - Club to be announced - Del 1
« Svar #2: 08 Jan 2009, 00:40 »

Spændende intro. Skal nok komme til at kigge mere herinde Thumbs Up

Synes dog at en 5 meter lang gang, ikke virker så lang igen, når den forbinder samtlige rum Smiley
Logged

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Title to be announced - Club to be announced - Del 1
« Svar #3: 08 Jan 2009, 09:16 »

Rigtig god start på bloggen - jeg følger med Thumbs Up
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Mernild
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Title to be announced - Club to be announced - Del 1
« Svar #4: 08 Jan 2009, 10:11 »

Havde besluttet mig for kun lige at skimte det, men jeg kunne ikke få øjnene fra det da jeg først kom igang.. Rigtig flot skrevet.
Logged

alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Title to be announced - Club to be announced - Del 1
« Svar #5: 08 Jan 2009, 10:15 »

Flot skrevet, selvom jeg ikke bryder mig ret meget om de hersens 1.personsvinkel blogs. Bryder mig ikke om skriften i dine billeder, men det kan vel ændres. Rammen er til gengæld dejlig stor. KIU Smiley
For alt i verden må du ikke sælge Villa og Silva!
Logged


-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Title to be announced - Club to be announced - Del 1
« Svar #6: 08 Jan 2009, 14:50 »

Fantastisk intro og rigtigt godt klubvalg! Glæder mig rigtigt meget til mere! Smiley
Logged

Robuni
Gæst
 
Sv: Title to be announced - Valencia Club de Futbòl - Del 1
« Svar #7: 08 Jan 2009, 16:23 »

Flot intro, dog syntes jeg dit topbanner er utroligt grimt Wink
Logged

Breaker
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Del 2: En ny manager - en ny tid
« Svar #8: 08 Jan 2009, 17:03 »


Solen trænger igennem bilens tonede ruder og får mig til at trække øjnene sammen. Det er en varm dag. Varmere end sædvanligt, også selvom jeg er vant til det fra Argentina. Forbi vinduet suser byens larm: Folk i deres biler på vej arbejde og lyden fra en ambulance nærmer sig i det fjerne.

Allerede nu kredser mine tanker om klubben. Der er mange der i dag tænker over hvem der bliver udnævnt som ny manager. Ikke blot journalister, fans og sponsorer, men også folkene i klubbens kulisse og ikke mindst frontfigurerne selv: Spillerne. Jeg kender det selv via egen erfaring; ”mon jeg er med i den managers overvejelser til start-elleveren?”. Alle managere har jo deres egen måde at bygge et hold op på, og jeg ved at jeg også har min.

Selvom jeg allerede har fået lokket flere penge ud af bestyrelsen til opbygningen af holdet end først aftalt, var det stadig ikke nok til at købe forstærkende profiler, så mine øjne er rettet et helt andet sted hen: Talenter. Jeg har allerede flere skriblet ned på et papir i lommen, for jeg vil ikke spilde mange minutter efter jeg er blevet anonceret...

Ambulancens høje skrig og de nærmest epilepsi-fremkaldende blink vækker mig fra mine tanker og bringer mig tilbage til bilens kølige omgivelser.

”Så er vi der lige straks” meddeler chaufføren.

 Vi parkerer tæt ved bagindgangen. Et interimistisk dække er stillet op for at paparazziernes zoom-linser ikke vil kunne fange min identitet før tid.

Jeg går indenfor i bygningens kølige aircondition og befinder mig i et lounge-område. Store sofaer omringer designerborde dækket med vand og frugt. Uden tvivl lagt frem til de informations-tørstende journalister der om få timer vil befinde sig i samme lokale. Jeg ser ingen velkomstkomité så jeg bevæger mig selv rundt i bygningen. Det er svært at træde ind i et lokale uden at få et snært af fortidens storhed da pokaler, medaljer og sejrsfotos pryder næsten hver en væg. De seneste fra ligatriumferne fra 01/02- & 03/04 sæsonerne, samt pokalsejren for få dage siden.

”Dér var du!” Lyden kommer bagfra og jeg når kun lige at afslutte den indre film før Juan lægger en hånd på min skulder.

”Vi kunne ikke finde dig” siger han og smiler. ”Er du klar? Du kan godt huske de ting vi aftalte?”. Jeg nikker.

”Godt, jamen så er det også ved at være tid”. Juan Soler går igennem en dobbeltdør og bevæger sig hurtigt indenfor. Jeg kan høre at pressemødet foregår derinde og at Juan er i gang med det obligatoriske oplæg. For mig bliver de to døre nærmest et symbol på grænsen mellem mit før så rolige liv og det liv i spotlyset som jeg nu vil komme til at leve i. Min betænkningstid bliver dog kort, for pludselig lyder mit stikord bagved dørene:

”Valencia Club de Fùtbols nye manager og tidligere topspiller: Mario Alberto Kempes!”.

Dørene åbnes og min skygge forstærkes hundredefold af de mange blitzlys der hamrer mod mig. Jeg træder ind i spotlyset og ind i mit nye liv.

Logged

Yoggidk
Gæst
 
Sv: Title to be announced - Valencia Club de Futbòl - Del 1
« Svar #9: 08 Jan 2009, 17:05 »

Lige en fejl i første update: Michael Laudrup er IKKE Getafe-træner..

Ellers flot..
Logged

knudsen_0
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Title to be announced - Valencia Club de Futbòl - Del 1
« Svar #10: 08 Jan 2009, 17:06 »

Lige en fejl i første update: Michael Laudrup er IKKE Getafe-træner..

Ellers flot..

