home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
26 Sep 2024, 21:54 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  1 Bruger, 850 Gæster Online.

Indlæg: 1132878 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Braintree from Blue Square
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Braintree from Blue Square  (Læst 7144 gange)
SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Braintree from Blue Square
« : 05 Jan 2009, 22:02 »


Siden udgivelsen af den nyeste version af Football Manager, er det blevet til meget få timer med FM. Jeg har faktisk spillet 08-versionen mere end den nye. Min computer kan simpelthen ikke køre spillet optimalt, hvilket måske vil tvinge mig ud i en investering af en ny og bedre PC. Men nu kan jeg ej holde mig fra managerverden længere - nu skal der spilles Football Manager 2008.

I 06-udgaven førte jeg Welling United til Englands anden bedste række, inden jeg gentog den bedrift med Blyth Spartans i 2007'eren. Nu vil jeg prøve at komme helt til tops, og valget er i denne udgave faldet på Braintree Town fra Blue Square South.

Holdet, der har hjemme på Cressing Road Stadium, er i denne sæson spået en 5. plads, og en oprykning i første forsøg vil da også være, hvad jeg i første omgang forventer. Mine første handlinger har allerede fundet sted - her er de vigtigste:

  • D. 26. juli sikrede klubben sig et samarbejde med Colchester fra Coca-Cola Championship. Hovedformålet med samarbejdet er for Colchester at få udviklet sine yngre spillere i Braintree, hvilket vi forhåbentligt kan nyde godt af.

  • Og Colchester har allerede sendt os tre spillere. Angriber Jamie Guy og forsvarsspiller Tom Devaux er at finde i klubben på en lejeaftale resten af sæsonen, mens venstre fløjen, Medy Elito, returnerer til Layer Road i Colchester d. 4. november. I øvrigt har vi også lejet Ipswich-spilleren, Jai Reason. Midtbanespilleren vil - som Guy, Devaux og Elito - gå direkte ind i startopstillingen.

  • Jeg finder det væsentligt, at flest muligt af mine spillere skal være på fuldtidskontrakter, og derfor er det også yderst glædeligt, at ni spillere indtil videre er gået fra deltid til fuldtid. Forhåbentlig kan vi snart præsentere en trup udelukkende bestående af fuldtidsansatte.
Logged

Cesc
Gæst
 
Sv: Braintree from Blue Square
« Svar #1: 05 Jan 2009, 22:05 »

Vi kender jo kvaliteten fra dig af.

Lækkert Toby.
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Braintree from Blue Square
« Svar #2: 05 Jan 2009, 22:06 »

Jeg er på vognen.. Blyth-bloggen er stadig én af mine ynglingsblogs her på sitet og jeg vil på allerede på nuværende sige at jeg er fast læser, hvis du rammer dit sædvanlige niveau..
Logged

- Veni, vidi, vici -

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Braintree from Blue Square
« Svar #3: 05 Jan 2009, 22:56 »


Blue Square South er i fuld gang, og vi har netop overstået femte runde. Efter en noget skuffende start, hvor der ikke var meget, der fungerede, er vi på det seneste begyndt at vise tænder, hvilket lettede en del, da det til tider virkelig ikke fungerede i de første par kampe.
BLUE SQUARE SOUTH
0-1 vs. Eastborune Boro (h)
1-1 vs. Hampton & Richmond (h)
3-3 vs. Weston-super-Mare (a)
2-1 vs. Welling (a)
3-0 vs. Eastleigh (h)

Vi lagde ud hjemme. Modstanderen var Eastbourne Boro. Vores måske største navn, Jamie Guy, måtte allerede gå ud efter 36 minutter med en skade, og det tydede på en frustrerende start. Da gæsterne scorede på frispark efter godt en time, så det endnu værre ud. Vi tabte kampen 1-0, men kan dog nu trøste os med, at Eastbourne Boro har banket derudaf i de første fem kampe, hvor de har hentet maksimum point.

Heldet skulle heller ikke tilsmile os i anden runde. Igen var det hjemme på Cressing Road Stadium, men heller ikke denne gang skulle det blive til sæsonens første sejr. Lee Burns bragte os ellers foran på et straffespark efter 69 minutters, men i det tredje minuts overtid udlignede dagens gæster, Hampton & Richmond.

Siden da har vi dog hentet tilfredsstillende syv point. Først vendte vi 1-3 til 3-3 ude imod Weston-super-Mare, inden Welling blev slået 2-1. Sidst - men absolut ikke mindst - blev det til sæsonens første hjemmebanesejr. Det skete, da Eastleigh blev slået med 3-0. Jamie Guy vendte tilbage efter sin skade i dette opgør og scorede to kasser.

Otte point i de første fem kampe betyder, at vi ligger på 7. pladsen. Vi er ubesejret i fire kampe og har vundet de seneste to, hvorfor tingene lover godt.
Logged

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Braintree from Blue Square
« Svar #4: 06 Jan 2009, 10:30 »

Spændene at høre fra blue square south, glæder mig allerede til mere Peace
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Braintree from Blue Square
« Svar #5: 06 Jan 2009, 21:39 »


Vi er nu 12 ligakampe samt en enkel FA Cup inde i 07/08-sæsonen. Vi havde håbet på at udbygge vores sejrsstime efter sejrene imod Welling og Eastleigh, men desværre vandt vi ikke en eneste kamp i de følgende fire kampe.
BLUE SQUARE SOUTH
2-3 vs. Bognor Regis (a)
2-2 vs. Newport Co (h)
2-4 vs. Bath (a)
2-2 vs. Cambridge City (a)
3-2 vs. Fisher (h)
4-2 vs. Bishop's Stortford (h)
4-1 vs. Lewes (a)

FA CUP
0-1 vs. Southport (h)

Og der viste sig en dum tendens over de fire kampe. Vi var hver gang holdet, der scorede først. Desværre har vi så ikke kunne bygge videre på de scoringer, og enten spillede vi uafgjort eller tabte. Imod Bath førte vi 2-0 indtil minut 62, og imod Newport County var vi to gange i front. Men som det ses til højre; ingen sejre.

Heldigvis skulle det vende. Med i alt elleve mål i de næste tre ligakampe hentede vi ni point. Generelt scorer vi vanvittigt meget, og er pt. det mest scorende hold med fire mål mere end Weston-super-Mare, der 24 gange har passeret modstandernes mål. Vores seneste sejr var specielt tilfredsstillende. For første gang i seks kampe lukkede vi under to mål ind og endte med at afklapse Lewes. Scott Vernon - en ny lejesvend fra Colchester - fik her ligadebut. Det blev til en enkelt scoring samt et oplæg.

Datoen er d. 6. oktober, og jeg har efterhånden fået dannet mig et overblik over holdets profiler. Udover Jamie Guy, som har været den hidtil mest succesfulde lejesvend med fire mål og tre assists, har de to midtbanespillere, James Hawes og Lee Burns, gjort et godt indtryk med stabilt spil samt mål og oplæg. Men sæsonen er langt fra slut, og en masse kan stadig nå at imponere.
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Braintree from Blue Square
« Svar #6: 08 Jan 2009, 17:54 »


Sidst I hørte fra Braintree Town, lå vi nr. 6 i Blue Square South. Vi er netop hoppet ind i det nye år, og vi sluttede 2007 af på 3. pladsen. Det er kun blevet til to nederlag i de 11 ligakampe, vi har spillet siden sidst, og meget lykkes for os i øjeblikket.
BLUE SQUARE SOUTH
3-1 vs. 3-1 Havant & W (h)
2-3 vs. Dorchester (a)
3-1 vs. St. Albans (a)
3-0 vs. Basingstoke (h)
3-1 vs. Maidenhead (h)
3-1 vs. Hayes & Yeading (a)
2-1 vs. Bromley (h)
1-4 vs. Thurrock (a)
1-1 vs. Sutton Utd (a)
3-1 vs. Hampton & Richmond (a)
1-1 vs. Eastbourne Boro (a)

SETANTA SHIELD
3-0 vs. Bromley (h)
2-2s vs. Bognor Regis (h)

FA TROPHY
0-0 vs. Belper (a)
1-2 vs. Belper (h)

I cupturneringerne kører det dog ikke for os. Efter en 3-0-sejr over Bromley i 2. runde af Setanta Shield, blev vi sendt ud af ligaens suveræne 1'ere, Bognor Regis, efter straffesparkskonkur rence. I FA Trophy blev vi efter omkamp sendt ud af ellers upåagtede Belper.

Heldigvis finder jeg ikke cupturneringer nær så vigtige som ligaens kampe, hvor det til gengæld kører på skinner for os. Efter en lidt svingende start er vi begyndt at få styr på det, og med samlet 23 point i de seneste 11 kampe er vi ganske tilfredse.