Men det var han jo i sommers hvor bloggen jo starter Wink
Logged

Vuelve la ilusión

Breaker
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Del 3: Hårdt begyndt er halvt fuldendt
« Svar #11: 09 Jan 2009, 11:10 »


Jeg lader min krop falde dovent tilbage i stolen, mens jeg mærker hvor mentalt træt jeg er. Det er kun to måneder siden jeg er blevet manager for Valencia og allerede har de endeløse kontraktsamtaler fået mig i tovene. Heldigvis har nogle af dem også båret frugt, selvom der ikke er kommet åbenlyse profiler til klubben. Jeg vidste fra starten at det ikke ville kunne lade sig gøre med den økonomi klubben har i øjeblikket, så talenter fra nær og fjern er hentet til. Så kan jeg kun håbe på min satsning bærer frugt.

Jeg sætter mig op i stolen og trækker den hen til skrivebordet hvor den seneste spillerrapport, fra min assistenttræner Carcedo, ligger. Jeg begynder at bladre igennem Valenciaholdet...

Målmand
Renan, Hildebrand, Fiorillo

Carcedo kommentarer: Den relativt nyankomne Renan er en ung målmand, men har allerede niveau som Hildebrand. Han må stå som førstevalg på positionen i 08/09 sæsonen. Hildebrand er bestemt en kvalificeret afløser og vil uden problemer kunne tage over i tilfælde af skade. Rennan og Hildebrand har dog ikke den internationale topklasse som tophold bør have i La Liga. Nyindkøbte Fiorillo fra Sampdoria bedømmes at have potentiale til at blive særdeles kvalificeret.

Forsvar:

Back: Moretti, Mattock, Miguel, Alexis
Central: Marchena, Albiol, Helguera

Carcedo kommentarer: Med tilføjelsen af Mattock til vores bagerste kæde har denne fået en kvalificeret afløser på venstre back pladsen og Mattock har allerede fået flere kampe som resultat af Morettis skade. Centralt er vi godt befæstet med Albiol og Marchena som de faste spillere. Højreback-pladsen skal der dog holdes øje med. Hverken Miguel eller Alexis synes at have klassen til international topfodbold, omend Alexis kan udvikle sig i den retning. Mulig forstærkning på denne plads i fremtiden.

Midtbane:
Fløj: Mata, Vicente, Joaquin, Hernández
Central (defensiv): Fernandes, Albelda
Central (offensiv): Silva, Mata, Fleck

Carcedo kommentarer: Den stærkest besatte linie I klubben og den mest offensivt kompetente. Mata er et vidunder uden lige og bruges allerede fast på venstrefløj og kan også bruges centralt hvis, gud forbyde det, Silva bliver skadet. Joaquin på højrefløjen er en af de hurtigste fløje i spansk fodbold, dog mangler hans indlæg noget tilbage at ønske. De defensive centrale midt’er bør forstærkes hurtigst muligt. Albelda har alderen imod sig og Fernandes lader en del tilbage at ønske omend han virker stærkest. Nyindkøbet John Fleck fra Rangers ser ud til at kunne blive en god spiller i fremtiden, men bør kun bruges til nøds i de første par sæsoner.

Angreb:
Villa, Zigic, Morientes, Cristaldo

Carcedo kommentarer: Fint besat kæde hvor Villa uden tvivl er den største profil. Hvis det kan undgås bør han ikke sælges, da transfersummen næppe vil være nok til at finde en anden af samme kaliber. Zigic står som førstevalg på targetman-pladsen og hans hovedspil er i særklasse. Han er stærk men formår alligevel at kunne kontrolle bolden med fødderne. Morientes er et respektabelt valg som backup, men selvom formen stadig er tilstede i øjeblikket, vil der formentlig ikke gå lang tid førend evt. transfer bør overvejes. Cristaldo synes at kunne blive en god spiller, og hvis ikke er han et billigt sats.


Jeg kigger op. Det er blevet sent og i morgen skal vi spille den første kamp der for alvor gælder. Supercopa de España mod Real Madrid. Selvom venskabskampene er gået fint med lutter sejre, så har det ikke været overbevisende. Og så skal man starte med sådan en ”nem” kamp på hjemmebane tænker jeg ironisk til mig selv. Jeg fatter jakken, slukker lyset og åbner døren.

I morgen går det løs...
« Seneste Redigering: 09 Jan 2009, 11:14 af Breaker » Logged

Svendsen89
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Del 3: Hårdt begyndt er halvt fuldendt
« Svar #12: 09 Jan 2009, 11:24 »

Rigtig lækker start på bloggen.. Thumbs up..

Personligt kan jeg godt lide at der bliver fortalt fra jeg-personen. Jeg synes dog også det kunne være godt med at få spillernes aspekt og nogle små inputs fra pressen. Men det er jo i sidste ende op til bloggens forfatter. Som sagt, godt arbejde indtil videre.  Thumbs Up
Logged

alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Title to be announced - Valencia Club de Futbòl - Del 1
« Svar #13: 09 Jan 2009, 11:26 »

Flot intro, dog syntes jeg dit topbanner er utroligt grimt Wink
Det har jo nok været for at skjule klubnavnet, selvom det er ret nemt at gennemskue, hvis man læser teksten Wink

Men til topic. Jeg bryder mig ikke om, at billederne ikke står ens. Ellers er det fint, du har taget ss af alle spillerne. Det giver som regel et bedre indblik.
Logged


Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Don't say goal - Say Kempes! - Valencia Club de Futból - Del 3
« Svar #14: 13 Jan 2009, 10:59 »

Nu må vi da snart have en ny update?
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010