Og målene havler ind. Vi har alt scoret 55 mål i ligaen. Vores topscorer, Jamie Guy, har bidraget fornemt til den statistik. Han er vores suveræne målscorer med 16 mål i 20 ligaopgør. Hans målfarlighed har hjulpet gevaldigt til den succes, vi pt. oplever. Kun to gange har vi tabt. To nederlag som jeg ikke kunne gøre meget ved. Først var vi uheldige med at tabe et point imod Dorchester, der scorede deres sejrsmål i overtiden, mens jeg måtte opleve 4-1-nederlaget til Thurrock fra tribunerne efter at have stillet mig utilfreds med dommerkendelserne i vores forrige kamp.

          NYTÅRSSTATUS
          SPILLERSTATISTIK
          BEDSTE SPILLER: JAMIE GUY
Logged

Szczesny
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Braintree from Blue Square
« Svar #7: 08 Jan 2009, 18:06 »

Kort og kontant. I like it! Thumbs Up
Logged

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Braintree from Blue Square
« Svar #8: 10 Jan 2009, 14:04 »


År 2008 har hidtil været en fornøjelse at følge for Braintrees tilhængere. Havde vi ikke været uheldige i vores seneste kamp, kunne vi have præsenteret en sejrssrække på fem kampe. I stedet må vi nøjes med en status som ubesejret over de seneste fem sejre. Men det ændrer ikke på, at pointene pt. skovles ind, og at det tegner til en god sæsonafslutning.
BLUE SQUARE SOUTH
2-2 vs. Welling (h)
0-2 vs. Weston-super-Mare (h)
0-1 vs. Eastleigh (a)
6-3 vs. Bognor Regis (h)
2-0 vs. Newport Co (a)
2-1 vs. Bath (h)
1-3 vs. Fisher (a)
4-1 vs. Cambridge City (h)
5-2 vs. Bishop's Stortford (a)
4-2 vs. Lewes (h)
2-1 vs. Havant & W (a)
2-2 vs. Dorchester (h)

Bognor Regis banker stadig derudaf, og ligger stadig på den 1. plads, som de har haft siden 7. runde. De har et forspring på ni point ned til os på 2. pladsen, og de skal glide godt og grundigt i spinatten, hvis de ikke skal løbe af sted med Blue Square South-trofæet. Når vi næppe får 1. pladsen, må vi nøjes med playoff, og i øjeblikket kan vi vide os rimeligt sikre på sådan en plads. Vi har ni point ned til 6. pladsen.

Selvom året startede med kun et point i tre kampe, har perioden siden sidst alligevel været yderst tilfredsstillende. Siden da hentede vi nemlig syv sejre ud af ni mulige, bl.a. en imponerende 6-3-sejr over de føromtalte 1'ere, Bognor Regis. Jamie Guy var her, som han ofte er, i hopla med et hattrick og to assists. Derudover blev det også til en fantastisk 5-2-sejr ude over Bishop's Stortford, som er indehavere af 4. pladsen. Vi fortsætter altså dermed med at score et hav af mål, og med 17 mål i de sidste syv runder kan vi runde de 100 mål.

Vores angrebsdou i form af Jamie Guy og Bradley Quinton fungerer vanvittigt godt i øjeblikket. Anfører Quinton scorede for nyligt hattrick imod Cambridge City, og Guy er dermed ikke den eneste, der ofte finder vej til netmaskerne. Quinton har scoret 14 mål, Guy 26, hvilket giver er en imponerende total på 40 mål for de to forwards. Derudover kandidere Guy voldsomt til titlen som årets spiller i Blue Square South.
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Braintree from Blue Square
« Svar #9: 10 Jan 2009, 15:14 »

BLUE SQUARE SOUTH
3-0 vs. St. Albans (h)
2-1 vs. Basingstoke (a)
2-0 vs. Hayes & Yeading (h)
2-1 vs. Maidenhead (a)
2-2 vs. Sutton Utd (h)
0-0 vs. Thurrock (h)
3-0 vs. Bromley (a)

Ligaplaceringer er på plads, og det blev en vidunderlig afslutning på ligaen, hvor vi kom overraskende tæt på 1. pladsen. Med fem sejre og to uafgjorte endte vi med en ubesejret række på 12 kampe. Desværre var en vanvittig flot afslutning ikke nok til 1. pladsen. Bognor Regis vandt blot to af deres sidste 11 kampe, hvilket gav os muligheden for at mindske det hul, der tidligere havde været så enormt. Det endte med, at Bognor Regis havde fire point ned til os.

Vi endte på en suveræn 2. plads. Med ni point ned til nr. 3 var vi aldrig i tvivl om, at det mindst ville blive til playoff. Vores fantastisk finish indeholdt blandt andet en ufattelig kamp ude imod Maidenhead. På York Road var vi bagud med 1-0, da fjerdedommeren gjorde os opmærksom på overtidens længde. Det skulle vise sig at blive en overtid, som vi blev meget glade for; først udlignede Quinton på frispark, og værterne havde kun lige givet bolden op, da Guy stjal bolden fra deres forsvar og løb ned og scorede sejrsmålet. Endnu en sejr var hjemme - den tredje på stribe.

Nu gælder det Newport Co, som lige akkurat med et enkelt point ude imod mestrene i sidste runde sikrede sig 5. pladsen. Vores stjerne, Jamie Guy, er måske skadet til begge opgør, hvilket måske vil svække os en del.
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Braintree from Blue Square
« Svar #10: 10 Jan 2009, 18:27 »


Playoff-kampene er forbi. Den anden oprykker fra Blue Sqaure South er fundet.

Det hidtil største tilskuertal var mødt op, da Newport Co gæstede Cressing Road Stadium. 2224 var på lægterne. Jamie Guy var ikke med, og Rob Martin - der kun har banket et mål i kassen i denne sæson - erstattede ham. Det startede skuffende. Gæsterne kunne på deres første forsøg tæve bolden i nettet til en 1-0-føring. Dum start, og vi begyndte at frygte, at vores overlegne 2. plads havde været spildt arbejde. Heldigvis udlignede Quinton på en friløber kort før tid. Men flere mål faldt ikke, og det var som, at begge mandskaber var bange for at lukke et ekstra mål ind. 1-1 var slutresultatet.

         BRAINTREE - NEWPORT CO 1-1
         0-1, Russell Wilcox (3)
         1-1, Bradley Quinton (41)

Vores topscorer var heller ikke klar til returkampen. Han var dog returneret til let træning, og jeg havde ham på bænken - det skulle vise sig at være et klogt træk. Opgøret bølgede meget frem og tilbage, og begge hold havde deres muligheder for at komme i front. Men vi skulle helt frem til minut 90, før nettet blafrede. Målscoreren var desværre fra hjemmeholdet. Den orangeklædte Lee Fowler kunne med et drømmefrispark bringe Newport Co foran. Det lignede enden på vores drøm om oprykning i denne sæson. Men så slog vores alles helt til; Jamie Guy var blevet sendt på banen i minut 83, og da vi var i dommerens fjerde minuts overtid, udlignede målmageren minsandten. Et hamrende vigtigt mål. Opgøret gik ud i forlænget spilletid, og her skulle Newport Co atter komme i front. 97 minutter var spillet, da Lee Fowler igen slog til og igen lod til at have sendt hans hold i finalen. Men sådan skulle det ikke gå. En halvskadet Jamie Guy slog igen til, da uret rundede 109 minutter, og nu lignede det straffesparkskonkur rence. Men vi var ikke færdige. Med et minut igen af den forlængende spilletid slog en anden indskifter til. Med et flot, flot skud fra kanten af feltet fandt Andy Porter nettet og gjorde det til 3-2! Newport Co fandt ikke samme magi, som vi tidligere i kampen havde vist, og vi gik videre til finalen med en samlet sejr på 4-3.

         NEWPORT CO - BRAINTREE 2-3
         1-0, Lee Fowler (90)
         1-1, Jamie Guy (90)
         2-1, Lee Fowler (97)
         2-2, Jamie Guy (109)
         2-3, Andy Porter (119)

Efter et drama af en semifinale skulle vi op imod Cambridge City på Recreation Ground i Aldershot til kampen om den sidst oprykningsplads til Blue Square Premier. Denne gang var Jamie Guy helt klar, og han var naturligvis i startopstillingen. Og minsandten om det ikke var ham, der efter kun 12 minutter varmede de medrejsende Braintree-tilhængere ved at finde vejen til netmaskerne og gøre det til 1-0. Til vores store begejstring havde Cambridge City ikke meget at byde på, og vi havde chancerne for at øge vores føring, og efter 53 minutter blev det 2-0: Lee Burns brød igennem modstanderens forsvar, og via en Cambridge City-fod blev det 2-0. Men Burns var ikke færdig her. Efter et mål lige efter bogen gjorde han det også til 3-0: Quinton modtog bolden, afleverede til Guy, som lagde en fornem bold til Burns, som kom stormende op imellem de to angribere og bankede læderet i mål. Her sluttede det. Vi vandt 3-0 og sikrede os billetten til Blue Square Premier!

         CAMBRIDGE CITY - BRAINTREE 0-3
         0-1, Jamie Guy (12)
         0-2, Lee Burns (53)
         0-3, Lee Burns (76)

Dermed blev mit ønske om oprykning opfyldt efter en tilfredsstillende sæson. Nu gælder det om at få truppen forbedret til næste sæson, og forhåbentlig kan vi derpå sikre os en fornuftigt placering.

          SÆSONSTATUS
          SPILLERSTATISTIK
          LIGASTATISTIK
          TRANSFERS
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Braintree from Blue Square
« Svar #11: 11 Jan 2009, 22:28 »


Så er vi klar til en ny sæson. Det er svært at få armene ned efter en fornem sidste sæson, men nu gælder det om at forberede sig på, at det næppe bliver så nemt i år. Colchester har ikke sendt os nogle spillere i år, hvilket måske vil svække os. Heldigvis har vi fundet nogle andre lejesvende, dog desværre ikke så mange som i sidste sæson.

Vi har fundet et makkerpar til forsvaret i Fulham. Adam Watts, som gjorde en gud figur i tre måneder i sidste sæson, samt Tom Moncur lader til at skulle forme vores centrale forsvar i år. Det er indtil videre de eneste, som vi har sikret os på en lejekontrakt. Dog har vi fået midtbanespiller Stefan Oakes på en fri transfer. En spiller som tidligere har befundet sig i Championship-klubben, Leicester.

Jeg satser stærkt på, at vi når at få nogle flere spillere ind, inden august er omme. Ellers kan vi ende med at få store problemer i Blue Square Premier. Vi spås ingen prangende sæson, og medierne har forudset os en 22. plads.
Logged

AFC
Gæst
 
Sv: Braintree from Blue Square
« Svar #12: 11 Jan 2009, 22:28 »

Kvalitet har du nok af Toby. Har først opdaget bloggen nu. Du kører bare den goe stil ligesom med dine andre blogs. Super!
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Braintree from Blue Square
« Svar #13: 11 Jan 2009, 22:30 »

Tilståelse: Jeg har fuldstændig glippet denne blog, og det er en stor fejl! Den minder rigtig meget om dine suveræne blogskrivningspræst ationer fra tidligere tider, og hvem siger at en blog nødvendigvis skal fortælles ud fra det nyeste spil??

Jeg skal i hvert fald nok læse med herfra  Smiley
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Braintree from Blue Square
« Svar #14: 12 Jan 2009, 15:43 »


Som frygtet har vores start ikke været historiens skarpeste, og som det ser ud nu, skal man ikke regne med at se Braintree i den sjove halvdel af ligaen i denne sæson. Dog har nogle ganske fornuftige resultater på det seneste givet forhåbninger om, at vi overlever i Englands femte bedste række.
BLUE SQUARE PREMIER
2-3 vs. Farsley (a)
1-1 vs. Weymouth (h)
0-2 vs. Burton (a)
1-1 vs. Rushden (h)
3-1 vs. Grays (h)
2-3 vs. Southport (a)
0-2 vs. Droylsden (h)
1-0 vs. Forest Green (a)
3-2 vs. Notts Co (h)
2-2 vs. Altrincham (h)

Tre runder af Blue Square Premier var spillet, da vi første gang mødte nedrykningsstregens grimme side. Efter at have haft chancen for at gøre det til 3-2 på straffespark med godt fem minutter igen, endte det i stedet med, at vi blev taberne af vores første kamp imod Farsley. Dernæst var vi atter tæt på tre point, da vi med et kvarter igen førte med 1-0 imod Weymouth. De skulle dog få udlignet og få et enkelt point med sig hjem. Burton vandt fuldt fortjent 2-0 over os.

Men så skulle vi først få hentet et point imod oprykningskandidate rne fra Rushden, inden Braintrees første Blue Square Premier-sejr nogenside blev sikret, da Grays blev slået med 3-1 på Cressing Road Stadium. Nu måtte moralen være på plads, men så løb vi ind i to nederlag. Southport scorede sent og fik sig en 3-2-sejr, mens det blev til en meget skuffende præstation imod Droylsden.

Men siden da har det set flot ud fra vores side. Efter nederlaget til Droylsden spillede vi tre kampe, hvor vi hentede syv point, der har sikret os en 15. plads med fire point ned til stregen. Og hvad der kan være grund til, at vi pludselig løber ind i en god stime, er der måske et svar på; vi har nemlig fået nogle flere lejesvende - præcis som vi havde håbet på. Jai Reason og Medi Abalimba har forstærket midtbanen, mens Jamie Forshaw er tiltrådt angrebet. Kun Abalimba vil som den eneste kun være her i tre måneder. Det giver os denne trup at arbejde med.
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010